Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ INNY] 2.0tdi 140km turbo lapie dopiero przed 3 tys/obr.

Silniki wysokoprężne
zaba84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 01 cze 2012, 20:16
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

[ INNY] 2.0tdi 140km turbo lapie dopiero przed 3 tys/obr.

Post autor: zaba84 » 05 mar 2014, 16:30

Witam.
Kilka dni temu nabyłem audi a6 z silnikiem 2.0 tdi 140km, niestety nie wiem jaki kod silnika inie mam pojecia jak sprawdzić .
W aucie była robiona turbina przez poprzedniego własciciela całkiem niedawno, ale z tego co zauważyłem to:
Auto na 1 biegu totalny muł.
Na 2 biegu jak i na pozostałych też muł ale tak do 2700-3000 obr po zblizeniu sie do 2700obr auto momentalnie ma kopa ze hoho... ewidentnie czuc ze turbo dziwnie łapie.
Do tego ostatnio jak wyprzedzałem i podkreciłem auto do prawie 4 tys obr to zapaliła sie kontrolka check, i tak sie pali ale z autem nic sie nie dzieje poza tą turbina.
Na kompie jeszcze nie byłem bo nie mam zabardzo gdzie podjechac w okolicy...

Ma ktoś jakieś wizje?

Arturirlandia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 15 maja 2011, 22:18
Lokalizacja: Tuam/irlandia

Post autor: Arturirlandia » 05 mar 2014, 21:06

Szybciutko do sprzedawcy po zwrot kasy póki nie jest za późno.pozdrawim
Artur irlandia

zaba84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 01 cze 2012, 20:16
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zaba84 » 05 mar 2014, 21:16

Takie zwroty to temat "rzeka" pewnie nie ma co się ścierać ...

Z resztą mi chodzi o to aby to jakoś ogarnąć ...
Chyba bede musiał poszukać jakiegoś kumatego mechanika ... ;/

Arturirlandia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 15 maja 2011, 22:18
Lokalizacja: Tuam/irlandia

Post autor: Arturirlandia » 05 mar 2014, 21:38

A tak na poważnie kolego to sprawdził bym czy auto jest wyposażone w filtr dpf jesli tak to stawiał bym na zapchany filter a nie problem z turbo sam to przerabiałem w poprzednim aucie objawy takie same jak podajesz kolego a problem był w DPF ie
Artur irlandia

zaba84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 01 cze 2012, 20:16
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zaba84 » 07 mar 2014, 21:15

Siemka.... A w którym miejscu ten dpf jest? Bo jak zaraz za turbina na wyjsciu to widac ze ktos wspawal rurke + drugie polaczenie elastyczne ...

Awatar użytkownika
karolsieradz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:38
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: karolsieradz » 07 mar 2014, 21:37

Powinna być duża pucha z przewodami. Podobna do katalizatora. Jak jest wspawana rurka, to nie ma dpf ani kata

Arturirlandia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 15 maja 2011, 22:18
Lokalizacja: Tuam/irlandia

Post autor: Arturirlandia » 08 mar 2014, 01:16

Kolego najlepiej podjedz na podnośnik lub kanał i sprawdź pod spodem na wysokości przednich siedzeń,jesli ktos pokombinowal nie fachowo z dpf bez interwencji w soft to masz duży problem :-(wczytaj sie głębiej w forum na temat dpf mozna rozszyfrować po wklejce w bagażniku czy masz wersje z dpf czy bez.
Artur irlandia

zaba84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 01 cze 2012, 20:16
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zaba84 » 08 mar 2014, 13:20

Mialem kiedys bmw z dpf-em i tam do puchy szla wlasnie masa roznych przewodow. tutaj nie widze zadnych luznych przewodow ale sprawdze po wlepce i pod autem i dam cynk.
Dzis tez jestem umuwiony na podpiecie pod kompa to tez dam znac co pokazal, moze wspolnymi silami ogarniemy to .. ;)

[ Dodano: 2014-03-08, 13:20 ]
Ok. Wstepnie na szybkiego sprawdziłem wlepke w bagażniku i lipa, nie mam tam wlepki ... ;/

Arturirlandia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 15 maja 2011, 22:18
Lokalizacja: Tuam/irlandia

Post autor: Arturirlandia » 08 mar 2014, 13:44

Wlepka powinna byc we wnece na koło zapasowe raczej sama nie odpada :-)chyba ze ktos jej pomógł najlepiej wrzuć kolego zdjęcie co masz od turbo na wydechu,w audi bez przesady ale aż tyle kabli nie ma od dpf zreszta wszystko jest bardzo dobrze zamaskowane najlepiej tak jak mówiłem wcześniej albo na podnośnik auto i zajrzyj pod spód albo kanał,powtarzam jesli auto ma usunięty dpf lub katalizator bez interwencji w soft to nigdy nie bedzie chodził silnik tak jak przewidział producent pomijając to ze takie przeróbki sa NIELEGALNE!!diagnosta po stwierdzeniu ze nie ma katalizatora lub jest usunięty dpf nie podbije przeglądu!.....tak jest w Irlandii w Polsce jak to w Polsce wszystko jest możliwe chyba ze coś sie zmieniło w tym temacie w PL.
Artur irlandia

zaba84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 01 cze 2012, 20:16
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zaba84 » 08 mar 2014, 15:59

Byłem u znajomego na diagnostyce... Sprawdził mi całe auto ....

Ten check co sie zapalil, to blad przeladowania, usuną go i check zgasl.
Kazał mi sie przejechac aby zobaczyc czy wyskoczy chcek, nie wyskoczyl ale jak przegonilem auto to w pewnym momencie jak dalem gaz do konca to max 3tys obrotow i auto w ogole nie jechalo i nie reagowalo na gaz. Zatrzymalem sie zgasilem auto i odpalilem i juz bylo ok.
Stwierdzilismy ze chyba cos nie tak jest ze sterowaniem albo zle popodpinane albo cos innego.
Zastanawialismy sie tez na jakiej zasadzie dziala grucha od klapek w kolektorze. Bo na zgaszonym silniku to ciegno jest wyciagniete i jak sie dmucha w gruche to jest opor i nie da sie dmuchnac a jak sie ciagnie to ciagle zaciaga sie powietrze a grucha ani drgnie. Nie wiem do konca na jakiej zasadzie ona steruje klapkami.

Druga sprawa to zastanawialismy sie nad "polozeniem walka rozrzadu" bo pokazywalo -2.45 .

Wieczorkiem przesle mi na maila wszystko z kompa co pokazalo itp.

Komp nic nie pokazal zwiazanego z dpf. ale jeszcze go sprawdze pod autem.


Co o tym myslicie?

Arturirlandia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 15 maja 2011, 22:18
Lokalizacja: Tuam/irlandia

Post autor: Arturirlandia » 08 mar 2014, 16:38

Silnik przechodzi w tryb awaryjny powodów moze dużo ale jednym z nich jest przeladowujace turbo.podaj logi z komputera
Artur irlandia

zaba84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 01 cze 2012, 20:16
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zaba84 » 09 mar 2014, 18:36

Wieczorkiem ma mi wszystko przeslac na meila ... jak bede mial to odrazu wrzuce ...

[ Dodano: 2014-03-09, 18:36 ]
Wiec tak... raporty co mi przeslal to nie dalo sie u mnie otworzyc wiec zrobil mi rzut ekranu z programu i przesłał .... Wszucam wszystkie 4 foty co mi przesłał ....


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Proszę kliknąć w zdjecie ..;)

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 09 mar 2014, 21:49

Silnik klapy kolektora do czyszczenia lub wymiany...
I przejżeć trzeba cały układ sterowania turbiną i samą turbine czy geometria nie stanęła..

zaba84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 01 cze 2012, 20:16
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zaba84 » 11 mar 2014, 17:20

Turbina jest nowa ....
Co do klapek to to ciegno od gruchy przy kolektorze ssacym chyba jest martwe jest ciagle w pozycji jakby wysunietej.... Czy jest opcja wymiany samej tej grucgy czy trzeba cale klapki z kolektorem wymienic?
Czy jest gdzies dostepny jakis schemat podlaczen podcisnien ?

[ Dodano: 2014-03-11, 17:20 ]
Oki Panowie chciałem sie zapytać aby nie zakładać tematu ....

Zdobyłem cos takiego jak ETKA ale 7.2 .... i niestety nie działą mi na viscie.
Wie ktoś która wersja bedzie działać na viscie ? Potrzebuje te schematy a podobno w etka bedą.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga