[ AFN 1.9 110 KM] Wibracje w kabinie
[ AFN 1.9 110 KM] Wibracje w kabinie
Witam serdecznie mam problem z moją audicą... posiadam ją rok kupiłem ją w niemczech od kolegi który o auto bardzo dbał... lecz od kąd ją posiadam mam wibracje które odczuwam w kabinie... nawet na wolnych obrotach czy przy gazowaniu są odczuwalne... wszystkie poduszki zostały wymienione na nowe... układ wydechu był sprawdzany jest wporządku... Może mnie ktoś nakierować w czym może być problem? lub podać link gdzie ten temat był poruszany...
Poduszki nie były z najtańszej półki... żadna china itd... nie jest to problem z poduszkami bo z kolegą podnosilismy silnik na podnościku żeby odciążyć poduszki i był taki sam efekt... tak samo przed i po wymianie poduszek nic się nie zmieniło... Sam jestem mechanikiem i powiem szczerze że ten temat mnie troche zaskoczył pozostało mi do wymiany plecionka na układzie wydechowym jeśli by zbyt słabo amortyzowała wibracje mogło by to przechodzić na wydech... takie są moje spostrzeżenia... Sam silnik pracuje bardzo ładnie równo.. wszystkie parametry są ustawione idealnie...
Witam !
Powodów wibracji maże być mnóstwo. Poduszki silnika, wydech, koło pasowe z tłumikiem drgań skrętnych, źle wyważone koło zamachowe, docisk i tarcza, alternator, wtryskiwacze z pompą wtryskową, przestawione fazy przy zjechanych krzywkach wałka rozrządu, wisco i jeszcze kilka. Na początek sprawdź dobrze w komorze czy nic nie dotyka do przegrody lub podłogi.
pzdr
Powodów wibracji maże być mnóstwo. Poduszki silnika, wydech, koło pasowe z tłumikiem drgań skrętnych, źle wyważone koło zamachowe, docisk i tarcza, alternator, wtryskiwacze z pompą wtryskową, przestawione fazy przy zjechanych krzywkach wałka rozrządu, wisco i jeszcze kilka. Na początek sprawdź dobrze w komorze czy nic nie dotyka do przegrody lub podłogi.
pzdr
Witam. Kolego mazzi86 uporałeś się z problemem wibracji? Ja zmagam się z tym samym. Poduszki pod silnikiem nowe - corteco, pod skrzynią nowe - lemforder. Wibracje na wolnych obrotach na kierownicy. Rozrząd kompletny nowy. Napinacz paska wieloklinowego nowy, sprzęgiełko jednokierunkowe alternatora sprawdzone jest ok. Muszę jeszcze sprawdzić koło pasowe na wale korbowym. podczas wymiany rozrządu nie zwróciłem na nie zbytniej uwagi. Zaleca się cykliczną wymianę tego koła, gdyż guma która jest tłumikiem drgań skrętnych lubi sparcieć. Jak to nie pomoże to zabiorę się za układ paliwowy.
Mam podobne objawy przy lekkim skręcaniu kierownicą, może nie tak głośne jak na filmie ale silnik wyraźnie drży. Jak napisałem powyżej, napinacz paska założyłem nowy więc go wykluczam. Pozdrawiam.
Link:
Mam podobne objawy przy lekkim skręcaniu kierownicą, może nie tak głośne jak na filmie ale silnik wyraźnie drży. Jak napisałem powyżej, napinacz paska założyłem nowy więc go wykluczam. Pozdrawiam.
Link:
Problem dalej jest jedynie co zrobiłem założyłem stare orygilanle poduszki i troszkę ustało...
Na pewno nie może być powodem: koło pasowe z tłumikiem drgań skrętnych, źle wyważone koło zamachowe, alternator wtryskiwacze z pompą wtryskową, przestawione fazy przy zjechanych krzywkach wałka rozrządu.
Koło Pasowe jak się sypie to powoduje bicie na pasku a one leci idealnie i przy rozrządzie było sprawdzane. Koło zamachowe same od siebie nie może powodować takich drgań chyba że jest uszkodzone, zresztą sam silnik pracuje cicho równo i nie ma niepokojących drgań. Raczej obstawiam że to może być problem ze sprzęgłem jeśli ma luzy wewnątrz może powodować drgania, które przechodzą na karoserię.
Na pewno nie może być powodem: koło pasowe z tłumikiem drgań skrętnych, źle wyważone koło zamachowe, alternator wtryskiwacze z pompą wtryskową, przestawione fazy przy zjechanych krzywkach wałka rozrządu.
Koło Pasowe jak się sypie to powoduje bicie na pasku a one leci idealnie i przy rozrządzie było sprawdzane. Koło zamachowe same od siebie nie może powodować takich drgań chyba że jest uszkodzone, zresztą sam silnik pracuje cicho równo i nie ma niepokojących drgań. Raczej obstawiam że to może być problem ze sprzęgłem jeśli ma luzy wewnątrz może powodować drgania, które przechodzą na karoserię.
No właśnie wydech został sprawdzony na samym początku jest prawidłowo zamocowany nie ma żadnych naprężeń... też sprawdziłem plecionkę i jest ok... Ewentualnie zastanawiam się nad umocowaniem silnika czy pewne nie równe rozłożenie sił na poduszkach może to powodować więc będę zmuszony popuścić poduszki i próbować wyregulować wysokości. Taki sam problem miałem w Polo 6N w dieslu ale to one praktycznie wszystkie miały takie wibracje...
Wcześniej:
Audi A6 C5 1.9 TDI AFN '99
Audi A6 C5 1.9 TDI AFN '99