[ MANUAL] 2,4 benz - bujanie całą budą podczas przyspieszani
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 25 kwie 2013, 15:02
- Lokalizacja: Myszków/śląskie
[ MANUAL] 2,4 benz - bujanie całą budą podczas przyspieszani
Witam Koleżanki i Kolegów
Ponieważ nie znalazłem nic podobnego choć tematów o drganiach itp jest wiele postanowiłem założyć nowy temat
Dopadła mnie przypadłość w postaci bujania (powiedziałbym z sekundową amplitudą) budą podczas delikatnego przyspieszania, nieco mniej gdy jadę ze stałą prędkością. Wygląda to tak jakby "coś" bujało samochodem w kierunku przód-tył (lub odwrotnie). Najbardziej wyczuwalne na 2 i 3 biegu w zakresie prędkości 30 - 60 km/h. Po przekroczeniu 80 km/h ustaje, podczas mocnego przyspieszania również nie występuje. Silnik pracuje normalnie, nie słyszę nic niepokojącego, obroty nie falują. Tak w ogóle to problem narasta od pewnego czasu. Może w końcu coś się rozsypie i dowiem się co to
Choć poduszki silnika są wymienione a pod skrzynią ponoć dobre to podczas energicznego puszczenia gazu i dodania gazu silnikiem dość mocno rusza.
Koła, felgi i tarcze raczej bym wyeliminował bo tutaj przecież czy bym jechał równo, czy mocno przyspieszał to powinno być tak samo. No chyba ze się myle ?
Jeśli ktoś podpowie co sprawdzić to będę wdzięczny.
Mechanikom nie chce się szukać przyczyny, tłumacząc ze sie zwyczajnie nie opłaca.
Pozdrawiam
Ponieważ nie znalazłem nic podobnego choć tematów o drganiach itp jest wiele postanowiłem założyć nowy temat
Dopadła mnie przypadłość w postaci bujania (powiedziałbym z sekundową amplitudą) budą podczas delikatnego przyspieszania, nieco mniej gdy jadę ze stałą prędkością. Wygląda to tak jakby "coś" bujało samochodem w kierunku przód-tył (lub odwrotnie). Najbardziej wyczuwalne na 2 i 3 biegu w zakresie prędkości 30 - 60 km/h. Po przekroczeniu 80 km/h ustaje, podczas mocnego przyspieszania również nie występuje. Silnik pracuje normalnie, nie słyszę nic niepokojącego, obroty nie falują. Tak w ogóle to problem narasta od pewnego czasu. Może w końcu coś się rozsypie i dowiem się co to
Choć poduszki silnika są wymienione a pod skrzynią ponoć dobre to podczas energicznego puszczenia gazu i dodania gazu silnikiem dość mocno rusza.
Koła, felgi i tarcze raczej bym wyeliminował bo tutaj przecież czy bym jechał równo, czy mocno przyspieszał to powinno być tak samo. No chyba ze się myle ?
Jeśli ktoś podpowie co sprawdzić to będę wdzięczny.
Mechanikom nie chce się szukać przyczyny, tłumacząc ze sie zwyczajnie nie opłaca.
Pozdrawiam
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 25 kwie 2013, 15:02
- Lokalizacja: Myszków/śląskie
To "bujanie" jest jakieś takie dziwne to też dlatego wykluczyłem koła. No ale wiosna już blisko i tak mnie kusi żeby letnie założyć i sprawdzić czy to koła ale jeszcze poczekam chwile.
Jakieś 2 tyg temu samochód był u mechanika celem sprawdzenia co stuka w zawieszeniu i co właśnie buja ale ustalił tylko ze to maglownica ma mały luz po lewej stronie. Natomiast nie łączy tego z bujaniem.
Jako ze jeszcze płyn nie cieknie i tragedii nie ma to mogę jeszcze pojeździć.
Wspomniałeś o przegubie. Znam dobrego mechanika od zawieszeń. Można to wykryć namacalnie czy tylko demontaż?
Jakieś 2 tyg temu samochód był u mechanika celem sprawdzenia co stuka w zawieszeniu i co właśnie buja ale ustalił tylko ze to maglownica ma mały luz po lewej stronie. Natomiast nie łączy tego z bujaniem.
Jako ze jeszcze płyn nie cieknie i tragedii nie ma to mogę jeszcze pojeździć.
Wspomniałeś o przegubie. Znam dobrego mechanika od zawieszeń. Można to wykryć namacalnie czy tylko demontaż?
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
jakikolwiek luz na przegubie objawiają się wibracjami na kierownicy , jeśli dobrze Cie rozumiem to czujesz jak by auto lekko przyśpieszało i zwalniało ? mimo ,że jest to nie widoczne na obrotomierzu i prędkościomierzu ? a czujesz to po przez plecy opierając się o fotel
Było szybkie VR6 jest wygodne V6 .
Regulamin, Punkt 99
Regulamin, Punkt 99
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 25 kwie 2013, 15:02
- Lokalizacja: Myszków/śląskie
Moim zdaniem to cała buda się buja.
Kolego Enduro7 bardzo ciekawe to co piszesz o "flat spotcie". Nie spotkałem się z takim defektem opony.
Na co dzień pokonuje małe odległości max 3km, moze 4 km, to może nie wystarczyć do powrotu kształtu. Kurcze może faktycznie rano jest najgorzej ?
Tylko czemu gdy mocno przyspieszam nie czuję tego?
Kolega jeszcze mi podpowiedział że sonda lambda może już pracować nieprawidłowo co może skutkować takim zachowaniem i wcale niekoniecznie zobaczy się to na zegarach. Mówił, że właśnie podczas spokojnej jazdy i delikatnego przyspieszania sonda może szfankować
Kolego Enduro7 bardzo ciekawe to co piszesz o "flat spotcie". Nie spotkałem się z takim defektem opony.
Na co dzień pokonuje małe odległości max 3km, moze 4 km, to może nie wystarczyć do powrotu kształtu. Kurcze może faktycznie rano jest najgorzej ?
Tylko czemu gdy mocno przyspieszam nie czuję tego?
Kolega jeszcze mi podpowiedział że sonda lambda może już pracować nieprawidłowo co może skutkować takim zachowaniem i wcale niekoniecznie zobaczy się to na zegarach. Mówił, że właśnie podczas spokojnej jazdy i delikatnego przyspieszania sonda może szfankować
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
flatspot nie jest defektem to wynik coraz bardziej zaawansowanych zawieszeń oraz coraz bardziej sztywnych nadwozi i jednocześnie coraz bardziej odchudzanych opon .przy gwałtownym przyspieszaniu może zanikać w ośce bo przód jest odciążany -unosi się
mam to zjawisko na 2 kpl yokohama v 550 oraz na conti winter contact . codziennie rano buja 2-3 km
3 komplet to nord frost gislaved i tu to zjawisko nie występuje .
mam to zjawisko na 2 kpl yokohama v 550 oraz na conti winter contact . codziennie rano buja 2-3 km
3 komplet to nord frost gislaved i tu to zjawisko nie występuje .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 25 kwie 2013, 15:02
- Lokalizacja: Myszków/śląskie
Jak pisałem wcześniej założę opony letnie wkrótce i zobaczymy. Mam 4 prawie nowe bo kupione w zeszłym roku. Na tych zimówkach jeżdżę pierwszy raz (czytaj - takie dostałem z samochodem) a z pewnością mają już 2,3 sezony za sobą.
Tymczasem może faktycznie warto się wstrzymać i nie szukać na siłę innych problemów. Jak to nie będzie to, to się będziem dalej martwić.
Pewne koncepcje poza tą są, więc może się znajdzie winowajce
Oczywiście dam znać jak po zmianie.
Tymczasem może faktycznie warto się wstrzymać i nie szukać na siłę innych problemów. Jak to nie będzie to, to się będziem dalej martwić.
Pewne koncepcje poza tą są, więc może się znajdzie winowajce
Oczywiście dam znać jak po zmianie.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga