Witam wszystkich forumowiczów!
Co prawda nie mam Audi, ale chciałbym prosić Was o poradę związaną z silnikiem Audi 2.5 AEL 140KM - mam takowy zamontowany w Volvie V70 II generacji. Postaram się zwięźle i rzeczowo przedstawić mój problem.
Od dłuższego czasu zauważałem rozbieżność w pracy sprzęgła pomiędzy moim samochodem a takimi samymi samochodami z identycznymi silnikami - w moim przypadku sprzęgło pracowało nieco ciężej, co więcej czuć było jego pracę na pedale, objawiało się to specyficznymi wibracjami. Nic się nie działo, samochód jeździł bardzo sprawnie. Niedawno pojawiło się głuche metaliczne stukanie w silniku, na wolnych obrotach rano (zimny silnik) pracował uciążliwie głośno. Znajomy mechanik zasugerował zużycie pompy vacum, aby usunąć irytującą przypadłość wymieniłem pompę na nową. Niestety, nie rozwiązało to mojego problemu a silnik wciąż pracował głośno. W tym momencie zacząłem podejrzewać poważniejszy problem - związany ze sprzęgłem lub dwumasą.
Wczoraj jednak wyjechałem w pilną trasę i po drodze doszło do eskalacji problemu. Silnik wciąż się tłucze, dodatkowo kiedy samochód stoi i wcisnę sprzęgło obroty spadają o około 200 i pojawia się głośne stukanie, mocno wyczuwalne także na pedale sprzęgła. Oczywiście ten hałas objawia się teraz także w czasie jazdy, pedał sprzęgła drży mocniej niż wcześniej. Przy półsprzęgle i dodaniu gazu stukanie nasila się wraz ze wzrostem obrotów. Co więcej, w trasie kilka razy sprzęgło przestało wibrować i pracowało płynnie przez kilka wciśnięć - wyciśnięć, żeby za jakiś czas kilka razy nie odbijać do końca (trzeba było pomóc sobie stopą).
Ostatecznie silnik dalej ma ten stukot, dodatkowo pojawiła się opisywana przypadłość, która już raczej jednoznacznie wskazywałaby na problem związany z okolicami sprzęgła. Czy moje podejrzenia są słuszne? Czy te objawy są typowe dla uszkodzenia np. dwumasy? Koszty wymiany i kupna nowej nie są małe, a nie mam zaufania do warsztatów - wolę się najpierw rozpytać wśród użytkowników takich silników. Będę wdzięczny za każdą poradę.
Pozdrawiam,
Croco
[ AEL 2.5 140 KM] Sprzęgło / dwumasa / łożysko sprzęgła? Pro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 359
- Rejestracja: 14 gru 2010, 17:49
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Żary
- Kontakt:
mój kolega miał podobny przypadek ale w pasacie b5 FL AVX tam koło dwumasowe sie zablokowało i był taki metaliczny dzwiek po ok pół roku jak jechał to nagle auto przestało przyspieszacz zaczymał sie i juz nie ruszył z miejsca jak sciągnelismy skrzynie to sie okazało ze scieło nity łaczące koło dwumasowe(koło składa sie z dwuch czesci)Po wymaine auto zaczeło jezdzic dziwnych dzwieków nie było.A dodam jeszcze ze kolega kupił auto z zablokowanym kołem.
Zerknij sobie na taki temat, trochę może wskazówek tam znajdziesz:
https://a6klub.pl/viewtopic.php?t=58054
https://a6klub.pl/viewtopic.php?t=58054