Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AQJ 4.2 340 KM] Odczyt grupy 093

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 21 gru 2013, 12:45

Hmmm wygląda tak jakbyś miał ciągle wysterowany jeden z nastawników. Prosty test to odłączenie od niego wtyczki i sprawdzenie czy może się nie opuści, a drugi sposób to fizyczne sprawdzenie czy rzeczywiście się nie zblokował w pozycji górnej. Dodatkowo w 093 masz odczyty wahające się przy wartościach 8 i 2, oraz 5 i 2 a przy przełączeniu nawet 29.0 i 26.0 (gdzie max. powinno być 15) co świadczy, że rozrząd nie jest prawidłowo założony.

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 21 gru 2013, 12:51

rozrząd był składany na blokadzie,wał również był ustawiony idealnie rzecz biorąc....ale mówisz żeby odłączyć wtyczke od napinacza i odpalić auto? tu jest zdjęcie nastawnika po zdjęciu dekla...
http://www59.zippyshare.com/v/29925629/file.html

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 21 gru 2013, 13:17

Możesz spróbować odpalić i po czasie zdjąć wtyczkę, tylko nie gazuj, żeby nastawnik nie przełączał.

Pin 16 na łańcuszku chyba powinien pokrywać się ze znacznikiem a u Cb chyba ucieka na prawo ?
Ostatnio zmieniony 21 gru 2013, 13:46 przez xoslox, łącznie zmieniany 1 raz.

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 21 gru 2013, 13:21

no spróbuje zrobić jak mówisz,chyba nic sie nie stanie co? tu daje zdjęcia jak sie pokrywają cechy na wałkach
http://www12.zippyshare.com/v/65872114/file.html
http://www30.zippyshare.com/v/15968860/file.html

to sie teraz zmieszałem,na której głowicy cechy powinny sie idealnie pokrywać z rolką/pinem łańcuszka?a na której powinno być lekko przestawione?

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 21 gru 2013, 13:35

tkamicki, tak powinno być poprawnie, sorry za wprowadzenie w błąd ;) Podałem Ci dane do banku 1, gdzie Ty wkleiłeś zdj z banku 2.

Bank 1 (Strona pasażera):

Obrazek


Bank 2 (Strona kierowcy):

Obrazek
Ostatnio zmieniony 23 gru 2013, 20:52 przez xoslox, łącznie zmieniany 5 razy.

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 21 gru 2013, 13:54

czyli ucieka na prawo mi...co to oznacza? zablokowanie nastawnika tak jak pisałeś?czy przestawienie rozrządu na łańcuchu?

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 21 gru 2013, 17:18

Musisz sprawdzić ten nastawnik, jak nie to rozrząd do poprawy. Więcej niestety nie potrafię pomóc, bo pomysły mi się skończyły skoro rozrząd ustawiony na blokadach itp, oraz sprawdzony czujnik halla.

Ale jak ma być dobrze to musi być tak jak instrukcje podają ;)

I tu pozwolę sobie zacytować wypowiedź kolegi Zagór:

"To co musi mieć zakład to:
- blokada wałków
- blokada wału korbowego
- dynamometry i to dwa - jeden do 50Nm, drugi do 10Nm
- ściągacz do kół zębatych
- czas
- wiedzę

Mając to wszystko, nie ma możliwości zrobić źle, nie mając jednego z tych elementów - nie da się, bo zawsze coś gdzieś będzie "na oko" - a to pokaże nam się w 093..."
Ostatnio zmieniony 21 gru 2013, 22:12 przez xoslox, łącznie zmieniany 1 raz.

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 21 gru 2013, 17:41

ale jak nastawnik sprawdzić?a cewka może też coś nawalać w nim?no ja też nie mam pomysłów juz...nastawnik pracuje ale nie w tym zakresie co powinien..rozłanczałem go przy odpalonym aucie ale nic nie poprawiło sie

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 21 gru 2013, 20:17

xoslox, rysunki które wstawiłeś tyczą się tylko jednej strony silnika. Akurat nie tej o którą tutaj chodzi.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 21 gru 2013, 20:54

Bawół1, to poratuj nas jak powinno być na Banku 2 ;)

A tak poza kolejnością to u Cb w 2.8 przestawianie jest realizowane napinaczem ? ? ?

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 21 gru 2013, 21:20

rys 1 Bank 2
rys 2 Bank 1


Tak w moim 2,8 zmienne fazy wyglądają tak samo. Ustawiałem to u siebie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 21 gru 2013, 21:48

Bawół1, ÂŚwietna instrukcja ;)

Te 2 rysunki w sumie się pokrywają, ale dorzucę:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 21 gru 2013, 21:58

Czyli mam dobre ustawienie na to wychodzi...to co psuje mi ten wynik w 90 kanale w takim razie?....

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 21 gru 2013, 22:14

tkamicki5, tomasz jeszcze nie wiem. Jesteś pewein że dolna bieznia była na miejscu ?

Na drugim linku na poprzedniej stronie widać że strony silnika sie rozjechały.
Skasuj błedy i zobacz co jest na PB w 90 , 93,32.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 21 gru 2013, 22:20

Bawół1, u mnie kasowanie korekt nie ma wpływu na odczyty z 093, także myslę, że i tu nic nie pomoże :(

Raczej to działa na odwrót, jak są złe odczyty w 093 to się korekty na bankach rozjeżdżają...

Może sprawdzić pierścień z którego czyta czujnik ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga