Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6 c5] Problem z czujnikami i elektryką

Elektryka
ODPOWIEDZ
doomib
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 20 lut 2014, 22:33
Lokalizacja: Łódź

[a6 c5] Problem z czujnikami i elektryką

Post autor: doomib » 20 lut 2014, 23:14

Na początku witam serdecznie kolegów.

mam następujące problemy z elektryką:

-jak dojeżdzam do świateł i wrzucam jałowy bieg to wyskakuje mi czujnik ciśnienia oleju.
rok auta to 2002 a olej zalany pełen syntetyk

-wyskakuje mi na fis kontrolka świateł mijania z takimi strzałkami góra dół koloru żółtego.

- teraz najważniejszy problem - czasami jak odpale samochód to działa mi wszystko w zegarach a czasami nie działa nic albo tylko zegary paliwa, temp oleju, temp wody i ładowania a prędkościomierz i obrotomierz nie.

Proszę o pomoc bo już moje akumulatory padają ; )

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 21 lut 2014, 00:05

doomib pisze:jak dojeżdzam do świateł i wrzucam jałowy bieg to wyskakuje mi czujnik ciśnienia oleju.
rok auta to 2002 a olej zalany pełen syntetyk
A jak w tym momencie zrobisz 'przegazówkę'? Może pompa się kończy i na niskich obrotach nie daje odpowiedniego ciśnienia oleju <mysli>
-wyskakuje mi na fis kontrolka świateł mijania z takimi strzałkami góra dół koloru żółtego.
Ta kontrolka oznacza, ze jest coś nie tak z układem poziomowania świateł.
doomib pisze:teraz najważniejszy problem - czasami jak odpale samochód to działa mi wszystko w zegarach a czasami nie działa nic albo tylko zegary paliwa, temp oleju, temp wody i ładowania a prędkościomierz i obrotomierz nie.
Możliwy problem z okablowaniem, 'słaba' masa, bądź zaśniedziałe styki bezpieczników - ciężko będzie to ustalić na odległość.

Dysponujesz interfejsem diagnostycznym? Optymalnie byłoby się podłaczyć pod ECU, regulację świateł oraz licznik i sprawdzić jakie błędy w nich występują - może to naprowadzi Cię na rozwiązanie problemów.

doomib
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 20 lut 2014, 22:33
Lokalizacja: Łódź

Post autor: doomib » 23 lut 2014, 21:48

Jeżeli chodzi o kontrolke ciśnienia oleju to dzisiaj zobaczyłem, że mam za niski poziom - poniżej minimum. Jutro robię wymianę oleju więc będę miał prawidłową ilość. Jeżeli znowu pojawi się problem z kontrolką wymienię czujnik oleju, a jeżeli to nie pomoże to zostanie tylko pompa.

Możesz mi coś więcej napisać o poziomie świateł? ogólnie problem pojawił się po podłączeniu pod komputer. Wcześniej go niemiałem ale to może być zbieg okoliczności.

jeżeli chodzi o zegary to sprawdziłem wszystkie bezpieczniki od strony kierowcy. Przeczyściłem styki i problem pojawia się dalej.

Gdzieś przeczytałem, że mogły paść silniczki wskazówek?

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 24 lut 2014, 18:42

doomib pisze:Jeżeli chodzi o kontrolke ciśnienia oleju to dzisiaj zobaczyłem, że mam za niski poziom - poniżej minimum. Jutro robię wymianę oleju więc będę miał prawidłową ilość. Jeżeli znowu pojawi się problem z kontrolką wymienię czujnik oleju, a jeżeli to nie pomoże to zostanie tylko pompa.
Niski poziom oleju jak najbardziej może być przyczyną takiego a nie innego zachowania lampki ostrzegawczej na liczniku
doomib pisze:Możesz mi coś więcej napisać o poziomie świateł? ogólnie problem pojawił się po podłączeniu pod komputer. Wcześniej go niemiałem ale to może być zbieg okoliczności.
Najprościej to podłącz raz jeszcze interfejs diagnostyczny i sprawdź czy w grupie poziomowania świateł masz jakiś błąd (być może wcisnąłeś adaptację która nie została do końca przeprowadzona) <mysli>
doomib pisze:jeżeli chodzi o zegary to sprawdziłem wszystkie bezpieczniki od strony kierowcy. Przeczyściłem styki i problem pojawia się dalej.

Gdzieś przeczytałem, że mogły paść silniczki wskazówek?
Tak to możliwe - mój znajomy elektronik kiedyś mówił mi, że zdarzyło mu się naprawiać kilka razy liczniki z takim uszkodzeniem, więc to możliwe. Możliwe, że padło również coś innego. Zauważ, że wszystkie powyższe objawy widnieją na liczniku, co może wskazywać na jego uszkodzenie.

Reasumując, sprawdź raz jeszcze interfejsem diagnostycznym grupę silnika i poziomowania świateł w poszukiwanu błędów. I zerknij w grupę licznika, w bloki pomiarowe - powinieneś być w stanie zlokalizować dane otrzymywane z czujników. Jeżeli one będą OK, to znaczy że są uszkodzone silniczki wskazówek. Jeżeli nie będą OK, tzn że coś się posypało z czujnikami.

doomib
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 20 lut 2014, 22:33
Lokalizacja: Łódź

Post autor: doomib » 28 lut 2014, 12:29

Kompletnie nie rozumiem...

Auto wczoraj stało cały dzień bez odpalenia. Bawiłem się troche w ustawienia głośników itp co zakończyło się wyładowaniem akumulatora do takiego stopnia, że dzisiaj nie mogłem odpalić.
Podłączyłem pod ładowarkę na jakieś 2h odpaliłem i co? odziwo nie świeci mi się żadna kontrolka, liczniki działają jak powinny. Wszystko tak jak być powinno. Mechanik powiedział, że być może wszystkie czujniki mam wporządku a to licznik jest uszkodzony stąd te kontrolki.

Teraz moje pytanie brzmi... Czy sie samo wzieło i sie samo naprawiło czy może ta dzisiejsza ujemna temp. podziałała kojąco na licznik ale jak wróci ciepło znowu się zacznie ?

Oszaleje
-----------------------------------------
dzisiaj dzieje się to samo...
zobaczyłęm, że jeżeli wszystko działa to ładowanie mam przy 16 a gdy nie działa poniżej 14.
Czy jest taka możliwość aby to działo się przez np słaby akumulator? gdzieś słyszałem, że jak mało prądu to zegary nie działają. Słowo klucz regulator napięcia. Jest taka możliwość aby przez niego nie działały zegary?
proszę o info

[ Dodano: 2014-02-28, 12:29 ]
nikt nie wie co to może być?
zastanawiam się czy nie oddać zegarów do naprawy.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 28 lut 2014, 18:06

doomib pisze:Oszaleje
-----------------------------------------
dzisiaj dzieje się to samo...
zobaczyłęm, że jeżeli wszystko działa to ładowanie mam przy 16 a gdy nie działa poniżej 14.
Czy jest taka możliwość aby to działo się przez np słaby akumulator? gdzieś słyszałem, że jak mało prądu to zegary nie działają. Słowo klucz regulator napięcia. Jest taka możliwość aby przez niego nie działały zegary?
proszę o info
Wczoraj byłem u znajomego kolegi elektryka, i napomknął mi o kostce stacyjki - mówi, ze miał kiedyś taki problem, że było jakieś małe przebicie w tej kostce w Passacie i non stop szalał mu ABS, licznik, czasem gasł po wrzuceniu wstecznego.
Czy to samo jest u Ciebie, ciężko powiedzieć - jeżeli uszkodzenie jest w liczniku, to chyba tylko podpiąć się VAGiem i testować ile wlezie.

Dziwne jest to że czasem działa, czasem nie. Możeliwe że gdzieś jest jakiś słaby styk (może masa licznika). Może faktycznie gdzieś na złączu licznika zrobił się 'zimy' lut
Oddanie licznika do elektronika to ostateczność, ale czasem jest to jedyne rozwiązanie <okok>

doomib
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 20 lut 2014, 22:33
Lokalizacja: Łódź

Post autor: doomib » 28 lut 2014, 21:21

Ogólnie znalazłem elektryka z Łodzi który ma mi za 350zł wymienić wyświetlacz 1/2 fis i naprawić zegary co by nie było uszkodzone. No chyba, że ktoś w nich mieszał to on się za nie nie weźmie tak mi powiedział. Ale właśnie chciałbym aby to była ostateczność. Jutro odłącze zegary i sprawdze kostke, psikne wd40 itp.

Po wymianie oleju problem z czujnikiem oleju zniknął

Jeżeli chodzi o poziom xenonów to ciągle jest błąd. Jutro podpinam pod kompa i sprawdze który czujnik.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 28 lut 2014, 22:01

doomib pisze:Ogólnie znalazłem elektryka z Łodzi który ma mi za 350zł wymienić wyświetlacz 1/2 fis i naprawić zegary co by nie było uszkodzone. No chyba, że ktoś w nich mieszał to on się za nie nie weźmie tak mi powiedział. Ale właśnie chciałbym aby to była ostateczność. Jutro odłącze zegary i sprawdze kostke, psikne wd40 itp.
Mało który elektryk chce poprawiać 'wypociny' innego (można się wpakować na minę). Pamiętaj aby nie przekręcać stacyjki bez podłączonego licznika - można sobie narobić bigosu z IMMO.
doomib pisze:Po wymianie oleju problem z czujnikiem oleju zniknął
Fajnie jeden kłopot z głowy <brawo>
doomib pisze:Jeżeli chodzi o poziom xenonów to ciągle jest błąd. Jutro podpinam pod kompa i sprawdze który czujnik.
Możliwe że wystarczy adaptacja <okok>

doomib
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 20 lut 2014, 22:33
Lokalizacja: Łódź

Post autor: doomib » 28 lut 2014, 22:15

Powoli chce się wyzbyć wszystkich problemów na zegaracg bo potem pozostanie mi usunięcie szkód związanych z uderzeniem po sarnie :[ ( na szczęście jeden błotnik do prostowania i malowania)

Na początku sam sprawdzę kostki i bezpieczniki będę podmieniał na inne bo nie mam miernika a przed chwilą czytałem na tym forum, że u któregoś zawodnika bezpiecznik wyglądał na cały a był spalony.

Kolego mógłbyś mi mniej więcej opisać o co chodzi z tą adaptacją? bo przyznam szczerze, że przed podłączeniem na komputer nie wyskakiwał mi ten błąd. Tylko wtedy wyskakiwał błąd z temp wody ( niepodłączony czujnik ) i nie wiem czy te czujniki mają jakąś hierarchie czy powinny wyskakiwać po kolei. Jeżeli tak to coś się popsuło po podłączeniu vag

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 28 lut 2014, 22:52

doomib pisze:Kolego mógłbyś mi mniej więcej opisać o co chodzi z tą adaptacją? bo przyznam szczerze, że przed podłączeniem na komputer nie wyskakiwał mi ten błąd. Tylko wtedy wyskakiwał błąd z temp wody ( niepodłączony czujnik ) i nie wiem czy te czujniki mają jakąś hierarchie czy powinny wyskakiwać po kolei. Jeżeli tak to coś się popsuło po podłączeniu vag
Tu masz o adaptacji:

Znalezione w sieci:
Pojazd musi stać na równym podłożu

-Hamulec ręczny musi być zwolniony

-Zapłon musi być włączony

-Światła wyłączone

[xenon range 55] adaptacja kanał 00 test oraz ok. powrócenie do ustawień fabrycznych.

następnie:

[55-Zasięg xenonów] (w niektórych pojazdach należy wybrać sterownik [29-Światła
-lewa str.]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "001"

[Go]

Zaczekaj około 20 sekund. W tym czasie silniczki ustalające wysokość światła
zatrzymają się w pozycji odpowiedniej do ręcznej regulacji reflektora.

Włącz światła i ustaw je śrubami w reflektorze zgodnie z zaleceniami producenta.

Teraz przejdź do grupy "002". W tym momencie sterownik zapamięta położenie
nastawników jako położenie bazowe.

doomib
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 20 lut 2014, 22:33
Lokalizacja: Łódź

Post autor: doomib » 22 mar 2014, 11:32

naprawa procesora to koszt 400zł wiec zdecydowałem się na wymiane na pełen fis vdo
teraz moje pytania:
-pelen fis potrzebuje 3 kostki a ja mam tylko 2 co teraz?
-czy da sie zakodowac immo? oba sa z elektronicznym zegarkiem po lifcie
-czy manetka od anglika pasuje do mojego samochodu (bo chce kupic komplet od anglika)

znacie kogos z lodzkiego albo okolic kto zajmie sie tym?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja