[ AFN 1.9 110 KM] [ AFN 1.9 110 KM] Koniec Pompy???
- krzysztofl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 31 sty 2012, 11:03
- Lokalizacja: Węgorzewo(warmińsko-Mazurskie)
[ AFN 1.9 110 KM] [ AFN 1.9 110 KM] Koniec Pompy???
Witam,
Przyszła zima i niestety Audi nie pali. Przejrzałem wiele tematów odnośnie odpalania , lecz mój jest chyba całkiem inny. A mianowicie podczas większych mrozów(około -15)samochód kręci a nie łapie.Nie odpala. Gdy polewam pompę wtryskową ciepłą wodą to samochód po chwili odpala. Gdy już odpali później nie mam żadnych problemów z odpaleniem.Samochód wylądował u mechanika. Stwierdził że pompa padła, ale nie chce mi się w to wierzyć,ponieważ jak się nagrzeje to nie ma żadnych problemów z odpaleniem. Kupiłem nowy aku, filtr paliwa. Mechanik stwierdził ze świece grzeją,prąd do nich dochodzi. Kąt wtrysku, znaki rozrządu-wszystko poprawnie. Błędów żadnych nie ma.Jednak czasami wyskakuje kontrolka świec.Jestem ciekaw dlaczego po polaniu wodą odpala. Czasmi czuje lekkie szarpnięcie silnika na biegu jałowych.
Bardzo proszę o pomoc.
Także stawiacie na pompę?
Pozdrawiam,
Przyszła zima i niestety Audi nie pali. Przejrzałem wiele tematów odnośnie odpalania , lecz mój jest chyba całkiem inny. A mianowicie podczas większych mrozów(około -15)samochód kręci a nie łapie.Nie odpala. Gdy polewam pompę wtryskową ciepłą wodą to samochód po chwili odpala. Gdy już odpali później nie mam żadnych problemów z odpaleniem.Samochód wylądował u mechanika. Stwierdził że pompa padła, ale nie chce mi się w to wierzyć,ponieważ jak się nagrzeje to nie ma żadnych problemów z odpaleniem. Kupiłem nowy aku, filtr paliwa. Mechanik stwierdził ze świece grzeją,prąd do nich dochodzi. Kąt wtrysku, znaki rozrządu-wszystko poprawnie. Błędów żadnych nie ma.Jednak czasami wyskakuje kontrolka świec.Jestem ciekaw dlaczego po polaniu wodą odpala. Czasmi czuje lekkie szarpnięcie silnika na biegu jałowych.
Bardzo proszę o pomoc.
Także stawiacie na pompę?
Pozdrawiam,
Ostatnio zmieniony 01 lut 2014, 14:15 przez krzysztofl, łącznie zmieniany 1 raz.
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
- krzysztofl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 31 sty 2012, 11:03
- Lokalizacja: Węgorzewo(warmińsko-Mazurskie)
- krzysztofl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 31 sty 2012, 11:03
- Lokalizacja: Węgorzewo(warmińsko-Mazurskie)
jutro sprawdzę ten czujnik ponieważ dzisiaj temperatura -1 i samochód stał jakieś 2 godz. po jeździe i odpalił.W vagu pojawiły się jakieś błędy:
01268-Ouantity Adjuster (n146) 35-10intermittent
00575-Shareware version to decode all DTCs 17-00 please register/activate
01237-Shareware Version to decode all DTCs 31-10 please Register/Activate Inter..
00668 Supply Voltage Terminal 30 27-00 impausible.
Jak narazie po wykasowaniu nie powróciły.
01268-Ouantity Adjuster (n146) 35-10intermittent
00575-Shareware version to decode all DTCs 17-00 please register/activate
01237-Shareware Version to decode all DTCs 31-10 please Register/Activate Inter..
00668 Supply Voltage Terminal 30 27-00 impausible.
Jak narazie po wykasowaniu nie powróciły.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 11 lis 2013, 00:11
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Zamiast benzyny najlepiej lać izopropanol. Rozpuszcza parafinę. Do tego bardzo dobrze oczyszcza silnik i wtryskiwacze z wszelkiego rodzaju syfu wytrącającego się z paliwa. I co najważniejsze nie wytrąca się z paliwa pod wpływem wilgoci jak alkohol etylowy.krzysztofl pisze:jak pisałem filtr nowy,a paliwo tankowane na orlenie -verva- Dodatkowo nawet dolałem trochę benzynki- około 0.5 litra.
[ Dodano: 2014-02-01, 08:23 ]
i chyba gdyby była parafina to by coś tam łapał a tu kompletnie nic. dzisiaj -8 i także nie zapalił
- krzysztofl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 31 sty 2012, 11:03
- Lokalizacja: Węgorzewo(warmińsko-Mazurskie)
Nie nic nie robiłem. Nie rozumiem dlaczego samochód pali mi jak jest w miare ciepło.(dzisaj -4 i odpalił bez żadnego problemu)ręce mi już opadają.Bacc pisze:krzysztofl, a robiles ostatnim czasem cos z pompa ?
Skoro wszystkie inne sa okej, kat wtrysku, dawka paliwa, napiecie na nastawniku itp. byc moze masz juz jest zgromadzony spory syf w nastawniku
Oczywiście że jest to pompa. Walczyłem tak samo jak Ty przez 2 lata i tylko w zimę. pompa nie ma sprężania wstępnego. Spróbuję to wyjaśnić, w pompie są takie grzybki na sprężynkach które maja trzymać ciśnienie i przy rozruchu podawane jest wyższe niż normalne. Dociskają je te sprężynki które się wyrabiają. U mnie między nową a starą było 1 cm różnicy. To kosztuje ok 50zł, ale wyjęcie pompy, rozłożenie, złożenie i zamontowanie oraz ponowna kalibracja kosztuje 400zł. Koszt niewielki jeżeli potrafisz to sam zrobić.
Po 2 letniej walce i w końcu trafieniu na mechanika który wiedział o czym mówi i co robi oraz wymianie sprężynek auto odpala przy -15 bez najmniejszego ale. Dodam że przez te 2 lata wykończyłem akumulator i obecnie mam 10v po przekręceniu kluczyka a jak włączę rozruch to spada do 7-8V obroty nie przekraczają 500obr/min i łapie za pierwszym razem przy tych -15 stopniach.
[ Dodano: 2014-02-03, 14:09 ]
Oddaj do kogoś kto się zajmuje tylko pompami i zajmuje się virusowaniem aut i poproś go o zmianę mapy startu, a problem z odpalaniem zniknie raz na zawsze.
Po 2 letniej walce i w końcu trafieniu na mechanika który wiedział o czym mówi i co robi oraz wymianie sprężynek auto odpala przy -15 bez najmniejszego ale. Dodam że przez te 2 lata wykończyłem akumulator i obecnie mam 10v po przekręceniu kluczyka a jak włączę rozruch to spada do 7-8V obroty nie przekraczają 500obr/min i łapie za pierwszym razem przy tych -15 stopniach.
[ Dodano: 2014-02-03, 14:09 ]
Nic z tego, przy tej usterce wszystko wygląda że jest ok. U mnie też parametry podawania paliwa, zapłon idp. były wzorcowe. Parametry konsultowałem z kolegami na A4 forum i to wszystko co mówili tak było wszystko poustawiane, a problem dalej był.Bacc pisze:krzysztofl, a robiles ostatnim czasem cos z pompa ?
Skoro wszystkie inne sa okej, kat wtrysku, dawka paliwa, napiecie na nastawniku itp. byc moze masz juz jest zgromadzony spory syf w nastawniku
Oddaj do kogoś kto się zajmuje tylko pompami i zajmuje się virusowaniem aut i poproś go o zmianę mapy startu, a problem z odpalaniem zniknie raz na zawsze.
- krzysztofl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 31 sty 2012, 11:03
- Lokalizacja: Węgorzewo(warmińsko-Mazurskie)