[ BDW 2.4 177 KM] Szarpanie silnikiem
[ BDW 2.4 177 KM] Szarpanie silnikiem
Witam Klubowiczów. Szukałem podobnego tematu, ale mój jest chyba troszkę inny od pozostałych. Chodzi o to, że pojawia mi się na wyświetlaczu błąd silnika. Fizyczne objawy tego są takie, że szarpie niemiłosiernie silnikiem i budą. Sczytywałem ten błąd i początkowo było to wypadanie zapłonu na 2 cylindrze. Jako, że jest to temat rzeka to wymieniłem świece zapłonowe, ponieważ błąd pojawił się po założeniu instalacji lpg. Po wymianie świec i wykasowaniu błędu około tygodnia było ok. Następnie ponownie się pojawił i nadal było wypadanie zapłonu. Czytałem na stronach a6klub.pl, że to może być cewka. Zamieniłem 1 i 2 miejscami. Po dwóch dniach ponownie to samo. Po kolejnym korzystaniu z VCDS (chyba tak się to nazywa) okazało się, że jest błąd "elektryczny wtryskiwacza nr 2". tak mi powiedział mechanik. Nie wiedział co z tym zrobić. I tu się pojawia moja prośba o sugestie. Czy jest to wina wtryskiwacza czy założonej instalacji lpg? Pomocy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Rozumiem że przed montażem lpg nie szarpało.
Gazownik podłączał wtryski poprzez wtyki czy może rozszywał przewody i je lutował (wtedy jest możliwość że mógł Âźle sparować), lub również problem może leżeć w wiązce od sterownika lpg.
Jest jeszcze możliwość uszkodzonego sterownika lpg, który może mieć usterkę w emulacji tego konkretnego wtryskiwacza, warto by było podmienić sterownik aby to wyeliminować.
Gazownik podłączał wtryski poprzez wtyki czy może rozszywał przewody i je lutował (wtedy jest możliwość że mógł Âźle sparować), lub również problem może leżeć w wiązce od sterownika lpg.
Jest jeszcze możliwość uszkodzonego sterownika lpg, który może mieć usterkę w emulacji tego konkretnego wtryskiwacza, warto by było podmienić sterownik aby to wyeliminować.
Masz rację, że przed montażem było lpg ok. Po zamontowaniu pojawił się ten problem. Na jutro umówiłem się z gazownikiem. Obiecał, że usunie usterkę czego by nie dotyczyła i to za free . Dzięki za pomoc. Jak "się naprawi" to napiszę do czego gazownik doszedł.
[ Dodano: 2013-03-12, 17:43 ]
Witam. Jestem po wizycie w zakładzie "gazowniczym". Moja Asia jest już sprawna w 100% Powodem niedomagania silnika był niełączący pin w złączce. problem powstał po założeniu lpg. powód bardzo błahy, ale ile mnie to zdrowia kosztowało! Pozdrawiam.
[ Dodano: 2013-03-12, 17:43 ]
Witam. Jestem po wizycie w zakładzie "gazowniczym". Moja Asia jest już sprawna w 100% Powodem niedomagania silnika był niełączący pin w złączce. problem powstał po założeniu lpg. powód bardzo błahy, ale ile mnie to zdrowia kosztowało! Pozdrawiam.
likols, podłączałeś auto pod kompa? Sprawdzałeś błędy? Jak nie to zrób to i napisz jakie błędy wyskakują... Możesz podpiąć auto skasować błędy, zobaczyć czy problem się powtarza jeśli tak to znowu zczytać błędy i napisać dokładnie jakie są wtedy coś może się dowiemy bo tak w ciemno to jest naprawdę bardzo dużo żeby tak powiedzieć, bez kompa nic w takim aucie się nie da naprawić niestety
Pojawiały się błędy cewek. Jednak niepotrzebnie je wymieniałem. Problem wrocił po czasie. Myślę ze to jakiś kabel nie łaczy.
[ Dodano: 2014-03-06, 11:22 ]
kod błędu
4976
P1360 injection circuit: open
[ Dodano: 2014-03-06, 15:24 ]
Zdarza się ze przejadę 1000 km bez żadnego problemu. Jednak ostatnio po 150 km autostradą na gazie . Pojawiła się powyższa awaria na 5 cylindrze. Przy probie jazdy z usterka, katalizator rozgrzał się do czerwoności i spalił wiązkę kabli od skrzyni automatycznej. Omal się nie zapaliły plastiki. Następnego dnia naprawa wiązki kabli, wykasowanie usterki i problemu nie ma. Jednak wiem ze podczas długiej jazdy wróci. Czy ma ktoś jakieś sugestie ?
[ Dodano: 2014-03-08, 18:43 ]
zero pomysłów ????????????????????
[ Dodano: 2014-03-06, 11:22 ]
kod błędu
4976
P1360 injection circuit: open
[ Dodano: 2014-03-06, 15:24 ]
Zdarza się ze przejadę 1000 km bez żadnego problemu. Jednak ostatnio po 150 km autostradą na gazie . Pojawiła się powyższa awaria na 5 cylindrze. Przy probie jazdy z usterka, katalizator rozgrzał się do czerwoności i spalił wiązkę kabli od skrzyni automatycznej. Omal się nie zapaliły plastiki. Następnego dnia naprawa wiązki kabli, wykasowanie usterki i problemu nie ma. Jednak wiem ze podczas długiej jazdy wróci. Czy ma ktoś jakieś sugestie ?
[ Dodano: 2014-03-08, 18:43 ]
zero pomysłów ????????????????????
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
mam spory zbiornik gazu 95L truno sprawdzic czy go ubywa kiedy jade na benzynie (poza tym wsadzili mi skopany wskaznik). Natomiast przypominam sobie, ze kilkakrotnie wydawalo mi sie ze ubywa benzyny jadac na gazie!! Musialem dotankowywac benzyny. Czy mozliwa jest taka sytuacja (jechalem wiele godzin autostradą) I właśnie wtedy rozgrzewal sie katalizator. Dzis pojawil sie błąd sondy lambda za katalizatorem. Mysle ze go popaliło bo bylo tam wszystko rozgrzane to czerwonosci. Samochod jezdzi normalnie, choc wyczowam nierowna prace silnika czasem. Prosze o dalszą pomoc, moze znajdziemy przyczyne:)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Czy to mozliwe ze wtrysk bp bedzie wrzucal paliwo mimo jazdy na gazie ?
Rozumiem ze sprawdzenie wtryskiwaczy to tylko na VCDS ?
Mam Viaken VAG 5053 ITS ale chyba nim nie da sie sprawdzic tego.
Stan poziomu oleju sygnalizowal niski stan i juz mialem dolewac, a teraz przestal. To chyba znak ze wzrasta jego poziom, a to by potwierdzalo wtryskiwacz. Bede obserwowal ten olej.
Jestem w Niemczech i poki co probuje sam zdiagnozowac problem.
Dzieki za pomoc
[ Dodano: 2014-03-18, 18:02 ]
????
Rozumiem ze sprawdzenie wtryskiwaczy to tylko na VCDS ?
Mam Viaken VAG 5053 ITS ale chyba nim nie da sie sprawdzic tego.
Stan poziomu oleju sygnalizowal niski stan i juz mialem dolewac, a teraz przestal. To chyba znak ze wzrasta jego poziom, a to by potwierdzalo wtryskiwacz. Bede obserwowal ten olej.
Jestem w Niemczech i poki co probuje sam zdiagnozowac problem.
Dzieki za pomoc
[ Dodano: 2014-03-18, 18:02 ]
????
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jak wtrusk leje to leje aly czas niewazne na czym jedziesz. To jest mechaniczne uszkodzenie. VAGiem tego nie sprawdzisz. Trzeba go wyciagnac i wlaczyc zaplon. Mialem tez przypadek ze wystarczylo swiece wyciagnac. Wtrysk napelnial cylinder w kilka sekund.
Jak ci sie zapali kontrolka oleju i otworzysz maske na na jakis czas zgasnie nawet jak nie dolales oleju. Sprawdz lepiej jeszcze raz poziom
Jak ci sie zapali kontrolka oleju i otworzysz maske na na jakis czas zgasnie nawet jak nie dolales oleju. Sprawdz lepiej jeszcze raz poziom
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 12 lut 2013, 18:41
- Lokalizacja: Ahlen
Ewidentnie cos nie tak z instalacja gazowa - sprawdz jakie masz bledy w sterowniku - czy instalacja podlaczona do "malego obiegu" chlodzacegokamilwwe pisze:U mnie podobna sytuacja z tym że na benzynie jest ok ale na lpg raz się świeci ta kontrolka od silnika raz gaśnie ale te szarpanie na gazie mnie dobija.
No i jaka to instalacja ?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga