Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ INNY] 1.9 TDI AFN 110KM pompa rotacyjna wyciek ropy

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

[ INNY] 1.9 TDI AFN 110KM pompa rotacyjna wyciek ropy

Post autor: raftor » 14 sty 2014, 15:11

Witam

problem jest nastepujący .

Pacjent nietypowo dla forum bo to 2 moje auto , jest nim passat b5 1.9Tdi AFN 110PS

Problem : wyciek ropy (prawdopodobnie z pompy rotacyjnej )

Pasek to 2 auto które robi w porówaniu do audi ogromne przebigi około 25-30tys rocznie , własnie szykuje sie spora trasa do skandynawi , a pasek na plytkach w garażu zaczoł zostawiac niemałe plamy ropy , przezroczysta substancja o zapachu "rozpuszczalnika"

dół jest zapaćkany ropą , oraz czuc zapach ropy od pompy rotacyjnej sama pompa tez jest "wilgotna" , weżyki przelewowe zasilanie do wtryskiwaczy oraz układ od filtra do pompu suchy , wiec ewidentnie leje sie z samej pompy rotacyjnej

Pytania do was czy użytkownicy silnika 1,9 tdi mieli podobne problemy , co dokładnie to moze byc , jaki koszt i czy mozna samemu to usunąc , czasu mam mało prawdopodobnie auto pojdzie na zaprzyjaźniony warsztat , ale chciałbym wiedziec czego sie spodziewac

Jak wiadomo pompa jest na rozrządzie więc w razie potrzeby jej wyjecia koszty beda nie małe

aha dodam ze auto jeździ perfekcyjnie pali na dotyk i ma zero błędów na vagu :)

Pozdrawiam

lukwoj21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 359
Rejestracja: 14 gru 2010, 17:49
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: lukwoj21 » 14 sty 2014, 15:47

w tych pompach czesto leje sie z pod nastawnika pompy koszt uszczelki 10zł i ok 30 min roboty potrzebny vag

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 14 sty 2014, 16:58

Obrazek

Poświeciłem troche czasu wyczysciłem pompe osuszyłem , odpaliłem auto i obserwowałem , ewidentnie wali ON z miejsc zaznaczonych na zdjeciu dodatkowo jak sie patrzy od przodu auta tez na długości styku tej kopułki metalowej widac jak lecą krople ON czy o tym mówiłes kolego lukwoj21 ??

moze ma ktos jakis manual jak to wymienic ową uszczelke , vaga oczywiscie mam , ciekawe ile mechanik za to by wzioł , czas tez mnie nagli wiec fajnie było by zrobic to jak najszybciej

mogłby ktos podesłac mi tez nr z ETKI tej uszczelki bo nie mam na tym laptopie zainstalowanej



3:13 na filmiku z powyższego linku została zdjeta kopułka z pod kturej własnie sączy sie u mnie ON , czy moge ja bez problemu odkrecic wymienic uszczelke i ponownie skrecic ?

http://allegro.pl/uszczelka-uszczelki-n ... 67337.html

czy uszczelka z powyższej aukcji bedzie ok ?

Pozdrawiam

szczygiel189
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 14 kwie 2010, 16:51
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Post autor: szczygiel189 » 14 sty 2014, 19:20

Górną kopułkę możesz sciągnąć bez problemu, nic tam nie wyskoczy. Wymieniasz uszczelkę i skręcasz . Uszczelka z tej aukcji będzie dobra.
Jak chcesz zmieniać uszczelkę w miejscu zaznaczonym na zielono to potrzebny Ci jest vag i mala znajomość pompy.
Obrazek
Było:
Audi 80 B3 1.8S 90PS B+G

Jest:
Audi A6 C4 2.5TDI 140PS

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 14 sty 2014, 19:26

szczygiel189, Ok spoko zatem jutro ja wymienie , troche zagłebiłem sie w temat i w sumie wymienic wymienił bym sam wszystkie uszczelki i zastanawiam sie czy tak nie zrobic za jednym razem roboty na 2h i po robocie problem miałbym z regulacją pompy nie moge znaleźc instrukcji jakie wartości powinny byc i w jakich warunkach powinno byc ustawianie ciepły zimny silnik ?

nie orientuje sie w temacie regulacji :

co regulowac?

jak?

i dlaczego?

na jakim kanale w vagu sie to podglada ENGINE->MEAS.BLOCK->.....

poszedł punkcik do Ciebie kolego . Obrazek

myśle ze z uszczelkami zaznaczonymi na zielkono bym sobie poradził , problem zaczyna sie przy składaniu i ustawianiu pompy :) czy konkretnie trzeba na cos uwazac przy składaniu czy robi sie to revers-em w SPAM do rozkrecania

no i najwiekszy problem jak to poprawnie wyregulowac :) autko chodzi róniutko i gładko szkoda było by to posuc :)

przed wyjazdem napewno wymienie uszczelke pod dekielkiem , jeśli bedzie coś dalej cieklo to najwyzej bede robił reszte , a i tak musze sie dokładnie doinformowac co i jak z regulacja itp

szczygiel189
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 14 kwie 2010, 16:51
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Post autor: szczygiel189 » 14 sty 2014, 19:42

raftor pisze: nie orientuje sie w temacie regulacji :

co regulowac? .
To jest nastawnik, nim reguluje się dawke startową
raftor pisze: jak?
przesuwa się nastawnikiem w stronę kabiny lub przodu auta by zwiekszyć / zmniejszyć dawkę startową
przed wymiana uszczelki pod nastawnikiem sprawdzasz w vagu jaka masz dawke starowa.
raftor pisze: na jakim kanale w vagu sie to podglada ENGINE->MEAS.BLOCK->.....
Obrazek
dawkę sprawdzasz na rozgrzanym silniku.
Było:
Audi 80 B3 1.8S 90PS B+G

Jest:
Audi A6 C4 2.5TDI 140PS

Awatar użytkownika
Bacc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 26 paź 2012, 17:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Bacc » 14 sty 2014, 22:23

raftor, wpisz sobie w google "czyszczenie nastawnika tdi" i 1 link, oczywiscie nie musisz go zaraz czyscic (choc fajnie by bylo), ale jest tam cala instrukcja co do demontazu, ustawiania itp. (trzeba zwrocic duza uwage zeby sie zgral bolec nastawnika z otworem w pierscieniu pompy, izeby sie uszczelka nie podwinela czy cos) Oczywiscie jezeli bd chcial wymienic uszczelke pod nastawnikiem bo pod samym deklem to 5min roboty <okok> :p

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 15 sty 2014, 00:53

Dzieki za pomoc ;) troche mi sie to rozjasnilo narazie zrobie pod deklem uszczelke i bede obserwowal jak dalej bedzie cieklo to bede robzbieral reszte uszczelek

linde
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 28 paź 2013, 21:18
Lokalizacja: dębno

Post autor: linde » 15 sty 2014, 19:53

Kolego miałem podobny problem,wymieniłem uszczelkę pod deklem nastawnika ,potem pod nastawnikiem,potem pod tłoko rozdzielaczem i tutaj nie polecam robić tego w aucie bez wyciągania pompy ,bo tylko kosztów se na robicie kto poleca tę metodę to jest samobójcą bo koszty potrójne.Nie ma takiej opcji żeby zrobić to tak jak powinno być i odradzam wszelkie forumowe porady w tej metodzie naprawy,wiem ze swojej praktyki ,wymiana uszczelki pod tłoko rozdzielaczem jest praktycznie nie możliwa i generuje koszty

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 17 sty 2014, 17:40

linde pisze:Kolego miałem podobny problem,wymieniłem uszczelkę pod deklem nastawnika ,potem pod nastawnikiem,potem pod tłoko rozdzielaczem i tutaj nie polecam robić tego w aucie bez wyciągania pompy ,bo tylko kosztów se na robicie kto poleca tę metodę to jest samobójcą bo koszty potrójne.Nie ma takiej opcji żeby zrobić to tak jak powinno być i odradzam wszelkie forumowe porady w tej metodzie naprawy,wiem ze swojej praktyki ,wymiana uszczelki pod tłoko rozdzielaczem jest praktycznie nie możliwa i generuje koszty
mowisz kolego o tym duzym oringu ? metoda na luzowanie i naciaganie "od dupy" strony oringa jest ryzykowne?

niestety nie miałem czasu podjechac dzis po kpl uszczelek jutro podjade i pewnie zamontuje narazie pod deklem wymyje wszystko płynem i bede obserwował mi dośc konkretnie sie sączy z pod dekla idzie kropla za kroplą z kilku miejsc

pompy sam wyciagac napewno nie bede , dużo rzeczy robiłem ale w rozrzad wole nie ingerowac mam na niego gwar rachunki wiec nic nie ruszam :) kilka manulali ogladałem jak zrobic wymiane na pompie w aucie i podobno nie ma z tym wielkiego problemu , no ale ryzykowac nie chce

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 18 sty 2014, 08:40

raftor pisze:Dzieki za pomoc ;) troche mi sie to rozjasnilo narazie zrobie pod deklem uszczelke i bede obserwowal jak dalej bedzie cieklo to bede robzbieral reszte uszczelek
Kolego jak juz zdejmiesz nastawnik to bardzo ostroznie go włóż zeby ten trzpien z nastawnika wchodzący do pompy(taka kulka) napewno siadła do pierscienia w którym jest otwór. Ten pierscien sie obraca na i mozna nie trafic. Po nie trafieniu i odppaleniu tak złożonej pompy bedzie kuku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga