Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AFN 1.9 110 KM] [ AFN 1.9 110 KM] Koniec Pompy???

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krzysztofl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 31 sty 2012, 11:03
Lokalizacja: Węgorzewo(warmińsko-Mazurskie)

[ AFN 1.9 110 KM] [ AFN 1.9 110 KM] Koniec Pompy???

Post autor: krzysztofl » 31 sty 2014, 19:34

Witam,
Przyszła zima i niestety Audi nie pali. Przejrzałem wiele tematów odnośnie odpalania , lecz mój jest chyba całkiem inny. A mianowicie podczas większych mrozów(około -15)samochód kręci a nie łapie.Nie odpala. Gdy polewam pompę wtryskową ciepłą wodą to samochód po chwili odpala. Gdy już odpali później nie mam żadnych problemów z odpaleniem.Samochód wylądował u mechanika. Stwierdził że pompa padła, ale nie chce mi się w to wierzyć,ponieważ jak się nagrzeje to nie ma żadnych problemów z odpaleniem. Kupiłem nowy aku, filtr paliwa. Mechanik stwierdził ze świece grzeją,prąd do nich dochodzi. Kąt wtrysku, znaki rozrządu-wszystko poprawnie. Błędów żadnych nie ma.Jednak czasami wyskakuje kontrolka świec.Jestem ciekaw dlaczego po polaniu wodą odpala. Czasmi czuje lekkie szarpnięcie silnika na biegu jałowych.

Bardzo proszę o pomoc.
Także stawiacie na pompę?

Pozdrawiam,
Ostatnio zmieniony 01 lut 2014, 14:15 przez krzysztofl, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 31 sty 2014, 19:45

krzysztofl, jak z paliwem? Być może zamarza, robi się parafina i to powoduje zatrzymanie go w pompie.
Warsztat, naprawy Audi A6.

Awatar użytkownika
krzysztofl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 31 sty 2012, 11:03
Lokalizacja: Węgorzewo(warmińsko-Mazurskie)

Post autor: krzysztofl » 01 lut 2014, 08:20

jak pisałem filtr nowy,a paliwo tankowane na orlenie -verva- Dodatkowo nawet dolałem trochę benzynki- około 0.5 litra.

[ Dodano: 2014-02-01, 08:23 ]
i chyba gdyby była parafina to by coś tam łapał a tu kompletnie nic. dzisiaj -8 i także nie zapalił

qwertyy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 12 maja 2013, 16:37
Imię: Piotr
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: qwertyy » 01 lut 2014, 08:48

ja bym sprawdził świece żarowe czy aby na pewno dobre są

Awatar użytkownika
Bacc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 26 paź 2012, 17:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Bacc » 01 lut 2014, 17:30

sprawdz czujnik temperatury plynu chladzacego, odepnij kostke z czujnika i zobacz czy sie poprawi(niebieska 4pinowa z tylu wkruccu)
skoro miga kontrolka to jakis blad musi byc zapisany...Wrzuc logi :)

Awatar użytkownika
krzysztofl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 31 sty 2012, 11:03
Lokalizacja: Węgorzewo(warmińsko-Mazurskie)

Post autor: krzysztofl » 01 lut 2014, 17:48

jutro sprawdzę ten czujnik ponieważ dzisiaj temperatura -1 i samochód stał jakieś 2 godz. po jeździe i odpalił.W vagu pojawiły się jakieś błędy:

01268-Ouantity Adjuster (n146) 35-10intermittent
00575-Shareware version to decode all DTCs 17-00 please register/activate
01237-Shareware Version to decode all DTCs 31-10 please Register/Activate Inter..
00668 Supply Voltage Terminal 30 27-00 impausible.

Jak narazie po wykasowaniu nie powróciły.

Saddam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 14 mar 2010, 21:53
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Saddam » 01 lut 2014, 22:29

Sprawdź świece żarowe, a ta kontrolka to może być czujnik stopu.

tiger30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 11 lis 2013, 00:11
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: tiger30 » 02 lut 2014, 02:19

krzysztofl pisze:jak pisałem filtr nowy,a paliwo tankowane na orlenie -verva- Dodatkowo nawet dolałem trochę benzynki- około 0.5 litra.

[ Dodano: 2014-02-01, 08:23 ]
i chyba gdyby była parafina to by coś tam łapał a tu kompletnie nic. dzisiaj -8 i także nie zapalił
Zamiast benzyny najlepiej lać izopropanol. Rozpuszcza parafinę. Do tego bardzo dobrze oczyszcza silnik i wtryskiwacze z wszelkiego rodzaju syfu wytrącającego się z paliwa. I co najważniejsze nie wytrąca się z paliwa pod wpływem wilgoci jak alkohol etylowy.

Awatar użytkownika
Bacc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 26 paź 2012, 17:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Bacc » 02 lut 2014, 14:01

krzysztofl, a robiles ostatnim czasem cos z pompa ?
Skoro wszystkie inne sa okej, kat wtrysku, dawka paliwa, napiecie na nastawniku itp. byc moze masz juz jest zgromadzony spory syf w nastawniku

Awatar użytkownika
krzysztofl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 31 sty 2012, 11:03
Lokalizacja: Węgorzewo(warmińsko-Mazurskie)

Post autor: krzysztofl » 03 lut 2014, 13:44

Bacc pisze:krzysztofl, a robiles ostatnim czasem cos z pompa ?
Skoro wszystkie inne sa okej, kat wtrysku, dawka paliwa, napiecie na nastawniku itp. byc moze masz juz jest zgromadzony spory syf w nastawniku
Nie nic nie robiłem. Nie rozumiem dlaczego samochód pali mi jak jest w miare ciepło.(dzisaj -4 i odpalił bez żadnego problemu)ręce mi już opadają.

mily

Post autor: mily » 03 lut 2014, 14:05

Oczywiście że jest to pompa. Walczyłem tak samo jak Ty przez 2 lata i tylko w zimę. pompa nie ma sprężania wstępnego. Spróbuję to wyjaśnić, w pompie są takie grzybki na sprężynkach które maja trzymać ciśnienie i przy rozruchu podawane jest wyższe niż normalne. Dociskają je te sprężynki które się wyrabiają. U mnie między nową a starą było 1 cm różnicy. To kosztuje ok 50zł, ale wyjęcie pompy, rozłożenie, złożenie i zamontowanie oraz ponowna kalibracja kosztuje 400zł. Koszt niewielki jeżeli potrafisz to sam zrobić.

Po 2 letniej walce i w końcu trafieniu na mechanika który wiedział o czym mówi i co robi oraz wymianie sprężynek auto odpala przy -15 bez najmniejszego ale. Dodam że przez te 2 lata wykończyłem akumulator i obecnie mam 10v po przekręceniu kluczyka a jak włączę rozruch to spada do 7-8V obroty nie przekraczają 500obr/min i łapie za pierwszym razem przy tych -15 stopniach.

[ Dodano: 2014-02-03, 14:09 ]
Bacc pisze:krzysztofl, a robiles ostatnim czasem cos z pompa ?
Skoro wszystkie inne sa okej, kat wtrysku, dawka paliwa, napiecie na nastawniku itp. byc moze masz juz jest zgromadzony spory syf w nastawniku
Nic z tego, przy tej usterce wszystko wygląda że jest ok. U mnie też parametry podawania paliwa, zapłon idp. były wzorcowe. Parametry konsultowałem z kolegami na A4 forum i to wszystko co mówili tak było wszystko poustawiane, a problem dalej był.

Oddaj do kogoś kto się zajmuje tylko pompami i zajmuje się virusowaniem aut i poproś go o zmianę mapy startu, a problem z odpalaniem zniknie raz na zawsze.

Awatar użytkownika
krzysztofl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 31 sty 2012, 11:03
Lokalizacja: Węgorzewo(warmińsko-Mazurskie)

Post autor: krzysztofl » 04 lut 2014, 11:16

Ale co ta spreżynka ma jak ja pompę poleje ciepłą wodą. możliwe ze się rozszerza albo coś.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja