[ A6 C5] Przegub..
[ A6 C5] Przegub..
Wczoraj wymieniłem w swoim aucie prawy przegub ponieważ delikatnie tykał przy skręcie.Po odbiorze autka okazało się,że podczas chamowania przy małej prędkości(20/h) pod pedałem czuję lekkie pulsowanie podobne do załączania abs-u.Wróciłem do fachmana,który powiedział mi ,że chodzi o jakąś tarczkę z dziurkami,która jest sterownikiem abs i poprostu trzeba ją przełożyć ze starego przegubu do nowego.Ponoć właśnie wychodziły 2 rodzaje tego elementu.Uczynil to i wszystko jest ok.Pytanie tylko,czy stara tarczka w jakiś sposób się zużywa,mechanik zapewnia,że nie,ale nie mam pewności.Dziwnie się czuję mając nowy element ze starą tarczką..Za wymianę z częścią zapłaciłem 250zł zł ,przegub zamiennik johston ponoć lepszy(i troszkę droższy) od revue.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 415
- Rejestracja: 26 gru 2008, 12:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.6 ADP 101KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Głogów
Nie zużywa się i dobrze powiedział tobie mechanik.akism pisze:Pytanie tylko,czy stara tarczka w jakiś sposób się zużywa,mechanik zapewnia,że nie,ale nie mam pewności.Dziwnie się czuję mając nowy element ze starą tarczką.
Akurat nie uważam tego za konieczne w przypadku przegubu.gembas pisze:Przeguby kupuje sie tylko Lobro kolego i zaleca sie wymiane obu na raz,pozdrawiam..........
Przykładowo idąc do dentysty z bolącym zębem, grzebie on tobie od razu w tym samym po przeciwnej stronie i mówi bo tak się robi??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 415
- Rejestracja: 26 gru 2008, 12:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.6 ADP 101KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Głogów
Niby jaki miałbym mieć w tym cel. Jest ogłoszony jakiś konkurs z nagrodami o którym nie wiem?gembas pisze:bo bezcelowo nabijasz posty wypisujac glupoty kolego
I następnym razem nie bulwersuj się tak, bo zejdziesz na zawał przez forum.
Każdy ma swoje teorie i możliwość wypowiedzenia się w temacie więc nie rżnij wszechwiedzącego.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 415
- Rejestracja: 26 gru 2008, 12:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.6 ADP 101KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Głogów
Z tego co widzę to ty nie "zasprzęgliłeś" no ale cóż, widzę że lubisz się niezdrowo podniecać i strasznie irytuje cię jak ktoś nie podziela zdania, które ty uważasz za najważniejsze.gembas pisze:wiecej sie nie produkuje w tym temacie na otwartym
I ja też proszę Cię o nie pisanie już w tym temacie, bo zaraz uzbierają się 3 strony kłótni a kolega dalej nic nie będzie wiedział na zadane pytanie.
Kolego akism, jeżeli myślę o tym samym elemencie co Ty, to możesz być raczej spokojny.
Osobiście nie słyszałem o tej marce przegubu, co oczywiście nie oznacza że jest zły. Ja u siebie wkładałem lobro bo jest dobry i taki mieli akurat w sklepie. Jeździj i się nie martw. Posłuży na pewno długo. I jeśli chodzi o mnie, to drugiej strony bym nie ruszał jeśli jest ok.
Pozdro
Osobiście nie słyszałem o tej marce przegubu, co oczywiście nie oznacza że jest zły. Ja u siebie wkładałem lobro bo jest dobry i taki mieli akurat w sklepie. Jeździj i się nie martw. Posłuży na pewno długo. I jeśli chodzi o mnie, to drugiej strony bym nie ruszał jeśli jest ok.
Pozdro
...:::Normalni jeżdżą AUDI:::...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 277
- Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
- Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk
gembas, muszę coś dorzucić... czy ty sam serwisujesz swoje auto czy gdzieś u mechaników? ja robię to sam, choć warsztatu nie prowadzę. Pewne elementy wpływajace na bezpieczeństwo i zachowanie auta w czasie jazdy - oczywiście - wymieniam parami. Ale nie możesz stawiać w jednym szeregu amortyzatora (zmienisz jeden - będzie zupełnie inna charakterystyka tłumienia na obu kolach danej osi) czy tarczy hamulcowej (nierównomierna siła hamowania) i łożyska czy przegubu. Akurat te elementy mają prawo zużywać się inaczej na każdej ze stron (trochę paradoksalny przypadek - w dojeździe do pracy i z powrotem masz 12 zakrętów w lewo i 4 w prawo, jeżdzisz tylko do pracy - wystarczy?) i nie ma sensu wymieniać elementu który po oględzinach nie kwalifikuje się do wymiany. Następny przykład: zmieniłeś oba przeguby a po miesiacu pękła guma na jednym z nich, nie zauważyłeś tego, i zatarłeś ten przegub - wymienisz oba??
Argument ekonomiczny wysuwany przez Ciebie (zrobić oba za jedną robotą) też nie ma żadnego uzasadnienia - wymiana obu przegubów to dokładnie 2x tyle pracy mechanika. Nie 120 czy 150% czasu wymiany jednego przegubu tylko dokładnie 200% - i mechanik skasuje dokładnie 2x tyle
Przykro mi że to napiszę ale pogląd typu: wymień pan oba przeguby na raz bo to zawieszenie i się parami wymienia - to wg mnie własnie zwykłe naciagactwo. Owszem, są elementy które mechanik z własnego doświadczenia może określić, że jak padł jeden - to drugi padnie w niedługim czasie (np. lozyska tył w quattro - doświadczyłem ) co nie zmienia faktu że jak huczy i ma luz jedno - to wymieniam jedno (oczywiście kontrolując oba).
akism, ta tarczka to nic innego jak taki pierścień zębaty nabijany na przegub. z niego (jego przerw) czujnik abs czyta impulsy potrzebne do określenia predkości kola. Nie zużywa się praktycznie w ogóle, może się jedynie zanieczyścić.
Argument ekonomiczny wysuwany przez Ciebie (zrobić oba za jedną robotą) też nie ma żadnego uzasadnienia - wymiana obu przegubów to dokładnie 2x tyle pracy mechanika. Nie 120 czy 150% czasu wymiany jednego przegubu tylko dokładnie 200% - i mechanik skasuje dokładnie 2x tyle
Przykro mi że to napiszę ale pogląd typu: wymień pan oba przeguby na raz bo to zawieszenie i się parami wymienia - to wg mnie własnie zwykłe naciagactwo. Owszem, są elementy które mechanik z własnego doświadczenia może określić, że jak padł jeden - to drugi padnie w niedługim czasie (np. lozyska tył w quattro - doświadczyłem ) co nie zmienia faktu że jak huczy i ma luz jedno - to wymieniam jedno (oczywiście kontrolując oba).
akism, ta tarczka to nic innego jak taki pierścień zębaty nabijany na przegub. z niego (jego przerw) czujnik abs czyta impulsy potrzebne do określenia predkości kola. Nie zużywa się praktycznie w ogóle, może się jedynie zanieczyścić.
USUNIęTO - złamanie punktu 29 Regulaminu!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Hahaha jaka głupota jeżeli jest uszkodzony jeden z przegubów to się go wymienia i tyle a co ma do tego drugi przegub ludzie co wy za bzdury wypisujecie. Niby z jakiej książki albo jakiego mechanika to teoria. Nigdy bym nie wymienił bezsensownie przeguby który jest dobry.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
Miałem bardzo podobną sytuację co opisujesz kolego. Po wymianie gum na przegubach załączał mi się abs już przy 20km/h bez żadnego uślizgu. Zawróciłem do mechanika i powiedział, że odgiął się uchwyt od czujników ABS. Wszedł pod samochód, dogiął je do koła (tarczki) i problem zniknął. Do dzisiaj wszystko OK. Pozdrawiam