Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ACK 2.8 193 KM] problem palenia z rana

Silniki benzynowe
greghoryy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 18 maja 2013, 09:38
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: greghoryy » 02 sty 2014, 20:36

A jak u Ciebie z przepływomierzem ? U mnie budą telepało chodził jak na 3 cylindry a błędu nie pokazywało na vagu po odpięciu wtyczki okazało sie że to jednak przepływka na biegu jałowym świruje a świece i cewki też wymieniałem a jednak nie potrzebnie.

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 03 sty 2014, 02:23

Kolego podmien cewke jeśli masz okazję. Jeśli to nie pomoże to sprawdź jeszcze czujnik temperatury. Może on pokazuje błędną wartość. Jeśli to też nie będzie to to sprawdź parametry przeplywko. Może wrzuć tu logi?
Suma summarum odpalarka tu i tak nie pomoże. Jeśli problem nie występuje na ciepłym silniku. I nie jest to bypass immo:)
Ja najbardziej skupilbym się na czujniku temperatury. Ciekawe czy z rana nie pokazuje np 60st co zubaza mieszankę...
Podłącz komputer i daj znać co i jak.
Pozdrawiam

steinar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 23 cze 2011, 23:10
Lokalizacja: Płock/Mazowsze

Post autor: steinar » 04 sty 2014, 13:49

U mnie było to samo. Rano nie cholery nie chciał zapalić, a jak już złapał to nie na wszystkie cylindry pracował. Po rozgrzaniu palił od strzała i żadnych objawów. Po podłączenia pod kompa żadnych błędów poza sondą lambda. Okazało się że padł czujnik temperatury(ten obok przepustnicy) od sterowania kompem. Wysyłał sygnał że silnik jest rozgrzany i nie dopuszczał ssania. Po wymianie zero jakichkolwiek problemów. Może to Ci pomoże.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kamilo021
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 11 lut 2013, 10:57
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: kamilo021 » 05 sty 2014, 18:04

-=Rafal=- A jakiej firmy ta cewka w ASO ?

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 05 sty 2014, 18:16

kamilo021, nie mam pojęcia. Wiem że są zamienniki maxgeara i są do śmieci. Nie mam już 2.8 więc Ci nie sprawdzę jaka jest org cewka, czy bosh czy co.

Awatar użytkownika
tensknis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 244
Rejestracja: 01 gru 2010, 16:18
Lokalizacja: ennis pelplin

Post autor: tensknis » 06 sty 2014, 15:40

podpinam sie pod temat

a mianowicie
problem u mnie wystepowal juz wczesniej ,a teraz sie nasilil bo wystepuje czesciej zdarza mi sie miec problem z odpaleniem nie zawsze i nie ma znaczenia czy silnik jest zimny .czy tez cieply
silnik kreci tak dlugo az mu bateri starczy i nie odpali ,oczywiscie tak go nie mecze ,bo wylaczenie zaplonu i ponowna pruba lub kolejne wylaczenie zaplonu i proba silnik odpali ,nie szarpie pracuje rowno i bez problemow .
wyglada tak jakby nie dostawal paliwa ,nie wiem czy to pompa ,czy to moze swiece czy cos innego .
komputer nigdy mi nic nie wykazal z tym zwiazanego
prosze o pomoc

w trakcie kiedy krece i silnik nie odpala slysze tykanie w okloicach przekaznikow moze ktos mi powie ktory przekaznik jest od pompy paliwa

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 06 sty 2014, 16:59

tensknis, to tykanie występuje przy słabym akumulatorze, lub masz jakieś zwarcie powodujące spadek napięcia przy odpalaniu.
Lektor.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 06 sty 2014, 19:33

faktycznie sprawdź akumulator, pisałem niedawno w podobnym temacie o tym. jakiś czas temu jeden z kolegów na forum miał problem z odpalaniem, rozrusznik kręcił ale nie odpalał, po podpięciu kabli od innego auta palił od strzała po wymianie aku wszystko ok.

Awatar użytkownika
tensknis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 244
Rejestracja: 01 gru 2010, 16:18
Lokalizacja: ennis pelplin

Post autor: tensknis » 06 sty 2014, 22:09

tylko u mni kreci tak jakby paliwa nie bylo I jak rozlacze kluczykiem I ponownie zakrece to odpala
jutro sprawdzę aku

Awatar użytkownika
kamilo021
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 11 lut 2013, 10:57
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: kamilo021 » 07 sty 2014, 12:10

sprawdziłem wczoraj cewkę, zrobiłem podmanke i bez zmiany czyli dalej ciezko odpala i drga silnikiem :(

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 07 sty 2014, 12:33

Komputer w końcu podłączyłes?

snoopi21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 21 mar 2011, 19:49
Lokalizacja: Osiecznica\dolnośląskie

Post autor: snoopi21 » 07 sty 2014, 17:14

Podstawa to podłączenie vaga. Ja miałem taki sam problem. Przyczyn było kilka:
- uwalony zawór ciśnienia paliwa na listwie ( pękła membrana i puszczał paliwo do podciśnienia)
- uwalona sonda lambda ( radzę sprawdzić długie kortekty)
- błędne wskazania przepływomierza co skutkowało zalewaniem silnika na ssaniu (przyczyną był zły styk na wtyczce) na wolnych przy zagrzanym silniku przy 800 RPM powinna pokazywać 4.5 g/s a u mnie poakzywała 7g/s
- uwalony czujnik temp pomimo braku błędu ( pokazywał liniowo do 30C a potem nagle wywalał na 70C i tak stał)
- nierówna praca silnika może być też spowodowana nieszczelnym wydechem ( ja po uszczelnieniu odczuwam dużą poprawę.

Co do wolnych to jeszcze sprawdziłbym całe podciśnienie oraz eżektor i odmy. Jeżeli jest lewe powietrze to po wykasowaniu korekt, krótkie pójdą mocno na +. można jeszcze sprawdzić zawór odpowietrzania zbiornika EVAP, Ja u siebie zaplepiłem go na jakiś czas. Jezeli jest wadliwy będzie powodował trudności z porannym rozruchem.

Mam nadzieje, że naprowadzę Cię na trop bo wiem jakie to jest wkurzające jak nie jedzie jak trzeba. Powodzenia :)

Awatar użytkownika
kamilo021
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 11 lut 2013, 10:57
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: kamilo021 » 07 sty 2014, 20:14

tak podłaczałem VAG , jest błąd sondy lambdy i czujnik świateł stop( błąd sterownika skrzyni biegów)

snoopi21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 21 mar 2011, 19:49
Lokalizacja: Osiecznica\dolnośląskie

Post autor: snoopi21 » 07 sty 2014, 22:09

Więc wymień uszkodzoną sondę. Trzeba popatrzeć na długie korekty tylko nie wiem w których blokach u Ciebie są bo ja w ALG to mam całkowicie inaczej ponumerowane bloki. Jak masz dostęp do vaga to sprawdź od razu wskazania czujnika temp płynu chłodzącego i czujnika temp powietrza zasysanego tylko po długim postoju a najlepiej nocnym postoju :) bo to o nie jest opierany skład mieszanki, oraz wskazania przepływki na wolnych ale na rozgrzanym silniku. W opisie nie ma LPG więc mniemam, że go nie masz. Odepnij jeszcze wężyk od regulatora ciśnienia paliwa i zobacz czy nie ma tam śladów benzyny. Jeżeli nie ma to odkręć korek na noc z wlewu paliwa i zobacz jak rano zapali

Awatar użytkownika
kamilo021
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 11 lut 2013, 10:57
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: kamilo021 » 07 sty 2014, 22:20

Lpg jest :p sondy wymieniałem i dalej wyskakuja te błedy zaraz po ich skasowaniu, regulator cisnia tez wymieniałem.. a i z korkiem od wlewu paliwa tez juz testowałem hehe według pomiarow GAGiem przepływka tez dobrze działa, najbardziej irytyjace w tym wszystkim jest to ładuje kase wymienia sie poszczególne części i cos nowego a nie ma zadnego rezultatu:/

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga