Witam, zauważyłem w pracy skrzyni niepokojące zachowania:
1. dziwne drgania podczas przyspieszania od prędkości ok. 70km/h. Sugerowano że to może być dwumas - zaczął gwałtownie zdychać. Wymieniłem go na nowy, ale drgania nie ustąpiły. Występują na wszystkich trybach D/S/Manu. Nie szarpie przy zmianie biegów.
2. Po uruchomieniu silnika i wrzuceniu na D, tło PRND na wyświetlaczu jest czerwone. Wrzucenie na manual nie powoduje natychmiastowej zmiany trybu. Trwa to czasami dłuższa chwilę, przyspiesza zmianę przełączenie dzwigni zmiany biegów na + i - .
po wskoczeniu manuala po powrocie na D, na wyświetlaczu na czerwono podświetlony jest już tylko wybrany bieg. Jeżeli z P wrzucam na manuala bez zatrzymania na D to jest ok. Ostatnio zauważyłem ze na włączonym silniku, jak wrzucę P i wracam na D to PRND podświetlone jest na czerwono.
Co może być tego powodem? Będę wdzięczny za pomoc
Auto ma przebieg niby 200k, ale równie dobrze może być i 300... Najbardziej niepokoją mnie te drgania
[ MULTI] Drgania i blędy
[ MULTI] Drgania i blędy
Ostatnio zmieniony 05 lut 2014, 23:11 przez thekris, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Dziwne, że mechanik sam od razu nie podpiął pod komputer. Jak podłączysz VAG-a to wyrzuci błędy i będzie wiadomo co w ogóle ją boli, tyczy się to pierwszego i drugiego objawu.thekris pisze:rozumiem ze dotyczy to na pewno drugiego objawu, ale czy pierwszego tez
Przeczytaj ten artykuł w miejscu "co się psuje w multitronicu" :
http://autokult.pl/2013/02/08/skrzynie- ... -czego-bac
Rozmawiałem z mechanikiem i mówił raczej o niedomaganiach sprzętowych. Ma aktualnego VAGa serwisowego i nie było błędów (auto było podpięte, wymieniałem wałek rozrządu, popychacze i 2mas). Podjadę w przyszłym tygodniu może coś wyskoczy. Heh, co się psuje czytałem dopiero .... po zakupie ...Mazdomania pisze:Dziwne, że mechanik sam od razu nie podpiął pod komputer. Jak podłączysz VAG-a to wyrzuci błędy i będzie wiadomo co w ogóle ją boli, tyczy się to pierwszego i drugiego objawu.thekris pisze:rozumiem ze dotyczy to na pewno drugiego objawu, ale czy pierwszego tez
Przeczytaj ten artykuł w miejscu "co się psuje w multitronicu" :
http://autokult.pl/2013/02/08/skrzynie- ... -czego-bac

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 62
- Rejestracja: 22 paź 2012, 12:55
- Imię: Radosław
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Mazdomania pisze:Dziwne, że mechanik sam od razu nie podpiął pod komputer. Jak podłączysz VAG-a to wyrzuci błędy i będzie wiadomo co w ogóle ją boli, tyczy się to pierwszego i drugiego objawu.thekris pisze:rozumiem ze dotyczy to na pewno drugiego objawu, ale czy pierwszego tez
Przeczytaj ten artykuł w miejscu "co się psuje w multitronicu" :
http://autokult.pl/2013/02/08/skrzynie- ... -czego-bac
Zawsze jak czytam tą stronę to nie mogę pojąć tego zapisu
" Efektem ubocznym tej płynności jest utrzymywanie stałych obrotów podczas przyspieszania. Jedni to lubią, inni nie - kwestia gustu"
mój multitronic wachluje obrotami w całym zakresie podczas przyspieszania

pozdrawiam
AreK