Da się zrobić w A6 tak miękkie zawieszenie jak w Mercu E?
Da się zrobić w A6 tak miękkie zawieszenie jak w Mercu E?
Witam
Mam taki oto problem: miałem wcześniej Audi A4 B5 na kołach 15 cali ze standardowym zawieszeniem i to zawieszenie było dla mnie za twarde więc kupiłem Audi A6 dla większego komfortu i dalej lipa. Jest może troszkę lepiej ale dalej telepie na nierównościach (felgi 16 cali zawieszenie standard) a to nie ma nic wspólnego z komfortem. I teraz pytanie: czy da się zmodyfikować A6 żeby płynęła po drodze tak jak np. Mercedes E W210? Bo dla mnie komfort jazdy to przede wszystkim miękkie zawieszenie a w A6 to mam komfort na poziomie Golfa IV
Mam taki oto problem: miałem wcześniej Audi A4 B5 na kołach 15 cali ze standardowym zawieszeniem i to zawieszenie było dla mnie za twarde więc kupiłem Audi A6 dla większego komfortu i dalej lipa. Jest może troszkę lepiej ale dalej telepie na nierównościach (felgi 16 cali zawieszenie standard) a to nie ma nic wspólnego z komfortem. I teraz pytanie: czy da się zmodyfikować A6 żeby płynęła po drodze tak jak np. Mercedes E W210? Bo dla mnie komfort jazdy to przede wszystkim miękkie zawieszenie a w A6 to mam komfort na poziomie Golfa IV
- Lucky Luke
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 17 mar 2014, 13:48
- Lokalizacja: Mazowieckie
Wiem, że francuzy są miękkie, szczególnie Citroen C5 płynie po drodze. Myślałem, że A6 jest bardziej miękkie, w sumie to już jak pierwszy raz nią jechałem to czułem że jest twardo ale człowiek się tak jarał że kupuje nowy samochód że nie myślał trzeźwo Gdybym ja to wszystko wiedział przed zakupem to bym kupił Allroada albo Mercedesa E Teraz żałuję wielu rzeczy, że nie kupiłem benzyniaka... że nie kupiłem automata... Teraz to mi nawet chodzi po głowie Skoda Superb 2.8 Tiptronic. Szkoda, że w A6 po lifcie nie montowali już tego silnika I szkoda, że Audi wprowadziło ten nieszczęsny Multitronic. Przez to kupiłem 1.9TDI w manualu i jestem rozczarowany. Dobra nie ma co narzekać, trzeba jeździć. Drugi raz nie popełnię tego błędu. Dzięki Panowie za pomoc, nawet tą w żartobliwej formie
- Lucky Luke
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 17 mar 2014, 13:48
- Lokalizacja: Mazowieckie
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Sprawdziłem zawieszenie i ma ono kod 1BE (sports suspension/shock absorption) czyli mam zawieszenie sportowe Po co komu sportowe zawieszenie w 1.9TDI?grzałka pisze:sprawdź jaki masz kod zawieszenia, miałem a6 w sedanie a brat ma w avancie zupełnie inne. wsiadając do jego było dużo sztywniej i żałowałem, że ja mam tak miękko. nie porównam tego co miałem u siebie z mercem bo nie jeździłem, ale może wymiana zawiasu by pomogła.
Czy teraz wystarczy wymienić same sprężyny czy muszę też i amortyzatory żeby było tak jak w 1BA?
Musisz sprężyny i amory. Te od 1BE są krótsze. Ogólnie dużo ludzi chce przekładać raczej na 1BE - lepiej się to to trzyma drogi. Inna sprawa że jak chce się jeździć przede wszystkim komfortowo, to zupełnie zbędne Daj ogłoszenie że kupisz/zamienisz zawieche z 1BE na 1BA Nie jest to szczególnie droga impreza
Dzięki wielkie za pomoc. Tak przy okazji dodam, że mam u siebie alufelgi z Audi A6 C6 i tylko jak ją zobaczyłem na otomoto od razu mi wpadła w oko. Musze powiedzieć, że wygląda super na tych alusach, wrażenie jest takie jak by one miały co najmniej 17 cali Tylko ten niski komfort Coś za coś. A tak jeszcze zapytam: jaki jest orientacyjny koszt wymiany sprężyn i amortyzatorów przód + tył?mrporpoise pisze:Musisz sprężyny i amory. Te od 1BE są krótsze. Ogólnie dużo ludzi chce przekładać raczej na 1BE - lepiej się to to trzyma drogi. Inna sprawa że jak chce się jeździć przede wszystkim komfortowo, to zupełnie zbędne Daj ogłoszenie że kupisz/zamienisz zawieche z 1BE na 1BA Nie jest to szczególnie droga impreza