Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Wycieraczki - problem

Elektryka
Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 13 lut 2014, 00:03

Killer71 pisze:Czy ten z literą D na końcu może być użyty, jako zamiennik?
Przekaźniki między sobą różnią się dodatkowymi funkcjami takimi jak działanie tylnej wycieraczki, działanie spryskiwanie reflektorów, obsługa czujnika deszczu. Instalacja w Audi jest przygotowana tak aby była na tyle uniwersalna, że można ją doposażyć w dowolną z w/w funkcji. Tak więc jak zastosujesz inny przekaźnik (niż posiadasz), to możliwe że któraś z funkcji nie będzie ci działała.

Np. Masz sedana - jeżeli zastosujesz przekaźnik od Avanta - to powinno wszystko zadziałać (konektory od tylnej wycieraczki pozostaną niepodłączone)

Niestety nie wiem co oznaczają poszczególne literki - ETKA również tego nie podaje. Może osoby które sprzedają części będą w stanie Ci pomóc z oznaczeniami <okok>

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 13 lut 2014, 07:27

Mam sedana bez spryskiwaczy lamp przednich, bez ksenonów, nie mam czujnika deszczu, wiadomo też, że nia ma tylnej wycieraczki. Więc sądze, że najuboższy przekaźnik ogarnie moją niunię :)

Wszystkie tryby pracy wycieraczek działają poprawnie, regulacja częstotliwości w trybie przerywanym również. Problem polega na tym, że gdy chcę wyłączyc wycieraczki, to one robią 7 - 10 cykli i zaczymują się gdzie im sie podoba.

Dziękuję kolegom za pomoc. Napiszę, czy ogarnąłem temat.
Moje Kochanie:)

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 13 lut 2014, 08:26

Killer71 pisze:Mam sedana bez spryskiwaczy lamp przednich, bez ksenonów, nie mam czujnika deszczu, wiadomo też, że nia ma tylnej wycieraczki. Więc sądze, że najuboższy przekaźnik ogarnie moją niunię :)
Moim zdaniem przypasuje Ci zatem każdy z przekaźników :-)
Killer71 pisze:Wszystkie tryby pracy wycieraczek działają poprawnie, regulacja częstotliwości w trybie przerywanym również. Problem polega na tym, że gdy chcę wyłączyc wycieraczki, to one robią 7 - 10 cykli i zaczymują się gdzie im sie podoba.
Ale te kilka cykli robią za każdym razem i na każdym z trybów pracy?
Pamiętaj, że winnym tej sytuacji może być nie koniecznie przekaźnik, ale sam silnik wycieraczek. Zwraca on do sterownika (przekaźnika) sygnał w momencie osiągnięcia stanu wyjściowego (stan spoczynku). Jeżeli z jakiegoś powodu przekaźnik go nie dostanie, to nie wie on, że wycieraczki wykonały już pewny obrót i dlatego cały czas podaje na niego napięcie.
Na forum były już opisywane problemy z nim związane.

wedka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 112
Rejestracja: 12 lis 2012, 17:46
Lokalizacja: Zamość

Post autor: wedka » 13 lut 2014, 09:30

kot919 pisze:
Killer71 pisze:Wszystkie tryby pracy wycieraczek działają poprawnie, regulacja częstotliwości w trybie przerywanym również. Problem polega na tym, że gdy chcę wyłączyc wycieraczki, to one robią 7 - 10 cykli i zaczymują się gdzie im sie podoba.
Ale te kilka cykli robią za każdym razem i na każdym z trybów pracy?
Pamiętaj, że winnym tej sytuacji może być nie koniecznie przekaźnik, ale sam silnik wycieraczek. Zwraca on do sterownika (przekaźnika) sygnał w momencie osiągnięcia stanu wyjściowego (stan spoczynku). Jeżeli z jakiegoś powodu przekaźnik go nie dostanie, to nie wie on, że wycieraczki wykonały już pewny obrót i dlatego cały czas podaje na niego napięcie.
Na forum były już opisywane problemy z nim związane.
Akurat u mnie wyglądało to identycznie jak u kolegi Killer71i winny był przekaźnik. Wiadomo, każda usterka może mieć wiele przyczyn, ale w tym przypadku wydaje mi się, że najszybciej sprawdzi się to podmianą przekaźnika. Szczególnie, że kolega posiada już przekaźnik - 5 minut roboty i ma się albo zdrowe wycieraczki, albo wyeliminowanie jednej z przyczyn ;)

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 21 lut 2014, 09:49

Czekam na dostawę przekaźnika. Powinien dotrzeć jutro. Wymienię i napiszę czy to było to.

[ Dodano: 2014-02-21, 09:49 ]
Wymieniłem przekaźnik. Wszystko wróciło do normy <okok> Kosz używanego na Allegro to 29 złotych, roboty 5 minut, radość z poprawnej pracy wycieraczek - bezcenna <brawo> Dzięki wszystkim za pomoc.
Moje Kochanie:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga