Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Problemy przy rozgrzanym silniku.

Elektryka
ODPOWIEDZ
Graf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 18 lis 2013, 19:47
Lokalizacja: Puck

Problemy przy rozgrzanym silniku.

Post autor: Graf » 19 lis 2013, 21:30

Witam
Niedawno kupiłem swoją długo oczekiwaną A6 i jestem w trakcie doprowadzania jej do stanu używalności.
Niestety jakiś czas temu zauważyłem, że w miarę dłuższej jazdy wyświetlacz fis pokazuje coraz mniej pikseli (tzn. jak świeżo odpalę silnik litery są ostre i wszystko bardzo dokładnie widać, natomiast po np. 2-godzinnej jeździe nie widać już prawie nic). Podobnie sprawa wygląda z lampką, która się zapala pod kierownicą podczas otwierania drzwi, po długiej jeździe zaczyna mrugać. W samochodzie mam dosyć spory wyciek płynu chłodniczego, którego jeszcze nie udało mi się zlokalizować (wiem jedynie, że to nie uszczelka pod głowicą, chłodnica ani pompa). Czy jest możliwe, że płyn chłodniczy kapie mi gdzieś na elektrykę dlatego takie dziwne objawy? Z góry dziękuje za odp.
Pozdrawiam :)

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 19 lis 2013, 22:25

Nie mie ma to nic wspolnego z plynem chodniczym. Pada ci po prostu fis. Czesta przypadlosc wysfietlaczy monochromatycznych w audi. Normalnie to trzeba wymienic licznik ale sa juz firmy co wymieniaja same fisy. Poszukaj na allegro.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 20 lis 2013, 07:55

Graf pisze:Niestety jakiś czas temu zauważyłem, że w miarę dłuższej jazdy wyświetlacz fis pokazuje coraz mniej pikseli (tzn. jak świeżo odpalę silnik litery są ostre i wszystko bardzo dokładnie widać, natomiast po np. 2-godzinnej jeÂździe nie widać już prawie nic).
Tak jak napisał Kolega schiller to standardowy objaw 'padającego' fis'a- a właściwie jego tasiemki :/ ... Od temperatury puszcza klej przewodzący, przez co mniej informacji dociera do samego wyświetlacza.
Graf pisze:Podobnie sprawa wygląda z lampką, która się zapala pod kierownicą podczas otwierania drzwi, po długiej jeÂździe zaczyna mrugać.
Czy lampka zaczyna mrugać sama podczas jazdy? Czy w tym samym czasie mruga Ci też oświetlenie wewnątrz pojazdu (to w podsufitce)?
Graf pisze:W samochodzie mam dosyć spory wyciek płynu chłodniczego, którego jeszcze nie udało mi się zlokalizować (wiem jedynie, że to nie uszczelka pod głowicą, chłodnica ani pompa). Czy jest możliwe, że płyn chłodniczy kapie mi gdzieś na elektrykę dlatego takie dziwne objawy?
Oczywiście, ze jest możliwe - skoro wyciek jest dość spory, a nie masz kałuży pod samochodem to możliwe że masz uszkodzony wymiennik ciepła w kabinie (czasem się to zdarza) i płyn ucieka gdzieś do środka pojazdu. Nie zaobserowałaś przypadkiem mokrych przestrzeni pod nogami? Możesz zajrzeć pod wykładzinę, szczególnie w nogach kierowcy bo tam znajduje się moduł komfortu, którego uszkodzenie może uprzykrzyć życie :(

Graf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 18 lis 2013, 19:47
Lokalizacja: Puck

Post autor: Graf » 20 lis 2013, 11:57

Lampka zapala się kiedy otworzę drzwi. Na początku jak wsiadam do auta to ładnie świeci tak jak powinna. Natomiast kiedy już wychodzę z auta to mruga. Może też trzeba coś wymienić?
Kałuża pod samochodem jest tylko jeszcze nie udało się zdiagnozować skąd się bierze.
Dzięki bardzo za odpowiedzi :)

mily

Post autor: mily » 20 lis 2013, 12:11

Oile te dwa fakty są ze sobą powiązane to wydaje mi się że to nie fis pada, tylko masa gdzieś nie przewodzi. Możliwe płyn wylatuje gdzieś na kostki i dochodzi do "zwarcia" łączy masę z plusem co powoduje spadek napięcia.

Najpierw zlokalizuj wyciek i go usuń, fisa zostaw narazie w spokoju. Jak zlokalizujesz wyciek zerknij czy co płyn chłodniczy zalewał. Jeżeli są w pobliżu jakieś kostki rozepnij i przeczyść, bo jak dostały już trochę płynu to niebawem zaśniedzieją.

Oczywiście fis może padać swoją drogą, ale ja bym stawiał że usterka jest powiązana.

Graf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 18 lis 2013, 19:47
Lokalizacja: Puck

Post autor: Graf » 20 lis 2013, 20:19

Ok dzięki bardzo za wskazówki. Jeszcze tak z ciekawości ile może kosztować ta wymiana fis'a? Na allegro znalazłem tylko całe zegary.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 20 lis 2013, 20:30

wymiana na nowy fis 300zł polecam firmę - http://aceef.pl/

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja