Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AJK 2.7 230 KM] Chiptuning w FWD

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
TiUbIk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 01 lis 2009, 19:02
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: TiUbIk » 06 lut 2014, 19:10

Wiscoo, skrzynie mam manualną 6(w moim profilu jest link do mojej audi, możesz sobie obejrzeć). półosie wytrzymają raczej bo to są te same co w 4.2, sprzęgło... kto wie, przy delikatnej eksploatacji raczej powinno na chwile starczyć. Hamulce mam jakieś wzmacniane, są nawet wbite w kody wyposażenia, tarcze nawiercane, na dzień dzisiejszy nawet rantu nie maja. Ja się jeszcze zastanowię nad tym, bo do maja mam chwile czasu. Ale dzięki za sugestie.

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 06 lut 2014, 19:14

A ja tylko zapytam - to przy 230 KM przy FWD nie wyprzedza się komfortowo?
Nie no serio, ten samochód już przy 2.4 w sumie mułem nie jest, mógłby mieć tak ze 30 więcej (czyli 2.8). Ale przy 230 KM to chyba by mi na ośce więcej nie było potrzeba <mysli>
Teraz inna sprawa - wszystko fajnie na asfalcie - a przy oblodzeniu? To chyba do topienia lodu od tarcia ;)

EDIT: A teraz widzę że kolega z Jarosławia - Jako że sam rodem z małopolski z beskidu niskiego jestem... to z taką mocą bez napędu na 4 to ja bym się bał po tych drogach jeździć :)

TiUbIk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 01 lis 2009, 19:02
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: TiUbIk » 06 lut 2014, 19:34

mrporpoise, kolego wiesz jak to jest, na początku jak kupiłem auto to mi się wydawało że rakietą latam, teraz już się przyzwyczaiłem, tym bardziej że przesiadłem się do 2.7T z Sharana 1.9TDI :shock: Ale skoro można ten silnik podkręcić bez utraty na zdrowiu to zastanawiam się. P.S. Pozdrawiam Beskid Niski, jeszcze jako student jeździłem tam na wycieczki, dużo miłych wspomnień... ;)

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 06 lut 2014, 23:51

Prawda jest taka ze dobry tuner zrobi dobry program nawet bez hamowni. Trwa to po prostu dluzej. Jeszcze raz zastanow sie na koraszewskim. Od lat juz tylko jedzie na opinii nie wysila sie i wgrywa gotowce.

Wiscoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 28 kwie 2010, 18:16
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Wiscoo » 07 lut 2014, 07:57

Jak zrobić program bez hamowni, nie znając parametrów wejściowych? Z komputera niestety nie zczyta się spadku kompresji na którymś z cylindrów, albo niedomagającej turbinie. Dodatkowo wiele elementów wpływa na przebieg krzywej mocy i momentu obrotowego (poczynając od zalanego paliwa), a samym AFR'em ciężko dobrze go ułożyć (a jest to, według mnie drugi, obok hamowni, niezbędny pomiar).

Co do wgrywania gotowców - jeśli przy 10 autach shamowanych, 8 ma parametry fabryczne, lub im bliskie (w zakresie +-10% wartości nominalnej) to faktycznie nie ma sensu na siłę pisać nowych programów, lub tworzyć map paliwowych. Jeśli w tym sensie robi gotowce, to nie ma w tym nic złego. Jeśli natomiast hamuje tylko dla picu, a i tak wszystkim wsadza jedno i to samo, bez sprawdzenia silnika, to inna sprawa.

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 07 lut 2014, 08:22

schiller pisze:Prawda jest taka ze dobry tuner zrobi dobry program nawet bez hamowni
ciekawe w jaki sposób??skąd będzie wiedział jakie parametry wyjściowe ma auto i czy trzyma moc??czy układ zapłonowy/paliwowy sprawny i wydolny??to nie 1,9 tdi gdzie mozna wgrać bezpiecznego gotowca i będzie ok

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 07 lut 2014, 15:24

A myslicie że hamownia da wam te parametry? hamownia to tylko dodatek, logi prawde powiedzą, wszyscy wgrywaja gotowce, z Bogiem jak potrafia poprawić program jak cos nie tak, problem zaczyna się jak potrafia tylko wgrywać...
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Wiscoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 28 kwie 2010, 18:16
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Wiscoo » 07 lut 2014, 20:54

Oczywiście, że sama hamownia nie da wszystkich potrzebnych zmiennych. Ale tak samo gołe logi, obojętnie czy dynamiczne, czy statyczne też są obarczone błędem pomiarowym.
Dlatego dalej będę się upierał, że wymaganymi pomiarami są logi ECU, hamownia i AFR na wydechu.

Dziękuję, dobranoc.

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 07 lut 2014, 21:42

Jakim błedem pomiarowym? jeśli w logach jest wszystko ok to i na hamowni wyjdzie to co ma wyjść. Jedynie czego nie sprawdzimy to cisnienie spręzania.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 07 lut 2014, 21:47

Wiscoo, hamownią nie sprawdzisz spadku ciśnienia na cylindrach, bo do tego służą manometry,a żeby sprawdzić ciśnienie doładowania nie potrzeba wjeżdżać na hamownię, bo na każdej drodze to sprawdzisz. Poza tym ME7.x rządzą się innymi prawami niż EDC 15/16 i zmiana parametrów wygląda inaczej.
Nie zmienia to faktu, że wykonując wszystkie czynności na hamowni można zrobić to bezpiecznie, bez narażania siebie, auta i innych na niepotrzebne straty, nerwy i dodatkowe koszty.
Co do wspomnianego auta, sprzęgło też wytrzyma. Ośką przy mocy 280-300KM można też jeździć, bo to nie 1.8T, ten silnik jest bardzo ciężki i odpowiednio dociąża koła napędzające, co nie zmienia faktu, że na pewno łatwiej jest opanować tą moc mając 4x4, ale przy wysokiej mocy w quattro potrafi też obrócić niepożądanego bączka, a nie daj bozia ktoś wyłączy elektronikę (systemy bezpieczeństwa), wtedy bączek murowany, bo jednak większość mocy wędruje na tył <okok>
A jeszcze jak zrobi się ślisko.... <lol>

TiUbIk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 01 lis 2009, 19:02
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: TiUbIk » 08 lut 2014, 00:40

metyoo, Już miałem się okazję przekonać przy seryjnej mocy jak wyprzedzałem pewnego razu na II biegu na mokrej drodze... Wiadomo trzeba będzie się przyzwyczaić. A swoją drogą miałem zapytać, Ty masz już tego virusa zrobionego? Bo czytałem opis Twojego auta to pisałeś że masz zamiar.
Mam jeszcze jedno pytanie Panowie, ktoś z was wspomniał o benzynie, szukałem odpowiedzi po różnych źródłach i żadne jednoznacznie nie mówi, a konkretnie na jakiej benzynie powinien jeździć 2.7T żeby osiągał swoje parametry? Szczerzę mówiąc próbowałem i 95 i 98, moim zdaniem różnica znikoma, tyle że tak jak obecnie jestem na obczyźnie i 95 jest tylko 5 centów tańsza od 98, to leje 98. Różnica w dynamice jak wyżej wspomniałem znikoma, aczkolwiek wg. trochę mnie na 98 mniej pali. <mysli>

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 08 lut 2014, 07:29

TiUbIk, program robię sam i dłubię w wolnym czasie, ale jak wyżej napisałem sterowniki ME7 są troszkę inne od EDC i nie zmienia się map tak jak w EDC. ME7 są trudniejsze do chipowania, czyt. trudniejsze, ale nie do przerobienia <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja