Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

2.0 140KM BRE Dziwne dzwięki silnika "terkotka"

Silniki wysokoprężne
greatestsx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 17 lip 2013, 18:17
Imię: Audi
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

2.0 140KM BRE Dziwne dzwięki silnika "terkotka"

Post autor: greatestsx » 29 lis 2013, 19:59

Witam, mam taki problem z moją C6 BRE.
Dziwne odgłosy słyszę podczas głównie hamowania silnikiem na niskim biegu np 2, 3. Jest to taka jakby terkotka. Słychać ją też podczas przyspieszania, ale jak sie lekko przyspiesza, lub na wolnych obrotach jedzie sie pod gorke na 2 to wtedy. Jak sie mocniej wcisnie to duzo mniej, chodzi w miare normalnie. Udało mi się to nagrać, link bedzie na końcu. Na poczatku ruszam, 1, 2, 3 i potem redukuje na 2 i slychac mocniej, i tak 2 razy robie, potem juz na 2 tylko przyspieszam i puszczam gaz. Zauwazylem, że glos ten slychac wlasnie w okolicach galki zmiany biegow i panelu klimatyzacji, tam gdzie trzymam kamere. Na zewnatrz kompletnie tego nie slychac i na dodatek pod koniec jak podniose kamere pod zegary to rowniez glos ten jest cichszy, wiec ewidentnie tamte rejony. Spotkal sie ktos z czyms takim? Ew prosze pytac o szczegoly, mam nadzieje, ze jakos sie dojdzie co to moze byc, bo jestem wyczulony na rozne takei dzwieki i strasznie mnnie denerwuja i kazdy kto ze mna jedzie to mowi ze cos dziwnie wlasnie terkocze.
Filmik:
https://www.dropbox.com/s...%2012.32.57.mp4

blachon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 20 maja 2013, 19:46
Lokalizacja: Szczecin,Europa

Post autor: blachon » 05 gru 2013, 22:39

Kolego, nie chcę Cię martwić ale może to być padająca dwumasa, sprawdź czy przy gaszeniu jest metaliczny odgłos,. Mi też terkotało, co prawda mam multi, ale jak przyspieszałem z niskich obrotów to wtedy był duży moment obrotowy i następowała terkotka.
Link z Twojego postu niestety nie działa.

x4n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 22 paź 2012, 12:55
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: x4n » 06 gru 2013, 07:27

Dokładnie zrób tak jak kolega blachon polecił.

Natomiast teraz dwumasa to nie są jakieś wielkie koszty bo za 1100 zl można kupić firmy LUK, tylko ważne żeby znaleźć dobrego speca co ją zamontuje.


pozdrawiam


AreK

greatestsx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 17 lip 2013, 18:17
Imię: Audi
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: greatestsx » 11 gru 2013, 00:24

Wlasnie najprawdopodobniej wychodzi, ze to dwumasa, ale, ze to dosc spory koszt to wolalem zapytac, moze ktos mial cos innego. Przy przyspieszaniu to jedno ale i przy hamowaniu silnikiem to drugie, ale to tez dwumasa moze byc, bo przy hamowaniu silnikiem takie samo zadanie spelnia jak przy ruszaniu. Mam ojca mechanika, ktory ma warsztat od 25lat wiec wymiana to nie problem i tez mowi ze to dwumasa pewnie no i znizke jakas mala mam na czesci. Jak juz wymieniac to moze ze sprzeglem caly komplet, wychodzi nie duzo drozej, chyba cos 1700zl.
Wlasnie czytalem o tych metalicznych odglosach, ale nic takiego nie slychac, wszystko chodzi bardzo dobrze i jak pale i gasze i ogolnie, dlatego nie jestem pewny do konca.
I na zimnym silniku wydaje mi sie ta terkotka troszke mniejsza niz na cieplym.
filmik jeszcze raz dam link ze spacjami bo tam ucielo link, wiec trzeba usunac 3 spacje w trzech miejscch:

htt ps://www.d ropbox.com/s/qlafp10 ak36r45q/2013-11-28%2012.32.57.mp4

blachon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 20 maja 2013, 19:46
Lokalizacja: Szczecin,Europa

Post autor: blachon » 11 gru 2013, 11:28

https://www.dropbox.com/s/qlafp10ak36r4 ... .32.57.mp4
Ja miałem coś takiego jak w 44 sekundzie filmu, to była dwumasa, tylko przypominam że ja mam multi.

greatestsx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 17 lip 2013, 18:17
Imię: Audi
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: greatestsx » 11 gru 2013, 23:17

Chyba zaczne myslec nad wymiana dwumasy, i ew napisze jak efekty dla przyszlych uzytkownikow.

Myslalem tez nad zmiana samochodu na tego z silnikiem 2.7 TDI, jesli juz wymienie dwumase to juz zostane przy tym, wiec sam nie wiem.
Jezdzil ktos i 2.0 i 2.7 i ma jakies porownania?

saintdf

Post autor: saintdf » 31 gru 2013, 13:23

Jeśli wymieniasz koło dwumasowe to obowiązkowo razem ze sprzęgłem.Sam dwumas pomoże,ale już wyjechane sprzęgło skróci jego żywotność więc szkoda Twojej kasy.Jeśli wymiana to tylko komplet.Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl