Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Kable zapłonowe , problem

Elektryka
ODPOWIEDZ
dembik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 17 cze 2011, 23:45
Lokalizacja: Suwałki

Kable zapłonowe , problem

Post autor: dembik » 18 lis 2013, 21:44

mam problem z kablami tzn. wymieniłem na NGK 2 lata temu i jest przebicie chyba znowu.

Zacznę od początku :

przy około 2tys obrotów podczas jazdy samochód mi drgał. Myślałem że to coś z filtrami ale spryskałem mgiełką silnik i mi iskry wyskoczyły na silniku przy kablach kilku.

Teraz pytania moje:

1. Czy jak jeden ma przebicie to po spryskaniu mgiełką wody to może być tak że bije iskra po całej obudowie ??

2. Jak 2 lata temu miałem przebicie to widać to było bez żadnego spryskiwania wodą , taka ewidentie duza iskra w jednym miejscu a teraz jest jak wyżej opisałem i bez spryskania praktycznie nic nie ma.

3. Czy takie coś może byc przyczyna szarpania autem tylko przy około 2 tys obro0tów i to nie zawsze ?

4. Po ciemku jak sie przyglądałem cewce i kablom to widać jak płynie prze nie prąd. To normalne ?? (w obudowie)

Pomóżcie koledzy bo nie wiem czy kupić kable czy szykować się na coś grubszego.

Dodam że auto chcę sprzedać ale nie chce nikomu wciskać szarpańca.

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 19 lis 2013, 14:04

ad 1 - oczywiście że tak,

ad 2 - nie zawsze widać, szczególnie przy świetle dziennym,

ad 3 - jak najbardziej mogą występować takie objawy,

ad 4 - w żadnym przypadku nie jest to normalne.

Czeka Cię wymiana przewodów wysokiego napięcia. Myślę że to powinno wystarczyć <okok>
Warsztat, naprawy Audi A6.

dembik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 17 cze 2011, 23:45
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: dembik » 19 lis 2013, 20:10

no też tak myślę że kable. a jeśli byłaby padnięta cewka zapłonowa to jakie objawy by były ??

i po 2 latach to normalne ze kable juz do wymiany ?

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 19 lis 2013, 20:28

Objawami uszkodzonej cewki między innymi mogą być skaczące po niej "iskry", utrudnione, a gdy już całkiem padnie niemożliwe odpalenie silnika, spadek mocy, nie pali na wszystkie gary, przerywa.

Możliwe że PWN padły po dwóch latach, czasami padają nawet po jednej nocy ;) gdy dorwą się do nich kuny :)
Warsztat, naprawy Audi A6.

gremek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 16 lis 2013, 11:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gremek » 19 lis 2013, 20:32

Najpierw wymień przewody WN mniejszy koszt na pewno niż cewka a i tak do wymiany, jak usterka nie ustąpi, silnik będzie nie równo pracował to wtedy zainteresuj się cewką.
Usunięto zgodnie z 24 Punktem Regulaminu.

odbiorca
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 12 lis 2013, 00:07
Lokalizacja: Lubin

Post autor: odbiorca » 19 gru 2013, 23:15

Czy problem udało Ci się rozwiązać ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja