Przy mrozie dziwnieslinik chodzi...
Witam...mialem wczoraj nagrac filmikjakchodzi silnik ale...chodzil normalnie po odpaleniu..nic sie nie dzialo....tempnie byla bardzo niska bo okolo 4 stopni na minusie...dzieki bardzo za pomoc...jak sie znowu zaczna wiekrze mrozy i bedzie sie dzialo jak sie dzialo to wrzuce filmik jak najszybciej...a obroty byly lekko podwyzszone jak silnik dziwnie chodzil....
Strojny
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Powiedz nam, wsiadasz do auta, odpalasz auto i obroty na ile stoją ?Strojny pisze:a obroty byly lekko podwyzszone jak silnik dziwnie chodzil....
Mi się wydaje, że nie załącza Ci się ssanie i już - a przyczyną tego będzie G2/G62.
A jak Ci się załączyło to się wystraszyłeś, że coś się dzieje niepokojącego. A to jest celowe zjawisko zwiększenia obrotów celem szybszego rozgrzania silnika...
I w mroźne dni powinno zawsze to działać...
normalnie obroty mam tak miedzy 700 a 800...a jak zaczely sie wiekrze mrozy to obroty wskoczyly na ponad 900...wczoraj jak temo byla wiekrza tzn blizej plusa to wszystko ok...autoodpala bez problemow wiec zastanowilo mnie co moze byc tego przysczyna...w wiekrze mrozy jak byly to tez odpalalo bez najmniejszych oroblemow.....no i faktycznie wystarszylem sie bo wczesniej nie odpalalem go na mrozie bo go nie bylo....jetswem juz umowiony z mechanikiem to mi podepnie pod kompa i niech sprawdzi na wszelki wypadek...
Strojny
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Jak dla mnie to wszystko jest w normie. Tak ma być...
Rozruch zimnego silnika
W niskich temperaturach mieszanka staje się naturalnie uboższa wskutek zmniejszonego parowania i skraplania się na wewnętrznych ściankach przewodu dolotowego, a pogarsza jeszcze tę sytuację podwyższona gęstość i lepkość oleju. Elektroniczna centralka sterująca rozpoznaje ten stan i dobiera czas wtrysku zależnie od temperatury płynu chłodzącego, temperatury powietrza wlotowego, napięcia akumulatora i aktualnej prędkości obrotowej silnika. Wyprzedzenie zapłonu podczas rozruchu zimnego silnika zależy wyłącznie od prędkości obrotowej silnika i temperatury płynu chłodzącego.
W czasie rozruchu centralka sterująca wysyła sygnał wtrysku paliwa do wszystkich wtryskiwaczy równocześnie(pełny wtrysk grupowy), następnie rozpoznaje znak odniesienia z generatora impulsów (czujnika fazy) i dokonuje przełączenia na normalny sekwencyjny wtrysk fazowy. W miarę jak silnik się nagrzewa. centralka sterując siłownikiem biegu jałowego, ustala ilość powietrza, jaka jest potrzebna dla utrzymania zaprogramowanej (zależnej od temperatury silnika) prędkości obrotowej wału korbowego. Wymagana prędkość obrotowa zmniejsza się wraz ze wzrostem temperatury, aż zostanie osiągnięta nominalna ich wartość po nagrzaniu silnika.
Niech Ci na pierwszy strzał sprawdzi wskazania czujnika temperatury cieczy - porówna to co idzie na ECU i co na Instruments.
Rozruch zimnego silnika
W niskich temperaturach mieszanka staje się naturalnie uboższa wskutek zmniejszonego parowania i skraplania się na wewnętrznych ściankach przewodu dolotowego, a pogarsza jeszcze tę sytuację podwyższona gęstość i lepkość oleju. Elektroniczna centralka sterująca rozpoznaje ten stan i dobiera czas wtrysku zależnie od temperatury płynu chłodzącego, temperatury powietrza wlotowego, napięcia akumulatora i aktualnej prędkości obrotowej silnika. Wyprzedzenie zapłonu podczas rozruchu zimnego silnika zależy wyłącznie od prędkości obrotowej silnika i temperatury płynu chłodzącego.
W czasie rozruchu centralka sterująca wysyła sygnał wtrysku paliwa do wszystkich wtryskiwaczy równocześnie(pełny wtrysk grupowy), następnie rozpoznaje znak odniesienia z generatora impulsów (czujnika fazy) i dokonuje przełączenia na normalny sekwencyjny wtrysk fazowy. W miarę jak silnik się nagrzewa. centralka sterując siłownikiem biegu jałowego, ustala ilość powietrza, jaka jest potrzebna dla utrzymania zaprogramowanej (zależnej od temperatury silnika) prędkości obrotowej wału korbowego. Wymagana prędkość obrotowa zmniejsza się wraz ze wzrostem temperatury, aż zostanie osiągnięta nominalna ich wartość po nagrzaniu silnika.
Niech Ci na pierwszy strzał sprawdzi wskazania czujnika temperatury cieczy - porówna to co idzie na ECU i co na Instruments.
OK...jak pojade to powiem zeby sprawdzil...dzieki wielkie za info...jade jutro wiec bede juz cos wiedzial...na razie chodzi po odpaleniu normalnie...nic sie nie dzieje...jak przyjdae od mechanika to dam znac co mi powiedzial..
[ Dodano: 2014-01-30, 22:53 ]
Witam...bylem dzisij u mechanika...sprawdzil mi wszystko i wszytsko jest ok...chyba przewrazliwiony jestem...to moje pierwsze auto benzyniak i moze dlatego mi sie wydawalo ze cos nie tak...dodam ze mechanik tomoj dobry znojomy wiec raczej w kulki by mnie nie robil..ale jak mowielm jak znowu bedzie sie to dzialo to wrzuce filmik na razie wszystko ok...pozdrawiam i jeszcze raz dzieki za pomoc.
[ Dodano: 2014-01-30, 22:53 ]
Witam...bylem dzisij u mechanika...sprawdzil mi wszystko i wszytsko jest ok...chyba przewrazliwiony jestem...to moje pierwsze auto benzyniak i moze dlatego mi sie wydawalo ze cos nie tak...dodam ze mechanik tomoj dobry znojomy wiec raczej w kulki by mnie nie robil..ale jak mowielm jak znowu bedzie sie to dzialo to wrzuce filmik na razie wszystko ok...pozdrawiam i jeszcze raz dzieki za pomoc.
Strojny