Witaj NADYB,
Posiadam ten sam model A6 AKE. Z mojego doswiadczenia z A6 podpowiem Ci;
Zapcznij sprawdzenie nie od demontażu pompy, ale od poszukania nieszczelności w układzie zasilania.
Jeżeli nie wiesz to:
- nasz model AUDI AKE 180KM (mój z 2001 Avant-po remoncie pompy) nieposiada pompy paliwowej. Ta rolę odgrywa właśnie pompa wtryskowa(pełni trzy funcję-paliwowej-zasysa paliwo ze zbiornika{TO WAŻNE CO NAPISAŁEM}-wstępnie spręża paliwo i trzecia rola wytwarza wysokie ciśnienie)- sporo jak na jeden mechanizm, który jak życie pokazuje DOZYWA przebiegu tylko 230-250kkm.
Jeżeli na przewodach dolotowych - przeźroczysty wąź od filtra do króćca zasilania pompy pojawiają się pęcherzyki powietrza, to nieszczelności szukaj po stronie NISKIEGO CIŚNIENIA

.
PRZYCZYNY:
- Stare,uszkodzone, popękane przewody zasilające gumowe,
- Uszkodzony zaworek zwrotny w filtrze paliwa (BARDZO CZĘSTO SIĘ TO ZDARZA) kup najlepiej ORYG. w ASO - bo warto szczególnie w zimie,
- źle wykonany filtr paliwa- sporo Chińskich podróbek (szczególnie właśnie gniazdo zaworka zwrotnego). Sprawdź przyleganie powierzchni metal-plastik oraz stan NOWEGO oringu na zaworku. Koniecznie za każdym razem przy wymianie filtra wymień ORING. JA kupuję MAN-a Będziesz spokojnie spał, kiedy Ci rano przyjdzie odpalić AUDI
- rówież, może się wydać dłache, ale zaworki zwrotne w układzie powrotów na cienkich przewodach nadmiarowych (dwie głowice i dwa zaworki) Małe szaro/białe - ważny kolor, bo oznacza ciśnienie na powrocie około 1.5 At) Wymień na porządne przewody gumowe chyba 3.2mm/ 1,5mb wystarczy - właśnie na powrotach i podkładki miedziane łącznie 12 szt.- śr.6. DOBRZE jest przed założeniem "wygrzać na gazie do białego", a później pozostaw, ażeby same wystygły-bedą miękkie.TO WAŻNE-nie pozrywasz gwintu
- Jak wymienisz, również wszystkie podkładki na króćcach w pompie-(NOWE i do GAZU tak jak na powrotach), opaski na przewodach gumowych porządnne - nie z bazaru, to DOPIERO przystąp do próby cisnieniowej. Acha, WAŻNE śruba chyba M-5 do odpowietrzenia filtra, też musi posiadać podkładkę (raz kupiłem Filtrona b/z dwa dni sie BUJAŁEM).
- Jeżeli dysponujesz kompresorem - a musisz go mieć do dalszych czynność - to:
1. Otwierasz wlew paliwa,
2. Owin szmatą, workiem nylonowym wąż kompresora i włóż do środka końcówkę,
3. Poluzuj w filtrze śrubę do odpowietrzenia dmuchnij (druga osoba KUMATA jest konieczna) wypłynie czyste paliwo to zakręć,
4. Na pompie poluzuj króciec zasilania- wypłynie paliwo, zakręć (to wszystko musi być zsynchronizowane z pompowaniem "kompresorem"druga osoba KUMATA),
5. Jeżeli masz jakąś nieszczelność w układzie zasilania po stronie niskiej i średniej, to podczas "wymuszenia ciśnienia w układzie powinna się ujawnić. (SZCZEGÓLNIE ZWRÓĆ UWAGĘ NA ZAWOREK,OBUDOWE FILTRA-ORING oraz PODKŁADKI W POMPIE).Również, sprawdz jakąkolwiek nieszczelność w cienkicjh powrotach od wtrysków - ZAWORKI SZARO/BIAŁE, które lubią się przytkać, lub zepsuć.
Możesz je sprawdzić nawet przed PRÓBA CIŚNIENIOWĄ. Trzeba je wymontować-tutaj schody, ponieważ fabrycznie są zaciśnięte, Ale jak bedziesz wymieniał przewody to je odetnij. W jedną stronę dmuchij ustami -lekko pójdzi, ale w drugą duży opór (około 1.5 At katalogowo - u nas a AKE). Jeżeli są uszkodzone to raczej SMUTEK W KOPALNI CYNKU
W ASO Audi kosztują około 160zł. szt. Ja kupiłem z rozbitka po 3 zł. Pamiętaj Kolor ważny SZARO/BIAŁE.
Próbowałem u prywaciarzy, ale najmniejsza średnica króćca to 6mm. Nasze mają 4mm. Można zrobić przejściówki,ale ja się nie bawiłem PÓKI CO
Jeżeli próba w nisko/średnim układzie wypadnie dobrze- przy KONTROLOWANYM wymuszaniu ciśnienia paliwa ze zbiornika to kolejny krok.
- kluczem 17 KOLEJNO poluzuj przewody WYSOKIEGO CIŚNIENIA na wtryskach. Zacznij od wtrysku przy pompie kolejno do głowicy przy kierowcy. (DRUGA OSOBA KRECI STARTEREM-ROZRUSZNIKIEM a Ty luzujesz wtryski do czasu wypłyniecia CZYSTEGO b/z BOMBELKÓW PALIWA
- trochę zachlapiesz ON motorek, ale co sie nie robi dla AUDICY

. Jest to również okazja do umycia silnika i osłony. JA uzywam Karchera i piany DIMERA.
PAMIETAJ jedno - pompa z reguły zapowietrza się zawesze po stronie zasilania, to jest zasysania paliwa. Jeżeli sama w sobie się zapowietrza tj. po stronie średniego lub wysokiego BEDZIESZ MIAŁ WYCIEKI W KOMORZE SILNIKA. ŁATWO ZLOKALIZUJESZ.Po stronie niskiego NIE, ale jak DMUCHNIESZ pod KONTROLĄ to napewno wyjdzie
Jeżeli chcesz jeżdzić długo to pamietaj AKE to motor o specyficznej pompie VP-44. NIELUBI POWIETRZA. Jeżeli
żle odpowietrzysz pompę -układ - odpalisz silnik bedzie "GRZECHOTAŁ", natychmiast wyłącz. Odpowietrzaj do skutku.
Co WAŻNE zanim przystapisz do pracy Twój samochód powinien być przynajmniej do 3/4 zbiornika zatankowany Zapamietaj = kiedykolwiek bedziezsz wymieniał filtr ZATANKUJ ZBIORNIK TWOJA VP-44 JEST RÓWNIEŻ POMPĄ PALIWOWA

.
Koszt naprawy-regeneracji VP-44 to 2200-3500 nawet
PZDR kolegę klubowicza.
Napisz jakie rezultaty? ew.na PW
SORRY za przynudzanie,ale sporo czasu poświęciłem na podobne doświadczenie, dlatego OBSZERNIE dziele się.
