Witam, mam taki problem.. posiadam audi a6 2,7 TDI,180KM, 2006 rok. Od pewnego czasu auto straciło na mocy, dusi się na niskich biegach, gaz nie reaguje tak jak wcześniej- po wduszeniu całego aż do dechy auto budzi się po przekroczeniu 3000 a czasem nawet 3500 tys obrotów.. kiedy turbina powinna działać już od 2200 tys. Pomimo utraty mocy pojawia się jeszcze kopcenie na niebiesko. Po odpaleniu i przejechaniu ok 4-6 km auto zaczyna sobie kopcić kiedy dodamy więcej gazu. Przypuszczam,iż to turbina, przepustnica..?? aczkolwiek nie jestem pewna dlatego chcę zasięgnąć porady. Może ktoś mi pomoże w tym temacie?
:)
[ BPP 2.7 179 KM] Audi a6 Brak mocy, Kopci na niebiesko
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 22 lut 2014, 20:40
- Lokalizacja: Poznań
- radzik81
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 399
- Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
- Imię: Radek
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Londyn
Auto trzeba podlaczyc pod komputer moze jakies bledy sa w logach.zeczywiscie problem moze byc w turbinie,przepustnicy albo nawet kolektorach ssacych.moje 2.7 tdi takze mialo spadek mocy kiedy jeden z kolektorow byl uszkodzony.klapki kolektora otwieraja sie dopiero ok 1500obr a puzniej powyzej 2500 sa jusz otwarte I wtedy czuc powrot mocy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 22 lut 2014, 20:40
- Lokalizacja: Poznań
Klapy były wymieniane jakiś czas temu... auto jest serwisowane. i na diagnostyce nie potrafią wykryć żadnych błędów. a auto ewidentnie straciło na mocy. sprawdziłam i turbina działa, powietrze jest podawane węże też są okej i naprężają się po załączeniu turbo, czyli jest sprawna.. nie mam pojęcie co to może być...nikt nie umie w tym temacie coś zaradzić...
[ Dodano: 2014-02-23, 22:03 ]
sprawdziłam w książce serwisowej i była wymieniana lewa klapa.. był czas,że auto było jak żyleta a teraz znów jest jak muł.. jeśli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co to może być za przyczyna to pomóżcie
[ Dodano: 2014-02-23, 22:03 ]
sprawdziłam w książce serwisowej i była wymieniana lewa klapa.. był czas,że auto było jak żyleta a teraz znów jest jak muł.. jeśli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co to może być za przyczyna to pomóżcie

Karolina
- radzik81
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 399
- Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
- Imię: Radek
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Londyn
Powiedzialas ze jeden kolektor byl wymieniony no to jeszcze jeden ci zostal.Mi padl pierwszy przy 160tys a drugi przy ok 170 tys.Blad pojawil sie po czym byl wykasowany ale auto bylo strasznie przymulone dopiero jechaj jakos powyzej 2500obr.Sprawdz drugi kolektor wykrec gorny dolot do kolektorow i sprawdz czy nie ma luzow na klapach.Moze wlasnie to jest przyczyna.Intercooler byl sparawdzany?
[ Dodano: 2014-02-24, 10:14 ]
Przy okazji sobie przepustnice wyczysc
[ Dodano: 2014-02-24, 10:14 ]
Przy okazji sobie przepustnice wyczysc
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 22 lut 2014, 20:40
- Lokalizacja: Poznań
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 22 lut 2014, 20:40
- Lokalizacja: Poznań