Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

dyfer od 2.5 tdi do 2.8 b

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

dyfer od 2.5 tdi do 2.8 b

Post autor: jakubczyk_7 » 28 lut 2014, 21:11

Witam. Mam pytanie odnośnie tylnego dyfra. Czy ktoś może próbował włożyć dyfer od 2.5 tdi do 2.8 ? wiem że przełożenie musi się zgadzać ale co jeszcze? czy może w ogóle nie można go zamontować ponieważ ma inną konstrukcję? Pytam bo do diesla jest dużo tego a do benzyny już nie koniecznie.

[ Dodano: 2014-02-28, 21:11 ]
Powoli, nie wszyscy na raz <klotnia>

RoveR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 04 gru 2009, 10:06
Imię: Bartek - szrot
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łódź

Post autor: RoveR » 01 mar 2014, 13:03

Podaj jakie masz oznaczenie dyfru, może pomogę Ci znaleźć taki jak potrzebujesz.

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 12 mar 2014, 16:27

CUC. Z tego co patrzyłem to DUP i EUT ma takie same przełożenie.

[ Dodano: 2014-03-12, 16:27 ]
Jak jest z tymi dyframi? Czy jak mam oznaczenie CUC to mam szukać konkretnie takiego samego czy mogę inny kupić? Jak sprawdzić jakie ma przełożenie ?

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 12 mar 2014, 17:30

Nie możesz kupić dowolny, aby z takim samym przełożeniem, jeśli założysz z innym - torsen się wymieli :(

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 12 mar 2014, 19:20

ok. To teraz jak sprawdzić przełożenie? Mam etke i z tego co wyczytałem to są tylko trzy modele z takim przełożeniem CUC ,EUT , DUP . Czy to możliwe? i jak się mylę to proszę o poprawienie mnie

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 12 mar 2014, 21:59

Skoro Elsa tak podaje to tak może być.
Możesz szukać dyfra nie tylko od A6, bo takie same szły do pasków B5 i A4 i A8. Po prostu kup dyfer z takim kodem literowym, lub odpowiednikiem - co znalazłeś w Elsie.

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 20 mar 2014, 17:35

Teraz pytanie następne. Jeśli źle dobrane przełożenie to jak szybko może się wymielić torsen? czy to od razu jest wyczuwalne że coś jest nie tak? jakieś dziwne dzwięki?

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 21 mar 2014, 15:10

Nie wiem, nigdy nie jeździłem autem w którym każda z osi ma inne przełożenie główne :) - ale na AKP było kilku co im się dyfer wymielił - nie od razu - z tego co pamiętam 10-15k km.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2597
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 21 mar 2014, 18:55

jakubczyk_7, Najbardziej byś odczuwał różnicę na zakrętach. Układ będzie to odbierał jako poślizg i zaraz zacznie to korygować co będziesz odbierał jako drgania i wibracje. Podobne objawy jak przy różnych wymiarach opon na przodzie i tyle.

Różne przełożenia będą objawiać się blokowaniem koła, będziesz chciał jechać, autu będzie ciężko, jak byś ciągnął przyczepkę, będzie nasilać się buczenie w dyfrze potem huknie i przez jakiś czas będzie niby dobrze jechał, ale tylko do kolejnego zakrętu. Całkiem prawdopodobne jest, że dyfer się zblokuje podczas jazdy, no nie chciał bym wtedy jechać w tym aucie ;)

Pozdrawiam
Lektor.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 22 mar 2014, 10:51

Z tego co pisali chłopcy z AKP - żadnej blokady kół - po prostu auto staje i nie ma napędu - 5 bieg, 6k rpm a fura stoi :(

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2597
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 22 mar 2014, 10:57

Może nie słyszeli i nie poczuli ;) Żeby się torsen wysypał to coś musi trzasnąć czy zblokować <mysli> Tak myślę. Osobiście tego nie przeżyłem, ale słyszałem z opowiadania.
Lektor.

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 08 kwie 2014, 16:09

To tak panowie. Kupiłem dyfer z innym oznaczeniem jak mam u siebie. W etce napisane jest że mają takie same przełożenie. Ale przed zmianą sprawdziłem sam te przełożenie i porównałem z moim dyfrem ( zrobiłem jeden pełny obrót flanszą od strony wału i zmierzyłem przesunięcie na bocznej flanszy) . Miałem stuki przy gwałtownym ruszaniu a po wymianie pomogło <rotfl> . Jak znajdę chwilę czasu to rozbiorę stary dyfer i będę kasował luz na wałku, może zrobie jakieś zdjęcia dla potomnych :) .

[ Dodano: 2014-04-08, 16:09 ]
Dyfer mam z głowy. Skasowałem luz. Teraz mam pytanie odnośnie luzów w tylnej części skrzyni a mianowicie mechanizmu różnicowego samoblokującego się ( tak jest w etce) . Czy ktoś z was rozbierał to i kasował ten luz ?

Bandinio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 27 lis 2018, 17:31
Lokalizacja: Opatów

Post autor: Bandinio » 27 lis 2018, 17:35

jakubczyk_7, witam 609520051 zadzwonisz? Mam kilka pytan ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga