Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ MANUAL] 2,4 benz - bujanie całą budą podczas przyspieszani

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
DuudmanC52,4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 25 kwie 2013, 15:02
Lokalizacja: Myszków/śląskie

[ MANUAL] 2,4 benz - bujanie całą budą podczas przyspieszani

Post autor: DuudmanC52,4 » 19 lut 2014, 19:58

Witam Koleżanki i Kolegów

Ponieważ nie znalazłem nic podobnego choć tematów o drganiach itp jest wiele postanowiłem założyć nowy temat

Dopadła mnie przypadłość w postaci bujania (powiedziałbym z sekundową amplitudą) budą podczas delikatnego przyspieszania, nieco mniej gdy jadę ze stałą prędkością. Wygląda to tak jakby "coś" bujało samochodem w kierunku przód-tył (lub odwrotnie). Najbardziej wyczuwalne na 2 i 3 biegu w zakresie prędkości 30 - 60 km/h. Po przekroczeniu 80 km/h ustaje, podczas mocnego przyspieszania również nie występuje. Silnik pracuje normalnie, nie słyszę nic niepokojącego, obroty nie falują. Tak w ogóle to problem narasta od pewnego czasu. Może w końcu coś się rozsypie i dowiem się co to :-)

Choć poduszki silnika są wymienione a pod skrzynią ponoć dobre to podczas energicznego puszczenia gazu i dodania gazu silnikiem dość mocno rusza.

Koła, felgi i tarcze raczej bym wyeliminował bo tutaj przecież czy bym jechał równo, czy mocno przyspieszał to powinno być tak samo. No chyba ze się myle ???

Jeśli ktoś podpowie co sprawdzić to będę wdzięczny.
Mechanikom nie chce się szukać przyczyny, tłumacząc ze sie zwyczajnie nie opłaca.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 20 lut 2014, 15:15

na pierwszy ogień jednak sprawdził bym koła, może jakiś bąbel na oponie się zrobił, przy szybszej jeździe możesz tego nie czuc

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 21 lut 2014, 20:44

Też mam ten problem i powiem ci że nie mam pomysłu. Kolega ma 2.4 i też ma te jakby bujanie czy luz, zwał jak zwał. Guza bym wykluczył bo u mnie czy letnie czy zimówki to to sam jest. Może przegub wewnętrzy? głośno myślę po prostu. <mysli>

DuudmanC52,4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 25 kwie 2013, 15:02
Lokalizacja: Myszków/śląskie

Post autor: DuudmanC52,4 » 21 lut 2014, 21:14

To "bujanie" jest jakieś takie dziwne to też dlatego wykluczyłem koła. No ale wiosna już blisko :-) i tak mnie kusi żeby letnie założyć i sprawdzić czy to koła ale jeszcze poczekam chwile.
Jakieś 2 tyg temu samochód był u mechanika celem sprawdzenia co stuka w zawieszeniu i co właśnie buja ale ustalił tylko ze to maglownica ma mały luz po lewej stronie. Natomiast nie łączy tego z bujaniem.
Jako ze jeszcze płyn nie cieknie i tragedii nie ma to mogę jeszcze pojeździć.

Wspomniałeś o przegubie. Znam dobrego mechanika od zawieszeń. Można to wykryć namacalnie czy tylko demontaż?

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 22 lut 2014, 01:03

jeśli przegub to raczej nie bujanie a ściąganie w tą stronę, z której przegub walnięty. poza tym słyszał byś go przy mocniejszym skręcie.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 22 lut 2014, 11:58

to bujanie jest cały czas czy niknie po przejechaniu 3-5 km?
być możę chodzi o flatspoting (odkształcenie opony po nocnym postoju -mija po rozgrzaniu opon) a 6c5 jest cholernie czuła na to zjawisko.

ZET
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 27 kwie 2013, 23:16
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: ZET » 22 lut 2014, 21:44

jakikolwiek luz na przegubie objawiają się wibracjami na kierownicy , jeśli dobrze Cie rozumiem to czujesz jak by auto lekko przyśpieszało i zwalniało ? mimo ,że jest to nie widoczne na obrotomierzu i prędkościomierzu ? a czujesz to po przez plecy opierając się o fotel
Było szybkie VR6 jest wygodne V6 .
Regulamin, Punkt 99

DuudmanC52,4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 25 kwie 2013, 15:02
Lokalizacja: Myszków/śląskie

Post autor: DuudmanC52,4 » 24 lut 2014, 22:07

Moim zdaniem to cała buda się buja.

Kolego Enduro7 bardzo ciekawe to co piszesz o "flat spotcie". Nie spotkałem się z takim defektem opony.
Na co dzień pokonuje małe odległości max 3km, moze 4 km, to może nie wystarczyć do powrotu kształtu. Kurcze może faktycznie rano jest najgorzej ???

Tylko czemu gdy mocno przyspieszam nie czuję tego?

Kolega jeszcze mi podpowiedział że sonda lambda może już pracować nieprawidłowo co może skutkować takim zachowaniem i wcale niekoniecznie zobaczy się to na zegarach. Mówił, że właśnie podczas spokojnej jazdy i delikatnego przyspieszania sonda może szfankować

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 25 lut 2014, 21:29

flatspot nie jest defektem to wynik coraz bardziej zaawansowanych zawieszeń oraz coraz bardziej sztywnych nadwozi i jednocześnie coraz bardziej odchudzanych opon .przy gwałtownym przyspieszaniu może zanikać w ośce bo przód jest odciążany -unosi się
mam to zjawisko na 2 kpl yokohama v 550 oraz na conti winter contact . codziennie rano buja 2-3 km
3 komplet to nord frost gislaved i tu to zjawisko nie występuje .

DuudmanC52,4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 25 kwie 2013, 15:02
Lokalizacja: Myszków/śląskie

Post autor: DuudmanC52,4 » 25 lut 2014, 22:56

Jak pisałem wcześniej założę opony letnie wkrótce i zobaczymy. Mam 4 prawie nowe bo kupione w zeszłym roku. Na tych zimówkach jeżdżę pierwszy raz (czytaj - takie dostałem z samochodem) a z pewnością mają już 2,3 sezony za sobą.
Tymczasem może faktycznie warto się wstrzymać i nie szukać na siłę innych problemów. Jak to nie będzie to, to się będziem dalej martwić.
Pewne koncepcje poza tą są, więc może się znajdzie winowajce

Oczywiście dam znać jak po zmianie.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 26 lut 2014, 20:30

jeśli nie niknie po 5 km to nie flatspot i warto szukać dalej

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga