Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ MULTI] Drgania i blędy

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
thekris
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:35
Lokalizacja: Wielkopolska

[ MULTI] Drgania i blędy

Post autor: thekris » 03 lut 2014, 23:53

Witam, zauważyłem w pracy skrzyni niepokojące zachowania:

1. dziwne drgania podczas przyspieszania od prędkości ok. 70km/h. Sugerowano że to może być dwumas - zaczął gwałtownie zdychać. Wymieniłem go na nowy, ale drgania nie ustąpiły. Występują na wszystkich trybach D/S/Manu. Nie szarpie przy zmianie biegów.
2. Po uruchomieniu silnika i wrzuceniu na D, tło PRND na wyświetlaczu jest czerwone. Wrzucenie na manual nie powoduje natychmiastowej zmiany trybu. Trwa to czasami dłuższa chwilę, przyspiesza zmianę przełączenie dzwigni zmiany biegów na + i - .
po wskoczeniu manuala po powrocie na D, na wyświetlaczu na czerwono podświetlony jest już tylko wybrany bieg. Jeżeli z P wrzucam na manuala bez zatrzymania na D to jest ok. Ostatnio zauważyłem ze na włączonym silniku, jak wrzucę P i wracam na D to PRND podświetlone jest na czerwono.

Co może być tego powodem? Będę wdzięczny za pomoc
Auto ma przebieg niby 200k, ale równie dobrze może być i 300... Najbardziej niepokoją mnie te drgania
Ostatnio zmieniony 05 lut 2014, 23:11 przez thekris, łącznie zmieniany 1 raz.

LBL34TC
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 30 lis 2013, 11:22
Imię: Witek
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.6 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: LBL34TC » 04 lut 2014, 11:50

Może na początek trzeba by podpiąć samochód pod komputer i sprawdzić błędy?
Jaki przebieg ma skrzynia i jak często wymieniany był olej?
Podejrzewam awarie sterownika.
2szt polonez (jednego ukradli :()renault 19 1.4, Audi 80 B3, Volvo v40 T4, c6 bdw

thekris
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:35
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: thekris » 06 lut 2014, 10:28

LBL34TC pisze:Może na początek trzeba by podpiąć samochód pod komputer i sprawdzić błędy?
Jaki przebieg ma skrzynia i jak często wymieniany był olej?
Podejrzewam awarie sterownika.
Witam, rozumiem ze dotyczy to na pewno drugiego objawu, ale czy pierwszego tez?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 06 lut 2014, 11:08

thekris pisze:rozumiem ze dotyczy to na pewno drugiego objawu, ale czy pierwszego tez
Dziwne, że mechanik sam od razu nie podpiął pod komputer. Jak podłączysz VAG-a to wyrzuci błędy i będzie wiadomo co w ogóle ją boli, tyczy się to pierwszego i drugiego objawu.
Przeczytaj ten artykuł w miejscu "co się psuje w multitronicu" :
http://autokult.pl/2013/02/08/skrzynie- ... -czego-bac

thekris
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:35
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: thekris » 07 lut 2014, 16:13

Mazdomania pisze:
thekris pisze:rozumiem ze dotyczy to na pewno drugiego objawu, ale czy pierwszego tez
Dziwne, że mechanik sam od razu nie podpiął pod komputer. Jak podłączysz VAG-a to wyrzuci błędy i będzie wiadomo co w ogóle ją boli, tyczy się to pierwszego i drugiego objawu.
Przeczytaj ten artykuł w miejscu "co się psuje w multitronicu" :
http://autokult.pl/2013/02/08/skrzynie- ... -czego-bac
Rozmawiałem z mechanikiem i mówił raczej o niedomaganiach sprzętowych. Ma aktualnego VAGa serwisowego i nie było błędów (auto było podpięte, wymieniałem wałek rozrządu, popychacze i 2mas). Podjadę w przyszłym tygodniu może coś wyskoczy. Heh, co się psuje czytałem dopiero .... po zakupie ... :) Pozdrawiam

x4n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 22 paź 2012, 12:55
Imię: Radosław
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: x4n » 10 lut 2014, 22:46

Mazdomania pisze:
thekris pisze:rozumiem ze dotyczy to na pewno drugiego objawu, ale czy pierwszego tez
Dziwne, że mechanik sam od razu nie podpiął pod komputer. Jak podłączysz VAG-a to wyrzuci błędy i będzie wiadomo co w ogóle ją boli, tyczy się to pierwszego i drugiego objawu.
Przeczytaj ten artykuł w miejscu "co się psuje w multitronicu" :
http://autokult.pl/2013/02/08/skrzynie- ... -czego-bac

Zawsze jak czytam tą stronę to nie mogę pojąć tego zapisu
" Efektem ubocznym tej płynności jest utrzymywanie stałych obrotów podczas przyspieszania. Jedni to lubią, inni nie - kwestia gustu"

mój multitronic wachluje obrotami w całym zakresie podczas przyspieszania :)


pozdrawiam

AreK

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 12 lut 2014, 13:08

Wygląda na uszkodzony sterownik - w pierwszej kolejności odczyt błędów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja