Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4] czyszczenie nagrzewnicy :)

Warsztat
docent90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 02 lip 2011, 17:14
Lokalizacja: CHEŁM

[A6 C4] czyszczenie nagrzewnicy :)

Post autor: docent90 » 22 gru 2012, 19:11

Dziś dokonałem czyszczenia i płukania nagrzewnicy w swojej babci <lol> Z nawiewów leciało ciepłe powietrze tylko przy wyższych obrotach a na postoju zerooo i tylko zimne.Przewód zasilajacy nagrzewnice bardzo gorący powrót prawie zimny. Po spuszczeniu płynu z układu byłem zdziwiony bo płyn był czyściutki jak łza. Odpiąłem przewody od nagrzewnicy w przegrodzie zamontowałem dłuższe aby był lepszy dostęp i do pustej nagrzewnicy wlałem płyn do płukania chłodnic KLEEN-FLO 708. Po odczekaniu około 20 min wypuściłem ów specyfik i tu szok <szok> pomimo,że płyn w układzie był czyściutki to nagrzewnica była mega zakamieniona i zaszlamiona. Rozpocząłem płukanie wodą raz w jeden przewód w jednym kierunku potem odwrotnie - cały czas posiłkując się kompresorem aby ciśnienie wszystko ładnie wycisnęło z nagrzewnicy. płukałem do skutku aż wydmuchiwałem krystalicznie czystą wodę. Po całym zabiegu zalanie nowego płynu odpowietrzenie układu i grzanie pierwsza klasa <brawo> <radocha> teraz nawet na wolnych obrotach z nawiewów bije gorąco aż miło. Polecam wszystkim taki zabieg co mają takie objawy słabego grzania. Miłej pracy <luzik> .
Ostatnio zmieniony 30 gru 2012, 21:13 przez docent90, łącznie zmieniany 1 raz.

mały
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 22 gru 2008, 07:04
Lokalizacja: ustka

Post autor: mały » 24 gru 2012, 08:56

Witam.również robiłem płukanie nagrzewnicy tyle ,że nie stosowałem płynu do płukania chłodnic( gdzieś kiedyś wyczytałem ,że nagrzewnice są delikatniejsze i ów płyn może ją uszkodzić) tylko coca colę.po odkręceniu węży przepłukałem czystą wodą z węża potem wlałem 5l coca coli do wiadra założyłem wężyki do nagrzewnicy, do jednego węża zamontowałem pompkę(z przyczepy campingowej 12v)włożyłem do wiadra , drugi wąż również do wiadra.powstał jakby obieg zamknięty.po włączeniu pompki(troszkę się pieniło ale gdy się cola troszkę odgazowała pompka zassała)zaczęło się płukanie ok 10 min. ciężko było stwierdzić ile syfu tam było bo cola ciemnej barwy ale osad na dnie wiadra świadczył o udanym zabiegu i oczywiście miłe ciepełko w środku.zanim więc wymienimy nagrzewnicę warto spróbować takiego zabiegu bo koszt niewielki i satysfakcja z wykonanej pracy.pozdrawiam.

banancz99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 10 lis 2011, 07:51
Lokalizacja: Lublin-Zamość

Post autor: banancz99 » 24 gru 2012, 10:04

Nie wiem jak wygląda nagrzewnica w c4 ale jak miałem lagunę to wyciągnięciem nagrzewnice rozkleiłem po obu stronach i wyciągnąłem dwie garści błota szlamu sam nie wiem co to było wiec nie wystarczy tylko przepłukać
Nie masz problemu?? znajdź kobietę kup samochód i przygarnij psa.

Kliku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 25 cze 2011, 17:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kliku » 27 gru 2012, 09:20

W moim przypadku rowniez byl slaby przeplyw, powietrze lekko cieple.
Moj sposob:
1. Po rozkreceni wszystkiego i dobraniu sie do nagrzewnicy. Odkrecilem weze od nagrzewnicy
2. Zalozylem dwa 1,5 metrowe weze, wlozylem je do wiadra (srodek do odkamieniania chlodnic) do tego pompka na wiertarke z castoramy. Grzalka 1500 wat do wiadra, woda gotujaca i jechana wiertarka, aby zrobic dobry przeplyw. Na poczatku woda slabo wyplywala z odplywu nagrzewnicy. Po 30 minutach przeplyw widocznie poprawiony. Oczywiscie woda wymieniana 3 raz (2 ostatnie cykle to woda z octem). W wiadrze widoczne brudy itp rzeczy ktore wyplynely z nagrzewnicy.
3. Po tym zabiegu powietrze zdecydowanie cieplejesz. Nawet na wolnych obrotach, lecz nie jest jeszcze idealnie.

Nie wiem jak u Was, ale u mnie po wlaczeniu obiegu wewnetrznego powietrze wylatujace z kratem staje sie jeszcze bardziej gorace. Minusem jest to ze zaczynaja parowac szyby. Musze na chwile wylaczyc obieg zewnetrzny, zeby szyby odparowaly. Filtr kabinowy wymieniony, termostat sprawny. Wuja ma moje poprzednie a6c4 i u niego jest sauna w aucie. Ktos ma jeszcze jakis pomysl jak polepszych ogrzewanie tzn. zeby z kratem lecialo b. gorace powietrze.
A6c4 AEL Quattro Power by' To JA
Obrazek

Awatar użytkownika
krychu30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 15 kwie 2010, 11:07
Lokalizacja: Turek/Wielkopolskie

Post autor: krychu30 » 27 gru 2012, 14:11

Tabletka do zmywarki i gorąca woda bije tę wszystkie specyfiki na łeb, tak czyscilem w b4 chlodnice.
(1) Audi 80 B4 Sedan FWD 2.0 ABT + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#


(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#

Awatar użytkownika
macrainbow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 06 maja 2009, 15:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: macrainbow » 01 lut 2014, 20:00

a w którym miejscu te przewody do nagrzewnicy są?
bo jeżdżę bez grzania już szósty rok :)

Kliku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 25 cze 2011, 17:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kliku » 10 lut 2014, 11:45

Na podszybiu zobaczysz je po stronie kierowcy jak zaczniesz rozbierać wszystkie plastiki. Nagrzewnica jest na środku rurki wychodzą w lewą stronę.
A6c4 AEL Quattro Power by' To JA
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga