Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AYM 2.5 155 KM] Brak mocy powyżej 3000 obr/min

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Kamrom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 20 cze 2009, 20:31
Lokalizacja: Rzeszów

[ AYM 2.5 155 KM] Brak mocy powyżej 3000 obr/min

Post autor: Kamrom » 16 lis 2013, 18:42

Witam
Chciałbym się przywitać, na forum i razem z Audi od 6 lat, dotychczas jako czytacz.
Krótki opis problemu: latem obecnego roku zauważyłem problem z przyspieszaniem autka na 5 i 6 biegu powyżej 30000 obr, szczególnie przy wciśnięciu pedału w podłogę, z miesiąca na miesiąc problem zaczął schodzić też na niższe biegi. Od dwóch lat jeżdżę na uszkodzonym G80 i myślałem, że to jest główna przyczyna, w ubiegłym tygodniu wymieniłem wtrysk i niestety problem dalej występuje.
Po wymianie wtrysku zlogowałm samochód, ciągle pojawia się błąd
1 Fault Found:
00575 - Intake Manifold Pressure
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
Z logów wynika, że EGR jest niesprawny (niestety tutaj moja wiedza odnośnie analizy logów się kończy :(: ), EGR ani zamknięty ani otwarty, myślałem że to jest powód błędu 575, wstawiłem blaszkę na próbę, odnoszę wrażenie że jest minimalnie lepiej, szczególnie pod górki na 3 biegu, ale dalej dla biegów 4,5 powyżej 3000 auto traci moc i nie przyśpiesza, bardzo delikatne dodawanie gazu pozwala rozpędzić silnik powyżej 3000, gwałtowne wciśniecie pedału w podłogę skutkuje po osiągnięciu 3000 "zamuleniem".
Bardzo proszą o analizę, na logach widać, że nie udaje się rozpędzić auta powyżej 3000, logi robione na 4 lub niektóre na 3 biegu.
-Sztanaga od turbiny działa, nie widać zacięć, podciśnienie w rurce z N75 jest wyraźne
-"obmacałem" turbinę od wlotu, kręci się, nie wyczułem luzów, łopatki czyste
- EGR kiedyś działał dobrze, bo logowałem ze 3 lata temu i było OK, teraz muszę go wyczyścić, kupiłem już uszczelki, wg mnie przy robieniu logów dla grupy BS003 podciśnienie w rurce z N18 dużo mniejsze niż z N75
-filtr wlotowy powietrza wymieniony
-rura gumowa pomiędzy filtrem i turbo szczelna
-przepławkę przeczyściłem benzyną ekstrakcyjna bez zmian, niestety nie robiłem logów przed i po
-wykonywałem próby na wypiętej przepływce, zachowanie samochodu bez zmian, dlatego jest to mój główny podejrzany, niestety nie znam nikogo kto miałby podobną przepływkę HTC AFH70-25C
-autko nie dymi przy mocnym butowaniu

Teraz uwaga moja autorska analiza logów (all right reserved :D ): Turbina przeładowuje log 011DYN (ale dlaczego to już nie wiem :(: ) Silnik rozpędza się do około 3000 przepływka daje informacje o mały przepływie logi 003DYN, w oparciu o to ECU (mało powietrza) postanawia zmniejszyć ilość paliwa co skutkuje spadkiem mocy, Tylko co dalej?, czy na pewno zakup nowej przepływki załatwi problem
Proszę o podpowiedz

Logi normalne
000 http://vaglog.rtnet.pl/roman_kam_149744.html
003 http://vaglog.rtnet.pl/roman_kam_149749.html
004 http://vaglog.rtnet.pl/roman_kam_149745.html
007 http://vaglog.rtnet.pl/roman_kam_149754.html
008 http://vaglog.rtnet.pl/roman_kam_149758.html
013 http://vaglog.rtnet.pl/roman_kam_149748.html
014 http://vaglog.rtnet.pl/roman_kam_149751.html
018 http://vaglog.rtnet.pl/roman_kam_149740.html
logi BS
000 http://vaglog.rtnet.pl/roman_kam_149747.html
003 http://vaglog.rtnet.pl/roman_kam_149742.html
004 http://vaglog.rtnet.pl/roman_kam_149750.html
011 http://vaglog.rtnet.pl/roman_kam_149757.html
logi DYN
000 http://vaglog.rtnet.pl/roman_kam_149755.html
001 http://vaglog.rtnet.pl/roman_kam_149756.html
003 http://vaglog.rtnet.pl/roman_kam_149741.html
004 http://vaglog.rtnet.pl/roman_kam_149743.html
008 http://vaglog.rtnet.pl/roman_kam_149752.html
010 http://vaglog.rtnet.pl/roman_kam_149746.html
011 http://vaglog.rtnet.pl/roman_kam_149759.html


Pozdrawiam
Roman
Ostatnio zmieniony 17 lis 2013, 18:33 przez Kamrom, łącznie zmieniany 1 raz.

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: [ AYM 2.5 155 KM] Brak mocy powyżej 3000 obr/min

Post autor: krysti » 16 lis 2013, 20:54

Przepływka widać że ewidentnie zawyża. Do czyszczenia przepływki są inne środki.
Może masz coś nie tak z kierownicami w turbinie skoro przeładowuje, widać jak n75 się morduje ze zbiciem ciśnienia ale nie daje rady.
Obstawiam że podciśnienie i n75 pracuje prawidłowo, oraz że gruszka szczelna i poprawnie pracuje
Egr martwy ale to już wiesz - sprawdź szczelność membrany.
Auto śmiga w trybie awaryjnym.
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)

Kamrom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 20 cze 2009, 20:31
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Kamrom » 17 lis 2013, 10:51

Próbować czyścić czy raczej szukać nowej przepływki? Mozna kupić zamienniki za 180 PLN, lub oryginał za 600 PLN mam małą rozterke?
Tak jak pisałem sztanga od turbiny pracuje w całym zakresie, podciśnienie w rurce jest bardzo wyraźne.
Po trybie awaryjnym w ECU nie pozostają żadne błędy, bo nic mi się nie wyświetla poza 00575 - Intake Manifold Pressure ?

Co ciekawsze przy robieniu logów normalnych, raz mi się przytrafiło coś takiego, że gdy kasowałem błędy (samochód pracował na wolnych obrotach) po skasowaniu 00575, błąd pojawiał się od razu z powrotem, tak to wyglądało jakby przyczyną tego błędu była usterka mechaniczna jakiegoś czujniki.

Pozdrawiam
Roman

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 17 lis 2013, 11:07

Kamrom pisze:Próbować czyścić czy raczej szukać nowej przepływki? Mozna kupić zamienniki za 180 PLN, lub oryginał za 600 PLN mam małą rozterke?
Tak jak pisałem sztanga od turbiny pracuje w całym zakresie, podciśnienie w rurce jest bardzo wyraźne.
Po trybie awaryjnym w ECU nie pozostają żadne błędy, bo nic mi się nie wyświetla poza 00575 - Intake Manifold Pressure ?

Co ciekawsze przy robieniu logów normalnych, raz mi się przytrafiło coś takiego, że gdy kasowałem błędy (samochód pracował na wolnych obrotach) po skasowaniu 00575, błąd pojawiał się od razu z powrotem, tak to wyglądało jakby przyczyną tego błędu była usterka mechaniczna jakiegoś czujniki.

Pozdrawiam
Roman
600 PLN - coś za dużo, podaj numer orginalnego przepływomierza.
ÂŻadne zamienniki - szkoda kasy. Tylko hitachi.
Czyszczenie może pomoże - chociaż u Ciebie jest za duże wskazanie hmmm - spróbuj środka CRC
Skąd wiesz że w całym zakresie pracuje sztanga? To że widać że pracuje to nie znaczy że w całym zakresie.
Może czujnik ciśnienia doładowania skoro od razu łapie błąd.
Porównaj mój log z 003 normal z twoim
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... &hilit=bau
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)

maestro100

Post autor: maestro100 » 17 lis 2013, 11:29

Koledzy, coście się czepili tego mafa? Przecież mierzy prawidłowo <lol> . Gdy T przeładowuje wartości są graniczne dla mafa, a gdy ecu wprowadza tryb awaryjny, T się wyłącza i mamy wartości jak w logach. Wszystko jest ok.
1. Ja bym zaczął od podmiany n75 na n18- jak się nic nie zmieni T na stół.
2. Ponowny komplet logów grupy 004- wskazania w obecnych są bez sensu <mysli>.

Kamrom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 20 cze 2009, 20:31
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Kamrom » 17 lis 2013, 13:14

Numery jakie są na przepływce 54321 i HTC AFH70-25C
Po włączeniu silnika sztanga od turbiny idzie w górę do ogranicznika, po odpięciu wężyka od N75 opada o jakieś 10 mm(nie mierzyłem tego dokładnie).
Tak na twoich loga jest tak jak ma być oczekiwana wartość przepływu zgodna z odczytaną

maestro100
dlaczego grupa 004 jest bez senesu?
tutaj umieściłem pomiar na 4 i 3 biegu
004DYN-all http://vaglog.rtnet.pl/roman_kam_149743.html
Podmienię w tygodniu N75 i N18

Dodałem tez jeszcze 003DYN-all dla kilku pomiarów na 4 i 3 biegu

http://vaglog.rtnet.pl/roman_kam_149741.html

Dzięki za zainteresowanie

Roman
Ostatnio zmieniony 17 lis 2013, 18:44 przez Kamrom, łącznie zmieniany 1 raz.

maestro100

Post autor: maestro100 » 17 lis 2013, 14:21

Kamrom, zrób komplet 004 (dynamiczny od 1500 obr w górę z gazem w podłodze) i wklej je tutaj , bo te z fotosika to Ci powiem...

Niejasności dotyczą ustawienia kąta wtrysku. Z jednych logów wynika że jest ustawiony dużo za wcześnie, z innych nie. Wartości z dynamicznego loga też są dziwne- chyba że robiłeś go na postoju tylko przegazowując.

zippo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 10 lis 2013, 11:48
Lokalizacja: Katowice

Post autor: zippo » 17 lis 2013, 16:42

wymień czujnik ciśnienia za przednią lewą lampą
zippo

Kamrom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 20 cze 2009, 20:31
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Kamrom » 17 lis 2013, 18:38

Witam
Podmieniłem pliki na serwer rtnet, teraz wreszcie to wygląda po ludzku, w większości jest zrobione po kilka logów na 4 i 3 biegu.
Dynamiczny 004 był robiony w czasie jazdy.

Zippo
Co to za czujnik i co mi pomoże wymiana?

Próbowałem dzisiaj podmienić N75 i N18, niestety wygląda na to, że N18 nie działa brak ciśnienia w wężyku, dlatego może EGR nie reguluje.
Robiłem jeszcze testy dużą strzykawką(100) na turbinie, grucha reguluje, chociaż nie udało mi się podnieść sztangi tak wysoko jak podnosi N75.
Jutro zrobię jeszcze raz grupę 004

[ Dodano: 2013-11-19, 19:33 ]
Zrobiłem ponownie logi dla grupy 004
004NOR http://vaglog.rtnet.pl/roman_kam_150124.html
004BS http://vaglog.rtnet.pl/roman_kam_150123.html
004DYN http://vaglog.rtnet.pl/roman_kam_150125.html gdzie po zminie biegu na 5 udało misie dojść do 3900
Jeżeli coś jest nie tak dajcie znać

Powoli nastawiam się na rozbiórkę turbo i ewentualną naprawę/regenerację.

[ Dodano: 2013-11-24, 21:32 ]
Witam
Po sobocie spędzonej w garażu moc powróciła, turbina wyczyszczona działa bez zacięć, pierwsze próby późną nocą w sobotę zakończone pomyśle "moc jest ze mną" <lol> <rotfl> <radocha>
Nie robiłem jeszcze logów, jeżeli pogoda pozwoli to może zrobię w tym tygodniu.


Niestety po demontażu okazało się że turbina wymaga regeneracji, łopatki na stronie gorącej są uszkodzone, zastanawiam się co mogło spowodować takie uszkodzenia ? :(
Jak miałem wszystko otwarte sprawdziłem EGR czysty, muszę chyba kupić nowy N18.
Mam pytanie, czy zakłady regenerujące turbiny naprawią/wymienią takie uszkodzenie?
Zdjęcie turbinki poniżej
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga