Dziwne odgłosy z układu dolotowego
Dziwne odgłosy z układu dolotowego
Witam Was w ten ÂŚwiąteczny dzień....
Zacznę od razu....
Normalna jazda... Przyjechałem pod dom, zgasiłem auto. Po godzinie chciałem znów pojechać odpalam i: po odpaleniu zaczął silnik nierówno pracować i słychać jakiś dźwięk, podniosłem maskę i słyszę uderzenia ale żadne metaliczne tylko stwierdziłem, że to odgłosy powietrza typu BU BU BU.... z dolotu filtra powietrza. Odłączyłem wąż gumowy od dolotu turbiny, turbinka się obraca i czuc dalikatne cofanie się powietrza lekko odczuwalne pod dłonią i przy tym ten dźwięk.... Odłączyłem też rurkę za intercoolerem przed samym kolektorem dolotowym i dźwięk stał się coraz mocniejszy, ale nie czuć uderzeń powietrza pod dłonią z kolektora. przy zatkaniu dłonią dolotu, dławiąc silnik odgłosy przestają być słyszane...
Czy ktoś z drogich forumowiczów miał podobny przypadek i na co mogą wskazywać takie objawy?
Wesołych ÂŚwiąt życzę.
Zacznę od razu....
Normalna jazda... Przyjechałem pod dom, zgasiłem auto. Po godzinie chciałem znów pojechać odpalam i: po odpaleniu zaczął silnik nierówno pracować i słychać jakiś dźwięk, podniosłem maskę i słyszę uderzenia ale żadne metaliczne tylko stwierdziłem, że to odgłosy powietrza typu BU BU BU.... z dolotu filtra powietrza. Odłączyłem wąż gumowy od dolotu turbiny, turbinka się obraca i czuc dalikatne cofanie się powietrza lekko odczuwalne pod dłonią i przy tym ten dźwięk.... Odłączyłem też rurkę za intercoolerem przed samym kolektorem dolotowym i dźwięk stał się coraz mocniejszy, ale nie czuć uderzeń powietrza pod dłonią z kolektora. przy zatkaniu dłonią dolotu, dławiąc silnik odgłosy przestają być słyszane...
Czy ktoś z drogich forumowiczów miał podobny przypadek i na co mogą wskazywać takie objawy?
Wesołych ÂŚwiąt życzę.
- mnichu
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 10 sty 2012, 13:53
- Lokalizacja: TKA - świetokrzyskie
Pod wałkami... pod każdą krzywką sprawdz czy wszędzie znajduje się dzwigienka zaworowa. A na chłopski rozum (nie wiem jaki obeznany jesteś...) to będzie zabawa typu "znajdz różnicę" . Czyli szukaj zaworu który ma osprzęt (jego brak) inny niż reszta zaworów. A najlepiej jak zrobisz zdjęcia... wrzucisz na forum to ocenimy.MarcinDob pisze:Na co zwracać przedewszystkim uwagę?
Zła wiadomość jest taka.... że bedą koszty rzędu paru tysięcy.
Passat 3BG 1.9 TDI 205KM / 467NM
Więc sprawa wygląda następująco: powypadały dźwigienki spod wałków i co teraz?! Mechanik powiedział, że ów wałki się powycierały i te dźwigienki i trzeba nowe graty założyć, a jak wiadomo są to koszty. Co o tym sądzicie i jakiej firmy, marki polecacie wałki?
http://zapodaj.net/1a6461401c8b2.jpg.html
http://zapodaj.net/89a7add3d8999.jpg.html
http://zapodaj.net/08260339b0c6a.jpg.html
http://zapodaj.net/4d9ec6f9604eb.jpg.html
http://zapodaj.net/f284ec0a664b0.jpg.html
http://zapodaj.net/1a6461401c8b2.jpg.html
http://zapodaj.net/89a7add3d8999.jpg.html
http://zapodaj.net/08260339b0c6a.jpg.html
http://zapodaj.net/4d9ec6f9604eb.jpg.html
http://zapodaj.net/f284ec0a664b0.jpg.html
- mnichu
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 10 sty 2012, 13:53
- Lokalizacja: TKA - świetokrzyskie
a co z zaworami ? ÂŻaden nie dostał po "łebku" ?
Zgadza się... jak ktoś ma szczęście i zawory całe.... to można to jakoś zklecić za wzglednie małe pieniadze. Sam kiedyś poskładałem Opla po zerwanym pasku rozrządu podczas jazdy... zawory uderzyły w tłoki ale przed ich wygięciem wczesniej popekały dzwigienki... poskładałem na nowych dzwigniach... i lata do dziś.qwertyy pisze:Ja wydałem po takiej samej awarii około 180zł i auto od tamtego momentu przejechało jakies 60tyś
Passat 3BG 1.9 TDI 205KM / 467NM
Podobno w Focie mają 4 wałki rozrządu,24 dzwigienki zaworowe,24 popychacze zaworowe,24 podkladki od popychaczy za 2400 zł za komplet firmy ruville.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Audi 100 2.3E 136 PS NF było, Audi 100 2.8E Quattro 174 PS AAH było ,Audi A6 2.5 TDi Quattro 179 PS AKE jest
Po całym dniu biegania i przeglądania netu, rozważaniu wielu opcji:
nowe graty rouville 2200pln
regenerowane głowice z regenerowanymi wałkami (kompletne) 3800pln
drugi silnik ale z literką "B" 0d 2005r -5000pln
+ pasek, rolki cały rozrząd 1200 rouville
A jak wyglądają zawory w tym silniku to jeszcze do tego nie doszedłem -jutro tez dzień mamy :P
albo może tylko wymienić dźwigienki zaworowe.... wałki nie są tragiczne jak to nieraz wygląda, że ewidentnie koleina jest wyjechana :P fakt dźwigienki zjechane ale po założeniu nowych powinno się to dalej trzymać razem....
Mam mętlik w głowie.....
nowe graty rouville 2200pln
regenerowane głowice z regenerowanymi wałkami (kompletne) 3800pln
drugi silnik ale z literką "B" 0d 2005r -5000pln
+ pasek, rolki cały rozrząd 1200 rouville
A jak wyglądają zawory w tym silniku to jeszcze do tego nie doszedłem -jutro tez dzień mamy :P
albo może tylko wymienić dźwigienki zaworowe.... wałki nie są tragiczne jak to nieraz wygląda, że ewidentnie koleina jest wyjechana :P fakt dźwigienki zjechane ale po założeniu nowych powinno się to dalej trzymać razem....
Mam mętlik w głowie.....
- mnichu
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 10 sty 2012, 13:53
- Lokalizacja: TKA - świetokrzyskie
Kuszące do tego jeszcze odma żeby była....MarcinDob pisze:nowe graty rouville 2200pln
Dużo..... jak dla mnie za dużo.MarcinDob pisze:regenerowane głowice z regenerowanymi wałkami (kompletne) 3800pln
Nie każdy silnik z literką B jest dobry No i.... od 2003 roku. Fakt... jeśli chcesz silnik na "najnowszych" wałkach... to końcówka produkcji.MarcinDob pisze:drugi silnik ale z literką "B" 0d 2005r -5000pln
Zacznij od sprawdzenia zaworów... bo to może całkowicie nastawić Cię na inne rozwiązanie problemu.MarcinDob pisze:albo może tylko wymienić dźwigienki zaworowe.... wałki nie są tragiczne jak to nieraz wygląda, że ewidentnie koleina jest wyjechana :P
Znaczy chcesz tylko dzwigienki wsadzić nowe ? Gwarantuję Ci że wylecą ponownie za jakiś czas...MarcinDob pisze: fakt dźwigienki zjechane ale po założeniu nowych powinno się to dalej trzymać razem....
Jak robisz budżetowo.... to do tych dzwigienek dodaj jeszcze pestki i hydroregulatory.
Passat 3BG 1.9 TDI 205KM / 467NM
Rouville za 2200 , w jakiej hurtowni zanlazłes taką cene ?
Caly rozrzad rouville za 1200 ,ale chyba bez napinacza paska rozrzadu? sam napinacz 230 zł , pompa wody kagera bardzo dobra 166 zł moze byc.Robiłem ostatnio rozrzad 7 rolek rouville 4 paski gates , pompa wody kager , termostat wahler, simeringi walu i wałków,1209 zł bez napinacza.
Ja bym zrobił tak :
-wałki rouville za 2200
-rozrzad za 1200 bez napinacza stary zabezpieczy jakims drucikem +simerinigi wałków+uszczelki pokryw zaw dodatkowo razem z pastą moze być optid czarna
-obejrzał bym tez miski dolna i gorna i uszczelke kołnierza uszczelniającego wału przod,uszczelke pod pompa wspomagania kolo chlodniczki oleju bo ciekną za jednym rozbieraniem
-jak ciekły te uszczelki lub z pokryw zaworów to weze wodne sa do wymiany pod zbiorniczkiem 3 sztuki i dodatkowo jeden mały do chlodniczki oleju
-nie wiem jaki ma przebieg ale jak 400 tys to wyciagniety jest łancuch pompy oleju w misce i trze w prowadnice.
lub podjechałbym do Niemiec i tam kupił wałki w serwisie na pewnno taniej niz w Polsce
NIe kupiłbym drugiego silnika wolałbym w tej cenie zrobic swoj --wtedy wiem co mam.
Caly rozrzad rouville za 1200 ,ale chyba bez napinacza paska rozrzadu? sam napinacz 230 zł , pompa wody kagera bardzo dobra 166 zł moze byc.Robiłem ostatnio rozrzad 7 rolek rouville 4 paski gates , pompa wody kager , termostat wahler, simeringi walu i wałków,1209 zł bez napinacza.
Ja bym zrobił tak :
-wałki rouville za 2200
-rozrzad za 1200 bez napinacza stary zabezpieczy jakims drucikem +simerinigi wałków+uszczelki pokryw zaw dodatkowo razem z pastą moze być optid czarna
-obejrzał bym tez miski dolna i gorna i uszczelke kołnierza uszczelniającego wału przod,uszczelke pod pompa wspomagania kolo chlodniczki oleju bo ciekną za jednym rozbieraniem
-jak ciekły te uszczelki lub z pokryw zaworów to weze wodne sa do wymiany pod zbiorniczkiem 3 sztuki i dodatkowo jeden mały do chlodniczki oleju
-nie wiem jaki ma przebieg ale jak 400 tys to wyciagniety jest łancuch pompy oleju w misce i trze w prowadnice.
lub podjechałbym do Niemiec i tam kupił wałki w serwisie na pewnno taniej niz w Polsce
NIe kupiłbym drugiego silnika wolałbym w tej cenie zrobic swoj --wtedy wiem co mam.
Audi 100 2.3E 136 PS NF było, Audi 100 2.8E Quattro 174 PS AAH było ,Audi A6 2.5 TDi Quattro 179 PS AKE jest
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga