Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ TIP+Q] Konwerter skrzyni tiptronic

Układ napędowy i skrzynie biegów
young81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 05 lip 2011, 20:24
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: young81 » 10 mar 2013, 21:21

Maciek B* pisze:U mnie objawy są takie że jak jadę na 5 biegu i obroty są 1200-1400 to trzepie jak by opona była nie równa dzwoniłem do gościa co robi automaty powiedział mi że to wina jest sprzęgła ale czy to prawda <mysli> <mysli>
mam dokładnie tak samo (zawieszenie nowe,tarcze wymienione), sprawdzony mechanik dał taką samą diagnozę jak twój "padający konwenter" pojutrze odbieram auto ,konwenter będę miał wymieniony na nowy (1300pln koszt części), dam znać czy wibracje zniknęły:)

michal3388
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 26 mar 2013, 20:36
Lokalizacja: ponad 1000 mnpm

Post autor: michal3388 » 05 kwie 2013, 20:45

young81, i co tam jakie obserwacje ?

tez mam chyba problem ze skrzynia <beczy> jechalem z pracy dzisiaj i juz nie pamietam na ktorym biegu! ale przy dodaniu gazu okolo 70kmh bylo cos takiego jakbym wciskal sprzeglo i puszczal!!!! bylem w szoku potem sie uspokoilo <szok>

moze ktos mi pomoc i doradzic co robic lub co wymienic
z gory dziekuje
Koniec Quattro zadzi :-)

SJake
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 17 lip 2012, 13:54
Lokalizacja: WWL
Kontakt:

Post autor: SJake » 06 kwie 2013, 12:13

young81 pisze:mam dokładnie tak samo (zawieszenie nowe,tarcze wymienione), sprawdzony mechanik dał taką samą diagnozę jak twój "padający konwenter" pojutrze odbieram auto ,konwenter będę miał wymieniony na nowy (1300pln koszt części), dam znać czy wibracje zniknęły:)
No i.... nie dał znać :) Czyli albo się buja dalej albo mineło. :)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 06 kwie 2013, 12:18

SJake pisze:No i.... nie dał znać Czyli albo się buja dalej albo mineło.
Albo jak w większości przypadków: gdy cos dolega i potrzebna pomoc to sie pamięta o forum, a potem żeby zakonczyć temat z opisem co to bylo to już się nie chce pisać <mysli>
Części samochodowe online - Motostacja pl

michal3388
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 26 mar 2013, 20:36
Lokalizacja: ponad 1000 mnpm

Post autor: michal3388 » 06 kwie 2013, 12:39

a co myslicie o moim przypadku ?? :|
Koniec Quattro zadzi :-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 06 kwie 2013, 12:48

michal3388 pisze:a co myslicie o moim przypadku
Na początek to sprawdziłbym, czy nie ma jakichś błędów zapisanych <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

young81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 05 lip 2011, 20:24
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: young81 » 07 kwie 2013, 15:01

SJake pisze:
young81 pisze:mam dokładnie tak samo (zawieszenie nowe,tarcze wymienione), sprawdzony mechanik dał taką samą diagnozę jak twój "padający konwenter" pojutrze odbieram auto ,konwenter będę miał wymieniony na nowy (1300pln koszt części), dam znać czy wibracje zniknęły:)
No i.... nie dał znać :) Czyli albo się buja dalej albo mineło. :)
Witam

Nie zapomniałem o odpowiedzi tylko nie było czasu jej udzielić :) a więc tak , konwerter wymieniony i skrzynia chodzi jak nigdy biegi zmienia płynnie nic nie szarpie i wszystko jest ok, nie czuć drgań i poszarpywań na niskich obrotach i po załączeniu lock up w skrzyni.....bujania auta całkowicie jeszcze nie wyeliminowałem winna jest jeszcze któraś opona albo łożysko koła bo przy prędkości około 70km/h do 110km/h coś huczy jakby od koła lub łożyska i trochę trzęsie autem, ja osobiście obstawiam którąś piastę z tyłu bo objaw występuje nieregularnie tylko ta idealnie gładkich odcinkach i tylko przy dłuższym dystansie jak się wszystko nagrzeje i trzepie całą budą drgań nie czuję na kierownicy, do regeneracji mam też maglownice i to też może być powodem drgań.....sam już nie wiem od czego mam zacząć....

Awatar użytkownika
patrosss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 20 paź 2012, 00:18
Lokalizacja: łódź

Post autor: patrosss » 30 kwie 2013, 04:05

kolego a gdzie robiles skrzynie i jakie koszta dokladne ?

young81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 05 lip 2011, 20:24
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: young81 » 06 maja 2013, 16:19

Serwis Hukałowicz Skrzynie Biegów w Rusocinie koło GdaĂąska koszt naprawy skrzyni 2300pln....ale najlepiej zadzowoĂą albo podjedź a Pan Karol na pewno Ci pomoże i powie co i jak....dla klubowiczów zniżki :)

Awatar użytkownika
patrosss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 20 paź 2012, 00:18
Lokalizacja: łódź

Post autor: patrosss » 06 maja 2013, 22:46

dzwonilem i juz wszystko wiem w czerwcu jade tam;;)

sieno26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 15 lut 2012, 19:21
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: sieno26 » 13 gru 2013, 21:49

Witam, ja borykam się z podobnymi problemami już chwile tyle że mam zwykłego automata 4biega a silnik to AFN.
1. mam duże spalanie bo w granicach 9litrów
2. wydaje mi się że za mało mocy
3. błędów na skrzyni żadnych nie ma więc nie mam żadnego tropu
4. auto szarpie i przeciąga biegi najczęściej z 2 na 3, tak jakby kilkakrotnie wbijało 3, za sekundę 2 i po chwili dopiero siedzi 3. (opisując te przeciągania biegów nie wyolbrzymiam nic tylko naprawdę jest to znaczące)
5. olej z filtrem wymieniony statycznie i zero jakiejkolwiek różnicy w pracy

Jak myślicie czy może to być coś np ze sterownikiem?? czy ewidentnie usterka mechaniczna np konwertera??
pozdrawiam

luke_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 21 paź 2011, 20:12
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zamość

Post autor: luke_A6 » 05 sty 2014, 22:11

Przy jakim rzeczywistym przebiegu pojawiają się problemy ze sprzegłem hydrokinetycznym? objawy wraz z przebiegiem. U mnie były drgania karoserii przy dodawaniu gazu. (licznikowe 170 tyś). Chodzi mi mniej wiecej o określenie faktycznego przebiegu :) Ja mu dałbym na oko 300-400tyś.

Krzysztof1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 12 lut 2013, 18:41
Lokalizacja: Ahlen

Post autor: Krzysztof1972 » 06 sty 2014, 20:32

Pacjent 2.4 97rok
Zatarla sie panewka pompy oleju przy przebiegu 217ooo
Byly objawy padajacego konwertera- przy malej ilosci obrotow trzeslo i przy delikatnej jezdzie podbijalo obroty podczas zmiany biegow- przy dynamicznej jezdzie zmienial biegi ksiazkowo
Wymieniona pompa , konwerter i smiga dalej

matik1310
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 09 sty 2015, 22:45
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: matik1310 » 06 mar 2015, 23:05

Witam ! mam pytanie : czy konwerter skrzyni tip. od a6 c6 asb. będzie pasował do a6 c6 o oznaczeniu silnika bmk. Chodzi o to ,czy na jakims etapie produkcji audi zmieniało coś w skrzyni tiptronic? Mam dylemat ,poniewaz posiadam używane sprzegło hydrokinetyczne w 100% sprawne od asb. a w moim bmk. ewidentnie się już sypie . Miło było by coś zaoszczędzic po 2 miesiacach inwestowania w tą kobiałkę...

[ Dodano: 2015-03-06, 23:05 ]
Jeszcze jedna ważna kwestia! czy przy wymianie sprzegła konieczna jest wymiana oleju w skrzyni? tz. czy jest nieunikniona. Ponieważ olej zmieniałem 3k. km. temu. Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Awatar użytkownika
BoBii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 15 lip 2014, 14:21
Lokalizacja: Kobyłka

Post autor: BoBii » 27 mar 2015, 17:15

Może ktoś rozgryzie mój problem. Skrzynia Tip 5 biegów w 4.2v8 Q, zmienia biegi płynnie i normalnie, ale gdy mam zapięty 5 bieg i jadę stałą prędkością to falują mi obroty. Jeszcze parę razy zauważyłem że przy prędkościach koło 140 km/h potrafi jakby na chwilę przestań napędzać , takie chwilowe przerwanie . Mam duże spalanie koło 25l w mieście przy normalnej jeździe oraz przyspieszenie do 100km/h kuleje koło 1,5sec. Może ktoś coś wymyśli ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga