Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Balbin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 04 sty 2014, 08:30
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie

Post autor: Balbin » 21 sty 2014, 15:37

Panowie mam możliwość kupienia wtrysków 059130277CD po przebiegu 30tkm. Czy będą pasowały do silnika BMK. Obecnie zamontowane mam 059130277AB. Co myślicie?

Auris1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
Imię: Zbyszek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: Auris1986 » 22 sty 2014, 13:00

Z jakiego silnika są wyciągnięte, ( nie z 2,7 TDI) niby piszą ze zakładają ale jak się sprawują nikt nie pisał. :(

Awatar użytkownika
Balbin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 04 sty 2014, 08:30
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie

Post autor: Balbin » 26 sty 2014, 12:41

Drodzy Koledzy proszę o pomoc. Ostatnio wymieniłem wtryski na używane model AH, dokładnie 4 sztuki. Sprzedający serwis zapewniał, że są w super stanie. Po wymianie i zaadoptowaniu w VCDSie w blokach 72 , 73, 75, 77 wyskakuje 0,00 0,00 0,00, w pozostałych (starych) bez zmian.. Natomiast w blokach 13 i 14 wyskakują wartości nawet powyżej 1,00 i -1,00 gdzie przed wymianą były dużo niższe. Napiszcie mi dlaczego? Czy te wartości mogą ulec zmianie po jakimś przebiegu jak przystosują się do silnika?

wartości przed wymianą:
013 -0.38 -0.09 0.09 
014 -0.38 0.19 -0.19

wartości po wymianie:
013 0,09 0,66 -1,18
014 0,52 -1,18 1,04

Niech ktoś madry sie wypowie...czyżby super wtryski były zużyte? Dlaczego na moich starych zmieniły się wartości skoro przy nich nic nie robiłem.
PS. Zauważyłem, że spalanie wzrosło i auto na zimnym silniku trudniej odpala. Z dobrych informacji to takie, że nie zacina się podczas rozruchu na ciepłym. Nurtuje mnie to i nie daje spokoju. Zastanawiam się co może mieć wpływ na wartości w bloku 13 i14. Stan pompy wysokiego ciśnienia, przewody wysokiego ciśnienia, czy tylko wtryski?
Ostatnio zmieniony 27 sty 2014, 07:09 przez Balbin, łącznie zmieniany 2 razy.

jek11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 14 kwie 2013, 19:14
Lokalizacja: kujawy

Post autor: jek11 » 26 sty 2014, 14:49

Witam
Ja z kolei jestem po wymianie trzech wtrysków (nowe) wywaliłem 1,2,6 (te najgorsze) i moje wartości nie zmieniły się ani trochę:

1 wtrysk (72) -50,0 ms / -22,0 ms / -18.0 ms
2 wtrysk (73) -62,0 ms / -26,0 ms / -18,0 ms
3 wtrysk (74) -28,0 ms / -2,0 ms / -8,0 ms
4 wtrysk (75) 6,0 ms / 22,0 ms / 8,0 ms
5 wtrysk (76) -24,0 ms / -8,0 ms / -8,0 ms
6 wtrysk (77) -36,0 ms / -14,0 ms / -12,0 ms
(13) 0,99 / 0.56 / -0,47
(14) - 0,38 / -0,09 / -0,47
Czy to jest mozliwe :shock:
Czy komputer pamięta te wcześniejsze wartości ????????
O co chodzi <nerwus>

Awatar użytkownika
Balbin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 04 sty 2014, 08:30
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie

Post autor: Balbin » 26 sty 2014, 16:44

jek11 pisze:Witam
Ja z kolei jestem po wymianie trzech wtrysków (nowe) wywaliłem 1,2,6 (te najgorsze) i moje wartości nie zmieniły się ani trochę:

1 wtrysk (72) -50,0 ms / -22,0 ms / -18.0 ms
2 wtrysk (73) -62,0 ms / -26,0 ms / -18,0 ms
3 wtrysk (74) -28,0 ms / -2,0 ms / -8,0 ms
4 wtrysk (75) 6,0 ms / 22,0 ms / 8,0 ms
5 wtrysk (76) -24,0 ms / -8,0 ms / -8,0 ms
6 wtrysk (77) -36,0 ms / -14,0 ms / -12,0 ms
(13) 0,99 / 0.56 / -0,47
(14) - 0,38 / -0,09 / -0,47
Czy to jest mozliwe :shock:
Czy komputer pamięta te wcześniejsze wartości ????????
O co chodzi <nerwus>
a były kodowane/adaptowane? moim zdaniem gdyby zszedł taki proces to wartości byłyby rowne 0,00 w blokach 72, 73 i 77 a pozostale bez zmian (74,75,76). Co do bloków 13 i 14 to nie wiem co sie z nimi dzieje po adaptacji.

jek11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 14 kwie 2013, 19:14
Lokalizacja: kujawy

Post autor: jek11 » 26 sty 2014, 17:01

Kodowane były. Robił to majster zajmujący się wtryskami BOSCH-a. Ale teraz dałeś mi do myślenia <mysli>
Faktycznie mógł je żle zakodować (albo wcale <nerwus> ) i komp ich nie widzi.
Jutro będzie granda :[
Nie pomyślałem o tym, dzięki kolego <okok>

Awatar użytkownika
M1A1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 166
Rejestracja: 02 wrz 2011, 08:50
Imię: Marian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Okolice Giżycka
Kontakt:

Post autor: M1A1 » 27 sty 2014, 12:07

jek11 pisze:Kodowane były
Kolego mi jak wymieniali to też miał być zakodowane ,przed wymianą się pytałem czy kodują itd. ale wolałem sprawdzić,wróciłem do domu laptop w rękę i :shock: nic nie zakodowane .
To se zakodowałem. :)
Wykonane
-lampy przednie LED wykonane 17.11.2012, APS plus, ledy całego auta+tablica, AMI, Polskie menu

Awatar użytkownika
Balbin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 04 sty 2014, 08:30
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie

Post autor: Balbin » 27 sty 2014, 12:47

M1A1 pisze:
jek11 pisze:Kodowane były
Kolego mi jak wymieniali to też miał być zakodowane ,przed wymianą się pytałem czy kodują itd. ale wolałem sprawdzić,wróciłem do domu laptop w rękę i :shock: nic nie zakodowane .
To se zakodowałem. :)
A może pamiętasz jak zachowywały się bloki pomiarowe 13 i 14.U mnie po zakodowaniu wyskakują duże wartości powyżej 1 i poniżej -1. Czy to się zmieni po jakimś przebiegu? Jeden z warsztatów poinformował mnie, że podobno po przebiegu 1000km bloki od 72 do 77 zmienią się jak również 13 i 14 (dostosują się do panujących warunków w cylindrach) ciekawe czy tak będzie!

jek11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 14 kwie 2013, 19:14
Lokalizacja: kujawy

Post autor: jek11 » 27 sty 2014, 22:16

M1A1 pisze:
jek11 pisze:Kodowane były
Kolego mi jak wymieniali to też miał być zakodowane ,przed wymianą się pytałem czy kodują itd. ale wolałem sprawdzić,wróciłem do domu laptop w rękę i :shock: nic nie zakodowane .
To se zakodowałem. :)

I to samo u mnie. Pytam mechesa "ale umiesz kodować, co? " a on "jak nie jak tak" oraz "no wie pan co!!!!!!" Dzwonię dziś a on " no pewnie że kodował" Podłączam kompa a tu d....pa. Nie zakodowane więc je pyknołęm i mam zakodowane. <figielek>

Q.....wa jak se sam nie zrobisz to miał nie będziesz !!!!!!!!!!!!!!! <nerwus>

Czy to prawda że nowe muszą trochę "pochodzić" żeby wskazywały nowe wartości ? Bo odrazu po zakodowaniu pokazywały STARE wartości i teraz nie wiem. <mysli>

Awatar użytkownika
Balbin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 04 sty 2014, 08:30
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie

Post autor: Balbin » 28 sty 2014, 03:10

jek11 pisze:
M1A1 pisze:
jek11 pisze:Kodowane były
Kolego mi jak wymieniali to też miał być zakodowane ,przed wymianą się pytałem czy kodują itd. ale wolałem sprawdzić,wróciłem do domu laptop w rękę i :shock: nic nie zakodowane .
To se zakodowałem. :)

I to samo u mnie. Pytam mechesa "ale umiesz kodować, co? " a on "jak nie jak tak" oraz "no wie pan co!!!!!!" Dzwonię dziś a on " no pewnie że kodował" Podłączam kompa a tu d....pa. Nie zakodowane więc je pyknołęm i mam zakodowane. <figielek>

Q.....wa jak se sam nie zrobisz to miał nie będziesz !!!!!!!!!!!!!!! <nerwus>

Czy to prawda że nowe muszą trochę "pochodzić" żeby wskazywały nowe wartości ? Bo odrazu po zakodowaniu pokazywały STARE wartości i teraz nie wiem. <mysli>
o które bloki konkretnie Ci chodzi? Bo jesli o 72 do 77 to muszą pokazywać 0,00. Wykażą wartości dopiero po przejechaniu danego dystansu tj. około 1000km. Bardziej ciekawi mnie co Ci pokazują bloki 13 i 14 i czy zmieniły wartości od wymiany oraz czy zmienią po przebiegu 1000km. U mnie w grupie 13 i 14 krótko po wymianie wychodzą dziwne klocki. Serwis twierdzi, że ustabilizuja się razem z określonym dystansem.

Awatar użytkownika
M1A1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 166
Rejestracja: 02 wrz 2011, 08:50
Imię: Marian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Okolice Giżycka
Kontakt:

Post autor: M1A1 » 28 sty 2014, 09:11

Balbin,

Kolego nie pamiętam co znaczą bloki 13 i 14 i co tam było główną uwagę zwróciłem na bloki 72-77 i na zacinanie się przy rozruchu jak również na przybywanie oleju,po wymianie brak zacinania i olej od wymiany do wymiany.

Pozdro. :)
Wykonane
-lampy przednie LED wykonane 17.11.2012, APS plus, ledy całego auta+tablica, AMI, Polskie menu

Awatar użytkownika
Balbin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 04 sty 2014, 08:30
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie

Post autor: Balbin » 28 sty 2014, 09:53

M1A1 pisze:Balbin,

Kolego nie pamiętam co znaczą bloki 13 i 14 i co tam było główną uwagę zwróciłem na bloki 72-77 i na zacinanie się przy rozruchu jak również na przybywanie oleju,po wymianie brak zacinania i olej od wymiany do wymiany.

Pozdro. :)
Trochę panikuję bo martwią mnie wartości z bloków 13 i 14. Mogą świadczyć o uszkodzonym cylindrze. Po wymianie podczas rozruchu auto nie zacina się na ciepłym ale zaobserwowałem, że na zimnym odpala dłużej oraz pali więcej ON na 100km. Powiedźcie mi czy na te wartości może mieć wpływ uszkodzony oring przy wtrysku? Póki co zostawię i zrobię trochę km a później sprawdzę co z wartościami. Jeden sprytny magik (sserwis) tłumaczy to tak, że po wymianie silnik dokonuje wielu prób w celu optymalizacji najlepszych parametrów pracy. Po owych próbach pojawiają się stałe wartości w blokach od 72 do 77 a w 13 i 14 stabilizują się dawki korekcyjne.

jek11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 14 kwie 2013, 19:14
Lokalizacja: kujawy

Post autor: jek11 » 28 sty 2014, 21:07

Kol. Balbin
Nie wiem jakie wartości w 13 i 14 miałem wcześniej ale właśnie odpowiedziałeś mi i sobie na pytanie z blokami 72-77. Ten serwisant chyba logicznie to wytłumaczył. Trzeba pojeździć i potem sprawdzić. <rotfl>


Ale widzę kolego że wymieniłeś na używki więc te wartości MOGÂĄ być jeszcze gorsze (tak jak wtryski <milczek> )

Awatar użytkownika
Balbin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 04 sty 2014, 08:30
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie

Post autor: Balbin » 29 sty 2014, 07:12

jek11 pisze:Kol. Balbin
Nie wiem jakie wartości w 13 i 14 miałem wcześniej ale właśnie odpowiedziałeś mi i sobie na pytanie z blokami 72-77. Ten serwisant chyba logicznie to wytłumaczył. Trzeba pojeździć i potem sprawdzić. <rotfl>


Ale widzę kolego że wymieniłeś na używki więc te wartości MOGÂĄ być jeszcze gorsze (tak jak wtryski <milczek> )
Fakt, że w przypadku używek istnieje ryzyko ale po wymianie zaobserwowałem, że auto podczas rozruchu na ciepłym silniku nie zacina się więc wtryski są w lepszej kondycji, niż poprzednie. Podczas montażu nie zastosowałem nowych oringów oraz podkładek miedzianych - teraz zastanawiam się czy to może mieć wpływ na zmianę parametrów cylindra (chociażby utratę w niewielkim stopniu kompresji przez nieszczelność przy wtrysku), co wpływa na parametry dawki w blokach 13 i 14. Co o tym myślicie?

kolczu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 25 lis 2013, 21:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kolczu » 29 sty 2014, 10:37

Witam proszę o ocenę wtrystkow. Z góry bardzo dziękuję.

013: -0,47 -0,38 0,09
014: -0,19 0,24 0,75

072: -20 -4 0
073: -8 -8 -6
074: -26 -8 -12
075: -30 -8 -12
076: -18 -10 -10
077: 0 -2 0

Czy wszystkie kwalifikuja sie do wymiany? Jezeli nie to ktore na poczatek?

Dzieki wielkie jeszcze raz za opinie.

Pozdrawiam Kamil.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga