[A6 C5 TDI] AVF Wymiana intercoolera na większy od 2,5 TD
[A6 C5 TDI] AVF Wymiana intercoolera na większy od 2,5 TD
Witam, mam A6 z silnikiem 1,9 AVF, jest w nim dość mały intercoller, co myślicie o wymianie na cooler centralny z 2,5 TDi, na taki bo mam w swoim zapleczu, z tego co widziałem to raczej nie było by większych komplikacji z przełożeniem, robił już ktoś tak, gra jest w ogóle warta świeczki?
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Chodzi Ci że silnik będzie miał chłodniej tak?Zimniejsze powietrze - to więcej tlenu w powietrzu. A to tlen jest pożądany z powietrza, które wędruje do silnika. Docenisz większego "icka" kiedy na dworze jest od +15 stopni wzwyż
To skoro kolega ma to z free to niech próbuje wsadzić, osobiście dołożyłbym jeszcze chipa

- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Wybacz, ale odnoszę wrażenie, że jeździsz silnikiem z turbo, a nie wiesz po co jest intercooler. Pozwól więc, że wyjaśnie to dokładniej niż uczyniłem to powyżejszpurek13 pisze:Chodzi Ci że silnik będzie miał chłodniej tak?Zimniejsze powietrze - to więcej tlenu w powietrzu. A to tlen jest pożądany z powietrza, które wędruje do silnika. Docenisz większego "icka" kiedy na dworze jest od +15 stopni wzwyż
To skoro kolega ma to z free to niech próbuje wsadzić, osobiście dołożyłbym jeszcze chipa

Więc, jakie dwie rzeczy uczestniczą w spalaniu


Â
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nie, no bez przesady, są na tym Forum autorytety i jakoś do nich ja się nie podpinamszpurek13 pisze:Wiedziałem, że IC chłodzi powietrze ale Ty wytłumaczyłeś mi po co.
Powinieneś być wykładowcą na tym forum

Większość mojej na prawdę skromnej wiedzy w tego Forum się wywodzi - a ja nie posiadłem jej by trzymać dla siebie. Zwyczajnie przekazuję innym

Â
Mimo wykładu po co jest intercooler( mi nie potrzebnego
) nie dostałem jednoznacznej odpowiedzi czy warto założyć icka od 2,5tdi.
Zastanawiam się czy "turbo dziura" się nie powiększy w skutek zwiększenia ilości mieszczącego się powietrza w układzie, chip ma być oczywiście kolejnym elementem wzmacniania auta, nie ma być to potwór z milionem koni, ale trochę mnie drażni 130KM, szczególnie jak się przesiadłem z 4,2 w manualu.

Zastanawiam się czy "turbo dziura" się nie powiększy w skutek zwiększenia ilości mieszczącego się powietrza w układzie, chip ma być oczywiście kolejnym elementem wzmacniania auta, nie ma być to potwór z milionem koni, ale trochę mnie drażni 130KM, szczególnie jak się przesiadłem z 4,2 w manualu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
witek88, chyba jednak zatraciłeś sens mojego "wykładu" - bo zmiana "icka" na wydajniejszy nawet bez dalszych planów podniesienia mocy ma sens
Jak myślisz dlaczego koledzy z silnikami 1.8T zmieniają na intercooler z alfy romeo
Jest tego samego kształtu, tak samo wysoki, troszeczkę szerszy, ale o wiele grubszy - a co za tym idzie wydajniejszy. Po to też wymontowują halogeny przeciwmgłowe i wycinają kratkę w nadkolu - by jak najbardziej schłodzić powietrze wędrujące do kolektora ssącego
Bo zwróć uwagę, że Twoje auto jest odczuwalnie żwawsze przy bieżącej temperaturze otoczenia niż podczas czterdziestostopniowych upałów latem. Wydajniejsza chłodnica powietrza doładowanego częściowo niweluje tą różnice
Więc jeżeli masz "icka" trochę czasu i zawziętości to dlaczego nie
Pogorszyć na pewno nie pogorszysz, a efekt (zwłaszcza gdy gorąco na dworze) na pewno odczujesz. I oczywiście masz już bazę pod kolejne ewentualne mody 
Â

Jak myślisz dlaczego koledzy z silnikami 1.8T zmieniają na intercooler z alfy romeo


Bo zwróć uwagę, że Twoje auto jest odczuwalnie żwawsze przy bieżącej temperaturze otoczenia niż podczas czterdziestostopniowych upałów latem. Wydajniejsza chłodnica powietrza doładowanego częściowo niweluje tą różnice

Więc jeżeli masz "icka" trochę czasu i zawziętości to dlaczego nie


Â
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Tomku z tym ze nic nie pogorszysz to nie do konca jest tak. Oczywiscie jak montujesz wydajniejszego kulera to wszystko ok ale jak montujesz ale jak wkladasz fmica to zwiekszasz pojemnosc ukladu. Czyli turbina potrzebuje jeszcze wiecej czasu by go napelnic tzn zwieksza sie turbo dziura. Co innego jak masz wieksza wydajniejsza turbine
No to myślę że sprawę icka mamy rozwiązaną, warto ale fajnie by było zmienić turbo, hmm, macie jakiś propozycje co do turba, jest jakieś większe(pasujące bez większych przeróbek), bardziej wydajne, ale bez przesady, auto służy mi do codziennej jazdy, tylko fajnie by było jak zrobiło by się żwawsze.
Może turbo również podejdzie od 2,5Tdi silnika AFB.
Może turbo również podejdzie od 2,5Tdi silnika AFB.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt: