[ACK 2.8 193 KM] problem palenia z rana
- -=Rafal=-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1360
- Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk
Kolego podmien cewke jeśli masz okazję. Jeśli to nie pomoże to sprawdź jeszcze czujnik temperatury. Może on pokazuje błędną wartość. Jeśli to też nie będzie to to sprawdź parametry przeplywko. Może wrzuć tu logi?
Suma summarum odpalarka tu i tak nie pomoże. Jeśli problem nie występuje na ciepłym silniku. I nie jest to bypass immo:)
Ja najbardziej skupilbym się na czujniku temperatury. Ciekawe czy z rana nie pokazuje np 60st co zubaza mieszankę...
Podłącz komputer i daj znać co i jak.
Pozdrawiam
Suma summarum odpalarka tu i tak nie pomoże. Jeśli problem nie występuje na ciepłym silniku. I nie jest to bypass immo:)
Ja najbardziej skupilbym się na czujniku temperatury. Ciekawe czy z rana nie pokazuje np 60st co zubaza mieszankę...
Podłącz komputer i daj znać co i jak.
Pozdrawiam
U mnie było to samo. Rano nie cholery nie chciał zapalić, a jak już złapał to nie na wszystkie cylindry pracował. Po rozgrzaniu palił od strzała i żadnych objawów. Po podłączenia pod kompa żadnych błędów poza sondą lambda. Okazało się że padł czujnik temperatury(ten obok przepustnicy) od sterowania kompem. Wysyłał sygnał że silnik jest rozgrzany i nie dopuszczał ssania. Po wymianie zero jakichkolwiek problemów. Może to Ci pomoże.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
podpinam sie pod temat
a mianowicie
problem u mnie wystepowal juz wczesniej ,a teraz sie nasilil bo wystepuje czesciej zdarza mi sie miec problem z odpaleniem nie zawsze i nie ma znaczenia czy silnik jest zimny .czy tez cieply
silnik kreci tak dlugo az mu bateri starczy i nie odpali ,oczywiscie tak go nie mecze ,bo wylaczenie zaplonu i ponowna pruba lub kolejne wylaczenie zaplonu i proba silnik odpali ,nie szarpie pracuje rowno i bez problemow .
wyglada tak jakby nie dostawal paliwa ,nie wiem czy to pompa ,czy to moze swiece czy cos innego .
komputer nigdy mi nic nie wykazal z tym zwiazanego
prosze o pomoc
w trakcie kiedy krece i silnik nie odpala slysze tykanie w okloicach przekaznikow moze ktos mi powie ktory przekaznik jest od pompy paliwa
a mianowicie
problem u mnie wystepowal juz wczesniej ,a teraz sie nasilil bo wystepuje czesciej zdarza mi sie miec problem z odpaleniem nie zawsze i nie ma znaczenia czy silnik jest zimny .czy tez cieply
silnik kreci tak dlugo az mu bateri starczy i nie odpali ,oczywiscie tak go nie mecze ,bo wylaczenie zaplonu i ponowna pruba lub kolejne wylaczenie zaplonu i proba silnik odpali ,nie szarpie pracuje rowno i bez problemow .
wyglada tak jakby nie dostawal paliwa ,nie wiem czy to pompa ,czy to moze swiece czy cos innego .
komputer nigdy mi nic nie wykazal z tym zwiazanego
prosze o pomoc
w trakcie kiedy krece i silnik nie odpala slysze tykanie w okloicach przekaznikow moze ktos mi powie ktory przekaznik jest od pompy paliwa
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 106
- Rejestracja: 21 mar 2011, 19:49
- Lokalizacja: Osiecznica\dolnośląskie
Podstawa to podłączenie vaga. Ja miałem taki sam problem. Przyczyn było kilka:
- uwalony zawór ciśnienia paliwa na listwie ( pękła membrana i puszczał paliwo do podciśnienia)
- uwalona sonda lambda ( radzę sprawdzić długie kortekty)
- błędne wskazania przepływomierza co skutkowało zalewaniem silnika na ssaniu (przyczyną był zły styk na wtyczce) na wolnych przy zagrzanym silniku przy 800 RPM powinna pokazywać 4.5 g/s a u mnie poakzywała 7g/s
- uwalony czujnik temp pomimo braku błędu ( pokazywał liniowo do 30C a potem nagle wywalał na 70C i tak stał)
- nierówna praca silnika może być też spowodowana nieszczelnym wydechem ( ja po uszczelnieniu odczuwam dużą poprawę.
Co do wolnych to jeszcze sprawdziłbym całe podciśnienie oraz eżektor i odmy. Jeżeli jest lewe powietrze to po wykasowaniu korekt, krótkie pójdą mocno na +. można jeszcze sprawdzić zawór odpowietrzania zbiornika EVAP, Ja u siebie zaplepiłem go na jakiś czas. Jezeli jest wadliwy będzie powodował trudności z porannym rozruchem.
Mam nadzieje, że naprowadzę Cię na trop bo wiem jakie to jest wkurzające jak nie jedzie jak trzeba. Powodzenia
- uwalony zawór ciśnienia paliwa na listwie ( pękła membrana i puszczał paliwo do podciśnienia)
- uwalona sonda lambda ( radzę sprawdzić długie kortekty)
- błędne wskazania przepływomierza co skutkowało zalewaniem silnika na ssaniu (przyczyną był zły styk na wtyczce) na wolnych przy zagrzanym silniku przy 800 RPM powinna pokazywać 4.5 g/s a u mnie poakzywała 7g/s
- uwalony czujnik temp pomimo braku błędu ( pokazywał liniowo do 30C a potem nagle wywalał na 70C i tak stał)
- nierówna praca silnika może być też spowodowana nieszczelnym wydechem ( ja po uszczelnieniu odczuwam dużą poprawę.
Co do wolnych to jeszcze sprawdziłbym całe podciśnienie oraz eżektor i odmy. Jeżeli jest lewe powietrze to po wykasowaniu korekt, krótkie pójdą mocno na +. można jeszcze sprawdzić zawór odpowietrzania zbiornika EVAP, Ja u siebie zaplepiłem go na jakiś czas. Jezeli jest wadliwy będzie powodował trudności z porannym rozruchem.
Mam nadzieje, że naprowadzę Cię na trop bo wiem jakie to jest wkurzające jak nie jedzie jak trzeba. Powodzenia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 106
- Rejestracja: 21 mar 2011, 19:49
- Lokalizacja: Osiecznica\dolnośląskie
Więc wymień uszkodzoną sondę. Trzeba popatrzeć na długie korekty tylko nie wiem w których blokach u Ciebie są bo ja w ALG to mam całkowicie inaczej ponumerowane bloki. Jak masz dostęp do vaga to sprawdź od razu wskazania czujnika temp płynu chłodzącego i czujnika temp powietrza zasysanego tylko po długim postoju a najlepiej nocnym postoju bo to o nie jest opierany skład mieszanki, oraz wskazania przepływki na wolnych ale na rozgrzanym silniku. W opisie nie ma LPG więc mniemam, że go nie masz. Odepnij jeszcze wężyk od regulatora ciśnienia paliwa i zobacz czy nie ma tam śladów benzyny. Jeżeli nie ma to odkręć korek na noc z wlewu paliwa i zobacz jak rano zapali
Lpg jest sondy wymieniałem i dalej wyskakuja te błedy zaraz po ich skasowaniu, regulator cisnia tez wymieniałem.. a i z korkiem od wlewu paliwa tez juz testowałem hehe według pomiarow GAGiem przepływka tez dobrze działa, najbardziej irytyjace w tym wszystkim jest to ładuje kase wymienia sie poszczególne części i cos nowego a nie ma zadnego rezultatu:/
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga