Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Tiptronik wymiana oleju.

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 21 lut 2014, 08:26

To s zalecenia serwisowe...czyli nawet jak nie trzeba to trzeba :)
Oprogramowanie sterownika jak najbardziej można aktualizować o ile jest nowsza niż posiadana.

Deniro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 954
Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Deniro » 21 lut 2014, 10:29

Jest gdzies instrukcja do adaptacji skrzyni ?

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 21 lut 2014, 10:44

Deniro pisze:Jest gdzies instrukcja do adaptacji skrzyni ?
Na pewno można dokonać adaptacji z poziomu diagnoskopu...ja jestem początkującym jeżeli chodzi o A6 C6 w Tipie ale jak dorwę vcds,a to go ogarnę i wtedy będę mgł pomóc.
Powiedź dlaczego chcesz ją adaptować? Jakieś masz problemy ze skrzynią?

Deniro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 954
Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Deniro » 21 lut 2014, 10:46

Dopiero bede sie szykowal ku zmianie oleju i mysle nad adaptacja i aktualizacja softu tylko za to wolaja kolo 600zl

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 21 lut 2014, 10:52

Deniro pisze:Jest gdzies instrukcja do adaptacji skrzyni ?
Jest. W SSP385_Automatyczne_skrzynie_6-biegowe. Krótki wyciąg:

Kasowanie:

Obrazek

Jazda adaptacyjna (podstawowa):

Obrazek

Deniro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 954
Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Deniro » 21 lut 2014, 16:50

Czyli najpierw kasujemy po wymianie oleju a pozniej adoptujemy ? a co z aktualizacja softu ?

[ Dodano: 2014-02-21, 16:50 ]
0x4B25A, Co to za program na tym rysunku ? nie mozna tego VCDS zrobic? Czy ta adaptacje wykonujemy bez uzycia VCDS ? jesli tak to kiedy mamy pewnosc ze skrzynia zostala dobrze zaadoptowana?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 21 lut 2014, 21:45

Deniro pisze:Czyli najpierw kasujemy po wymianie oleju a pozniej adoptujemy ? a co z aktualizacja softu ?
Najpierw nowy soft, kasowanie adaptacji i potem jazda adaptacyjna (bazowa).

Deniro pisze:0x4B25A, Co to za program na tym rysunku ? nie mozna tego VCDS zrobic? Czy ta adaptacje wykonujemy bez uzycia VCDS ? jesli tak to kiedy mamy pewnosc ze skrzynia zostala dobrze zaadoptowana?
To jest pokazane na VASie... nie wiem czy w VCDS jest tak samo...

LukaszAUDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 23 kwie 2012, 20:24
Lokalizacja: Zamość (okolice)

Post autor: LukaszAUDI » 22 lut 2014, 08:56

:) Witam kolegów:) panowie mój problem polega na tym, że auto wpada w wibracje na 3 i 4 biegu podczas przyspieszania z niskich obrotów (oczywiście po złapaniu temp. na zimnym problemu nie ma). Biegi też nie zmienia idealnie tzn. czuć szarpnięcia i z 3 na 4 lekkie przeciągnięcie. Na forach wyczytałem , że objawy mogą wskazywać na kończące się sprzęgło hydrokinetyczne.
Panowie chciałbym zmienić olej i to sprzęgło orientujecie się kto w okolicach Zamościa ogarnie ten temat, i co najważniejsze jaka jest cena tego wszystkiego. 2000 ZŁ pomoże?? :)

igorw

Post autor: igorw » 24 lut 2014, 12:22

Nie wiem czy wystarczy - szarpnięcia mogą świadczyć o większych uszkodzeniach. A i za robociznę liczą jak za złoto.

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 24 lut 2014, 17:57

LukaszAUDI, Widzę kolega z moim regionów :) Niestety jak chcesz dobrze zrobione mieć to musisz udac się Sopy na Śląsk. U nas nie ma speców od tip i na pewno nie dałbym komuś z "naszych" mechaników by próbowali metodą prób i błędów napraw tip <uoee>

bastek71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 03 cze 2012, 17:17
Imię: Bastek71
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: gdansk,rendsburg

wymiana oleju w tipie

Post autor: bastek71 » 16 mar 2014, 11:36

Witam Panowie podlacze sie pod temat szykuje sie do wymiany oleju dynamicznej czy mozecie mi kogos polecic z okolic trojmiasta biegi chodza ladnie ale juz 240tys. i wymiany jeszcze nie bylo.Z gory dziekuje.Albo z okolic Grudziadza czesto tam jezdze.

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 17 mar 2014, 08:34

Robert74 pisze:
To s zalecenia serwisowe...czyli nawet jak nie trzeba to trzeba :)
Oprogramowanie sterownika jak najbardziej można aktualizować o ile jest nowsza niż posiadana.
DELIKATNIE PRZESTRZEGAM przed samodzielnym updateowaniem "na pale" wyzsza dostepna wersja.

Przyklad 1. Multitronic;
Czesc update'ow byla na tzw. 7lammel, sterownik elektroniczny ten sam, ale zmienia sie ilosc tarczek w sprzegle;

Przyklad 2. 6HP19A, sterownik skrzyni do 3.2FSI, 4F1910156D wersje 0010, 0020, 0030 slomkowy olej, wersja 0040 NIEBIESKI OLEJ, wersja 0040 jest takze update'm na problemy przy zmienianiu biegow z 3 na 4 itd.
Do tego przestrzegam przed update'ami pomiedzy, czyli np. 4E0 910 blabla na 4F1 910 blabla. Przy 6HP, upraszczajac sa 3, unikalne, nie zastepowalne soba hardware'y (pierwsza ["druga"] edycja (BOSCH19.04(pierwszym jest 19.02 ale nie wystepuje w audi)), drugi[trzeci] BOSCH19.11) trzeci CONTI TC100). Kazdy z tych sterownikow ma 2 wersje wielkosciowe (w "mniejszych" skrzyniach czyli 6HP19/21 sa dluzsze czujniki niz w reszcie 26/28 32/34) ogolnie wychodzac "poza audi" to kazdy z tych sterownikow moze byc w jednej z dwoch wersji "wtyczkowych". Troche inne obudowy i wtyczki maja sterowniki do reszty skrzyn montowanych w bmw/jaguarach/astonmartinach itp itd. Choc da sie zaprogramowac na sterownik od bmw software z audi, o tyle nastreczyc moze problemow jego montaz. Wersje 19.04 i 19.11 / CONTI roznia sie plyta hydrauliczna + kolorkami zaworkow. Konfiguracja elektrozaworow w 19.11/CONTI jest taka, by w przypadku gdy sterownik skrzyni nie zostal autoryzowany przez audi ( nie jest dopisany do immobilizera, w tym wypadku, o ile jest to "nowy" lub "wyczyszczony" sterownik, mozemy jechac 18km/h i na pierwszym biegu w innym wypadku (uzywany z innego auta) na wyswietlaczu mamy safe i silnik nie odpala) lub gdy wtyczka ze skrzyni jest odpieta, nie mozliwe bylo jezdzenie. W 19.04 jezeli odpeniemy wtyczke, mozemy jezdziec w "notlaufie". Mozliwa jest takze zamiana sterownikow elektronicznych miedzy skrzyniami bez koniecznosci dopisywania immo.

Przyklad 3. DSG
W dsg wyzsza wersja w 90% przypadkow oznacza software do innego samochodu/silnika. W miedzyczasie byly tez zmiany hardwar'ow sterownikow.

Nie pisze tego, zeby wszystkich straszyc i zdobyc "monopol" tylko aby przestrzec przed bezmyslnym wrzucaniem wszystkich dostepnych plikow o wyzszych wersjach.
Zreszta ten kto usmiercil choc raz jakis sterownik, wie o czym mowie;):):)

Jezeli ktos chce wiecej "szczegolow", albo zobaczyc co nie co na zywo zapraszam na PW.

Macio1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 21 gru 2013, 14:44
Lokalizacja: Polska

Wymiana oleju - sam już nie wiem

Post autor: Macio1986 » 17 mar 2014, 21:34

Witam, naczytałem się wielu strasznych rzeczy i zastanawiam się czy podjąć się wymiany oleju czy dać sobie spokój. Auto kupiłem od pierwszego właściciela który nie serwisował je w swoim zakładzie mechanicznym (dość spory i ogarnięty zakład muszę przyznać). Najprawdopodobniej wymieniał olej ale na jaki i kiedy tego nie wiem. Całe szczęście, że mieszkamy w tej samej miejscowości to podjadę do niego i muszę się dowiedzieć. Znalazłem stronę http://www.ravenol.de/en/oil-finder.html na której można wybierając odpowiednie opcje dobrać właściwy olej do posiadanego Autka. Błądząc w temacie uznałem, że najlepszą z opcji byłaby wymiana dynamiczna, ale czy do tego potrzebny jest specjalistyczny sprzęt czy większy zakład ogólnej mechaniki pojazdowej ogarnie ten temat i jaki w końcu olej bo sam już nie zgłupiałem. Dodatkowo potrzebny jest jakiś filtr, uszczelka i korek - korek stary nie będzie już dobry? W tarpanie zawsze wkręcało się ten sam...

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Re: Wymiana oleju - sam już nie wiem

Post autor: rafal_m » 18 mar 2014, 21:04

Macio1986 pisze:Witam, naczytałem się wielu strasznych rzeczy i zastanawiam się czy podjąć się wymiany oleju czy dać sobie spokój. Auto kupiłem od pierwszego właściciela który nie serwisował je w swoim zakładzie mechanicznym (dość spory i ogarnięty zakład muszę przyznać). Najprawdopodobniej wymieniał olej ale na jaki i kiedy tego nie wiem. Całe szczęście, że mieszkamy w tej samej miejscowości to podjadę do niego i muszę się dowiedzieć. Znalazłem stronę http://www.ravenol.de/en/oil-finder.html na której można wybierając odpowiednie opcje dobrać właściwy olej do posiadanego Autka. Błądząc w temacie uznałem, że najlepszą z opcji byłaby wymiana dynamiczna, ale czy do tego potrzebny jest specjalistyczny sprzęt czy większy zakład ogólnej mechaniki pojazdowej ogarnie ten temat i jaki w końcu olej bo sam już nie zgłupiałem. Dodatkowo potrzebny jest jakiś filtr, uszczelka i korek - korek stary nie będzie już dobry? W tarpanie zawsze wkręcało się ten sam...
Korek nie jest niezbedny, uszczelke od biedy, daloby sie "uratowac" delikatnie zdejmujac miske - ale nie warto nie jest az tak droga, natomiast filterek polecam kupic oryginalny, nie zadne zamienniki. Olej, nie wiem po ile jest RAVENOL ale oryginalny olej ZF nie jest jakos wybitnie drogi...

igorw

Post autor: igorw » 19 mar 2014, 14:58

Macio1986 pisze:czy podjąć się wymiany oleju czy dać sobie spokój
Wydaje mi się, że to zależy ile chcesz pojeździć: jak krótko to jeśli skrzynia ładnie chodzi to problem i naprawa wypadnie pewnie na następnego właściciela.
Jeśli zamierzasz jeździć dłużej to ja bym skrzynię rozebrał, sprawdził tarczki, wymienił olej i (będąc już mądrzejszy po szkodzie <wnerw> ) wymieniłbym od razu konwerter - ja mam po regeneracji. Niestety tanie to nie jest :[ , za to teraz skrzyni jestem pewien że się nie zepsuje ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga