Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AUK 3.2 256 KM] [ AUK 3.2 256 KM] Wymiana rozrządu.

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 27 wrz 2013, 09:56

0x4B25A pisze:Miło, że ktoś potwierdza dobroczynne działania tej 'mieszanki', choć zdania są podzielone...
Krzychu - płukanka jak najbardziej (sam stosuję), oczyści silnik ze zgromadzonych złogów, a podstawą jest dobry jakościowo olej z dość wysokim TBN, dobrany odpowiednio do warunków, co dla niektórych jest nie do pomyślenia, bo jak naleją "sportowego" to silnik będzie miał lepiej ;), i wlewają jakieś wynalazki w50, w60 nie wiadomo w jakim celu :(

PS.
Dziś zmiana oleju, więc zrobię foty, starego przed płukaniem po 15k km, starego przed zlaniem po płukaniu, i nowego po zalaniu i odpaleniu silnika.

Google Tomasz

Post autor: Google Tomasz » 27 wrz 2013, 11:23

Zagór pisze:Krzychu - płukanka jak najbardziej (sam stosuję)
Tak, wiesz, po prostu już od dłuższego czasu mówiłem o dobroczynnym wpływie tej 'płukanki' na Nasze auta, szczególnie na auta z łańcuchem rozrządu, to niektórzy forumowi 'fachowcy' (już ich nie ma), przekonywali, jak bardzo złe jest to rozwiązanie... na szczęście fakty same przemawiają i pokazują co jest prawdą <okok>

Zagór pisze:PS.
Dziś zmiana oleju, więc zrobię foty, starego przed płukaniem po 15k km, starego przed zlaniem po płukaniu, i nowego po zalaniu i odpaleniu silnika.
Super! Czekamy :)

t_rex_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 08 lis 2009, 08:00
Lokalizacja: W-wa

Post autor: t_rex_ » 01 paź 2013, 16:10

nie ma co robić fotek :) u mnie zalaliśmy nowy olej po dodaniu mieszanki po 10 min zlaliśmy taki syf że w szoku byłem (wyjątkowo dużo syfu generuje ten silnik) i póki co po płukance samochód jak nowy żadnego klekotu nadal dziś sprawdzałem olej czyściutki i poziom identyczny jak prawie 1000km temu - pzdr :)

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 01 paź 2013, 17:47

W dyskusji nie chodzi o to co zlałeś po płukaniu, ale o to jak wygląda olej po porządnym umyciu silnika od środka i po przejechaniu 15k km.
Oto obiecana fota - https://plus.google.com/photos/10317444 ... 5952519971

Jak widać, szkoda wylewać - i płukanie tym razem nie dało żadnych rezultatów.

Google Tomasz

Post autor: Google Tomasz » 01 paź 2013, 21:01

t_rex_, ja zacząłem używać 'płukankę', przy ok. 70kkm... dlatego takiego syfu absolutnie nie zauważyłem... stosuję to tylko profilaktycznie...

Awatar użytkownika
Masta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 352
Rejestracja: 25 lip 2009, 18:57
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubelskie, Teraz za granicą.
Kontakt:

Post autor: Masta » 03 paź 2013, 06:54

Witam.
Po wyjęciu silnika padła decyzja o wymianie ślizgów i napinaczy. Reszta jest w jak najlepszym stanie.
Wiecie może gdzie można kupić takie ślizgi i napinacze?
Mam kilka pytań.
Możecie podać nazwę tego płynu?
I jakim olejem ostatecznie zalać silnik?
Cos jeszcze zrobić/sprawdzić jak już silnik mam wyjęty?
Pozdro
Jest - Volvo C70 II 2.5T

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 03 paź 2013, 07:27

Graty do rozrządu tylko w ASO
Płukanki - są różnych firm - ja używam LM ProLine EngineFlush
Olej hmmm..... temat rzeka - leję Amsoil European Car Formula 5w40

Google Tomasz

Post autor: Google Tomasz » 03 paź 2013, 08:04

Masta pisze:Po wyjęciu silnika padła decyzja o wymianie ślizgów i napinaczy. Reszta jest w jak najlepszym stanie.
Wiecie może gdzie można kupić takie ślizgi i napinacze?
Mam kilka pytań.
Możecie podać nazwę tego płynu?
I jakim olejem ostatecznie zalać silnik?
Cos jeszcze zrobić/sprawdzić jak już silnik mam wyjęty?
Elementy rozrządu: Kup dokładnie tak jak pisze Zagór... w ASO i tylko tam. Będziesz miał gwarancję, że są to poprawione elementy...

Płukanka: albo to co Zagór, albo Motul Engine Clean 300ml...

Olej: Motul Specific 504 00 507 00 5W-30 <okok>

jacek1965
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 24 lut 2011, 17:57
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: jacek1965 » 30 paź 2013, 11:35

t_rex_ pisze:witam - jako ze 4 lata poruszam się 3.2 fsi jestem po wymianie silnika następnie kolejnej wymianie rozrządu i to wszystko co jest związane z felernymi napinaczami można rozwiązać prostym sposobem o ile występuje klekot napinaczy który nie spowodował jeszcze tragedii w postaci przeskoku łańcucha ani też sam napinacz się po prostu nie rozleciał co miało miejsce np: u mnie :) - płukanie silnika - u mnie po roku od wymiany rozrządu znów pojawił się znajomy dźwięk o poranku :) - dwukrotna płukanka (stary olej + LIQUI MOLY i nowy tani olej + LIQUI MOLY i olej docelowy max 5W 40 bo hydraulika nienawidzi gęstych olei) i póki co pali o poranku jak z salonu żadnego klekotu nie ma też żadnego brania oleju itd czym straszą wszyscy po płukance :) - pewnie ameryki nie odkryłem ale może komuś pomogę :)

Witaj Kolego ... możesz opisać "klekot napinaczy"
pzdr

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 30 paź 2013, 15:29

Koniecznie wymien wszystkie 3 lancychy. Koszt w potownaniu do naprawy nie duzy a na pewno sa juz wydluzone. Zobaczysz to jak porownasz stary z nowym. Wierz mi troche tych silnikow juz przerabialem.

bandziortomasz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 04 sie 2013, 09:25
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Post autor: bandziortomasz » 05 lis 2013, 17:55

jaki jest koszt czesci łańcuszków i napinaczy

[ Dodano: 2013-11-05, 17:56 ]
do 3,2 fsi 2006 rok quatrro

Awatar użytkownika
Masta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 352
Rejestracja: 25 lip 2009, 18:57
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubelskie, Teraz za granicą.
Kontakt:

Post autor: Masta » 25 lis 2013, 07:06

Witam po dłuższej przerwie.
Autko już z grubsza na chodzie &#128512;. Jednak okazało się że silnik nie oberwał i skończyło się tylko na zabawie z rozrządem.
Mam teraz jeszcze jedno pytanko.

Mechanik ojcu powiedział że trzeba też wymienić te trzy kółka po których pasek klinowy śmiga.
To jest pewnie alternator, klima itd? Powiedział że się ściachały, trochę dla mnie to dziwne.
Ja myślałem co najwyżej to o wymianie paska, bo czytałem że trzeba wymienić po około 120tys km. I że podobno aso tego nie robi. A auto ma nalatane 140/150tys. km
Co o tym myślicie?
Jest - Volvo C70 II 2.5T

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga