A6 c5 allroad - parktroniki problem
A6 c5 allroad - parktroniki problem
Witam przyszedł czas na zajecie sie nie dzialajacymi parktronikami przod-tyl, otoz podczas wbicia wstecznego jest klasyczne pikniecie sekundowe oraz po chwili dluzsze kilku sekundowe, niestety czujniki nie wykrywaja przeszkody, przod tak samo jak i tyl. VCDS pokazuje zwarcie do masy z tego co pamietam. Czy w tych autach jest jakies specyficzne miejsce w ktore mozna zajrzeć bo nie wiem od czego zaczac?
Skoro VCDS pokazuje zwarcie do masy, to powinien też pokazać którego czujnika i od niego zacznij. Jeden Ci padł, a nie działa ani przód ani tył. Zobacz najpierw kostkę przy czujniku czy jest całą, ewentualnie podmień czujniki i zobacz czy na tym samym Ci wywali błąd.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Napisz Kolego co dokładnie zwrócił Ci VCDS (kod błędu + opis) ... Bo z Twojej pierwszej wiadomości wynikało że możesz mieć zwarcie do masy na jednym z czujników, co moduł automatycznie kwalifikuje jako niesprawność całego systemu, natomiast z drugiego wynika że wszystko jest OK - bo mierzy poprawnie odległości.paulo79 pisze:Tak tylko ze vcds nie pokazuje czujnika bo wedlug niego wszystkie dzialaja, odczytuje odleglosci z kazdego z osobna
Będzie nam prościej naprowadzić Cię na usterkę
No to jak wiesz że przód to połowę masz za sobą i musisz tylko cały zderzak ściągać A poważnie to podepnij od kogoś np vag-a i pokaże Ci który czujnik albo można jeszcze "wsłuchiwać się" w czujniki. Było o tym pisane. Jak przystawisz ucho do każdego to będziesz słyszał specyficzne "cykanie"- to znak że czujnik dobry. Cisza=uwalony czujnik albo przewody.
Pzdr
Pzdr
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Czujki osadzone są w zderzaku w specjalnych prowadzeniach. Aby je wyciągnąć należy odgiąć 2 zatrzaski i wysunąć czujnik (najlepiej wcisnąć palcem od zewnętrznej strony).paulo79 pisze:ktos wie jak sie wyjmuje te czujki?
Jeżeli masz pomalowane czujniki, to mogą ciężko wychodzić (warstwa farby działa jak klej)
Oki dziekuje za wskazowke. Pomalowane nieee... tow allroadzie
[ Dodano: 2014-03-30, 21:13 ]
Wracam do tematu i potrzebuje wskazowek, otóz sprawdziłem stetoskopem czujniki i ... z tylu tykają wszystkie, czyli sa ok, natomiast z przodu jest kompletna cisza. VCDS wywala zwarcie do masy i na tym koniec. Panowie gdzie szukac przyczyny?
[ Dodano: 2014-03-30, 21:13 ]
Wracam do tematu i potrzebuje wskazowek, otóz sprawdziłem stetoskopem czujniki i ... z tylu tykają wszystkie, czyli sa ok, natomiast z przodu jest kompletna cisza. VCDS wywala zwarcie do masy i na tym koniec. Panowie gdzie szukac przyczyny?
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Jeżeli cisza jest na wszystkich czujnikach to najprawdopodobniej jest problem z zasilaniem. Po drodze do czujników jest 6pin złącze (z tego co pamiętam po lewej stronie) ... jak będziesz szedł wzdłuż wiązki czujników to do niego dotrzesz - możliwe że dostała się do niego wilgoć i powoduje zwarcie. Najlepiej rozłączyć te złącze i sprawdzić miernikiem czy pomiędzy konektorami nr 1 i 6 powinno być 12V po włączeniu PDC.paulo79 pisze:Wracam do tematu i potrzebuje wskazowek, otóz sprawdziłem stetoskopem czujniki i ... z tylu tykają wszystkie, czyli sa ok, natomiast z przodu jest kompletna cisza. VCDS wywala zwarcie do masy i na tym koniec. Panowie gdzie szukac przyczyny?
Możesz też sprawdzić na wybranym czujniku - w jego wtyczce powinno być 12V pomiędzy pin 1 i 3
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga