[ MULTI] "Przerywanie" przy ruszaniu
[ MULTI] "Przerywanie" przy ruszaniu
Witam forumowiczów. Z moją Asią mamy problem przy ruszaniu. Pojawia się on zarówno na pb i jak i na gazie. Po zatrzymaniu się np na skrzyżowaniu puszczam pedał hamulca i najczęściej wszystko odbywa się normalnie tzn. pełzanie gaz i jazda, ale czasami po puszczeniu pedału hamulca skrzynia zaczyna pełzać przez moment i przestaje, zaczyna i przestaje. Zdarza się, że zrobi tak dwa trzy razy. Auto skanowane w poszukiwaniu błędów. Nie zapisują się żadne. Adaptacja do przodu i tyłu jest ok. W grupie wskazań nr 11 następujące wartości 0,310A, 98C, 15Nm. Identyczne w 10. Dodam, że wnętrze skrzyni tj, bieżnie, łańcuch wymienione. Problem ten męczy mnie i mojego mechanika. Nie mamy pomysłu czym może to być spowodowane. Jakieś pomysły?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 12 lut 2013, 18:41
- Lokalizacja: Ahlen
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 12 lut 2013, 18:41
- Lokalizacja: Ahlen
Filtr wewnętrzny wymieniony latem 2013r przy remoncie skrzyni. Zewnętrznego nie wymieniałem jeszcze.
[ Dodano: 2014-04-13, 19:42 ]
Dzisiaj udało mi się zrobić odczyt. Wszystkie pola w tej grupie 65 pokazywały 0. Na postoju i w czasie jazdy. W grupie 12 odpowiednio 0,912A, 0,760A, i 0,315A. W grupie 11 0,310A , a w 10 0,315A. W ostatnim oknie w blokach 10,11 było na postoju 15Nm. W czasie jazdy wartości w ostatnim oknie zmieniały się. Skrzynia nie pokazuje żadnych błędów. Jakieś pomysły co może być powodem dolegliwości.
[ Dodano: 2014-04-13, 19:42 ]
Dzisiaj udało mi się zrobić odczyt. Wszystkie pola w tej grupie 65 pokazywały 0. Na postoju i w czasie jazdy. W grupie 12 odpowiednio 0,912A, 0,760A, i 0,315A. W grupie 11 0,310A , a w 10 0,315A. W ostatnim oknie w blokach 10,11 było na postoju 15Nm. W czasie jazdy wartości w ostatnim oknie zmieniały się. Skrzynia nie pokazuje żadnych błędów. Jakieś pomysły co może być powodem dolegliwości.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 12 lut 2013, 18:41
- Lokalizacja: Ahlen
Wszystkie odczyty masz prawidlowe - jaka jest temperatura oleju w skrzyni po przejechaniu np. 50 km normalnym stylem jazdy?
Temp. moze osiagac nawet 140 stopni ale to juz w ekstremalnych warunkach - przy normalnej jezdzie oscyluje w granicach 80 - 100 stopni
Jezeli temp. bedzie ok to wszystko wskazuje niestety na usterke mechaniczna w skrzyni - wychodze z zalozenia ze silnik pracuje prawidlowo, przeguby wewnetrzne i zewnetrzne sa tez w dobrym stanie , poziom oleju w skrzyni prawidlowy
Temp. moze osiagac nawet 140 stopni ale to juz w ekstremalnych warunkach - przy normalnej jezdzie oscyluje w granicach 80 - 100 stopni
Jezeli temp. bedzie ok to wszystko wskazuje niestety na usterke mechaniczna w skrzyni - wychodze z zalozenia ze silnik pracuje prawidlowo, przeguby wewnetrzne i zewnetrzne sa tez w dobrym stanie , poziom oleju w skrzyni prawidlowy
Wszystko wydaje się w jak najlepszym porządku. Temperatury itd są ok. Do głowy przychodzi możliwość uszkodzenia- wadliwego działania elektrozaworu, który znajduje się w sterowniku hydraulicznym skrzyni. Problem z moim multi objawia się tak jakby gdzieś "uciekało " ciśnienie oleju w skrzyni. Elektrozawór może nie domykać do końca lub "nie trzymać" i ciśnienie może gdzieś "uciekać". To taka moja teoria. Co o tym myślicie. Czy jest to możliwe i czy nie pokazywałoby to błędów?
[ Dodano: 2014-06-01, 10:24 ]
Znalazłem nowy objaw dolegliwości męczących mnie i moje auto. Mianowicie podczas ruszania po zwolnieniu pedału hamulca samochód zaczyna ruszać, bez względu do przodu czy tyłu, i nagle VCDS pokazuje, że czujnik nie może rozpoznać kierunku jazdy. Jadąc do przodu zmienia kierunek na tył i przestaje "ciągnąc" do przodu, zmienia ponownie kierunek do przodu zaczyna ciągnąc i zmienia kierunek jazdy na tył i przestaje ciągnąć. Dzieje się tak dwa trzy razy i rusza. Sterownik skrzyni nie pokazuje żadnych błędów. Nie przy każdym ruszaniu się to dzieje.
[ Dodano: 2014-06-01, 10:24 ]
Znalazłem nowy objaw dolegliwości męczących mnie i moje auto. Mianowicie podczas ruszania po zwolnieniu pedału hamulca samochód zaczyna ruszać, bez względu do przodu czy tyłu, i nagle VCDS pokazuje, że czujnik nie może rozpoznać kierunku jazdy. Jadąc do przodu zmienia kierunek na tył i przestaje "ciągnąc" do przodu, zmienia ponownie kierunek do przodu zaczyna ciągnąc i zmienia kierunek jazdy na tył i przestaje ciągnąć. Dzieje się tak dwa trzy razy i rusza. Sterownik skrzyni nie pokazuje żadnych błędów. Nie przy każdym ruszaniu się to dzieje.