Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.4 + LPG ] Szarpie i przerywa po odpaleniu .

Silniki benzynowe
spiskor2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 24 lut 2010, 19:42
Lokalizacja: Gliwice

[A6 C5 2.4 + LPG ] Szarpie i przerywa po odpaleniu .

Post autor: spiskor2 » 08 gru 2010, 17:20

Panowie proszę o pomoc przy moim A6 .

Mianowicie wymieniałem ostatnio uszczelki pod pokrywami zaworów , napinaczami łańcucha rozrządu i zaślepki wałka , czyli można powiedzieć kpl. i wycieki ustały
ale ...

Auto na tych mrozach stało kilka dni i jak przyszła odwilż , odpalam rano auto a te nie pali na wszystkie cylindry , przerywa nie ma mocy jechać i na benzynie i na LPG do tego dochodzi dziwna zmiana biegów przez automat , jednak gdy po chwili się zagrzeje wszystko jest ok i wraca do normy .

Zastanawiałem się czy to mogą być kable wysokiego napięcia ale chyba jednak nie skoro pare dni temu wszystko było ok .

Korzystając iż leżał mi kabel obd więc sciągłem szybko programy i pokazało mi następujące błędy :-| :

Wczoraj było tak :
8010 (P1602) Power Supply (B+) terminal 30 Low Voltage
SPORADYCZNY
16538 (P0154) O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 2 - Sensor 1)
SPORADYCZNY
17538 (P1130)---Nieznany kod Bledow
16518 (P0134) O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 1 - Sensor 1)
SPORADYCZNY
17546 (P1138)---Nieznany kod Bledow
17536 (P1128) Long Term Fuel Trim Mul. System too Lean (Bank 1)
SPORADYCZNY
16486 (P0102) Mass or Volume air Flow Circuit Low Input
SPORADYCZNY
17544 (P1136)---Nieznany kod Bledow

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
jak dobrze poczytałem na forum pokazało :
16538 (P0154) O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 2 - Sensor 1)
SPORADYCZNY

16518 (P0134) O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 1 - Sensor 1)
SPORADYCZNY

i czy dobrze myśle obydwie sondy do wymiany ??

16486 (P0102) Mass or Volume air Flow Circuit Low Input
SPORADYCZNY
tutaj jak dobrze myślę przepływomierz ??

błędy oczywiście skasowałem , po ponownym odpaleniu itd się już nie pokazały.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------


Dzisiaj rano odpalam i znowu to samo , przerywa , dusi auto nie ciągnie jednak po zagrzaniu wszystko ok .
podłanczam pod kabel i pokazało :

16538 (P0154) O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 2 - Sensor 1)
SPORADYCZNY
16518 (P0134) O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 1 - Sensor 1)
SPORADYCZNY

czyli dzisiaj już tylko sondy ??

---------------------------------------------------------------------------------------------------------


Spalanie mam rzędu zawsze ok 17 l w mieście , trasa od 12L (spokojnie) do 14L i tu juz mocniejsza jazda.
czy to spalanie w miescie w miare wysokie moze byc spowodowane tymi sondami itd

Auto jak się lekko zagrzeje przestaje szarpać , wszystko ladnie przyśpiesza .

Wydaję mi się że chyba jasno przedstawiłem sytuacje .

I panowie pomóżcie za co się zabierać do roboty pokoleji , i jakie mogą być koszta wstępne na to wszystko .


Dzisiaj wieczorem mam kurs ok 30 km , więc jutro rano jeszcze przy pierwszym odpaleniu podłącze pod kompa .

Awatar użytkownika
Wawryn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 28 cze 2009, 12:02
Lokalizacja: Biała Podlaska/Kraków

Post autor: Wawryn » 08 gru 2010, 18:27

kolego mi w mieście pali ok 15, po trasie ostatnio poszło 11(120-140km/h)
Też mi coś tam cieknie z silnika ,i co jakis czas muszę dolać oleju,ale pali na lajcie w najwieksze mrozy ostatnio -25,niestety nie pomogę ci z tymi błędami
A6 C5 2.4 Benz+LPG Autom

Awatar użytkownika
marek [a6]
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 503
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
Imię: Marek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: marek [a6] » 08 gru 2010, 19:58

witam. wszystko wskazuje za sondy musisz się liczyć z tym że je będziesz musiał wymienić możesz jeszcze posprawdzać wtyczki ale jeśli to nie pomoże to nowe sondy .możesz zastosować uniwersalne takie jak tu http://www.autosklep-car-man.pl/produkt-7820.html cenowo o wiele tańsze od ori a różnicy praktycznie żadnej.pozdro
tylko quatrro !!!

spiskor2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 24 lut 2010, 19:42
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: spiskor2 » 08 gru 2010, 20:43

Wawryn pisze:kolego mi w mieście pali ok 15, po trasie ostatnio poszło 11(120-140km/h)
Też mi coś tam cieknie z silnika ,i co jakis czas muszę dolać oleju,ale pali na lajcie w najwieksze mrozy ostatnio -25,niestety nie pomogę ci z tymi błędami

Brat jak bierze moje auto to też mu pali te 15-16 , ja mam nieco bardziej cieżką nogę niż on .
O spalanie to nie mam problemu do auta ale teraz boli mnie to szarpanie .

Wycieki ładnie mi się udało zlikwidować . Póki co wszystko suche .


Teraz do głowy dochodzi mi myśl czy może gdzieś się odpieło jakieś podciśnienie gdy ściągałem pokrywy do wymian uszczelek .

Rano jeszcze będę rzeźbił w aucie .

teraz wracałem z krótkiej trasy i auto ewidentnie nie ma mocy tej samej co ostatnio przed wymianą. Szarpie , dławi się , słabo się wkręca na obroty podczas jazdy .


Panowie czy te sondy są napewno do wymiany ?

Awatar użytkownika
djmatys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 03 mar 2010, 10:00
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: djmatys » 08 gru 2010, 21:48

może to przepływka ?

spiskor2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 24 lut 2010, 19:42
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: spiskor2 » 08 gru 2010, 23:01

Też mi sie tak wydaje , jutro rano będę jeszcze szukał przy tym podciśnieniu .
Rano odrazu wkleje jakie błędy pokaże znowu .

Panowie teraz pytanie , bo z tego tak dalej czytam to , pokazuje te błędy sond i są one niby sporadyczne , czyli będą wkońcu one do wymiany ? czy nie ma co sobie tym głowy zawracać .
czy te błędy pojawiają się może przez to że jest instalacja LPG ?

cichykk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 04 cze 2009, 08:34
Imię: Piotr
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Grójec

Post autor: cichykk » 21 gru 2010, 20:09

spiskor2, kolego zrób tak że przed odstawieniem auta na dłuższy postój przełącz auto na benzynę. Możliwe że jak zgasisz auto na gazie to później któryś wtryskiwacz benzynowy się przycina bo jest nieprzesmarowany. Jak któryś wtryskiwacz się przecina to komputer ratuje się zmianą zapłonu (wypadanie zapłonu) i nawet po przełączeniu na gaz auto nadal "kuleje" Silnik gdy się rozgrzewa zmienia zapłon i w tym samym czasie podczas rozgrzewania się wtryskiwacz odblokowuje się i zaczyna pracować normalnie. Napisałem w wielkim skrócie ale chyba wiadomo o co chodzi ;-) Sprawdź kilka razy u siebie za nim zgasisz silnik przełącz na benzynę i napisz jakie są efekty.

spiskor2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 24 lut 2010, 19:42
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: spiskor2 » 21 gru 2010, 21:02

auto wróciło do normy po wymianie filtra powietrza :shock: widocznie był za bardzo zapchany i nie dostawało powietrza. Nie ma już problemów z szarpaniem .

Jedynie co zauważyłem teraz że jak temp schodzi tak poniżej -5 C to odcina mi gaz i przełancza na benzyne tak przy 4 tys obr ale to też nie zawsze . Raz na jakis czas sie to dzieje .

maccwac
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 20 cze 2009, 18:23
Lokalizacja: rzeszów

Re: [A6 C5 2.4 + LPG ] Szarpie i przerywa po odpaleniu .

Post autor: maccwac » 24 gru 2010, 09:32

spiskor2 pisze:Panowie proszę o pomoc przy moim A6 .

Mianowicie wymieniałem ostatnio uszczelki pod pokrywami zaworów , napinaczami łańcucha rozrządu i zaślepki wałka , czyli można powiedzieć kpl. i wycieki ustały
ale ...
witam. po swietach oddaje auto na taki zabieg, czyli wymiana napinaczy etc. zaobserwowałeś jakieś zmiany po naprawie? p.s u mnie po wymianie jakiejś pierdołki w instalacji lpg pojawił się problem z odpalaniem zimnego silnika, objawy takie jak u Was.

spiskor2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 24 lut 2010, 19:42
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: spiskor2 » 24 gru 2010, 10:51

ja wymieniałem uszczelki pod napinaczami i pokrywami oraz zaślepki . Efekt zero smrodu i wycieku oleju :mrgreen:

maccwac
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 20 cze 2009, 18:23
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: maccwac » 24 gru 2010, 14:03

spiskor2 pisze:ja wymieniałem uszczelki pod napinaczami i pokrywami oraz zaślepki . Efekt zero smrodu i wycieku oleju :mrgreen:
też sugerowałem takie rozwiązanie u mnie, niestety moje auto jak się nagrzeje chodzi głośno, nie klekocze wprawdzie jak diesel :) ale słychać metaliczne uderzenia łańcuchów...na zimnym przy odpalaniu słychać chwilowe niepokojące tarcie!

megi74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 08 lis 2010, 14:48
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: megi74 » 28 sie 2012, 23:52

koledzy...mam ten sam problem co Spiskor,tzn.po dłuższym postoju i odpaleniu auto przez jakąś minutę dławi się,nie ma mocy-po prostu nie chce jechać.Po minucie wszystko wraca do normy.Dodam jeszcze że gdy auto odpalę na gazie problemu nie ma.To mogą być sondy?Czy może coś z zapłonem albo pompą?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 29 sie 2012, 16:44

megi74,
Raczej lpg jest do regulacji, gdyż prawdopodobnie rozjeżdża korekty paliwowe i ecu zaadoptował się do pracy na lpg. Bez vaga nie sprawdzimy. Potrzebujesz sprawdzić vagiem ewentualne błędy i jakie masz korekty paliwowe po jeździe na lpg. Podejrzewam że jest trochę za ubogo na lpg, ale to tylko domysły.

megi74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 08 lis 2010, 14:48
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: megi74 » 03 wrz 2012, 17:02

Już tę tezę słyszałem więc jest bardzo prawdopodobna.Dzwoniłem do "gazownika" to mi powiedział żebym wyłączył gaz i jeszcze spróbował pojeździć z 200km na samej benzynie zanim do niego przyjadę.W każdym razie dziękim za pomoc.Dam znać jak sie z tym uporam.pozdro

matius13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 15 lut 2014, 12:08
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: matius13 » 15 lut 2014, 12:14

megi74,
Mam podobne objawy w mojej A6. Możesz napisać co było u Ciebie przyczyną i jakie przeprowadzone zabiegi naprawiły auto?

U mnie dochodzi jeszcze długi rozruch na zimnym silniku.
Ostatnio VAG pokazał mi:

16514 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17546 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

czyli:
16514 - Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony
17546 - Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka uboga - b.jałowy

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja