[ BMK 3.0 224 KM] Wtryski, olej i webasto
[ BMK 3.0 224 KM] Wtryski, olej i webasto
Cześć userzy.
Wiem, że temat na forum był wałkowany miliard razy ale chciałem żeby ktoś mądry (mądrzejszy ode mnie) podsumował mi to co wiem i to co zrobiłem. do rzeczy:
Mam Audi z silnikiem BMK z 2005 r.+ mapa komputera, przebieg oryginalny 169000 (!!!) Tak jak w większości modeli padły wtryski, objawy standardowe (wyczytane również tutaj) tzn. Kopcenie po dłuższym postoju zwiększony stan oleju i problemy z zapalaniem, falowanie obrotów na biegu jałowym Wymieniłem wtryski ale na takie z innym oznaczeniem koszt 4000 zł z wymianą (niestety jutro będę znał ich oznaczenie). Po wymianie pojawił się problem z falowaniem obrotów ale nie na "P" tylko na "D". Dzieje się tak głównie na zimnym silniku, ale zdarza się również na ciepłym. Również spalanie uległo zwiększeniu jeżdżąc na krótkich odcinkach (głównie wieś) czasami Kraków i na pełnym baku nie jestem w stanie zrobić 600 km. Po wspomnianej wymianie przestało działać Webasto i znowu poziom oleju zaczął wzrastać. Zmieniłem sterowniki silnika na najnowsze (podobno oprogramowanie było stare). Teraz samochód po dłuższym postoju znów zaczyna delikatnie kopcić i zasugerowano mi wycięcie DPF gdyż zwiększający się stan oleju sugeruje iż DPF nie wypala się prawidłowo ze względu na bardzo krótkie odcinki jazdy. Kochani ręce mi już opadają. Samochód super wygoda i klasa ale trafia mnie szlag na myśl o kolejnych wizytach w warsztacie. Wszystkich napraw dokonywał warsztat do którego mam zaufanie i wiem (chciałbym wiedzieć) że chłopy mają pojęcie. Serdecznie pozdrawiam Karol.
Wiem, że temat na forum był wałkowany miliard razy ale chciałem żeby ktoś mądry (mądrzejszy ode mnie) podsumował mi to co wiem i to co zrobiłem. do rzeczy:
Mam Audi z silnikiem BMK z 2005 r.+ mapa komputera, przebieg oryginalny 169000 (!!!) Tak jak w większości modeli padły wtryski, objawy standardowe (wyczytane również tutaj) tzn. Kopcenie po dłuższym postoju zwiększony stan oleju i problemy z zapalaniem, falowanie obrotów na biegu jałowym Wymieniłem wtryski ale na takie z innym oznaczeniem koszt 4000 zł z wymianą (niestety jutro będę znał ich oznaczenie). Po wymianie pojawił się problem z falowaniem obrotów ale nie na "P" tylko na "D". Dzieje się tak głównie na zimnym silniku, ale zdarza się również na ciepłym. Również spalanie uległo zwiększeniu jeżdżąc na krótkich odcinkach (głównie wieś) czasami Kraków i na pełnym baku nie jestem w stanie zrobić 600 km. Po wspomnianej wymianie przestało działać Webasto i znowu poziom oleju zaczął wzrastać. Zmieniłem sterowniki silnika na najnowsze (podobno oprogramowanie było stare). Teraz samochód po dłuższym postoju znów zaczyna delikatnie kopcić i zasugerowano mi wycięcie DPF gdyż zwiększający się stan oleju sugeruje iż DPF nie wypala się prawidłowo ze względu na bardzo krótkie odcinki jazdy. Kochani ręce mi już opadają. Samochód super wygoda i klasa ale trafia mnie szlag na myśl o kolejnych wizytach w warsztacie. Wszystkich napraw dokonywał warsztat do którego mam zaufanie i wiem (chciałbym wiedzieć) że chłopy mają pojęcie. Serdecznie pozdrawiam Karol.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 139
- Rejestracja: 29 sty 2012, 09:14
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mrągowo
witam wtryski wymieniłes na nowe czy używki ile sztuk wymienia sie kompl musza być do twojego modelu kodowałeś wtryski 3litroowy motor to nie 1.9 jesli stac kogoś na takie auto to musi wkalkulować koszty napraw nic nie mowie o rozrządzie troche niski i nierealny przebieg żeby padły 2005 rok 300000tys mus pozdro
laser19821, wtryski założyli mi nowe 6 szt. Kodowane do 3.0 i znowu ten olej w nadmiarze. Przebieg oryginalny, ja nim zrobiłem za 3 lata niecałe 25000 km a wcześniej jeÂździł nim wujek. Proszę powiedzcie czy wyrzucać ten Dpf? Podobno jak go dobrze nie wypala a tak pewnie jest to komputer rzuca wiecej paliwa i spływa onondo miski olejowej, boje się żeby coś się nie zrobiło gorzej przez rzadki olej. Nie musisz być uszczypliwy, ten samochód to nie jest Lmborghini tylko rodzinne kombi. Pozdrawiam
- radzik81
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 399
- Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
- Imię: Radek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Londyn
Kolego mam nadzieje ze po wymianie wtryskow takze zmieniles olej?Kolega mial podobny problem z DPFem w BMW 730D oleju mu przybywalo DPF nie wypalal wszystkiego za krutkie odcinki robil.Wlal jakiegos srodka do baku do czyszczenia DPFa i narazie oleju mu nie przybywa.Sprubuj go wypalic na trasie lub niektore kompy maja opcje wypalania.pozdro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 139
- Rejestracja: 29 sty 2012, 09:14
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mrągowo
Jak jeździsz mało, głównie po mieście i wymieniłes wtryski i dalej przybywa olej to na 100% musisz wyciąc DPF. Nie dopala sie na krótkich odcinkach, wchodzi np w tyryb dopalania a Ty w tym momecie gasisz auto i "idziesz do kiosku po gazety". Stare wtryski możesz odłożyc na pólke bo wychodzi na to, że były ok. Jak sa już wyciągniete to sprawdź je na stole probierczym Bosch i jak beda dobre to sprzedaj z wydrukiem z Boscha.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 139
- Rejestracja: 29 sty 2012, 09:14
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mrągowo
jesli chcesz moge podac ci swój numer tel lub skypa mam kilka przyczyn które mogą być przyczyną twojego problemu po pierwsze mapa którą masz wgraną robił to profesjonalny tuner czy ktos wrzucił soft bo miał 300koni i dał go tobie może jest zle zrobiony i pod dpfa i cały czas do dopala i dlatego przybywa ci paliwa,jak wystartujesz spod świateł auto pusci czarnego bąka tak jak normalny diesel podłączyłeś vcdsa jakie korekty maja wtryski jakie kodowanie maja wtryski czy zostały dobrze zakodowane czy masz w reku paragon za nowe wtryski plus podkładki kto wykonywał usługę wymiany wtrysków ty sam czy profesjonalny zakład moze to płyn dostaje sie oleju jaki zapach jaka konsystencja jesli jest na maxa za dużo zatrzesz silnik pozdro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 139
- Rejestracja: 29 sty 2012, 09:14
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mrągowo
pozwole podlaczyc sie do watku
mam prawie identyczna sytuacje jak emilizet.
W grudniu mialem wymieniany sterownik silnika, koles przy wymianie i wgraniu softu zaproponowal mi od razu podniesienie mocy na 284 koni.
Teraz w aucie mam objawy lejacych wtryskow (kopcenie podczas postoju, drgania obrotow na jalowym) przed wymiana sterownika ktory jezdzil na oryginalnej mapie nie mialem.
Czy jest mozliwe ze jest to spowodowane nowa mapa, czy poprostu padly wtryski?
emilizet czy Tobie udalo sie rozwiazac problem?
mam prawie identyczna sytuacje jak emilizet.
W grudniu mialem wymieniany sterownik silnika, koles przy wymianie i wgraniu softu zaproponowal mi od razu podniesienie mocy na 284 koni.
Teraz w aucie mam objawy lejacych wtryskow (kopcenie podczas postoju, drgania obrotow na jalowym) przed wymiana sterownika ktory jezdzil na oryginalnej mapie nie mialem.
Czy jest mozliwe ze jest to spowodowane nowa mapa, czy poprostu padly wtryski?
emilizet czy Tobie udalo sie rozwiazac problem?
ArturA6, ok, ale czy moglo zostac cos spartolone u mnie ze nagle takie objawy sie pojawily?
zdaje sobie sprawe ze wiele osob jezdzi z tym modem i wszystko jest ok - dlatego sie zdecydowalem
czy przy nie zakodowanych/zle zakodowanych wtryskach przy wymianie sterownika silnika moga wystapic takie objawy?
zdaje sobie sprawe ze wiele osob jezdzi z tym modem i wszystko jest ok - dlatego sie zdecydowalem
czy przy nie zakodowanych/zle zakodowanych wtryskach przy wymianie sterownika silnika moga wystapic takie objawy?
Jeżeli wcześniej nie miałeś najmniejszych objawów lejących wtrysków, to byłoby bardzo dziwne, że tak nagle walnęły. Najlepiej sprawdzić mapę i kodowanie wtrysków, bo teraz ciężko cokolwiek wykluczyć. Ale ja na wtryskach się nie znam, więc też nie będę się bardzo wypowiadał. Jednak analiza skutków prowadzi do wniosków( przynajmniej wstępnie):mapa lub kodowanie.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga