[a6 c4 2.5 tdi ael]klimatronik kiepsko dmucha cieploem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 16:34
- Lokalizacja: lublin
juz wymienilem nagrzewnice i jest bardzo dobrze teraz mam jak w salnie,nagrzewnica kosztowala 30pln+moja robota,jak bedziesz odczepial weze gumowe od nagrzewnicy to uwazaj na zawor podcisnieniowy na powrocie,sklada sie on z dwoch elementow i ;atwo je rozlaczyc,sasklejone z soba.jak bedziesz wyciagal szuflade to najlepiej go wczesniej zdemontowac.ma latwe tendencje do rozczepienia sie.ja go calkiem zdemontowalem i jest gicior,wstawilem rurke za niego.
Witam, z góry sorry za odgrzewanie tematu, ale mam ten sam problem.
Nie wyciągałem jeszcze nagrzewnicy. Mam pytanie jak się dobrać do silnika regulacji temperatury tego obok silniczka wycieraczek, wszyscy na forum piszą, że jest on obok silnika wycieraczek pod kwadratową pokrywą. U mnie jest on przykręcony na kilku bodajże 6 śrubach z czego 3 są nie do podejścia śrubokrętem. Czy trzeba wyciągać cały nawiew, żeby go odkręcić? Bo skoro tak to już chyba lepiej wymienić nagrzewnicę skoro koszt jest niski.
A i jeszcze jedno, po odkręceniu odpowietrznika nic się nie działo na gorący silnik (tj. 92oC), dopiero jak puściłem podciśnienie na zawór odcinający polał się płyn, ciekawe dlaczego skoro ten zawór odcina?
Szacunek i Powaga.
Nie wyciągałem jeszcze nagrzewnicy. Mam pytanie jak się dobrać do silnika regulacji temperatury tego obok silniczka wycieraczek, wszyscy na forum piszą, że jest on obok silnika wycieraczek pod kwadratową pokrywą. U mnie jest on przykręcony na kilku bodajże 6 śrubach z czego 3 są nie do podejścia śrubokrętem. Czy trzeba wyciągać cały nawiew, żeby go odkręcić? Bo skoro tak to już chyba lepiej wymienić nagrzewnicę skoro koszt jest niski.
A i jeszcze jedno, po odkręceniu odpowietrznika nic się nie działo na gorący silnik (tj. 92oC), dopiero jak puściłem podciśnienie na zawór odcinający polał się płyn, ciekawe dlaczego skoro ten zawór odcina?
Szacunek i Powaga.
- uszaty2222
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 20 lis 2008, 07:15
- Lokalizacja: poznań
Witam kolego otoz jezeli nie chcesz sie meczyc z ta pokrywka to najlepiej jak zdemontujesz sobie mechanizm wycieraczek ja tez probowalem to odkrecic i powiem ci szczerze ze najszybasza metoda jest wlasnie demontarz wycieraczek gdyz sa one w jednym kawalku wszystko jest razem polaczone w jeden element tak wiec nie ma sie co martwic ze sie tego pozniej nie zlozy a gdy juz odkrecisz te mala klapke ukarze ci sie silniczek regulacji nawiewem w moim przypadku silniczek rozebralem i sprawdzilem na krotko czy chodzi bo mi nie dziala wlasnie cieple w aucie, i okazuje sie ze jest sprawny :-D ale patrzac na mierniku w kostce ktora jest podpieta do tego silniczka nie szedl prad wiec pada wina na klimatronic gdzies tu na forum czytalem ze koles rozebral swoj i mial spalone stabilizatory napiecia koszt naprawy jak pisal 10 zll+jego praca a co do odpowietrznika to byc moze masz termostat popsuty ale nie jestem pewny
Witam, już po wymianie nagrzewnicy, silnik ogrzewania był sprawny.
Otóż podczas zmiany nagrzewnicy po rozebraniu obudowy okazało się, że jest tam jeszcze nagrzewnica elektryczna. Moje pytanie, jak ją sprawdzić czy ona się włącza? A jeśli tak to kiedy? Bo podczas zwykłej eksploatacji to dopiero włącza się nawiew wtedy jak płyn osiągnie 50st C. Nagrzewnica elektrycznie sprawna, przewody idą do przekaźników z prawej strony koło podłogi pasażera, stamtąd bodajże pod moduł klimatronika. Jest jakiś test w klimatroniku, albo sytuacja, żeby zasymulować włączenie i sprawdzić czy ten układ działa ok?
pozdrawiam.
Otóż podczas zmiany nagrzewnicy po rozebraniu obudowy okazało się, że jest tam jeszcze nagrzewnica elektryczna. Moje pytanie, jak ją sprawdzić czy ona się włącza? A jeśli tak to kiedy? Bo podczas zwykłej eksploatacji to dopiero włącza się nawiew wtedy jak płyn osiągnie 50st C. Nagrzewnica elektrycznie sprawna, przewody idą do przekaźników z prawej strony koło podłogi pasażera, stamtąd bodajże pod moduł klimatronika. Jest jakiś test w klimatroniku, albo sytuacja, żeby zasymulować włączenie i sprawdzić czy ten układ działa ok?
pozdrawiam.
- Forum A6 C4
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1681
- Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
- Imię: A6 C4 Forum
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki / Filipów
- Dodek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 466
- Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mielec
- Kontakt:
to objaw zapowietzrzonej nagrzewnicy na 1000% macie na dole mojego manuala :mrgreen: a6-c4-25tdi-wymiana-termostatu-vt4274.htm
Łan tu sri TDI :mrgreen:
- Forum A6 C4
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1681
- Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
- Imię: A6 C4 Forum
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki / Filipów
- Dodek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 466
- Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mielec
- Kontakt:
tak Syper zauwazyłem ze nagrzewnica do konca sie nie odpowietrzy dopóki zbiorniczek z płynem nie zostanie odkrecony i podniesiony powyżej całego ukladu chłodzącego - (bez wykrecania zbiorniczka nagrzewnica znajduje sie najwyzej albo na rowni ze zbiorniczkiem i z regoły nie jest odpowietrzona do końca -
- wtedy własnie ciepłem grzeje dopiero na podwyzszonych obrotach nawet jak silnik ma juz te swoje 90* a na wolnych wieje chłodniejszym powietrzem.
ps ze swoją nagrzewka meczyłem sie dobre 20minut -po naprawie termostatu
- wtedy własnie ciepłem grzeje dopiero na podwyzszonych obrotach nawet jak silnik ma juz te swoje 90* a na wolnych wieje chłodniejszym powietrzem.
ps ze swoją nagrzewka meczyłem sie dobre 20minut -po naprawie termostatu
Łan tu sri TDI :mrgreen:
- Forum A6 C4
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1681
- Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
- Imię: A6 C4 Forum
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki / Filipów
Ja właśnie wróciłem od mechanika i to wygląda tak, po przepłukaniu nagrzewnicy i ponownym odpowietrzeniu układu w aucie od razu było cieplej ale jak sam mechanik mówił to jeszcze nie jest to, czyli powinno grzać bardziej, kolejna diagnoza to wisko, ponoć problemem jest to, ze wiatrak kreci się za szybko ale kreci się na tych luźnych obrotach, czyli jak przytrzymam palcem to bez problemu zatrzymam wiatrak, i wydaje mi się, ze to nie wiskoza zresztą sami oceńcie bo ja nie jestem pewny.. Mechanik powiedział ze wiatrak na zimnym silniku powinien się kręcić powoli potem coraz szybciej i szybciej.. A to nie jest czasem tak ze wiatrak kreci się cały czas ze stalą prędkością (tą prędkością, w której można zatrzymać wiatrak palcem) a po przekroczeniu tam tych 90 stopni załącza się to wisko, i kreci się na tyle Silno, ze palcem aż strach zatrzymać ? (aha jeszcze tak przy okazji tydzień temu wymieniałem kompletny rozrząd z pompa wody i termostatem i tu kolejne pytanie, czy to mogło by mieć jakiś związek z moim problemem ?) tym bardziej, że przed wymiana wszystko było w porządku i czy nie jest tak ze to termostat może stwarzać te problemy ?
- Dodek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 466
- Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mielec
- Kontakt:
lechu przy brudnym pyłkowym raczej z kratek bedzie słabiej dmuchać powietzrem Może masz podobnie jak andi nagrzewke zamuloną
2 pyt czy jest jakis sposób aby mi wyświetlacz od klimatronika pokazywal - wszystkie segmenty w cyferkach - np jak zniże temp z HI na np 28 to pokazyje tylko kawałek z tej 2 , ale jak sprawdzałem vagiem wszystkie segmenty na wyświetlaczu chodzily ładnie
jest na to jakaś rada ?
no własnie moj sie nie chcial odpowietrzyć Andi 2.5 tdi, nie myslałes o zmianie nagrzewnicy ? po tym jak rozkrecieleś tyle ustrojstwa , o zapytam ciebie czy jak sprawdzałeś termostat - blok w srodku był zardzewieły lub zaszly kaminiem/ jakby mułem u ciebie ?Andi 2.5 tdi pisze:pod warunkiem , ze sam nie chce sie odpowietrzyc .
2 pyt czy jest jakis sposób aby mi wyświetlacz od klimatronika pokazywal - wszystkie segmenty w cyferkach - np jak zniże temp z HI na np 28 to pokazyje tylko kawałek z tej 2 , ale jak sprawdzałem vagiem wszystkie segmenty na wyświetlaczu chodzily ładnie
jest na to jakaś rada ?
Łan tu sri TDI :mrgreen:
Spróbuj bez vaga zrobić test z tego tematu kody-klimatronica-vt3777.htm możne po prostu padły te segmenty. Zapewne chodzi o górna lub dolna pozioma kreseczkę. Ja miałem podobny problem niestety jedyne rozwiązanie to kupno drugiego wyświetlacza.
Witajcie.
Dziś wymieniłem nagrzewnicę. Cały dzień roboty, ale słonce dopisało więc jest ok
W czym rzecz - wymieniałem nagrzewnice z dwóch powodów.
1. Połamane plastikowe cięgna od klapy gorąco/zimno zarówno od strony lewej jak i z prawej przy silniczku.
2. Piszczał silnik wentylatora
Ogrzewanie miałem - po prostu ustawiłem i zablokowałem klapę w pozycji pół otwartej i tak zimę przejeździłem.
Kupiłem używaną całą nagrzewnicę i założyłem, ale dmucha tylko zimnym. Okazało się, że silniczek sterujący klapą ciepło/zimno nie działa. Sprawdziłem i nie ma napięcia na kostce do niego dochodzącej.
I tu pierwsze moje pytanie - co może być przyczyną braku napięcia na kostce?
Idziemy dalej - dmuchają głównie środkowe nawiewy i trochę na szybę. Czyli nie ma sterowania żadnymi klapami, ani ciepło zimno, ani na poszczególne nawiewy.
Faktem jest, że przed wymianą nagrzewnicy na starej też to nie działało.
Więc pomyślałem, że na nowej po prostu wepnę kostki, podłączę wszystko i będzie działać.
Czyli wygląda na to, że coś gdzieś jest uszkodzone co powinno dawać napięcie do wszystkich silniczków.
Może climatronic padł? Jakiś układ w środku?
Teraz ważne informacje, które mogą pomóc w zidentyfikowaniu usterki.
Nagrzewnicę miałem z elektryczną grzałką - urzywkę kupiłem bez - więc przewody zostały wypięte z kostek i kostki są luźne - czy to może mieć wpływ?
Nagrzewnicę odpowietrzyłem.
Po nagrzaniu silnika do 90 stopni dolny wąż do nagrzewnicy jest ciepły - górny zimny - przy odpowietrzeniu leci zimny płyn.
Czyli jakby wszystko normalnie jeżeli klapa jest zamknięta.
Doradźcie proszę co może być przyczyną, że napięcie nie dochodzi?
aha - nie mam vaga. Może po wymianie powinno się wszystko ustawić vagiem?
[ Dodano: 2011-05-04, 11:46 ]
Pojeździłem trochę autem i jest ogrzewanie. Pewnie się w czasie jazdy odpowietrzyła nagrzewnica. Jednak nie ma regulacji ciepło/zimno, ani sterowania nawiewów.
Sprawdziłem napięcie jeszcze raz na kostce od silniczka klapy ciepło/zimno i jest tam 4,75 V na dwóch z pięciu pinów.
Silniczek podpiąłem na krótko i działa.
Doradźcie - co może być przyczyną, że climatronic nie steruje żadnym silniczkiem?
Dziś wymieniłem nagrzewnicę. Cały dzień roboty, ale słonce dopisało więc jest ok
W czym rzecz - wymieniałem nagrzewnice z dwóch powodów.
1. Połamane plastikowe cięgna od klapy gorąco/zimno zarówno od strony lewej jak i z prawej przy silniczku.
2. Piszczał silnik wentylatora
Ogrzewanie miałem - po prostu ustawiłem i zablokowałem klapę w pozycji pół otwartej i tak zimę przejeździłem.
Kupiłem używaną całą nagrzewnicę i założyłem, ale dmucha tylko zimnym. Okazało się, że silniczek sterujący klapą ciepło/zimno nie działa. Sprawdziłem i nie ma napięcia na kostce do niego dochodzącej.
I tu pierwsze moje pytanie - co może być przyczyną braku napięcia na kostce?
Idziemy dalej - dmuchają głównie środkowe nawiewy i trochę na szybę. Czyli nie ma sterowania żadnymi klapami, ani ciepło zimno, ani na poszczególne nawiewy.
Faktem jest, że przed wymianą nagrzewnicy na starej też to nie działało.
Więc pomyślałem, że na nowej po prostu wepnę kostki, podłączę wszystko i będzie działać.
Czyli wygląda na to, że coś gdzieś jest uszkodzone co powinno dawać napięcie do wszystkich silniczków.
Może climatronic padł? Jakiś układ w środku?
Teraz ważne informacje, które mogą pomóc w zidentyfikowaniu usterki.
Nagrzewnicę miałem z elektryczną grzałką - urzywkę kupiłem bez - więc przewody zostały wypięte z kostek i kostki są luźne - czy to może mieć wpływ?
Nagrzewnicę odpowietrzyłem.
Po nagrzaniu silnika do 90 stopni dolny wąż do nagrzewnicy jest ciepły - górny zimny - przy odpowietrzeniu leci zimny płyn.
Czyli jakby wszystko normalnie jeżeli klapa jest zamknięta.
Doradźcie proszę co może być przyczyną, że napięcie nie dochodzi?
aha - nie mam vaga. Może po wymianie powinno się wszystko ustawić vagiem?
[ Dodano: 2011-05-04, 11:46 ]
Pojeździłem trochę autem i jest ogrzewanie. Pewnie się w czasie jazdy odpowietrzyła nagrzewnica. Jednak nie ma regulacji ciepło/zimno, ani sterowania nawiewów.
Sprawdziłem napięcie jeszcze raz na kostce od silniczka klapy ciepło/zimno i jest tam 4,75 V na dwóch z pięciu pinów.
Silniczek podpiąłem na krótko i działa.
Doradźcie - co może być przyczyną, że climatronic nie steruje żadnym silniczkiem?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga