[ A6 C5] Jak podpiąć wzmacniacz a6 c5
[ A6 C5] Jak podpiąć wzmacniacz a6 c5
Witam, myśle nad podpięciem wzmacniacza i tuby do oryginalnego radia "audi symphony" kaseta+CD i dowiedziałem się w sklepie ze mogę mieć problem z podpięciem cinch, ogólnie chodzi o to że nie będę miał skąd wziąć sygnału że niby jakiś sterownik powinienem w aucie znaleźć czy coś.
W poprzednich autach montowałem sobie tego typu sprzęt ale miałem zwykłe radio a tego nie zmienię bo mam sterowanie w kierownicy no i dobra jakość, czy ktoś już robił coś takiego w tym aucie? a6 c5 2000r
W poprzednich autach montowałem sobie tego typu sprzęt ale miałem zwykłe radio a tego nie zmienię bo mam sterowanie w kierownicy no i dobra jakość, czy ktoś już robił coś takiego w tym aucie? a6 c5 2000r
- Doc
- Administrator
- Posty: 2927
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Audi ma niezłe nagłośnienie. Dla mnie niezłe. Jestem jednak żądny czegoś więcej, jak i wiele osób. Fabryczny subwoofer w A6 coś tam puka basem, ale ja osobiście bardziej lubię bas czuć niż go słyszeć. Opcje są 2: wywalić fabrycznego suba i w jego miejsce dać "zewnętrzny" dopasowany do wnęki pod boczkiem, lub zrobić uzupełnienie fabrycznego audio.
Nie wiem jak gra BOSE bo nie słyszałem, ale mam normalny zestaw audio czyli fabryczny CONCERT + zmieniarka na 8CD PANASONIC + 4 głośniki średnio-niskotonowe + 4 głośniki wysokotonowe + subwoofer. W subie jest mały wzmacniacz, dzieki któremu grają tylne głośniki w drzwiach oraz puka sub. Radio jako tak ma 2-kanałową koĂącówkę mocy (swoją drogą moc i jakość jest naprawdę niezła - w mojej ocenie Pioneer jest słabszy jakościowo) i do tyłu leci jedynie sygnał do wzmacniacza w subie a od niego do tylnych głośników w drzwiach. Nie wiem jakiej mocy jest ten wzmacniacz, ale z nóg nie zwala mocą... Suma sumarum: wypięcie wtyczki z suba = brak dźwięku z tyłu. Nic.
Do rzeczy. Leży w garażu taki zdechlak ROADSTAR 2x40RMS na MOSFET-ach z możliwością mostkowania. Leży 25cm zdechlak LTC na fajnym, szerokim, gumowym resorze. Badziew, ale potrafi fajnie nisko schodzić basem. Ma malutką skrzynkę niespełna 20l closed. W tej skrzynce jest wystarczająco niski bas, a głośnik nie zamula czyli jest w miarę szybki.
Zaczynamy oczywiście od demontażu:
1. wyjąć roletę
2. położyć tylne oparcia
3. zdemontować boczek prawy, czyli:
Odkręcamy śrubkę (śrubokręt krzyżak) w plastiku trzymającym koĂącówkę rolety:
odkręcamy śrubkę (śrubokręt krzyżak) w plastiku osadzenia kasety rolety
Odkręcamy 2 śruby krzyżakowe z uchwytu do mocowania bagażu (prawy dolny region bagażnika na boczku):
Dobrze jest dla własnej wygody zdjąć chromowany próg bagażnika, zamocowany 4 wkrętami na torx (o ile pamiętam T25). Boczek na kilka mm wchodzi pod niego i przy zdejmowaniu boczka może i obleci, ale przy zakładaniu na pewno będzie kicha.
Odkręcamy imbusem 5 kołek zatrzasku oparcia kanapy tylnej i odchylamy tapicerkę do przodu:
Energicznie pociągamy do siebie górę boczka:
Potem pociągamy do góry boczek w rejonie wyprowadzenia pasa bezpieczeĂąstwa i boczek można położyć w bagażniku... Jesli chcesz wyjąć suba, to trzeba odkręcić 3 śrubki na klucz 8:
I można wyszarpać suba do góry i gotowe:
Jesli dodatkowy sub ma uzupełniać seryjny, to oczywiście można sobie odpuścić wszystkie wyżej wymienione czynności i zaczynać od elektryki, czyli od tego momentu:
ÂŚciągamy taśmę izolacyjną z wiązki suba. Potrzebne będą nastepujące rzeczy:
- stały plus - jest, czerwono-niebieski, PIN 1
- stała masa - jest, brązowy, PIN 4
- remote, czyli włączanie wzmacniacza po włączeniu radia - jest, biały, PIN 5
- sygnał lewego i prawego kanału - są, PIN 6 oraz 7
- masa wejściowa - jest, PIN 8
To wszystko co trzeba. Instalacja elektryczna jest wystarczająca na mały dodatkowy piecyk. Spokojnie uciągnie taki wzmacniacz, w razie czego można w skrzynce bezpieczników zmienić bezpiecznik na nieco większy. Obaw nie ma - przekrój przewodów wystarcza do przepływu prądu rzędu 30-40A więc spokojna głowa jeśli damy zamiast oryginalnego bezpiecznika 15A powiedzmy 20A. Doprowadzenie sygnału z pinów 6, 7 i 8 zrealizowałem przez kabelek chinch. Po prostu w krótkim, 50cm obciąłem z jednej strony wtyczki i dolutowałem do instalacji suba. Nie ma żadnych niepożądanych efektów.
Teraz rzezanie kabli... Ja zawsze oskubuję oryginalny przewód z izolacji na odcinku ok. 1c ale go nie przecinam. Po oskórowaniu cynuję i dolutowuję do niego dodatkowy przewód. Tak też zrobiłem i tu. Potem izolacja i to solidnie. Dla pewności dodatkowe dolutowane przewody złapałem niedaleko połączenia lutowanego trytytkami - zabezpieczenie przed przypadkowym wyrwaniem itp.
Włączamy sprzęcicho i testujemy. Ustawiamy gain żeby nie było przesteru albo zniekształceĂą i jazda... Obecnie mam to co najbardziej lubię: bas bardziej czuć niż słychać. I o to chodzi. Jeśli ktoś chciałby mocniejszy piecyk, to osobiście uważam, że można spokojnie pakować takiego, który ma na zabezpieczeniu 25-30A bezpiecznik. Fabryczna instalacja powinna dać radę.
Składamy całość do kupy. Jeśli piecyk gabarytowo nie jest za duży to spokojnie zmieści się obok fabrycznego suba i starczy wypuścić przewód do głośnika - właśnie tak zrobiłem ja.
Zamykamy klapkę i dajemy czadu...
-------------
ÂŹródło: samnaprawiam.com
Nie wiem jak gra BOSE bo nie słyszałem, ale mam normalny zestaw audio czyli fabryczny CONCERT + zmieniarka na 8CD PANASONIC + 4 głośniki średnio-niskotonowe + 4 głośniki wysokotonowe + subwoofer. W subie jest mały wzmacniacz, dzieki któremu grają tylne głośniki w drzwiach oraz puka sub. Radio jako tak ma 2-kanałową koĂącówkę mocy (swoją drogą moc i jakość jest naprawdę niezła - w mojej ocenie Pioneer jest słabszy jakościowo) i do tyłu leci jedynie sygnał do wzmacniacza w subie a od niego do tylnych głośników w drzwiach. Nie wiem jakiej mocy jest ten wzmacniacz, ale z nóg nie zwala mocą... Suma sumarum: wypięcie wtyczki z suba = brak dźwięku z tyłu. Nic.
Do rzeczy. Leży w garażu taki zdechlak ROADSTAR 2x40RMS na MOSFET-ach z możliwością mostkowania. Leży 25cm zdechlak LTC na fajnym, szerokim, gumowym resorze. Badziew, ale potrafi fajnie nisko schodzić basem. Ma malutką skrzynkę niespełna 20l closed. W tej skrzynce jest wystarczająco niski bas, a głośnik nie zamula czyli jest w miarę szybki.
Zaczynamy oczywiście od demontażu:
1. wyjąć roletę
2. położyć tylne oparcia
3. zdemontować boczek prawy, czyli:
Odkręcamy śrubkę (śrubokręt krzyżak) w plastiku trzymającym koĂącówkę rolety:
odkręcamy śrubkę (śrubokręt krzyżak) w plastiku osadzenia kasety rolety
Odkręcamy 2 śruby krzyżakowe z uchwytu do mocowania bagażu (prawy dolny region bagażnika na boczku):
Dobrze jest dla własnej wygody zdjąć chromowany próg bagażnika, zamocowany 4 wkrętami na torx (o ile pamiętam T25). Boczek na kilka mm wchodzi pod niego i przy zdejmowaniu boczka może i obleci, ale przy zakładaniu na pewno będzie kicha.
Odkręcamy imbusem 5 kołek zatrzasku oparcia kanapy tylnej i odchylamy tapicerkę do przodu:
Energicznie pociągamy do siebie górę boczka:
Potem pociągamy do góry boczek w rejonie wyprowadzenia pasa bezpieczeĂąstwa i boczek można położyć w bagażniku... Jesli chcesz wyjąć suba, to trzeba odkręcić 3 śrubki na klucz 8:
I można wyszarpać suba do góry i gotowe:
Jesli dodatkowy sub ma uzupełniać seryjny, to oczywiście można sobie odpuścić wszystkie wyżej wymienione czynności i zaczynać od elektryki, czyli od tego momentu:
ÂŚciągamy taśmę izolacyjną z wiązki suba. Potrzebne będą nastepujące rzeczy:
- stały plus - jest, czerwono-niebieski, PIN 1
- stała masa - jest, brązowy, PIN 4
- remote, czyli włączanie wzmacniacza po włączeniu radia - jest, biały, PIN 5
- sygnał lewego i prawego kanału - są, PIN 6 oraz 7
- masa wejściowa - jest, PIN 8
To wszystko co trzeba. Instalacja elektryczna jest wystarczająca na mały dodatkowy piecyk. Spokojnie uciągnie taki wzmacniacz, w razie czego można w skrzynce bezpieczników zmienić bezpiecznik na nieco większy. Obaw nie ma - przekrój przewodów wystarcza do przepływu prądu rzędu 30-40A więc spokojna głowa jeśli damy zamiast oryginalnego bezpiecznika 15A powiedzmy 20A. Doprowadzenie sygnału z pinów 6, 7 i 8 zrealizowałem przez kabelek chinch. Po prostu w krótkim, 50cm obciąłem z jednej strony wtyczki i dolutowałem do instalacji suba. Nie ma żadnych niepożądanych efektów.
Teraz rzezanie kabli... Ja zawsze oskubuję oryginalny przewód z izolacji na odcinku ok. 1c ale go nie przecinam. Po oskórowaniu cynuję i dolutowuję do niego dodatkowy przewód. Tak też zrobiłem i tu. Potem izolacja i to solidnie. Dla pewności dodatkowe dolutowane przewody złapałem niedaleko połączenia lutowanego trytytkami - zabezpieczenie przed przypadkowym wyrwaniem itp.
Włączamy sprzęcicho i testujemy. Ustawiamy gain żeby nie było przesteru albo zniekształceĂą i jazda... Obecnie mam to co najbardziej lubię: bas bardziej czuć niż słychać. I o to chodzi. Jeśli ktoś chciałby mocniejszy piecyk, to osobiście uważam, że można spokojnie pakować takiego, który ma na zabezpieczeniu 25-30A bezpiecznik. Fabryczna instalacja powinna dać radę.
Składamy całość do kupy. Jeśli piecyk gabarytowo nie jest za duży to spokojnie zmieści się obok fabrycznego suba i starczy wypuścić przewód do głośnika - właśnie tak zrobiłem ja.
Zamykamy klapkę i dajemy czadu...

-------------
ÂŹródło: samnaprawiam.com
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 09 sie 2012, 22:12
- Lokalizacja: Pruszków/Warszawa
oczywiście ze sie da. przesyłam fote pinów.
1. musisz kupić mini iso dla pinów
2. wyciągasz z kostki piny aby dołożyć do fabrycznej kostki
![Obrazek]()
3. wkładasz piny do kostki A (schemat na dole) w miejsca 4 i 5 bodajże 1 i 2 masz zajete (idą do do fabrycznego wzmacniacza) jak masz bose to wystkie zajete ale zakładam ze nie masz.
4. piny 4 i 5 zalutowujesz do 2 koncówek typu chincz do plusa (czyli środek końcówki) 4 do jednej 5 do drugiej a mase obu końcówek musisz sie wpiąć pod pin 3 (ground - uziemienie, masa) (naciac izolacje i zlutować) tym sposobem masz wyjscie sygnałowe na wzmacniacz prawy przód i lewy przód, dalej ciągniesz chincze itp
kostka A na foto poz 1,2,3,4,5 to wyjścia sygnałowe z radia, czyli na wzmacniacz
![Obrazek]()
dawno temu to robiem u siebie i mam nadzieje ze dobrze to opisalem.
1. musisz kupić mini iso dla pinów
2. wyciągasz z kostki piny aby dołożyć do fabrycznej kostki
3. wkładasz piny do kostki A (schemat na dole) w miejsca 4 i 5 bodajże 1 i 2 masz zajete (idą do do fabrycznego wzmacniacza) jak masz bose to wystkie zajete ale zakładam ze nie masz.
4. piny 4 i 5 zalutowujesz do 2 koncówek typu chincz do plusa (czyli środek końcówki) 4 do jednej 5 do drugiej a mase obu końcówek musisz sie wpiąć pod pin 3 (ground - uziemienie, masa) (naciac izolacje i zlutować) tym sposobem masz wyjscie sygnałowe na wzmacniacz prawy przód i lewy przód, dalej ciągniesz chincze itp
kostka A na foto poz 1,2,3,4,5 to wyjścia sygnałowe z radia, czyli na wzmacniacz
dawno temu to robiem u siebie i mam nadzieje ze dobrze to opisalem.
Dzięki wam bardzo!!! Właśnie tego typu schematów szukałem, bo jakoś ciężko mi było uwierzyć w gatke gościa ze sklepu że tyle z tym problemów i wiele rzeczy trzeba dokupić skoro jest tam wzmacniacz i tuba, a sygnał wiadomo gdzieś w kabelkach jest! i właśnie się dowiedziałem gdzie
kabelki z prądem puszcze z aku bo sama tuba 250rms i jeszcze dwa głośniki po 80 także nawet kondensator będzie wskazany bo w poprzednim aucie po 2latach aku i alternator do wymiany przez skoki napięcia 


Pomożecie mi podłączyc suba Bose z Audi A6? Otóż auto to Mercedes i w nim nie ma wyjścia na wzmacniacz, więc tak podłączyłem stały plus, wzbudzenie i stałą mase. Teraz mam problem- do czego jest ten rząd kabelków cienikich i grubych w kostce do wzmacniacza? Cienkimi zapewne przychodzi sygnał do wzmacniacza? Czy można tam dac sygnał zmostkowany z głośnika z półki tylnej? Trzeba wszystkie podłączac? Grube to pewnie sygnał który wychodzi ze wzmacniacz na głośniki? I ostatnie najważniejsze pytanie- z drugiej strony wzmacniacza jest kostka 4-pinowa z której wychodzą kable do subwoofera. Które z tych pinów mam podłączyc? Bo z subwoofera mam kabel dwużyłowy 

Poprawiłem się
Podłączyłem wzmacniacz i gra, tylko chciałbym żebyście sprawdzili czy tak jest dobrze:
Wzmacniacz Bose przedliftowy A6
-Pin 7,8,9(cienkie kable) - zmostkowałem te piny i podłączyłem do kabla przychodzącego do głośnika w tylnej półce(kabel czarny z czerwonym paskiem)
-Pin 6,10(cienkie kable) - zmostkowałem te piny i podłączyłem do kabla przychodzącego do tego samego głośnika w tylnej półce(kabel czarny)
-Pin 13- stały plus
-Pin 14- wzbudzenie
-Pin 15- stała masa
I co to jest masa sygnału? Bo podłączyłem ją pod sygnał z głośnika.
Ogólnie to nie pasuje mi to, że cienkich kabli jest 5 i czy tak jak je podłączyłem jest prawidłowo, jakbyście mogli to sprawdzic i zasugerowac zmiany to będę wdzięczny

Podłączyłem wzmacniacz i gra, tylko chciałbym żebyście sprawdzili czy tak jest dobrze:
Wzmacniacz Bose przedliftowy A6
-Pin 7,8,9(cienkie kable) - zmostkowałem te piny i podłączyłem do kabla przychodzącego do głośnika w tylnej półce(kabel czarny z czerwonym paskiem)
-Pin 6,10(cienkie kable) - zmostkowałem te piny i podłączyłem do kabla przychodzącego do tego samego głośnika w tylnej półce(kabel czarny)
-Pin 13- stały plus
-Pin 14- wzbudzenie
-Pin 15- stała masa
I co to jest masa sygnału? Bo podłączyłem ją pod sygnał z głośnika.
Ogólnie to nie pasuje mi to, że cienkich kabli jest 5 i czy tak jak je podłączyłem jest prawidłowo, jakbyście mogli to sprawdzic i zasugerowac zmiany to będę wdzięczny

Dopiero dzisiaj znalazłem czas na wpięcie zestawu i mam mały problem wpiołem się jak radził "DOC" wszystko gra tylko że osiąga połowe mocy tego co miałem w poprzednim aucie praktycznie bez porównania, jedyna nowa rzecz to kondensator 3.7F ale on z zasady daje większego kopa przy głębokim basie a nie obcina. Jedyna rozsądna myśl jaka przychodzi mi do głowy to cinche mają słaby sygnał, jutro może podepne od kolegi wzbudzenie i cinche może sprawa się wyjaśni. Miał ktoś ten problem?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 12 kwie 2012, 19:41
- Lokalizacja: Głogów
witam
czy wszystkie audi maja zainstalowane fabrycznie przewody do instalacji subwoofera czy też są wersje bez tych przewodów, mam taki problem iż w mojej audi w kostce mini iso (kostka A) są podłączone tylko 3 przewody, rozkreciłem cały boczek gdzie jest instalowany fabrycznie subwoofer i nie znalazłem kostki przyłączeniowej (tej różowej). chce zainstalować głośniki na tył auta i fabryczne przewody do głośników występują ale nie mam pojęcia dokąd wędrują
ni w ząb nie mogę tego ugryźć, gdyż wszędzie opisy są jak zrobić to w przypadku gdy występują wszystkie "zajęte" piny w mini iso. pozdrawiam 
czy wszystkie audi maja zainstalowane fabrycznie przewody do instalacji subwoofera czy też są wersje bez tych przewodów, mam taki problem iż w mojej audi w kostce mini iso (kostka A) są podłączone tylko 3 przewody, rozkreciłem cały boczek gdzie jest instalowany fabrycznie subwoofer i nie znalazłem kostki przyłączeniowej (tej różowej). chce zainstalować głośniki na tył auta i fabryczne przewody do głośników występują ale nie mam pojęcia dokąd wędrują


Zabawny Facet ]
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 27 gru 2013, 17:56
- Lokalizacja: Gostyń
atal pisze:Poprawiłem się![]()
Podłączyłem wzmacniacz i gra, tylko chciałbym żebyście sprawdzili czy tak jest dobrze:
Wzmacniacz Bose przedliftowy A6
-Pin 7,8,9(cienkie kable) - zmostkowałem te piny i podłączyłem do kabla przychodzącego do głośnika w tylnej półce(kabel czarny z czerwonym paskiem)
-Pin 6,10(cienkie kable) - zmostkowałem te piny i podłączyłem do kabla przychodzącego do tego samego głośnika w tylnej półce(kabel czarny)
-Pin 13- stały plus
-Pin 14- wzbudzenie
-Pin 15- stała masa
I co to jest masa sygnału? Bo podłączyłem ją pod sygnał z głośnika.
Ogólnie to nie pasuje mi to, że cienkich kabli jest 5 i czy tak jak je podłączyłem jest prawidłowo, jakbyście mogli to sprawdzic i zasugerowac zmiany to będę wdzięczny
Odnawiam Temat-czy jest to prawidłowe podlaczenie Subwoofera Bose pod nieoryginalne radio??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 12 kwie 2012, 19:41
- Lokalizacja: Głogów
prosiłbym o ponumerowanie pinów czy one idą od lewej do prawej czy od góry do dołu
rozpiska:
1 - +12V stałe
2 i 3 wyjście na lewy głośnik śr. i wys. ton
4 - masa
5 - sterowanie zał/wył + 12V
6 - wejście kanał lewy
7 - wejście kanał prawy
8 - masa wejśc
9 i 10 wyjście na prawy głośnik śr. i wys. ton

1 - +12V stałe
2 i 3 wyjście na lewy głośnik śr. i wys. ton
4 - masa
5 - sterowanie zał/wył + 12V
6 - wejście kanał lewy
7 - wejście kanał prawy
8 - masa wejśc
9 i 10 wyjście na prawy głośnik śr. i wys. ton
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Zabawny Facet ]