Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AQD 2.8 193 KM] Delikatne falowanie obrotów na jałowym

Silniki benzynowe
Matheo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 21 sie 2013, 21:18
Lokalizacja: Ełk/Gdańsk

[AQD 2.8 193 KM] Delikatne falowanie obrotów na jałowym

Post autor: Matheo » 01 lut 2014, 22:06

Witam! Otóż taki mały denerwujący problemik. Mianowicie auto bardzo delikatnie faluje na Pb. Podłączony vag pokazuje, że falują o ok. 60 obr/min. W zasadzie prawie w ogóle tego nie czuję. Natomiast sprawa ma się gorzej na LPG - nawet telepie delikatnie karoserią. Ponadto jak odpalam rano to czuje dość mocny zapach paliwa... No i pytanie jaki trop obrać. Czego szukać? Co wymienić?

Raz wyskoczył mi taki błąd:
17535 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Rich
P1127 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000

Poza tym auto wyśmienicie jeździ, przyspiesza jak trzeba, nie szarpie, itp itd jedynie te falowanie.

W tym tygodniu wymieniony olej, wszystkie filtry (poza paliwa, zrobię w nast tyg.), mechanik sprawdził sondy i mówi, że są ok, wymieniona odma, eżektor, świece sprawdzone i są ok, nowe przewody WN NGK, przepływka na jałowym pobiera 5.5 g/s, weżyki podciśnieniowe wydają się szczelne, aczkolwiek w tygodniu i tak je wymienię. to tyle co przychodzi mi na razie do głowy.

Pozdrawiam, Mateusz.
Ostatnio zmieniony 01 lut 2014, 22:44 przez Matheo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jaceny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 25 paź 2008, 13:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Jaceny » 01 lut 2014, 22:38

Matheo pisze:17535 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Rich


Błąd oznacza zbyt bogatą mieszankę , proponuje sprawdzić jak pracują sondy lambda .
AUDI - Przewaga dzięki technice

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 01 lut 2014, 22:42

jakie są korekty długo terminowe??

Matheo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 21 sie 2013, 21:18
Lokalizacja: Ełk/Gdańsk

Post autor: Matheo » 01 lut 2014, 22:46

schiller Auto to A4 B5, przepraszam, zapomniałem edytować profil po zakupie auta.
Jaceny Mechanik mówił, że sondy ok, błąd wyskoczył raz i po skasowaniu na razie się nie pojawił
dawid018 Niestety ale nie wiem jak odczytać korekty długoterminowe...

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 01 lut 2014, 22:48

podłącz pod vaga i blok 032 w zakładce silnik.domniewam ze gaz żle ustawiony.po skasowaniu błędów auto pracuje normalnie??

Matheo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 21 sie 2013, 21:18
Lokalizacja: Ełk/Gdańsk

Post autor: Matheo » 01 lut 2014, 23:01

ok te korekty na zapłonie czy podczas jazdy? jutro zrobię i dam znać.
źle ustawiony gaz sprawiałby, że auto faluje na benzynie i śmierdzi benzyną przy odpalaniu?
auto cały czas lekko faluje, a błąd, który wkleiłem w 1 poście wyskoczył tylko raz, wczoraj go nie było i auto pracuje cały czas tak samo bez względu na ten błąd. jutro sprawdzę czy pojawił sie znowu.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 01 lut 2014, 23:14

Matheo pisze:ok te korekty na zapłonie czy podczas jazdy? jutro zrobię i dam znać.
Korekty długie możesz sczytać na postoju, bez odpalania... Krótkie trzeba już odpalić silnik...
Matheo pisze:źle ustawiony gaz sprawiałby, że auto faluje na benzynie i śmierdzi benzyną przy odpalaniu?
Jak Ci na gazie wypracuje korekty na plus i później odpalasz silnik, to na benzynie też daje na plus i przylewa - co może także skutkować falowaniem obrotów... Ale u Ciebie jest za bogato więc zubaża...
Matheo pisze:auto cały czas lekko faluje, a błąd, który wkleiłem w 1 poście wyskoczył tylko raz, wczoraj go nie było i auto pracuje cały czas tak samo bez względu na ten błąd. jutro sprawdzę czy pojawił się znowu.
Błąd wyskakuje dopiero gdy korekty przekroczą +-25%, normalnie powinny oscylować +-10, a najlepiej jak mieszczą się w +-5%...

Jak dasz screena z korekt to się wszystko wyjaśni, tylko nie kasuj błędów, bo wyzerujesz korekety

Matheo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 21 sie 2013, 21:18
Lokalizacja: Ełk/Gdańsk

Post autor: Matheo » 01 lut 2014, 23:20

ok czyli jutro robię screena z korekt długoterminowych - blok 032, a korekty krótkoterminowe jak sprawdzić?

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 01 lut 2014, 23:24

Krótkie masz w 032, a długie w 033... Możesz te kanały zalogować statycznie i dynamicznie i będzie wiadomo o co chodzi ;) Możesz wrzucić też kanał z odczytem napięcia na sondach ;)

Najlepiej jakbyś zebrał logi na PB i potem na LPG w podobnych warunkach ;)

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 01 lut 2014, 23:24

wchodzisz w 32 i w 4 tabelkach wyświetlają ci się wartości

Matheo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 21 sie 2013, 21:18
Lokalizacja: Ełk/Gdańsk

Post autor: Matheo » 02 lut 2014, 10:21

haha coraz wyższe schody dla mnie widzę :)
spoko poszukam jakiś informacji jak to zlogować i postaram się jutro coś wrzucić

[ Dodano: 2014-02-01, 23:54 ]
Panowie a w którym bloku będą wskazania sond lambda?
Jak polecacie robić log dynamiczny? Bo widze różne opinie, podczas normalnej jazdy lub 3 bieg od 1300 do 4000 obr z gazem w podlodze...

[ Dodano: 2014-02-02, 10:20 ]
drodzy koledzy udało mi się (chyba) zrobić jakieś logi. poniżej linki
logi statyczne Pb - Log (0 - 031,032,033)
Logi statyczne LPG - Log (0 - 031,032,033)

Logi dynamiczne Pb - Log (0 - 031,032)
Log (1 - 032,033)

Logi dynamiczne LPG - Log (0 - 032,033)
Log (1 - 031,032)

Z góry dziękuję za jakiekolwiek porady!

Jeszcze taki log posiadam: Log (8 - 003,033)

[ Dodano: 2014-02-02, 10:27 ]
po wszystkich próbach wyskoczyły 2 błędy:
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
41-00 - Blocked or No Voltage
00776 - Level Control System Sensor: Left Front (G78)
31-00 - Open or Short to Ground

I tylko takie błędy auto posiada, ale chyba nie są one związane z tematem..

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 02 lut 2014, 11:41

Zacznijmy od logów statycznych LPG, na korektach krótkich (033) widać jak sonda stoi na bogato w granicach 0,7 - 0,8 - automatycznie korekty idą na minus i to do -25%, także na LPG przylewa a ECU PB zubaża. Do tego masz straszny rozjazd między bankami. Na jednym -25% na drugim ~ -10%. Trzeba by się zainteresowac montażem i regulacją LPG.

Niedawno kasowałeś błędy = zerowanie korekt, dlatego też długie są jak na razie na poziomie -5%, ale lada dzień powędrują w stronę -25% i znowu wywali błąd... VAGi mają tak,że długą adaptują dość długo.

Na statycznych PB wygląda, że jest OK - sondy ładnie falują a korekty rosną przeciwnie do LPG co jest właściwym stanem... Po dłuższej jeździe zaczęły by się normować.

Dynamiczne PB - w normie ;)

Z tego co widać to najgorzej jest właśnie na jałowym biegu, dlatego jak odpalasz na benzynie to idzie uboga mieszanka (wyuczone -25%) i mogą być problemy z wolnymi obrotami.

Także teraz pokazuj zdjęcie instalacji LPG spod maski zobaczymy jak montaż itp... Napisz jakie masz tam wsadzone komponenty... A jak nie chcesz się sam w to bawić to jedź do dobrego gazownika...

Matheo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 21 sie 2013, 21:18
Lokalizacja: Ełk/Gdańsk

Post autor: Matheo » 02 lut 2014, 12:01

Obrazek

mam tylko takie zdjęcie ;/ ale jak trzeba coś konkretnie sfotografować to mogę skoczyć na parking :)

co do gazu to: stag 300, wtryski valtek, 2 x alaska...

w przyszłym tygodniu jestem umówiony z kumplem ma to wszystko przeglądać i stroić. w sumie to myślałem też aby zregenerować te valteki oraz wywalić alaski i dać 1x jakiś silver np.
nie wiem jak to z kosztami wyjdzie, bo troche ostatnio władowałem, a auto nawet jeszcze nie przerejestrowane :/
Ostatnio zmieniony 02 lut 2014, 12:14 przez Matheo, łącznie zmieniany 1 raz.

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 02 lut 2014, 12:04

valteki rozjeżdzają się stronami,pewnie już głośno pracują i stąd te problemu.u mnie było to samo.po wymianie wtrysków i reduktora jest dobrze teraz
a reduktor mam KME Gold

Matheo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 21 sie 2013, 21:18
Lokalizacja: Ełk/Gdańsk

Post autor: Matheo » 02 lut 2014, 12:15

no cykają dosyć głośno, ale chyba wszystkie valteki tak mają. regeneracja coś pomoże czy konieczna będzie wymiana na inne?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl