Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AKE 2.5 180 KM] Ciężko zapala na rozgrzanym silniku

Silniki wysokoprężne
quatro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 27 gru 2009, 19:46
Lokalizacja: warszawa

Post autor: quatro » 19 gru 2013, 20:24

witam kolegów,ja u siebie miałem podobny problem,gdzieś usłyszałem że winą można obarczyć czujnik temperatury(ten między głowicami)więc nie wiele myśląc do znajomego co ma warsztat i zamówiłem(miały być ori)ale okazało się że podróby,no ale nic wymieniłem wiele roboty z tym nie ma,po wymianie to samo więc udałem się do serwisu po oryginał(95 zeta z oringiem) wymiana i o dziwo od tamtej pory wszystko ok.,pali na ciepłym od strzała.

RaDeK868
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 28 lip 2012, 11:21
Lokalizacja: Warmia i Mazury

Post autor: RaDeK868 » 30 gru 2013, 09:10

quatro pisze:witam kolegów,ja u siebie miałem podobny problem,gdzieś usłyszałem że winą można obarczyć czujnik temperatury(ten między głowicami)więc nie wiele myśląc do znajomego co ma warsztat i zamówiłem(miały być ori)ale okazało się że podróby,no ale nic wymieniłem wiele roboty z tym nie ma,po wymianie to samo więc udałem się do serwisu po oryginał(95 zeta z oringiem) wymiana i o dziwo od tamtej pory wszystko ok.,pali na ciepłym od strzała.
Ja mam to samo, wymieniłem czujnik na ori nówkę i dalej to samo... tak że nie zawsze to pomaga :)

tibu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:33
Imię: Tonny
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Tuchów

Post autor: tibu » 03 sty 2014, 21:19

RaDeK868 pisze:Ja mam to samo, wymieniłem czujnik na ori nówkę i dalej to samo... tak że nie zawsze to pomaga
a kąt wtrysku dobrze ustawiony?
je sli tak to mo zliwe ze mapy paliwowe głupieją i właśnie tak bedzie ciężko palił na ciepłym

RaDeK868
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 28 lip 2012, 11:21
Lokalizacja: Warmia i Mazury

Post autor: RaDeK868 » 09 sty 2014, 13:14

a kąt wtrysku dobrze ustawiony?
Kąt idealny, a jak te mapy spr.? ew. ustawić poprawnie?

kysy86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 22 lip 2013, 11:40
Lokalizacja: Żarów

Post autor: kysy86 » 09 sty 2014, 18:46

Tyle problemów a temat był wielokrotnie poruszany i nie tylko na tym forum ale na innych również, wystarczy podnieść dawkę wtrysku początkowego w vag-u, i problem rozwiązany podnosisz obniżając parametry o liczby parzyste za każdym razem dajesz test jeśli przebiega ok i odpala bez problemu wtedy zapisujesz :) tylko zapamiętaj wartość jaka była na początku i nie przeholuj z tym ustawieniem. Oczywiście te ustawienie dawki wtrysku początkowego ma znaczenie na całą prace silnika nawet w przyspieszeniu. wzrost zużycia paliwa nie odczuwalny nawet przy podniesieniu o maximum.

Aha mapy hmmm jak Tobie to wytłumaczyć musisz posiadać odpowiedni interface obd2 wtyk standardowy ale musi ruszyć sterownik i go odczytać odpowiedni program do chip-tuningu np mpps v13 stabilny lecz ja mam z nim problem podczas odczytywania wyskakuje mi błąd ale łączy się ze sterownikiem i odczytuje informacje, ale mniejsza z moim problemem wracając do tematu ma mapy z twojego silnika lecz jeśli samemu chcesz to zrobić to życzę powodzenia w edytacji mapy.
A jeśli się zdecydujesz mogę podesłać mini lekturę :)

Awatar użytkownika
Dami1602
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 07 sty 2012, 18:33
Lokalizacja: 78048 Villingen-Schwenningen

Post autor: Dami1602 » 09 sty 2014, 20:48

ÂŻaden czujnik temperatury. 3 rzeczy akumulator zdycha, rozrusznik albo słaba masa na silnik. ÂŻadna pompa czujnik czy korekcje paliwa. Ludzie co wy piszecie? Czemu odpala na zimnym? Bo zimne paliwo (temp otoczenia) jeżeli podgrzejesz je do temp roboczej 55-60 stopni robi sie rzadsze. A na prosty rozum wytworzy ciut niższe cisnienie na tłoko-rozdzielaczu(sekcje pompy) automatycznie musi kilka obrotów więcej zrobić. Ale to mało ważne jeżeli rozrusznik nie obróci wałem korbowym z prędkością 250-300obr/min na starcie i pożera więcej prądu z akumulatora niż powinien (zwarcia wirnika ze stojanem poprzez wypracowane tulejki czy wypalone przewody szczotek) to będziesz kręcił dotąd aż pompa wtryskowa zacznie wytwarzać wystarczające cisnienie do otwarcia wtryskiwaczy. Bo one sa sterowane cisnieniowo. Pompy Vp44 sa bardzo żywotne !!! 1(jedna) na 30(trzydzieści) pomp zdycha mechanicznie!!! Pompiarze lecą tak w h...a z regeneracją że aż miło być osoba naprawiajaca. Robię takie rzeczy to wiem. Najczęściej pada rezystor dawkujacy paliwo. Dlaczego ? Bo sie przegrzewa koszt 16zł na allegro! Szukajcie na youtube naprawa vp44 film 9min a " teoretyczna" regeneracja 2500-3500zł prawda?

[ Dodano: 2014-01-09, 21:06 ]
Jestem w 100% pewien że to rozrusznik akumulator czy masa bo bo jakiś czas trafia do mnie 2.5TDI V6 z tym problemem. Diesel musi raz a porządnie zakręcic i odpala B-) wpisz w google ten twój problem i zobaczysz o czym mówię. Bo tu na forum jest pełno dziwaków :-D mapy? A potrafisz odrobić mapę? Zdajesz sobie kolego sprawę o czym mówisz? Chyba nigdy tego nie robiłes więc mówisz tylko to co wyczytałes na necie. Zapamiętaj jedna rzecz ! Usterke trzeba usunąć a nie tuszować! Producent auta określił że ma odpalac przy danej dawce obrotach czasie i temp więc nie zmieniajcie ustawień bo sa optymalne. Czytałem kiedyś podobne posty że koleś ciągnął kable z czujnika temp do środka wstawił włącznik i swoim cudownym paluchem odłączal informacje czujnika do ecu B-) szkoda że konstruktor audi o tym nie wie bo by to opantetował i byłoby w każdym TDI! Haha haha

[ Dodano: 2014-01-09, 21:25 ]
Podłącz vag wejdziesz w Bs następnie kanal 000 zrób log i rzuć na forum. Bo tylko tam masz możliwość sprawdzenia początku wtrysku(moment kiedy zaczyna otwierać sie wtryskiwacz pod naporem cisnienia z Vp44) -bardzo ważne przy uruchamianiu silnika! Bo początek wtrysku a kąt wtrysku to dwie różne rzeczy. kąt wtrysku jest to dynamiczne przestawianie wtrysku podczas wysokich obrotów / obciążenia. Po co? Po to aby spalić dużą ilość paliwa przy najmniejszym dymieniu i ubytku mocy dlatego "kąt" wtrysku sie wyprzedza poprzez ecu cisnienie wewnętrzne pompy i zawór n108. Ale dobra to teraz mało ważne. ;-)
Moc jest bogiem, prędkość nałogiem, nitro zabawą a turbo podstawą!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga