witam
szukałem na forum ale nie mogę znaleźć takiego tematu problem z moją skrzynią polega na tym ze jeżdżąc cały czas do 100 km
to wszystko jest ok ale jak pojeżdżę trochę powyżej to wiesza się skrzynia tzn zmienia do 3 a 4 już nie wrzuca dopiero po zgaszeniu auta wszystko wraca do normy.
Dodam że wg vaga wywala błąd 00652
proszę o pomoc bo nie wiem czy kończy się skrzynia czy coś z elektryką
auto jak w opisie a6 c4 2.8 v6 z lpg
[ AUTOMAT] nie zmienia biegów automat c4
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
- rawww
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 11 sie 2013, 21:59
- Lokalizacja: Lwówek Śląski
- Kontakt:
Olej wymieniłem, było go trochę mało bo tylko 2,5 litra. Ale dalej to samo, raz jest ok a czasami nie wrzuca 4, bywa ze szarpie jak zwalniam na światłach jakby się gubił, a na wyświetlaczu biegów to raz jest ok a raz wariuje.
[ Dodano: 2014-02-14, 14:14 ]
Poczyszczone ale niestety nic to nie dało
i zaczyna wariować, zatrzymując się np na światłach bywa ze szarpnie jak by bieg przełączał albo coś (dodam ze czasami dość mocno szarpnie). Na postoju po włączeniu na "D" i puszczeniu hamulca (bez gazu) raz będzie się toczył normalnie ale w większości przypadków zachowuje się jak by wrzucał bieg i odrazy wyrzucał i tak cały czas. Kończą mi się pomysły, jeden mechanik powiedział ze to może być uszkodzenie mechaniczne, albo kaseta zmiany biegów. Drugi ze to raczej sterownik i kogo słuchać
[ Dodano: 2014-02-15, 17:01 ]
Mała poprawka wychodzi na to ze nie wrzuca już 3 i 4 biegu, przejechałem się dzisiaj na wszystkich biegach od 1 do D i nie było różnicy w paru przypadkach czy jechałem na 2 czy na D.
[ Dodano: 2014-04-02, 18:38 ]
założyłem druga skrzynie, którą dostałem razem z zakupem auta. Niestety tez nie chodzi dobrze gdyż nie ma w ogóle 4 biegu, w pozycji 3 jeździ normalnie, ale po włączeniu D dochodzi do 3 biegi i później wrzuca jak by na luz. Na razie jeżdżę tak ponieważ chwilowo brak $ na naprawy.
[ Dodano: 2014-02-14, 14:14 ]
Poczyszczone ale niestety nic to nie dało

[ Dodano: 2014-02-15, 17:01 ]
Mała poprawka wychodzi na to ze nie wrzuca już 3 i 4 biegu, przejechałem się dzisiaj na wszystkich biegach od 1 do D i nie było różnicy w paru przypadkach czy jechałem na 2 czy na D.
[ Dodano: 2014-04-02, 18:38 ]
założyłem druga skrzynie, którą dostałem razem z zakupem auta. Niestety tez nie chodzi dobrze gdyż nie ma w ogóle 4 biegu, w pozycji 3 jeździ normalnie, ale po włączeniu D dochodzi do 3 biegi i później wrzuca jak by na luz. Na razie jeżdżę tak ponieważ chwilowo brak $ na naprawy.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00652
Z tego co opisujesz polecam wyjecie bloku zaworowego , i umycie go powinno pomóc ( dobrze sprawdź wszystkie zawory i umyj je w myjce ultradźwiękowej w nitro , później przejrzyj wszystkie zawory mechaniczne zobacz czy nie mają widocznych zatarć, jeżeli mają to sterowanie do wypolerowania zawory nowe polecam z firmy Sonax , w razie szczegółów pisz , może będę robił taką w następnym tygodniu to zrobię fotki .
Nie gwarantuje że to pomoże na 100 % , bo tarczki, tłoki, pierścienie, konwerter mogę być tak zużyte że skrzynia wymaga remontu .
W twoim przypadku prawdo podobnie wyskakuje z powodu nie spinania prawidłowo biegu 4(różnicą prędkości wejścia-wyjścia( jeżeli uślizg trwa dłużej niż ileś milisekund nie pamiętam ile), to że pozostaje jak mówisz na 4 , to prawdopodobnie przechodzi w tryb awaryjny tj. cały czas się ślizga, nie spina lock-apu . po zgaszeniu samochodu tj. wyłączenia zapłonu znika błąd i chodzi normalnie dopóki nie złapie błędu kolejny raz.
Z tego co opisujesz polecam wyjecie bloku zaworowego , i umycie go powinno pomóc ( dobrze sprawdź wszystkie zawory i umyj je w myjce ultradźwiękowej w nitro , później przejrzyj wszystkie zawory mechaniczne zobacz czy nie mają widocznych zatarć, jeżeli mają to sterowanie do wypolerowania zawory nowe polecam z firmy Sonax , w razie szczegółów pisz , może będę robił taką w następnym tygodniu to zrobię fotki .
Nie gwarantuje że to pomoże na 100 % , bo tarczki, tłoki, pierścienie, konwerter mogę być tak zużyte że skrzynia wymaga remontu .
W twoim przypadku prawdo podobnie wyskakuje z powodu nie spinania prawidłowo biegu 4(różnicą prędkości wejścia-wyjścia( jeżeli uślizg trwa dłużej niż ileś milisekund nie pamiętam ile), to że pozostaje jak mówisz na 4 , to prawdopodobnie przechodzi w tryb awaryjny tj. cały czas się ślizga, nie spina lock-apu . po zgaszeniu samochodu tj. wyłączenia zapłonu znika błąd i chodzi normalnie dopóki nie złapie błędu kolejny raz.