Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AYM 2.5 155 KM] syczenie po odpuszczeniu gazu

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Greedo

[ AYM 2.5 155 KM] syczenie po odpuszczeniu gazu

Post autor: Greedo » 20 lis 2013, 23:19

Witam.

od paru dni jestem posiadaczem A6 C5 2.5V6 TDI(AYM) nurtuje mnie pewna rzecz... czy to syczenie po odpuszczeniu gazu jest normalne? do 2tys. obr. tylko gwiżdże przeważnie.. trochę już powyżej to syczy jak by jakaś nieszczelność była, podczas jazdy nie słychać tego może za mało się wsłuchiwałem, dodam ze nie wiem jak się powinno zbierać czy zbiera się normalnie wiem na pewno jedzie lepiej jak poprzednie A6 1.9 90KM tak ze nie mam porównania zbytnio, dla mnie jedzie podobnie jak A6 C5 1.9 130KM w manualu, nigdy wcześniej innym V6 TDI nie jechałem tak ze nie wiem.

link do filmiku:

jutro mogę spróbować nagrać za dnia z otwarta maska, będę wdzięczny za wszelkie sugestie i odpowiedzi. :)

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 21 lis 2013, 00:22

to jest VGT to syknięcie słychać będzie ,ale sprawdź sobie połączenia gumowe (opaski zaciskowe ) od turbo do intercoolera a od niego do kolektora ssącego .
Audi A6 C5 2.5TDI
Audi A6 C5 4.2 ASG
Audi A4B6 1.9 tdi

Greedo

Post autor: Greedo » 21 lis 2013, 01:03

dzięki za odpowiedz :) jutro postaram się posprawdzać,
mam auto dopiero od paru dni a już zaczynam się stresować ewentualnymi kosztami napraw,
przerażają mnie te nieszczęsne walki które się ponoć wycierają <zalamka> obecny przebieg to 246tys wiec podobno taki bliski wymianie tych wałków??mam się powoli szykować na wymianę? <zalamka> , świadomy bylem ze v6 tdi są awaryjne ale tak to jest jak się człowiek napali mimowolnie emocje same działają a później rozkminia i nie przespane noce

marlitkos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 27 paź 2008, 22:10
Imię: Marcin
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin/Lubelskie

Post autor: marlitkos » 21 lis 2013, 10:23

wszystko zależy od poprzedniego właściciela. Swoje wymieniałem przy 305 tyś. Najlepiej zdjąć pokrywy i ocenić ich stan. Wałki wycierały się w silnikach o oznaczeniu AKN, AFB ale to nie jest reguła, że w każdym. Jedni mieli problem inni nie.
Pozdrawiam

Maniacy COOO łączmy się.
Forum dyskusyjne.

Greedo

Post autor: Greedo » 22 lis 2013, 12:54

marlitkos pisze:wszystko zależy od poprzedniego właściciela. Swoje wymieniałem przy 305 tyś. Najlepiej zdjąć pokrywy i ocenić ich stan. Wałki wycierały się w silnikach o oznaczeniu AKN, AFB ale to nie jest reguła, że w każdym. Jedni mieli problem inni nie.
a w silnikach o oznaczeniu AYM coś poprawili? poprzedni właściciel miał auto 4lata samochód rodzinny głównie jego zona z dziećmi jeÂździła autem, olej wymieniał co rok lub co 10000-15000tys km i przez 4lata użytkowania auta dwa razy olej w multitronicu.
samochód miał ok.180tkm jak go kupił poprzedni właściciel. przebieg jest realny, tu w Norwegii takie walki rzadko przechodzą.
większość mówi mi żebym dbał o oleje, filtry i będzie chodzić, no ale obawy zawsze są.

marlitkos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 27 paź 2008, 22:10
Imię: Marcin
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin/Lubelskie

Post autor: marlitkos » 22 lis 2013, 16:40

z tego co piszesz wygląda, że dbano o silnik. czy w AYM poprawiono niestety nie wiem.
Pozdrawiam

Maniacy COOO łączmy się.
Forum dyskusyjne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja