[AQJ 4.2 340 KM] Odczyt grupy 093
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
- Imię: Radosław
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Ostróda
tkamicki5 pisze:ale o jakim pierscieniu mowicie dokladnie?o tym co hall w nim siedzi?moze on sie przestawic jakos?bieznia dolna nastawnika byla cala,widzialem jej dwa konce bynajmiej,calej nie da sie zobaczyc chyba ze sie wyjmie nastawnik...
jak widać końce dolnego ślizgu to myślę że musi być on na miejscu , inaczej by odpadł.
Mówimy o blaszce przykrecanej do wałka pod hallem. I tym języku któy powinien idealnie pasowaćw wałek.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
- Imię: Radosław
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Ostróda
tkamicki5 pisze:Mowisz o jęzuku ktora ma,czyjnik halla czy ta,blaszka? dzisiaj podmienialem czujnik i wygladalo tam wszystko niby dobrze aczkolwiek nie zaglębiałem sie jakos specjalnie w tą blaszke walka co hall w nią wchodzi...myslisz ze mogla sie jakos przestawic?
...blacha przykręcana do wałka z któej czyta czujnik . NIe wiem czy ją ruszałeś , ale ona ma "język" i on powinien wejsć we wcięcie w wałku.
https://www.google.pl/search?q=07890523 ... 80&bih=684
[ Dodano: 2013-12-21, 23:22 ]
xoslox pisze:tkamicki, tak powinno być poprawnie, sorry za wprowadzenie w błąd Podałem Ci dane do banku 2, gdzie Ty wkleiłeś zdj z banku 1.
Bank 1 (Strona pasażera):
[url=http://images65.fotosik.pl/494/39ca4d9e423c39fa.png]Obrazek[/URL]
[url=http://images65.fotosik.pl/494/3001af51d45519f7m.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images63.fotosik.pl/494/6c3ccbefd2fe850am.jpg]Obrazek[/URL]
Bank 2 (Strona kierowcy):
[url=http://images63.fotosik.pl/494/becfacaa90d0e3d1.png]Obrazek[/URL]
[url=http://images65.fotosik.pl/494/94a3348c1eb04f2bm.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images61.fotosik.pl/493/d0c4c11715abd4b7m.jpg]Obrazek[/URL]
zdjęcia dokładnie na odwrót powinieneś dać
[ Dodano: 2013-12-22, 09:16 ]
Zastanawia mnie błąd który tkamicki5, przedstawił http://translate.google.p...pera%26hs%3DTlf
Opis wskazuje na problem z zaworem Banku 2 , a poniższe możliwe rozwiązania problemu .."Replace Camshaft Adjustment Valve Bank 1 (N208) " .
W poniższym linku jest opisane jak sprawdzić działanie elektrozaworu .
http://www.dj-sures.com/GraphicFiles/Au ... ecking.pdf
CO prawda u tkamicki5, widać ze zawór działa bo faza się przestawia. Jednak nie zaszkodziło by to sprawdzić.
Przychodzi mi jeszcze do głowy ( oczywiście ustalamy ze bieżnie sa całe , ilosć oczek jest poprawna , blacha pod hallem jest poprawnie przykręcona do wałka) to nieszczelność na trzpieniu w napinaczu . Mówię o trzpieniu który przestawia elektrozawór . Nie rozbierałem tego jeszcze , ale wewnątrz są zapewne sekcje a trzpień
z oringami przestwiając się przekierowuje odpowiednio olej.
Może poszedł oring i częściowo ciśnienie podnosi bieżnię , a po przełączeniu się Faz podnosi ją jeszcze wyżej.
Mam cały napinacz , zobaczę czy jest możliwe rozebranie tego i wyjęcie trzpienia i jak on wygląda.
Myślę tkamicki5, że można było to sprawdzić gdy miałęś dekiel zdjęty. Uruchomićsilnik bez dekla na kilka sekund ( trochę oleju poleci ale niewiele ) . Bieżnia napianacza po stronie kierowcy powinna być w dolnym położeniu , jeśli idzie do góry to coś jest nie tak z przekierowaniem oleju przez zawór.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
- Imię: Radosław
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Ostróda
tkamicki5 pisze:Podawalem zdjecie z banku 2 czyli strony kierowcy,i widac ze jest dobrze..chyba ze sie myle... Nie ruszalem Daniel tej blachy ale sie jej przyjrze dzisiaj. Mi cewka cos podpada,ona daje przeciez sygnal przelanczania fazy,ciekawe czy nie zaciela sie w jakis sposob ze trzyma te 14CF a nie 0 .
mierzyłeś rezystancję , jakie były wyniki ?
mierzyłem,na odydwu było blisko 14
[ Dodano: 2013-12-22, 09:58 ]
ale na tej od strony kierowcy właśnie tak jakby skakała ta rezystancja,może to przez to ze ciezko utrzymać było w jednym położeniu te krocce od miernika
[ Dodano: 2013-12-22, 09:59 ]
najlepiej jakby miał cewke na podmiane ale kurde nie mam:/
[ Dodano: 2013-12-22, 09:58 ]
ale na tej od strony kierowcy właśnie tak jakby skakała ta rezystancja,może to przez to ze ciezko utrzymać było w jednym położeniu te krocce od miernika
[ Dodano: 2013-12-22, 09:59 ]
najlepiej jakby miał cewke na podmiane ale kurde nie mam:/
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
tkamicki5, Zostaw nastawnik i cewkę w spokoju, bo z logów wynika, że wszystko z nimi jest w porządku - przestawiał wałek.
Tu kawałek Twojego loga.
72.49 2560 Cam Ctrl. ON 22.0 35.0 72.72 2600 6.65 29.0 23.0
72.94 2640 Cam Ctrl. ON 22.0 35.0 73.16 2680 6.70 29.0 23.0
73.39 2720 Cam Ctrl. ON 22.0 35.0 73.61 2720 6.70 29.0 23.0
73.83 2760 Cam Ctrl. ON 22.0 35.0 74.06 2800 6.75 29.0 23.0
Jak widać B1 przestawiony na 22*, B2 przestawiony na 35* (Twoje 14 minięte i 21 przestawienia - zgadza się ) - rozrząd do ustawienia
Tu kawałek Twojego loga.
72.49 2560 Cam Ctrl. ON 22.0 35.0 72.72 2600 6.65 29.0 23.0
72.94 2640 Cam Ctrl. ON 22.0 35.0 73.16 2680 6.70 29.0 23.0
73.39 2720 Cam Ctrl. ON 22.0 35.0 73.61 2720 6.70 29.0 23.0
73.83 2760 Cam Ctrl. ON 22.0 35.0 74.06 2800 6.75 29.0 23.0
Jak widać B1 przestawiony na 22*, B2 przestawiony na 35* (Twoje 14 minięte i 21 przestawienia - zgadza się ) - rozrząd do ustawienia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
- Imię: Radosław
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Ostróda
xoslox pisze:Sugerowałem to już na samym początku...Zagór pisze:rozrząd do ustawienia
Wiem że rozrząd trochę przestawiony. Przyznam się że ja to z Tomaszem (Tkamicki) ustawiałem.
Robilismy na listwie , fakt że bez blokady wału . Ale 2 miechy temu robiliśmy to też bez blokady wału i wyszło nam przesunięcia chyba 1 KW.
Robiłem to kilka razy u siebie , więc jestem zdziwiony ,że tak tutaj wyszło . Poprawimy to .
Wczoraj Tomasz podjechał do mnie i podmieniliśmy cewkę na Banku 2 . Wyjęta cewka miała rezystancję ok 15 ohm.Dziś ją jeszcze mierzyłem i rezystancja raz jest stała , za chwilę pływa 15-100 ohm.
Używkę wsadziliśmy z mojego starego napinacza. Udało się za 3-cim razem wykasować błąd 17930/P1522 - Camshaft Adjustment; Bank 2: Malfunction
Zmienna Faza Banku 2 staneła z 14 KW na 0KW.
Podczas jazdy zrobiony Log i działają obie strony w zakresie 21-22 KW.
Tomasz zrobił ponad 100 km i błąd nie powrócił .
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga