[INNY] [AWT 1.8T 150KM] Wymiana turbiny
[INNY] [AWT 1.8T 150KM] Wymiana turbiny
Witam
Miesiąc temu miałem remont silnika(szlif wału, wymiana panewek, pierścieni, planowanie głowicy), wówczas mechanik zaznaczył, iż turbina może być już zużyta(a jako koszt regeneracji podał ok 1.3 zł), wiec musiałem zrezygnować wtedy z wymiany. Wczoraj zauważyłem wyciek oleju przy turbinie, przy przejechaniu 100kM poszło 0.5 litra oleju. Ponieważ ten mechanik bawił się bardzo długo z naprawą oraz doliczył sobie dużą marżę na części ( w każdym sklepie bez rabatów miałem wszystkie z wymienionych części około 40% taniej, niż na fakturze od niego) więc wolałbym uniknąć wizyty u niego. W związku z tym mam kilka pytań.
1. Czy mając do dyspozycji garaż z kanałem, trochę narzędzi, doświadczenia z naprawami wcześniejszych aut(golf II, III) będę w stanie samodzielnie wymienić turbinę?
2. Czy jest na necie jakaś fotorelacja, w jaki sposób to zrobić ?
3. Czy trzeba rozebrać cały przód auta, przy wymianie?
4. Czy macie jakieś doświadczenia z kupnem regenerowanych turbin na allegro, ewentualnie jakiegoś sprawdzonego sprzedawcę?
5. Z uwagi na fakt że gazownik powiedział, że turbina ma ciśnienie w normie, czy jest szansa, że leje się gdzieś z silnika po stronie turbiny( co mógłbym reklamować jako naprawę gwarancyjną) .
Miesiąc temu miałem remont silnika(szlif wału, wymiana panewek, pierścieni, planowanie głowicy), wówczas mechanik zaznaczył, iż turbina może być już zużyta(a jako koszt regeneracji podał ok 1.3 zł), wiec musiałem zrezygnować wtedy z wymiany. Wczoraj zauważyłem wyciek oleju przy turbinie, przy przejechaniu 100kM poszło 0.5 litra oleju. Ponieważ ten mechanik bawił się bardzo długo z naprawą oraz doliczył sobie dużą marżę na części ( w każdym sklepie bez rabatów miałem wszystkie z wymienionych części około 40% taniej, niż na fakturze od niego) więc wolałbym uniknąć wizyty u niego. W związku z tym mam kilka pytań.
1. Czy mając do dyspozycji garaż z kanałem, trochę narzędzi, doświadczenia z naprawami wcześniejszych aut(golf II, III) będę w stanie samodzielnie wymienić turbinę?
2. Czy jest na necie jakaś fotorelacja, w jaki sposób to zrobić ?
3. Czy trzeba rozebrać cały przód auta, przy wymianie?
4. Czy macie jakieś doświadczenia z kupnem regenerowanych turbin na allegro, ewentualnie jakiegoś sprawdzonego sprzedawcę?
5. Z uwagi na fakt że gazownik powiedział, że turbina ma ciśnienie w normie, czy jest szansa, że leje się gdzieś z silnika po stronie turbiny( co mógłbym reklamować jako naprawę gwarancyjną) .
Witam
Na twoim miejscu nie spieszył bym się tak ztym gdyz jak piszesz miałes wymieniane pierścienie ,które muszą się dotrzeć i poukładać .Więc część tego oleju poszła napewno tam .Zrób jeszcze z 500km. i dopiero wtedy pomyślisz co dalej.
Co do wymiany samej turbinki to nie widze zadnych większych trudności .Ja miałem A4 i bez demontażu przodu szło. Największy problem mogą stanowic śruby od rury spalinowej po stronie gorącej turbinki.Możesz najpierw sprubować czy dadzą się ruszyć.
Napewno trafisz na jakieś fotki.
Na twoim miejscu nie spieszył bym się tak ztym gdyz jak piszesz miałes wymieniane pierścienie ,które muszą się dotrzeć i poukładać .Więc część tego oleju poszła napewno tam .Zrób jeszcze z 500km. i dopiero wtedy pomyślisz co dalej.
Co do wymiany samej turbinki to nie widze zadnych większych trudności .Ja miałem A4 i bez demontażu przodu szło. Największy problem mogą stanowic śruby od rury spalinowej po stronie gorącej turbinki.Możesz najpierw sprubować czy dadzą się ruszyć.
Napewno trafisz na jakieś fotki.
Pozdrawiam Stanisław
Nie chcę Cie martwić ale u mnie było podobnie. Wyciek oleju po stronie turbo w podobnej ilości co u Ciebie. Turbo umarło. Znajomy załatwił używkę z pewnego źródła praktycznie bez luzów na wirniku. Jeżdżę juz ponad dwa lata i jest ok. Co do regeneracji na allegro to nasłuchałem się trochę. Podobno potrafią tylko przeczyścić z zewnątrz pomalować i sprzedają jako po regeneracji. klient zakłada a tu zonk. A oni wtedy że to wina osoby która zakładała. Jak już regenerować to w poleconym renomowanym zakładzie gdzie zdemontują zregenerują i poskładają wszystko do kupy i dadzą jakąś gwarancje na usługę.
Co do faktury na części.
Kolo zrobił zakupy w jakiejś hurtowni Fota Inter Cars lub innej oni tam maja ceny z kosmosu dla zwykłych klientów. Mechanicy maja za to zniżki ok 40%. Mechanik tam kupuje po zniżce a Tobie opyla po cenie hurtowni tak jakbyś sam tam kupił. Zarabia zatem dwa razy. Raz na częściach dwa na robociźnie. Sam byłem świadkiem. Pytałem przez tel o końcówkę drążka moog cena 130 zł. Pojechałem ze znajomym i co zapłaciłem 70 zł. Zresztą sam mi powiedział że w zeszłym roku zostawił tutaj ok 80 tysi a jego klienci dwa razy tyle hehe.
Sklepy także kupują po zniżkach w hurtowniach i do dodają swoją marżę.
Co do faktury na części.
Kolo zrobił zakupy w jakiejś hurtowni Fota Inter Cars lub innej oni tam maja ceny z kosmosu dla zwykłych klientów. Mechanicy maja za to zniżki ok 40%. Mechanik tam kupuje po zniżce a Tobie opyla po cenie hurtowni tak jakbyś sam tam kupił. Zarabia zatem dwa razy. Raz na częściach dwa na robociźnie. Sam byłem świadkiem. Pytałem przez tel o końcówkę drążka moog cena 130 zł. Pojechałem ze znajomym i co zapłaciłem 70 zł. Zresztą sam mi powiedział że w zeszłym roku zostawił tutaj ok 80 tysi a jego klienci dwa razy tyle hehe.
Sklepy także kupują po zniżkach w hurtowniach i do dodają swoją marżę.
Sorry, że długo się nie odzywałem, ale byłem zajęty sprawami zawodowymi.
Właśnie odebrałem samochód od mechanika (wymiana uszczelki przy zaworach), i naprawa gwintów 2 śrub na heliCoil, gdyż jak mechanik powiedział musiały puścić. Trochę martwi mnie jego stwierdzenie, że ma nadzieję, iż się nie będzie lało, bo grzał auto 2 h i nie było wycieku. Niestety jestem skazany na niego z racji gwarancji na wyremontowany silnik.
Co do turbiny to przed wizytą u mechanika byłem u gazownika( na przegląd instalacji) i powiedział że wszystkie odczyty turbiny są ok.
Wiecie może czy można sprawdzić luzy na turbinie bez wymontowywania jej z samochodu? Bo z tego co widziałem na rożnych filmikach na YouTube to takie luzy jak moje są w normie.
Właśnie odebrałem samochód od mechanika (wymiana uszczelki przy zaworach), i naprawa gwintów 2 śrub na heliCoil, gdyż jak mechanik powiedział musiały puścić. Trochę martwi mnie jego stwierdzenie, że ma nadzieję, iż się nie będzie lało, bo grzał auto 2 h i nie było wycieku. Niestety jestem skazany na niego z racji gwarancji na wyremontowany silnik.
Co do turbiny to przed wizytą u mechanika byłem u gazownika( na przegląd instalacji) i powiedział że wszystkie odczyty turbiny są ok.
Wiecie może czy można sprawdzić luzy na turbinie bez wymontowywania jej z samochodu? Bo z tego co widziałem na rożnych filmikach na YouTube to takie luzy jak moje są w normie.
Witam
Nie mam pojecia jaka instalacja gazowa mooze miec odczyt np. poziomu ładowania turbinki,lub przy jakich obrotach turbinka zaczyna ładować (to możesz sprawdzić tylko na zamontowanym sensorze doładowania ,lub Vag-iem o ile auto jest wyposazone w sensor doładowania.)
Jednym słowem luzy turbinki można sprawdzic jedynie , ściągajac waż gumowy po stronie zimnej. Sprawdzamy czy wirnik ma luz poosiowy i poprzeczny.
Jako doswiadczony gazownik może jedynie stwierdzić ze turbinka nie hałasuje , nie stwaza problemów z mapami BP i LPG to znaczy że jest dobra -puki co.
Ps wymieniając turbinkę nie możesz stracić gwarancji na silnik.
Nie mam pojecia jaka instalacja gazowa mooze miec odczyt np. poziomu ładowania turbinki,lub przy jakich obrotach turbinka zaczyna ładować (to możesz sprawdzić tylko na zamontowanym sensorze doładowania ,lub Vag-iem o ile auto jest wyposazone w sensor doładowania.)
Jednym słowem luzy turbinki można sprawdzic jedynie , ściągajac waż gumowy po stronie zimnej. Sprawdzamy czy wirnik ma luz poosiowy i poprzeczny.
Jako doswiadczony gazownik może jedynie stwierdzić ze turbinka nie hałasuje , nie stwaza problemów z mapami BP i LPG to znaczy że jest dobra -puki co.
Ps wymieniając turbinkę nie możesz stracić gwarancji na silnik.
Pozdrawiam Stanisław
wymiana turbo nie jest trudna, ale dość upierdliwa.
Poleje się przy tym oleju i borygo. Dodatkowo masz śruby przy kolektorze i wydechu, które lubią stawiać opór.
Przodu rozbierać nie trzeba, ale dostęp od dołu wskazany. Warto wyjąć prawy reflektor oraz filtr powietrza z całą obudową i przewodami gumowymi (z harmonijką).
Trzeba kupić nowe uszczelki pod kolektor i do wydechu - rzadko są w "zestawie" razem z turbiną. Nakrętki i szpilki teoretycznie powinni dołożyć, ale warto dopytać czy są. Niby pierdoły, ale jak nie pomyślisz o tym wcześniej to będziesz miał rozebrane auto i będziesz czekał na części.
Po wymianie pamiętaj o poprawnym pierwszym rozruchu, bo inaczej możesz ją uszkodzić.
Niby coś tam umiem przy aucie, silnik,skrzynie i turbo już wyciągałem, ba - dużo więcej. Ale z perspektywy czasu - chyba wolę komuś zapłacić i mieć święty spokój
Poleje się przy tym oleju i borygo. Dodatkowo masz śruby przy kolektorze i wydechu, które lubią stawiać opór.
Przodu rozbierać nie trzeba, ale dostęp od dołu wskazany. Warto wyjąć prawy reflektor oraz filtr powietrza z całą obudową i przewodami gumowymi (z harmonijką).
Trzeba kupić nowe uszczelki pod kolektor i do wydechu - rzadko są w "zestawie" razem z turbiną. Nakrętki i szpilki teoretycznie powinni dołożyć, ale warto dopytać czy są. Niby pierdoły, ale jak nie pomyślisz o tym wcześniej to będziesz miał rozebrane auto i będziesz czekał na części.
Po wymianie pamiętaj o poprawnym pierwszym rozruchu, bo inaczej możesz ją uszkodzić.
Niby coś tam umiem przy aucie, silnik,skrzynie i turbo już wyciągałem, ba - dużo więcej. Ale z perspektywy czasu - chyba wolę komuś zapłacić i mieć święty spokój

disco to dla mnie wszystko 
