[ INNY] 1.9 TDI AFN 110KM pompa rotacyjna wyciek ropy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 487
- Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
- Imię: Rafał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
[ INNY] 1.9 TDI AFN 110KM pompa rotacyjna wyciek ropy
Witam
problem jest nastepujący .
Pacjent nietypowo dla forum bo to 2 moje auto , jest nim passat b5 1.9Tdi AFN 110PS
Problem : wyciek ropy (prawdopodobnie z pompy rotacyjnej )
Pasek to 2 auto które robi w porówaniu do audi ogromne przebigi około 25-30tys rocznie , własnie szykuje sie spora trasa do skandynawi , a pasek na plytkach w garażu zaczoł zostawiac niemałe plamy ropy , przezroczysta substancja o zapachu "rozpuszczalnika"
dół jest zapaćkany ropą , oraz czuc zapach ropy od pompy rotacyjnej sama pompa tez jest "wilgotna" , weżyki przelewowe zasilanie do wtryskiwaczy oraz układ od filtra do pompu suchy , wiec ewidentnie leje sie z samej pompy rotacyjnej
Pytania do was czy użytkownicy silnika 1,9 tdi mieli podobne problemy , co dokładnie to moze byc , jaki koszt i czy mozna samemu to usunąc , czasu mam mało prawdopodobnie auto pojdzie na zaprzyjaźniony warsztat , ale chciałbym wiedziec czego sie spodziewac
Jak wiadomo pompa jest na rozrządzie więc w razie potrzeby jej wyjecia koszty beda nie małe
aha dodam ze auto jeździ perfekcyjnie pali na dotyk i ma zero błędów na vagu
Pozdrawiam
problem jest nastepujący .
Pacjent nietypowo dla forum bo to 2 moje auto , jest nim passat b5 1.9Tdi AFN 110PS
Problem : wyciek ropy (prawdopodobnie z pompy rotacyjnej )
Pasek to 2 auto które robi w porówaniu do audi ogromne przebigi około 25-30tys rocznie , własnie szykuje sie spora trasa do skandynawi , a pasek na plytkach w garażu zaczoł zostawiac niemałe plamy ropy , przezroczysta substancja o zapachu "rozpuszczalnika"
dół jest zapaćkany ropą , oraz czuc zapach ropy od pompy rotacyjnej sama pompa tez jest "wilgotna" , weżyki przelewowe zasilanie do wtryskiwaczy oraz układ od filtra do pompu suchy , wiec ewidentnie leje sie z samej pompy rotacyjnej
Pytania do was czy użytkownicy silnika 1,9 tdi mieli podobne problemy , co dokładnie to moze byc , jaki koszt i czy mozna samemu to usunąc , czasu mam mało prawdopodobnie auto pojdzie na zaprzyjaźniony warsztat , ale chciałbym wiedziec czego sie spodziewac
Jak wiadomo pompa jest na rozrządzie więc w razie potrzeby jej wyjecia koszty beda nie małe
aha dodam ze auto jeździ perfekcyjnie pali na dotyk i ma zero błędów na vagu
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 487
- Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
- Imię: Rafał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Poświeciłem troche czasu wyczysciłem pompe osuszyłem , odpaliłem auto i obserwowałem , ewidentnie wali ON z miejsc zaznaczonych na zdjeciu dodatkowo jak sie patrzy od przodu auta tez na długości styku tej kopułki metalowej widac jak lecą krople ON czy o tym mówiłes kolego lukwoj21
moze ma ktos jakis manual jak to wymienic ową uszczelke , vaga oczywiscie mam , ciekawe ile mechanik za to by wzioł , czas tez mnie nagli wiec fajnie było by zrobic to jak najszybciej
mogłby ktos podesłac mi tez nr z ETKI tej uszczelki bo nie mam na tym laptopie zainstalowanej
3:13 na filmiku z powyższego linku została zdjeta kopułka z pod kturej własnie sączy sie u mnie ON , czy moge ja bez problemu odkrecic wymienic uszczelke i ponownie skrecic ?
http://allegro.pl/uszczelka-uszczelki-n ... 67337.html
czy uszczelka z powyższej aukcji bedzie ok ?
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 14 kwie 2010, 16:51
- Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Górną kopułkę możesz sciągnąć bez problemu, nic tam nie wyskoczy. Wymieniasz uszczelkę i skręcasz . Uszczelka z tej aukcji będzie dobra.
Jak chcesz zmieniać uszczelkę w miejscu zaznaczonym na zielono to potrzebny Ci jest vag i mala znajomość pompy.
Jak chcesz zmieniać uszczelkę w miejscu zaznaczonym na zielono to potrzebny Ci jest vag i mala znajomość pompy.
Było:
Audi 80 B3 1.8S 90PS B+G
Jest:
Audi A6 C4 2.5TDI 140PS
Audi 80 B3 1.8S 90PS B+G
Jest:
Audi A6 C4 2.5TDI 140PS
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 487
- Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
- Imię: Rafał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
szczygiel189, Ok spoko zatem jutro ja wymienie , troche zagłebiłem sie w temat i w sumie wymienic wymienił bym sam wszystkie uszczelki i zastanawiam sie czy tak nie zrobic za jednym razem roboty na 2h i po robocie problem miałbym z regulacją pompy nie moge znaleźc instrukcji jakie wartości powinny byc i w jakich warunkach powinno byc ustawianie ciepły zimny silnik ?
nie orientuje sie w temacie regulacji :
co regulowac?
jak?
i dlaczego?
na jakim kanale w vagu sie to podglada ENGINE->MEAS.BLOCK->.....
poszedł punkcik do Ciebie kolego .
myśle ze z uszczelkami zaznaczonymi na zielkono bym sobie poradził , problem zaczyna sie przy składaniu i ustawianiu pompy czy konkretnie trzeba na cos uwazac przy składaniu czy robi sie to revers-em w SPAM do rozkrecania
no i najwiekszy problem jak to poprawnie wyregulowac autko chodzi róniutko i gładko szkoda było by to posuc
przed wyjazdem napewno wymienie uszczelke pod dekielkiem , jeśli bedzie coś dalej cieklo to najwyzej bede robił reszte , a i tak musze sie dokładnie doinformowac co i jak z regulacja itp
nie orientuje sie w temacie regulacji :
co regulowac?
jak?
i dlaczego?
na jakim kanale w vagu sie to podglada ENGINE->MEAS.BLOCK->.....
poszedł punkcik do Ciebie kolego .
myśle ze z uszczelkami zaznaczonymi na zielkono bym sobie poradził , problem zaczyna sie przy składaniu i ustawianiu pompy czy konkretnie trzeba na cos uwazac przy składaniu czy robi sie to revers-em w SPAM do rozkrecania
no i najwiekszy problem jak to poprawnie wyregulowac autko chodzi róniutko i gładko szkoda było by to posuc
przed wyjazdem napewno wymienie uszczelke pod dekielkiem , jeśli bedzie coś dalej cieklo to najwyzej bede robił reszte , a i tak musze sie dokładnie doinformowac co i jak z regulacja itp
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 14 kwie 2010, 16:51
- Lokalizacja: Radzyń Podlaski
To jest nastawnik, nim reguluje się dawke startowąraftor pisze: nie orientuje sie w temacie regulacji :
co regulowac? .
przesuwa się nastawnikiem w stronę kabiny lub przodu auta by zwiekszyć / zmniejszyć dawkę startowąraftor pisze: jak?
przed wymiana uszczelki pod nastawnikiem sprawdzasz w vagu jaka masz dawke starowa.
raftor pisze: na jakim kanale w vagu sie to podglada ENGINE->MEAS.BLOCK->.....
dawkę sprawdzasz na rozgrzanym silniku.
Było:
Audi 80 B3 1.8S 90PS B+G
Jest:
Audi A6 C4 2.5TDI 140PS
Audi 80 B3 1.8S 90PS B+G
Jest:
Audi A6 C4 2.5TDI 140PS
raftor, wpisz sobie w google "czyszczenie nastawnika tdi" i 1 link, oczywiscie nie musisz go zaraz czyscic (choc fajnie by bylo), ale jest tam cala instrukcja co do demontazu, ustawiania itp. (trzeba zwrocic duza uwage zeby sie zgral bolec nastawnika z otworem w pierscieniu pompy, izeby sie uszczelka nie podwinela czy cos) Oczywiscie jezeli bd chcial wymienic uszczelke pod nastawnikiem bo pod samym deklem to 5min roboty
Kolego miałem podobny problem,wymieniłem uszczelkę pod deklem nastawnika ,potem pod nastawnikiem,potem pod tłoko rozdzielaczem i tutaj nie polecam robić tego w aucie bez wyciągania pompy ,bo tylko kosztów se na robicie kto poleca tę metodę to jest samobójcą bo koszty potrójne.Nie ma takiej opcji żeby zrobić to tak jak powinno być i odradzam wszelkie forumowe porady w tej metodzie naprawy,wiem ze swojej praktyki ,wymiana uszczelki pod tłoko rozdzielaczem jest praktycznie nie możliwa i generuje koszty
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 487
- Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
- Imię: Rafał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
mowisz kolego o tym duzym oringu ? metoda na luzowanie i naciaganie "od dupy" strony oringa jest ryzykowne?linde pisze:Kolego miałem podobny problem,wymieniłem uszczelkę pod deklem nastawnika ,potem pod nastawnikiem,potem pod tłoko rozdzielaczem i tutaj nie polecam robić tego w aucie bez wyciągania pompy ,bo tylko kosztów se na robicie kto poleca tę metodę to jest samobójcą bo koszty potrójne.Nie ma takiej opcji żeby zrobić to tak jak powinno być i odradzam wszelkie forumowe porady w tej metodzie naprawy,wiem ze swojej praktyki ,wymiana uszczelki pod tłoko rozdzielaczem jest praktycznie nie możliwa i generuje koszty
niestety nie miałem czasu podjechac dzis po kpl uszczelek jutro podjade i pewnie zamontuje narazie pod deklem wymyje wszystko płynem i bede obserwował mi dośc konkretnie sie sączy z pod dekla idzie kropla za kroplą z kilku miejsc
pompy sam wyciagac napewno nie bede , dużo rzeczy robiłem ale w rozrzad wole nie ingerowac mam na niego gwar rachunki wiec nic nie ruszam kilka manulali ogladałem jak zrobic wymiane na pompie w aucie i podobno nie ma z tym wielkiego problemu , no ale ryzykowac nie chce
Kolego jak juz zdejmiesz nastawnik to bardzo ostroznie go włóż zeby ten trzpien z nastawnika wchodzący do pompy(taka kulka) napewno siadła do pierscienia w którym jest otwór. Ten pierscien sie obraca na i mozna nie trafic. Po nie trafieniu i odppaleniu tak złożonej pompy bedzie kuku.raftor pisze:Dzieki za pomoc troche mi sie to rozjasnilo narazie zrobie pod deklem uszczelke i bede obserwowal jak dalej bedzie cieklo to bede robzbieral reszte uszczelek
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga