Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ MULTI] "Przerywanie" przy ruszaniu

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
weca1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 08 mar 2013, 17:50
Lokalizacja: Łomża

[ MULTI] "Przerywanie" przy ruszaniu

Post autor: weca1 » 14 lut 2014, 08:25

Witam forumowiczów. Z moją Asią mamy problem przy ruszaniu. Pojawia się on zarówno na pb i jak i na gazie. Po zatrzymaniu się np na skrzyżowaniu puszczam pedał hamulca i najczęściej wszystko odbywa się normalnie tzn. pełzanie gaz i jazda, ale czasami po puszczeniu pedału hamulca skrzynia zaczyna pełzać przez moment i przestaje, zaczyna i przestaje. Zdarza się, że zrobi tak dwa trzy razy. Auto skanowane w poszukiwaniu błędów. Nie zapisują się żadne. Adaptacja do przodu i tyłu jest ok. W grupie wskazań nr 11 następujące wartości 0,310A, 98C, 15Nm. Identyczne w 10. Dodam, że wnętrze skrzyni tj, bieżnie, łańcuch wymienione. Problem ten męczy mnie i mojego mechanika. Nie mamy pomysłu czym może to być spowodowane. Jakieś pomysły?

Krzysztof1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 12 lut 2013, 18:41
Lokalizacja: Ahlen

Post autor: Krzysztof1972 » 19 lut 2014, 17:34

Podaj dokladne odczyty z grup 10,11,12 i 65

Napisales ze temp 98 stopni - dlugo meczyles auto przed diagnoza??

weca1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 08 mar 2013, 17:50
Lokalizacja: Łomża

Post autor: weca1 » 20 lut 2014, 10:14

Dzięki za odzew. W tej chwili nie dysponuję komputerem. Przy jeździe do przodu i do tyłu były te same wartości. Adaptacja była ok. Samochód był rozgrzany. Silnik miał 90C, a w skrzyni komp pokazywał 98 i rosło dalej jak go testowaliśmy. Przed podłączeniem kompa przejechałem około 25 km.

Krzysztof1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 12 lut 2013, 18:41
Lokalizacja: Ahlen

Post autor: Krzysztof1972 » 26 lut 2014, 06:07

temperatura oleju za wysoka - prawdopodobnie dzieje sie cos z ukladem hydraulicznym - bez porzadnej diagnozy komputerowej nic wiecej nie jestem w stanie napisac :(
Potrzebne odczyty z grupy 65

Byl sprawdzany filtr zewnetrzny - wymieniany wewnetrzny podczas naprawy?

weca1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 08 mar 2013, 17:50
Lokalizacja: Łomża

Post autor: weca1 » 13 kwie 2014, 19:42

Filtr wewnętrzny wymieniony latem 2013r przy remoncie skrzyni. Zewnętrznego nie wymieniałem jeszcze.

[ Dodano: 2014-04-13, 19:42 ]
Dzisiaj udało mi się zrobić odczyt. Wszystkie pola w tej grupie 65 pokazywały 0. Na postoju i w czasie jazdy. W grupie 12 odpowiednio 0,912A, 0,760A, i 0,315A. W grupie 11 0,310A , a w 10 0,315A. W ostatnim oknie w blokach 10,11 było na postoju 15Nm. W czasie jazdy wartości w ostatnim oknie zmieniały się. Skrzynia nie pokazuje żadnych błędów. Jakieś pomysły co może być powodem dolegliwości.

Krzysztof1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 12 lut 2013, 18:41
Lokalizacja: Ahlen

Post autor: Krzysztof1972 » 13 kwie 2014, 20:56

Wszystkie odczyty masz prawidlowe - jaka jest temperatura oleju w skrzyni po przejechaniu np. 50 km normalnym stylem jazdy?
Temp. moze osiagac nawet 140 stopni ale to juz w ekstremalnych warunkach - przy normalnej jezdzie oscyluje w granicach 80 - 100 stopni

Jezeli temp. bedzie ok to wszystko wskazuje niestety na usterke mechaniczna w skrzyni - wychodze z zalozenia ze silnik pracuje prawidlowo, przeguby wewnetrzne i zewnetrzne sa tez w dobrym stanie , poziom oleju w skrzyni prawidlowy

weca1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 08 mar 2013, 17:50
Lokalizacja: Łomża

Post autor: weca1 » 01 cze 2014, 10:24

Wszystko wydaje się w jak najlepszym porządku. Temperatury itd są ok. Do głowy przychodzi możliwość uszkodzenia- wadliwego działania elektrozaworu, który znajduje się w sterowniku hydraulicznym skrzyni. Problem z moim multi objawia się tak jakby gdzieś "uciekało " ciśnienie oleju w skrzyni. Elektrozawór może nie domykać do końca lub "nie trzymać" i ciśnienie może gdzieś "uciekać". To taka moja teoria. Co o tym myślicie. Czy jest to możliwe i czy nie pokazywałoby to błędów?

[ Dodano: 2014-06-01, 10:24 ]
Znalazłem nowy objaw dolegliwości męczących mnie i moje auto. Mianowicie podczas ruszania po zwolnieniu pedału hamulca samochód zaczyna ruszać, bez względu do przodu czy tyłu, i nagle VCDS pokazuje, że czujnik nie może rozpoznać kierunku jazdy. Jadąc do przodu zmienia kierunek na tył i przestaje "ciągnąc" do przodu, zmienia ponownie kierunek do przodu zaczyna ciągnąc i zmienia kierunek jazdy na tył i przestaje ciągnąć. Dzieje się tak dwa trzy razy i rusza. Sterownik skrzyni nie pokazuje żadnych błędów. Nie przy każdym ruszaniu się to dzieje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl