Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AWX 1.9 131 KM] Strasznie kopci po wymianie rozrzadu i reg

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
jaro7010
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 11 gru 2011, 22:28
Lokalizacja: Jarosław

[ AWX 1.9 131 KM] Strasznie kopci po wymianie rozrzadu i reg

Post autor: jaro7010 » 17 sty 2014, 10:55

Witam
w Tym tygodniu wymieniałem rozrząd i regenerowałem turbinę wszystko zostało już skręcone płyn chłodniczy wymieniony
pojechałem się przejechać a za mną siwo... Moj mechanik powiedział ze to norma po regeneracji turba bo olej z układu sie musi wypalić
myślę ok zrobiłem tak 150km i zaświeciła mi sie kontrola sprawdzenie oleju. no to jest jazda wyciągam bagnet a tam susza...
i jak otwierałem maskę to zobaczyłem ze pod turbina jest mokro.. pojechałem od razu do mechanika stwierdził ze uszczelka spływu turbiny siadła wiec wymieniliśmy i dolałem oleju a on dalej tak samo kopci.... :(
i teraz nie wiem co robić
czy jest możliwość kopcenia przez to ze z pokrywy zaworów prze odme się leje do turba ?
czy może rozrząd jest przestawiony o ząbek..?
już sam sie nie wiem proszę o jakieś sugestie
Jarek

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 18 sty 2014, 08:45

Rozrząd można zobaczyć vagiem czy jest syncronizacja na zero. Ale siwy dym i suchy bagnet dla mnie to oznaka ze zle zrobiona turbina. A co to za mechanik który pozwala ci na wyjazd z warsztatu z olejem w wydechu? Silnik PD nie ma prawa dymić . Ewentualnie bak przy cieżkiej nodze.

Awatar użytkownika
Patryk Bydzia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 07 paź 2013, 23:58
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Patryk Bydzia » 18 sty 2014, 11:29

Witaj jaro7010 słuchaj mam podobny problem po wymianie turbiny też zaczęła mi kopcić na siwo i również ubywa mi oleju.czasami kopci tylko przy ruszaniu czasem non stop.
byłem w serwisie audi w bydgoszczy i powiedzieli mi że po wymianie turbo musi sie wszystko wypalić z rury , katalizatora.
zrobiłem 8 tys km i nic i nadal kopciła a ja wciąż dolewałem olej w końcu wymieniłem odmę i pomogło przestała kopcić sprawdź drożność odmy może też już jest zasyfiona.

Pozdro

Ksawek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 18 sty 2014, 22:46
Lokalizacja: Kamienna Góra

Post autor: Ksawek » 19 sty 2014, 00:18

Z tego co wiem, siwo jest wtedy gdy odmy się nie wyczyści bądź nie wymieni, regenerowałem turbo i nie było czegoś takiego - serwis wspominał, że muszę wymienić odmę jeżeli nie chcę aby było za mną siwo, okazało się, że moją się czyści - sytuacja dotyczyła AFB 150 99 r. - nie je mi żadnego oleju. Ale ogólnie masz cyrki, powinni Ci oddać auto na gotowo. Powodzenia.
Xavier ALLROAD 2.5 TDI BAU QUATTRO TIPTRONIC

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 19 sty 2014, 12:11

Miałem w rodzinie AWX i nie spotkałem sie nigdy żeby dymil przez odme. Zeby tak bylo to musiałby silnik być juz na wykonczeniu i mieć takie przedmuchy na pierscieniach ze przez odme by sie lało ,,ciurkiem''. Moze być też sporo oleju w wydechu. Kiedyś sasiadowi w lagunie pościło turbo olej do wydechu . Po wymianie nie myl nic i czekal az sie wypali na postoju to olej tak się rozgrzal ze zaczął cieknąc kazda nieszczelnścia na łaczeniach tlumików i się auto zapalilo. Cięzko było ugasić gorący olej...

pancurp10
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 20 paź 2012, 00:56
Lokalizacja: legnica

Post autor: pancurp10 » 19 sty 2014, 14:18

Jak ja widzę co wypisujecie za głupoty to się w głowie przewraca. Przez odme by olej leciał ciurkiem zero wiedzy jak działa odpowietrzenie skrzyni korbowej.
Dodam dla zakładającego temat że regeneruje turbiny i silniki AWX też naprawiałem. I odma często zapycha się w tych motorkach. Jak będzie zapchana nie będzie prawidłowego odprowadzenia oparów, które się tworzą wewnątrz silnika, efekt jest taki że ciśnienie które się tam tworzy w końcu musi gdzieś ujść najczęściej własnie turbiną i uszczelkami silnika. Do prawidłowego sprawdzenia odmy są specjalne urządzenia które wkłada się w bagnet i sprawdzasz czy jest nadciśnienie czy duże podciśnienie. Takie urządzenie łatwo samemu zrobić bo działa na zasadzie słupka wody. A jak nie poradzisz sobie z tym oddaj auto do specjalisty bo wiele jest przyczyn kopcenia jak nie masz pojęcia o tym silniku to nie grzeb.

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 19 sty 2014, 14:24

pancurp10 pisze:Jak ja widzę co wypisujecie za głupoty to się w głowie przewraca. Przez odme by olej leciał ciurkiem zero wiedzy jak działa odpowietrzenie skrzyni korbowej.
.
Gdyby była zapchana odma to napewno AWX by nie dymił. Mógłby sie rozszczelnić-uszczelniacze uszczelki itd nawet splywem od turbiny mogło by walić olejem ale by napewno nie kopcił!!! Jeżeli w skrzyni korbowej było by juz naprawde aż tak duże ciśnienie ( bo w dieslu nie bedzie napewno podciśnienia) to by bagnet wyskakiwał.

pancurp10
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 20 paź 2012, 00:56
Lokalizacja: legnica

Post autor: pancurp10 » 19 sty 2014, 15:22

Chłopie co ty wygadujesz, jak jest zapchana odma to najczęściej nie wytrzymuje uszczelnienie turbiny ono nie pada ale poprostu olej wyłazi albo gorącą stroną albo zimną czyli jak zimna to idzie olej przez inter cooler do komory spalania i auto kopci , jak idzie gorącą stroną to idzie na katalizator lub na rozgrzany wydech w tedy auto też kopci. Na logige jak pomyślisz to wiadome jest to i oczywiste co napisałem!

[ Dodano: 2014-01-19, 15:24 ]
Dodam od siebie, że nie masz żadnej wiedzy na ten temat szkoda wprowadzać w błąd ludzi tymi wypowiedziami, Wiem co mówie prowadzę warsztat i regeneruje sprężarki w różnych autach i nie chce mi się rozpisywać i uczyć ciebie jak to wszystko się dzieje i jak powinno być. Poczytaj sobie co się dzieje jakie są objawy zapchanej odmy. A dzieje się to głównie przez to że przez zapchaną stronę jest bardzo utrudniony spływ oleju do miski olejowej z turbiny

kowal51
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 07 wrz 2013, 17:09
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: kowal51 » 19 sty 2014, 21:27

Sorki że może trochę odbiegam od tematu ale gdzie jest odma w AWX -ie ?

pancurp10
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 20 paź 2012, 00:56
Lokalizacja: legnica

Post autor: pancurp10 » 19 sty 2014, 22:41

W pokrywie zaworów i nie jest rozbieralna można próbować ją czyścić ale zalecana jest wymiana całej pokrywy

szpurek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 27 sie 2013, 14:52
Lokalizacja: Chłopków

Post autor: szpurek13 » 21 sty 2014, 20:58

hmmm... a czy prze odmę może gorzej palić oprócz dymienia i rzucac motorem przez kilka sekund po nocy?
Skoda Octavia I '97r 1.6 101hp --> Audi A4 b5 '98r 1.9 TDI AFN 110hp --> Audi A6 C5 '02r 1.9 TDI AWX 130hp ;)

Mindplayer350
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 25 wrz 2012, 19:40
Lokalizacja: Ostrołęka/Marki

Post autor: Mindplayer350 » 28 sty 2014, 12:41

"Z własnego doświadczenia wiem ..." Miałem to samo, kupiłem swoją Audi po taniości właśnie przez filtr odmy. Poprzedni właściciel myślał, że silnik zajeżdżony. Ja mam u siebie 2.5 AFB ale objawy były identyczne, a nawet gorsze. Samochód miał kopa, palił ładnie, paliwa dużo nie spalał tylko ten dym i branie oleju. U mnie była masakra, jak wcisnąłem do oporu gaz, podczas jazdy, bo na postoju nie kopcił, to za mną była taka chmura, że nie było widać nic w lusterkach i po 100 km trasie klapa i zderzak całe w oleju, a olej musiałem dolewać co 2000 km. Początkowo zakładałem, że to turbina, już nawet silnika drugiego szukałem, aż jakoś trafiłem przypadkiem na znajomego mechanika, który powiedział mi, że to filtr odmy jest zapchany. Zaprowadziłem do niego, wymienił mi ten filtr, oczyścił turbinę z oleju i jak ręką odjął. Przejechałem już ponad 20 000 km i zero dymu, oleju dolewam litr od wymiany do wymiany ale to z racji wycieków niż z tego, że samochód bierze olej. Także z mojej strony stawiam na filtr odmy.

Mateo570

Post autor: Mateo570 » 30 sty 2014, 10:24

Witam
Mam taki problem ze przez rurę odmy leci olej. Mój silniki awx. Pod koniec tamtego roku padła turbina przez zaolejenie, cały dolot w oleju.
Wiem ze w tym silniku odma jest pod pokrywa i jest nie rozbierana. I mam pytanie jak to da sie naprawić. Czytałem po rożnych forach i wymieniali ta pokrywę i nic nie dało. Czekam na odpowiedz. Z góry dziękuje.

martyna13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 06 wrz 2011, 12:49
Lokalizacja: wrocław

Post autor: martyna13 » 30 sty 2014, 11:45

zawsze można załozyć oil catch tank nawet zrobic domowym sposobem i wyeliminować problem odmy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga