Witam.
Zrobiło się ciepło i przyszedł czas na zmianę opon, tak też zrobił mój ojciec w Tuaregu. Koła zostały wyważone i zmienione i tu zaczął się problem. Samochód zaczyna drgać, szarpać.
Gdy przerzuciliśmy na zimówki o rozmiarze 235/60/18 nic się nie dzieję. Jeszcze raz pojechaliśmy wyważyć letnie, do innego wulkanizatora. Szybka zmiana i to samo.
Dodam że letnie mają rozmiar 275/40/20. Sprawdzaliśmy opony czy nie mają guzów, czy felgi są proste, rok produkcji (jedne 2008 drugie 2009). Jedyne co to opony są różnych producentów ale bieżnik w 99% są identyczne, jedne tylko mają małe nacięcia na boku.
Co może być nie tak? Czy to wina opon czy może jakaś mechaniczna sprawa? Dodam też że sprawdziłem też zawieszenie i nie ma żadnych luzów, brak luzów na wale, moście i półosiach.
Proszę o pomoc? Może ktoś już miał podobny problem?
Pozdrawiam
[ALL] Wibracje na dużych felgach.
[ALL] Wibracje na dużych felgach.
Audi A6 C5 2.5 TDI Sedan 180 KM + CHIP
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
jakiej gramatury masz przyklejone cięzarki oraz podaj szerokość i et felgi.sprawdz i napisz w jakiej odległości są zewnętrzne ciężarki od zewnętrznej krawędzi felgi . sprawdz czy na felgach i piastach nie ma utlenionego aluminium .zapytaj kiedy ostatnio była kalibrowana wyważarka .zwróc uwagę na stożki do mocowania koła na wyważarce nie mają prawa mięć wżerów .być możę koła są wyważone ale go głosu dochodzą masy wirujące i potrzebna będzie optymalizacja koła .o pierścieniach redukcyjnych chyba nie muszę pisać to oczywistość .jeśli to wszysto zostanie zrobione przeprowadz test na wyważarce z testem drogowym -to da ci odpowiedz czy masz wyrzucić opony czy nie
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga