[A6 C5] Wskaznik ladowania akumulatora 16V
[A6 C5] Wskaznik ladowania akumulatora 16V
Witam
Wskaznik ladowania akumulatora, pokazuje prawie 16V co może byc przyczyna? Prawdopodobnie regulator napiecia ? jak go wymienic i ile kosztuje. Prosze o pomoc.
Pozdrawiam
PS:
Miernik pokazuje 14,58 V, na klemach akumulatora, wiec co wskaznik wariuje ?
Wskaznik ladowania akumulatora, pokazuje prawie 16V co może byc przyczyna? Prawdopodobnie regulator napiecia ? jak go wymienic i ile kosztuje. Prosze o pomoc.
Pozdrawiam
PS:
Miernik pokazuje 14,58 V, na klemach akumulatora, wiec co wskaznik wariuje ?
- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 468
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
Hej,jahOO.plyahOO.pL pisze:Prawdopodobnie regulator napiecia ? jak go wymienic i ile kosztuje.

Jeżeli stwierdzisz, że to regulator napięcia musisz wyjąć alternator regulator musisz kupić pod dany model alternatora będziesz miał Bosch-a lub Valeo w Bosch-u regulator jest razem ze szczotkami i pewnie będzie droższy od regulatora do Valeo wszystko zależy, jaki model
(do mojego Bosch-a płaciłem 170pln). Z tego, co się orientuję to w Valeo można wymienić sam regulator i cena takiego jest niższa, ale nie jestem pewny. Jak wyciągniesz alternator to regulator jest pod tą plastikową osłoną przykręconą dwoma nakrętkami jak widać na foto.
Nic trudnego jeżeli chodzi o wymianę samego regulatora napięcia, jeżeli będziesz miał alternator na stole to proponuję wymianę łożysk na nowe profilaktycznie, bądź zlecenie to odpowiedniej firmie.
- Mariusz-MN
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 296
- Rejestracja: 29 gru 2008, 23:15
- Lokalizacja: Lublin
Prawie 16V a 16V to roznica,zdaje wam sie ze prawie bo tak podzialka zrobiona, prawidlowe ladowanie alternatora to ok 14,5 V, jakbyscie mieli po 16V to wiele podzespolow 12V juz dawno by niewytrzymala. Po to jest regulator zeby utrzymywal caly czas te ponad 14V. a co do pytania z regulatorem to niekoniecznie trzeba wyjmowac alternator luzowac paski napinacze,jesli jest dostep to wystarczy dekiel odkrecic, miec pae przedluzek odkrecic regulator a to az 2 srubki i przykrecic nowy. I bardzo wazna sprawa,numery seryjne musza byc idealnie takie same, poniewaz ladowanie moze i bedzie dobre ale bedzie blad wywalalo na kompie i bedzie sie swiecic kontrolka ASR.
A6 Avant 2.5 TDI S-line
Skóra, Xenony, Parktronic, DAY-LED'y, CB, NAVI, Podgrzewane fotele ...
Skóra, Xenony, Parktronic, DAY-LED'y, CB, NAVI, Podgrzewane fotele ...
Re: [A6 C5] Wskaznik ladowania akumulatora 16V
u mnie też miernik pokazuje 14v z kawałkiem a wskaÂźnik ładuje na opór ^^yahOO.pL pisze:Witam
Wskaznik ladowania akumulatora, pokazuje prawie 16V co może byc przyczyna? Prawdopodobnie regulator napiecia ? jak go wymienic i ile kosztuje. Prosze o pomoc.
Pozdrawiam
PS:
Miernik pokazuje 14,58 V, na klemach akumulatora, wiec co wskaznik wariuje ?
więc odgrzeje, co może być tego przyczyną? alternator sprawdzony.
Witam
Zapytam lekko odgrzewając temat.
U mnie wskaźnik na zegarach pokazuje ponad 16V ale na mierniku na klemach pokazuje idealnie 14,42V , akumulator trzyma normalnie żadne podświetlenia się za mocno nie świecą także wygląda że z prądem jest OK .
Ale może ktoś poradził sobie z problemem od tego czasu i jest w stanie napisać co jest przyczyną i jak usunąć awarię
Jeżeli mi się szybciej uda to ja napiszę dla kolejnych![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Pozdrawiam
Zapytam lekko odgrzewając temat.
U mnie wskaźnik na zegarach pokazuje ponad 16V ale na mierniku na klemach pokazuje idealnie 14,42V , akumulator trzyma normalnie żadne podświetlenia się za mocno nie świecą także wygląda że z prądem jest OK .
Ale może ktoś poradził sobie z problemem od tego czasu i jest w stanie napisać co jest przyczyną i jak usunąć awarię

Jeżeli mi się szybciej uda to ja napiszę dla kolejnych
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Pozdrawiam