[AQD 2.8 193 KM] Delikatne falowanie obrotów na jałowym
[AQD 2.8 193 KM] Delikatne falowanie obrotów na jałowym
Witam! Otóż taki mały denerwujący problemik. Mianowicie auto bardzo delikatnie faluje na Pb. Podłączony vag pokazuje, że falują o ok. 60 obr/min. W zasadzie prawie w ogóle tego nie czuję. Natomiast sprawa ma się gorzej na LPG - nawet telepie delikatnie karoserią. Ponadto jak odpalam rano to czuje dość mocny zapach paliwa... No i pytanie jaki trop obrać. Czego szukać? Co wymienić?
Raz wyskoczył mi taki błąd:
17535 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Rich
P1127 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000
Poza tym auto wyśmienicie jeździ, przyspiesza jak trzeba, nie szarpie, itp itd jedynie te falowanie.
W tym tygodniu wymieniony olej, wszystkie filtry (poza paliwa, zrobię w nast tyg.), mechanik sprawdził sondy i mówi, że są ok, wymieniona odma, eżektor, świece sprawdzone i są ok, nowe przewody WN NGK, przepływka na jałowym pobiera 5.5 g/s, weżyki podciśnieniowe wydają się szczelne, aczkolwiek w tygodniu i tak je wymienię. to tyle co przychodzi mi na razie do głowy.
Pozdrawiam, Mateusz.
Raz wyskoczył mi taki błąd:
17535 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Rich
P1127 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000
Poza tym auto wyśmienicie jeździ, przyspiesza jak trzeba, nie szarpie, itp itd jedynie te falowanie.
W tym tygodniu wymieniony olej, wszystkie filtry (poza paliwa, zrobię w nast tyg.), mechanik sprawdził sondy i mówi, że są ok, wymieniona odma, eżektor, świece sprawdzone i są ok, nowe przewody WN NGK, przepływka na jałowym pobiera 5.5 g/s, weżyki podciśnieniowe wydają się szczelne, aczkolwiek w tygodniu i tak je wymienię. to tyle co przychodzi mi na razie do głowy.
Pozdrawiam, Mateusz.
Ostatnio zmieniony 01 lut 2014, 22:44 przez Matheo, łącznie zmieniany 1 raz.
ok te korekty na zapłonie czy podczas jazdy? jutro zrobię i dam znać.
źle ustawiony gaz sprawiałby, że auto faluje na benzynie i śmierdzi benzyną przy odpalaniu?
auto cały czas lekko faluje, a błąd, który wkleiłem w 1 poście wyskoczył tylko raz, wczoraj go nie było i auto pracuje cały czas tak samo bez względu na ten błąd. jutro sprawdzę czy pojawił sie znowu.
źle ustawiony gaz sprawiałby, że auto faluje na benzynie i śmierdzi benzyną przy odpalaniu?
auto cały czas lekko faluje, a błąd, który wkleiłem w 1 poście wyskoczył tylko raz, wczoraj go nie było i auto pracuje cały czas tak samo bez względu na ten błąd. jutro sprawdzę czy pojawił sie znowu.
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Korekty długie możesz sczytać na postoju, bez odpalania... Krótkie trzeba już odpalić silnik...Matheo pisze:ok te korekty na zapłonie czy podczas jazdy? jutro zrobię i dam znać.
Jak Ci na gazie wypracuje korekty na plus i później odpalasz silnik, to na benzynie też daje na plus i przylewa - co może także skutkować falowaniem obrotów... Ale u Ciebie jest za bogato więc zubaża...Matheo pisze:źle ustawiony gaz sprawiałby, że auto faluje na benzynie i śmierdzi benzyną przy odpalaniu?
Błąd wyskakuje dopiero gdy korekty przekroczą +-25%, normalnie powinny oscylować +-10, a najlepiej jak mieszczą się w +-5%...Matheo pisze:auto cały czas lekko faluje, a błąd, który wkleiłem w 1 poście wyskoczył tylko raz, wczoraj go nie było i auto pracuje cały czas tak samo bez względu na ten błąd. jutro sprawdzę czy pojawił się znowu.
Jak dasz screena z korekt to się wszystko wyjaśni, tylko nie kasuj błędów, bo wyzerujesz korekety
coraz wyższe schody dla mnie widzę
spoko poszukam jakiś informacji jak to zlogować i postaram się jutro coś wrzucić
[ Dodano: 2014-02-01, 23:54 ]
Panowie a w którym bloku będą wskazania sond lambda?
Jak polecacie robić log dynamiczny? Bo widze różne opinie, podczas normalnej jazdy lub 3 bieg od 1300 do 4000 obr z gazem w podlodze...
[ Dodano: 2014-02-02, 10:20 ]
drodzy koledzy udało mi się (chyba) zrobić jakieś logi. poniżej linki
logi statyczne Pb - Log (0 - 031,032,033)
Logi statyczne LPG - Log (0 - 031,032,033)
Logi dynamiczne Pb - Log (0 - 031,032)
Log (1 - 032,033)
Logi dynamiczne LPG - Log (0 - 032,033)
Log (1 - 031,032)
Z góry dziękuję za jakiekolwiek porady!
Jeszcze taki log posiadam: Log (8 - 003,033)
[ Dodano: 2014-02-02, 10:27 ]
po wszystkich próbach wyskoczyły 2 błędy:
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
41-00 - Blocked or No Voltage
00776 - Level Control System Sensor: Left Front (G78)
31-00 - Open or Short to Ground
I tylko takie błędy auto posiada, ale chyba nie są one związane z tematem..
spoko poszukam jakiś informacji jak to zlogować i postaram się jutro coś wrzucić
[ Dodano: 2014-02-01, 23:54 ]
Panowie a w którym bloku będą wskazania sond lambda?
Jak polecacie robić log dynamiczny? Bo widze różne opinie, podczas normalnej jazdy lub 3 bieg od 1300 do 4000 obr z gazem w podlodze...
[ Dodano: 2014-02-02, 10:20 ]
drodzy koledzy udało mi się (chyba) zrobić jakieś logi. poniżej linki
logi statyczne Pb - Log (0 - 031,032,033)
Logi statyczne LPG - Log (0 - 031,032,033)
Logi dynamiczne Pb - Log (0 - 031,032)
Log (1 - 032,033)
Logi dynamiczne LPG - Log (0 - 032,033)
Log (1 - 031,032)
Z góry dziękuję za jakiekolwiek porady!
Jeszcze taki log posiadam: Log (8 - 003,033)
[ Dodano: 2014-02-02, 10:27 ]
po wszystkich próbach wyskoczyły 2 błędy:
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
41-00 - Blocked or No Voltage
00776 - Level Control System Sensor: Left Front (G78)
31-00 - Open or Short to Ground
I tylko takie błędy auto posiada, ale chyba nie są one związane z tematem..
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Zacznijmy od logów statycznych LPG, na korektach krótkich (033) widać jak sonda stoi na bogato w granicach 0,7 - 0,8 - automatycznie korekty idą na minus i to do -25%, także na LPG przylewa a ECU PB zubaża. Do tego masz straszny rozjazd między bankami. Na jednym -25% na drugim ~ -10%. Trzeba by się zainteresowac montażem i regulacją LPG.
Niedawno kasowałeś błędy = zerowanie korekt, dlatego też długie są jak na razie na poziomie -5%, ale lada dzień powędrują w stronę -25% i znowu wywali błąd... VAGi mają tak,że długą adaptują dość długo.
Na statycznych PB wygląda, że jest OK - sondy ładnie falują a korekty rosną przeciwnie do LPG co jest właściwym stanem... Po dłuższej jeździe zaczęły by się normować.
Dynamiczne PB - w normie
Z tego co widać to najgorzej jest właśnie na jałowym biegu, dlatego jak odpalasz na benzynie to idzie uboga mieszanka (wyuczone -25%) i mogą być problemy z wolnymi obrotami.
Także teraz pokazuj zdjęcie instalacji LPG spod maski zobaczymy jak montaż itp... Napisz jakie masz tam wsadzone komponenty... A jak nie chcesz się sam w to bawić to jedź do dobrego gazownika...
Niedawno kasowałeś błędy = zerowanie korekt, dlatego też długie są jak na razie na poziomie -5%, ale lada dzień powędrują w stronę -25% i znowu wywali błąd... VAGi mają tak,że długą adaptują dość długo.
Na statycznych PB wygląda, że jest OK - sondy ładnie falują a korekty rosną przeciwnie do LPG co jest właściwym stanem... Po dłuższej jeździe zaczęły by się normować.
Dynamiczne PB - w normie
Z tego co widać to najgorzej jest właśnie na jałowym biegu, dlatego jak odpalasz na benzynie to idzie uboga mieszanka (wyuczone -25%) i mogą być problemy z wolnymi obrotami.
Także teraz pokazuj zdjęcie instalacji LPG spod maski zobaczymy jak montaż itp... Napisz jakie masz tam wsadzone komponenty... A jak nie chcesz się sam w to bawić to jedź do dobrego gazownika...
mam tylko takie zdjęcie ale jak trzeba coś konkretnie sfotografować to mogę skoczyć na parking
co do gazu to: stag 300, wtryski valtek, 2 x alaska...
w przyszłym tygodniu jestem umówiony z kumplem ma to wszystko przeglądać i stroić. w sumie to myślałem też aby zregenerować te valteki oraz wywalić alaski i dać 1x jakiś silver np.
nie wiem jak to z kosztami wyjdzie, bo troche ostatnio władowałem, a auto nawet jeszcze nie przerejestrowane
Ostatnio zmieniony 02 lut 2014, 12:14 przez Matheo, łącznie zmieniany 1 raz.