Audi A6C5 98 rok silnik 2,5 TDI kilka pytań? help
Audi A6C5 98 rok silnik 2,5 TDI kilka pytań? help
Witam
Mam pytanie może ktoś się z tym spotkał.
Autko pali jeździ wszystko OK jak chcę zgasić tzn przekręcam kluczyk podskakują obroty coś w rodzaju przygazówki i dopiero gasi. Co to może być? Zauważyłem również że przy odpalaniu czy zimny czy ciepły czasem trzeba go chwilę pokręcić około 2 sekund albo załapie od razu i wejdzie na obroty rzędu 1300 - 1400 obrotów i wyrównuje do standardu. Mam też wrażenie że obroty są troszkę za wysokie jak zatrzymam się na światłach ale to takie tylko odczucie nie wiem ?
[ Dodano: 2014-03-12, 19:44 ]
Jeszcze jedno w tym temacie nie będę zaczynał nowego może się usunie w komplecie.
Zaobserwowałem że autko cały czas wskazuje temperaturę lekko ponad 60 jeśli chodzi o płyn chłodniczy a olej rośnie do 70 stopni. Autko zakupione czy jest możliwe że termostat się zawiesił w pozycji otwartej lub ktoś go wymontował na stałe? A może czujnik ale jeśli był by to czujnik to nic nie reagował.
Pozdrawiam
Mam pytanie może ktoś się z tym spotkał.
Autko pali jeździ wszystko OK jak chcę zgasić tzn przekręcam kluczyk podskakują obroty coś w rodzaju przygazówki i dopiero gasi. Co to może być? Zauważyłem również że przy odpalaniu czy zimny czy ciepły czasem trzeba go chwilę pokręcić około 2 sekund albo załapie od razu i wejdzie na obroty rzędu 1300 - 1400 obrotów i wyrównuje do standardu. Mam też wrażenie że obroty są troszkę za wysokie jak zatrzymam się na światłach ale to takie tylko odczucie nie wiem ?
[ Dodano: 2014-03-12, 19:44 ]
Jeszcze jedno w tym temacie nie będę zaczynał nowego może się usunie w komplecie.
Zaobserwowałem że autko cały czas wskazuje temperaturę lekko ponad 60 jeśli chodzi o płyn chłodniczy a olej rośnie do 70 stopni. Autko zakupione czy jest możliwe że termostat się zawiesił w pozycji otwartej lub ktoś go wymontował na stałe? A może czujnik ale jeśli był by to czujnik to nic nie reagował.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 93
- Rejestracja: 22 paź 2012, 21:14
- Lokalizacja: lubliniec
Pewnie jak poszukam to mam gdzieś we wrocku dobrą duszę. Ale może pokuszę się sam o kabelek do OBD2 i oprogramowanie wtedy jakoś uda mi się posprawdzać. Na kompie coś tam umiem więc powinienem sobie poradzic. Troszkę doczytam o VAG i wtedy dam więcej info na razie pytam bo po nabyciu autka nurtuje mnie kilka kwestii które chcę rozwiązać autko mi się podoba i kupiłem je naprawdę w dobrym stanie wizualnym i technicznym. Oczywiście ma kilka mankamentów niektóre z nich właśnie naświetlam i trzeba doprowadzić do porządku.
Ad komputerka.
Czy w VCDS da radę sprawdzić sam czujnik czy jedynie wskaże mi błędy po autoscan do rozkodowania?
Czy we ktoś zna miejsce gdzie we Wrocławiu dostane odpowiedni kabelek?
Czy ja mam CAN ? Rocznik auta według VIN 99 według rejestracji 98 mam pełny FIS na zegarach tzn wyświetlacz cały (oczywiście z liniami niedziałającymi) i sterowanie pod kierownicą?
Pozdrawiam
Ad komputerka.
Czy w VCDS da radę sprawdzić sam czujnik czy jedynie wskaże mi błędy po autoscan do rozkodowania?
Czy we ktoś zna miejsce gdzie we Wrocławiu dostane odpowiedni kabelek?
Czy ja mam CAN ? Rocznik auta według VIN 99 według rejestracji 98 mam pełny FIS na zegarach tzn wyświetlacz cały (oczywiście z liniami niedziałającymi) i sterowanie pod kierownicą?
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 93
- Rejestracja: 22 paź 2012, 21:14
- Lokalizacja: lubliniec
VCDS tylko sprawdzi ten czujnik pod kontem uszkodzenia w postaci przerwania kabelka lub zwarcia do masy ,możesz jeszcze sprawdzić jaka ten czujnik pokazuje temperaturę
w blokach pomiarowych i je porównać z wskazaniem temp. oleju ,radzę wymienić rozrząd
bo sprzedawca zawsze powie że wymieniał go niedawno ,a w tym silniku to podstawa ,jak co to pomogę .
kabel kup na alledrogo taki koło 100zł bo te tanie są tanie .
Co do trzeciej kwestii to musisz poszperać na forum.
Jak unormujesz temp. to potem sprawdzimy kont wtrysku.
w blokach pomiarowych i je porównać z wskazaniem temp. oleju ,radzę wymienić rozrząd
bo sprzedawca zawsze powie że wymieniał go niedawno ,a w tym silniku to podstawa ,jak co to pomogę .
kabel kup na alledrogo taki koło 100zł bo te tanie są tanie .
Co do trzeciej kwestii to musisz poszperać na forum.
Jak unormujesz temp. to potem sprawdzimy kont wtrysku.
Witam
Ad 1
sry
Ad 2
Co do rozrządu to poprzednik powiedział i pokazał rachunek na wymianę przy przebiegu 225 tyś km. Aktualnie mam 275 tys przebieg oryginalny. Autko serwisowane w audi do przebiegu 165 tys km. Co ile zmieniać rozrząd? Pomożesz ? Doradzisz powiesz krok po kroku co i jak ?
Ad 3 Kont wtrysku
Hmmm zastanawiałem się nad tym czy coś nie jest przestawione. Co zaobserwowałem dzisiaj może to śmieszne i nie związane ale się sprawdza. Mianowicie dzisiaj się wziąłem za olej i uszczelnienie silnika bo zostawiał kropkę oleju na postoju.
Wymieniłem dzisiaj filtr oleju, olej 10w40 Mobil 2000 Super, podkładka pod korek oleju miedziana, uszczelka miski olejowej (tam był wyciek oleju).
Po odpaleniu silniczek pracuje równo i stabilnie, odczuwam że jest bardziej energiczny i wyrazisty. Słychać charakterystyczny dźwięk diesla jak na grupę Audi / VW / Seat / Skoda.
I tutaj zauważyłem że nie skaczą teraz obroty po odpaleniu i po zgaszeniu.
Na razie zrobiona podstawa teraz będę zajmował się dalej.
Pozdrawiam
Ad 1
sry
Ad 2
Co do rozrządu to poprzednik powiedział i pokazał rachunek na wymianę przy przebiegu 225 tyś km. Aktualnie mam 275 tys przebieg oryginalny. Autko serwisowane w audi do przebiegu 165 tys km. Co ile zmieniać rozrząd? Pomożesz ? Doradzisz powiesz krok po kroku co i jak ?
Ad 3 Kont wtrysku
Hmmm zastanawiałem się nad tym czy coś nie jest przestawione. Co zaobserwowałem dzisiaj może to śmieszne i nie związane ale się sprawdza. Mianowicie dzisiaj się wziąłem za olej i uszczelnienie silnika bo zostawiał kropkę oleju na postoju.
Wymieniłem dzisiaj filtr oleju, olej 10w40 Mobil 2000 Super, podkładka pod korek oleju miedziana, uszczelka miski olejowej (tam był wyciek oleju).
Po odpaleniu silniczek pracuje równo i stabilnie, odczuwam że jest bardziej energiczny i wyrazisty. Słychać charakterystyczny dźwięk diesla jak na grupę Audi / VW / Seat / Skoda.
I tutaj zauważyłem że nie skaczą teraz obroty po odpaleniu i po zgaszeniu.
Na razie zrobiona podstawa teraz będę zajmował się dalej.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 18 mar 2014, 20:56 przez sajens, łącznie zmieniany 2 razy.
W tym silniku lepiej nie przeciągać terminu wymiany rozrządu - powinno się to robić co około 60 tys.km. U Ciebie jest już 50, o ile poprzedni właściciel nic nie kręcił, więc dla własnego spokoju warto już zabierać się za wymianę - przy okazji wymieniając również termostat, koszt jest niewielki, a dosyć często odmawia współpracy.sajens pisze:Witam
Ad 2
Co do rozrządu to poprzednik powiedział i pokazał rachunek na wymianę przy przebiegu 225 tyś km. Aktualnie mam 275 tys przebieg oryginalny. Autko serwisowane w audi do przebiegu 165 tys km. Co ile zmieniać rozrząd? Pomożesz ? Doradzisz powiesz krok po kroku co i jak ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 93
- Rejestracja: 22 paź 2012, 21:14
- Lokalizacja: lubliniec
Witam rozrząd to nic trudnego dobry mechanik skasuje 1200 zł za robotę ,paski tylko gates rolki i napinacze z ina febi skf,jeszcze warto sprawdzić alternator bo żeby go wytargać
trzeba zdjąć pas przedni ,co do oleju to miał być 5w 40 pełny syntetyk ,no ale jak już jest
wlany to trudno zrób na nim 5000 km wlej do niego środek do płukania silnika i zalej nowym ,jak już się zdecydujesz na wymianę rozrządu sam to przeprowadzę cię przez cały etap , co do blokad to są potrzebne jak znajdę link do aukcji to ci podeślę ,do poniedziałku
trzeba zdjąć pas przedni ,co do oleju to miał być 5w 40 pełny syntetyk ,no ale jak już jest
wlany to trudno zrób na nim 5000 km wlej do niego środek do płukania silnika i zalej nowym ,jak już się zdecydujesz na wymianę rozrządu sam to przeprowadzę cię przez cały etap , co do blokad to są potrzebne jak znajdę link do aukcji to ci podeślę ,do poniedziałku
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
No to super. Na priv podaj jakis namiar do siebie. Zrobie jeszcze 5000 km i uzbieram graty wtedy zajme sie kompleksowo silniczkiem. Narazie interfejs i dobra diagnostyka.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2014-03-15, 13:29 ]
Ad skaczących obrotów przy odpalaniu i gaszeniu nie wiem jaki to ma związek mogę się jedynie domyślać ale spostrzegawczość nie zawiodła.
U mnie objaw przy odpalaniu, wskakiwał na wyższe obroty i potem spokojnie schodził do standardu i przy gaszeniu po przekręceniu kluczyka na wyłączony podbijał obroty do góry i potem gasł. Powodem są lampy tzn wkład nie fabrycznych wkładów xenon do lamp przednich.
W chwili kiedy odpalam auto i mam włączone lampy dostaje chyba duże obciążenie i skaczą obroty do góry potem regulator z kompem jak alternator pracuje je obniża. Przy gaszeniu sytuacja odwrotna odcinam zapłon mam włączone lampy automatycznie daje sygnał że duże obciążenie idzie i podnosi obroty. Jak odpalam i gaszę bez włączonych świateł nic się nie dzieje. Ot zagadka rozwiązana Tylko teraz czeka mnie zasada żeby pamiętać o światłach gasić przed wyłączeniem silnika i odwrotnie
Pozdrawiam
[ Dodano: 2014-03-17, 14:07 ]
Kolejna usterka usunięta mianowicie wskaźnik temperatury. Uszkodzony czujnik temperatury. Wyłapywał sygnał podnosił się lekko ponad 60 na uszkodzonym po wymianie wszystko smiga jak należy wskaźnik wskazuje dokładnie 90.
Tutaj małe pytanie czy uszkodzony czujnik temperatury wpływa na silnik bo mam wrażenie, że inaczej pracuje po rozgrzaniu i w czasie jazdy?
Wspominaliście o dodatku do oleju silnikowego. Czyszczenie silnika w środku. Jaki środek polecacie + i -?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
[ Dodano: 2014-03-15, 13:29 ]
Ad skaczących obrotów przy odpalaniu i gaszeniu nie wiem jaki to ma związek mogę się jedynie domyślać ale spostrzegawczość nie zawiodła.
U mnie objaw przy odpalaniu, wskakiwał na wyższe obroty i potem spokojnie schodził do standardu i przy gaszeniu po przekręceniu kluczyka na wyłączony podbijał obroty do góry i potem gasł. Powodem są lampy tzn wkład nie fabrycznych wkładów xenon do lamp przednich.
W chwili kiedy odpalam auto i mam włączone lampy dostaje chyba duże obciążenie i skaczą obroty do góry potem regulator z kompem jak alternator pracuje je obniża. Przy gaszeniu sytuacja odwrotna odcinam zapłon mam włączone lampy automatycznie daje sygnał że duże obciążenie idzie i podnosi obroty. Jak odpalam i gaszę bez włączonych świateł nic się nie dzieje. Ot zagadka rozwiązana Tylko teraz czeka mnie zasada żeby pamiętać o światłach gasić przed wyłączeniem silnika i odwrotnie
Pozdrawiam
[ Dodano: 2014-03-17, 14:07 ]
Kolejna usterka usunięta mianowicie wskaźnik temperatury. Uszkodzony czujnik temperatury. Wyłapywał sygnał podnosił się lekko ponad 60 na uszkodzonym po wymianie wszystko smiga jak należy wskaźnik wskazuje dokładnie 90.
Tutaj małe pytanie czy uszkodzony czujnik temperatury wpływa na silnik bo mam wrażenie, że inaczej pracuje po rozgrzaniu i w czasie jazdy?
Wspominaliście o dodatku do oleju silnikowego. Czyszczenie silnika w środku. Jaki środek polecacie + i -?
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 93
- Rejestracja: 22 paź 2012, 21:14
- Lokalizacja: lubliniec
Witam temperatura silnika to najważniejszy parametr ,jeżeli silnik jest niedogrzany to ECU dobiera dawkę do odpowiedniej temperatury ,a jak ty masz na wskaźniku 60 a jest
w rzeczywistości 90 to sobie wyobraź jaki tam jest burdel ,co do środka to polecam coś takiego http://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Engine-Flush/7
[ Dodano: 2014-03-18, 12:19 ]
co do wiadomości na pr. niema sprawy
w rzeczywistości 90 to sobie wyobraź jaki tam jest burdel ,co do środka to polecam coś takiego http://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Engine-Flush/7
[ Dodano: 2014-03-18, 12:19 ]
co do wiadomości na pr. niema sprawy
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga