[A6 C5 2.4 Quattro] Problem z quattro?? Proszę o opinie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 14 lis 2010, 21:03
- Lokalizacja: londyn/torun
Mam wstępna diagnozę mojego walenia w napędzie. Otóż dogłębna analiza auta (szkoda że nie przed zakupem ) wykazała że mam prawdopodobnie dyfer od innego auta. Pytanie czy moc pojazdu (pojemność) i rodzaj skrzyni mają znaczenie dla dyfra i czy są stosowane różne dyferencjały zależnie od wersji silnikowej i skrzyni.
Czy to prawda że są A6 z blokadą dyferencjału. Słyszałem że blokadę wtedy można używać tylko do jazdy na wprost i w jaki sposób działa taka blokada jak się ją załącza/rozłącza.
W moim audi efekt jest taki jakby była załączona blokada dyfra albo jakaś szpera była zrobiona lub po prostu coś się zepsuło/zużyło i są takie efekty.
Czy jest ktoś z taką wiedzą choćby cząstkową aby mi coś podpowiedzieć. Nie da się parkować mojej bryki na ciasnych parkingach bo wrażenie robi jak by miał się rozsypać.
Czy to prawda że są A6 z blokadą dyferencjału. Słyszałem że blokadę wtedy można używać tylko do jazdy na wprost i w jaki sposób działa taka blokada jak się ją załącza/rozłącza.
W moim audi efekt jest taki jakby była załączona blokada dyfra albo jakaś szpera była zrobiona lub po prostu coś się zepsuło/zużyło i są takie efekty.
Czy jest ktoś z taką wiedzą choćby cząstkową aby mi coś podpowiedzieć. Nie da się parkować mojej bryki na ciasnych parkingach bo wrażenie robi jak by miał się rozsypać.
Ja tylko się dopiszę do wątku bo również szukam rozwiązania - z tym że ja nie nazwałbym tego szuraniem opon po asfalcie a bardziej drganiami/ wibracjami napędu - trudno tak naprawdę określić czy z przodu czy z tyłu. Dzieje się to tylko przy mocno skręconych kołach - np. zawracanie na skrzyżowaniu i dodanie gazu. Gdzieś wyczytałem, że ktoś miał podobne przypadki i winowajca okazywały się poduszki na tylnym moście - u mnie na szarpakach wszystko wygląda b. dobrze więc to raczej nie ten trop w moim przypadku. Ktoś opisywał jak wymieniał półosie przód/ tył - bez efektu u tego "kogoś". Olej w torsenie wymieniany 3 razy [problemy z dobraniem uszczelniacza ] plus w tylnym moście - brak zmian w pracy układu. Na razie zaprzestałem poszukiwań ale wg. mnie to nie jest normalny objaw.......
144KM/322Nm by Tune-Up
Też mi się wydaje że to nie jest norma. Jeździłem wieloma autami 4x4 i w żadnym tak nie było.
Na jaki olej wymieniles?
Ja zalalem mobila 75/90 i jakby dłużej trwa czas jazdy do pojawienia się odgłosówbo na zimnym ich nie ma. Dlatego myślę że to nie poducha żadna
Myślę nad zakupem oleju vag z serwisu wg numeru z etki albo nad uszlachetniaczem do aut terenowych z blokadą
Co myślisz są takie na allegro
Na jaki olej wymieniles?
Ja zalalem mobila 75/90 i jakby dłużej trwa czas jazdy do pojawienia się odgłosówbo na zimnym ich nie ma. Dlatego myślę że to nie poducha żadna
Myślę nad zakupem oleju vag z serwisu wg numeru z etki albo nad uszlachetniaczem do aut terenowych z blokadą
Co myślisz są takie na allegro
ja akurat zakladalem 2 rozne dyfery, ale to zupelnie z innych powodow niz objawy wyzej opisane - nie odczuwam roznicy.matt4 pisze:może ktoś wymieniał na próbę?
raczej nie. rowniez wymienialem poduszki tylnego dyferencjalu, ale rowniez z innych powodow i nie odczuwam roznicy.hans_gd4 pisze:Gdzieś wyczytałem, że ktoś miał podobne przypadki i winowajca okazywały się poduszki na tylnym moście
jedynie stuki w napedzie przy gwaltownym przyspieszeniu to objawa uszkodzonych poduszek silnika.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 127
- Rejestracja: 19 mar 2011, 14:18
- Imię: Piotr
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ARS 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Saint germain sur Morin
.Znaczenie ma tez to ze olej jest gesciejszy przy rozruchu zimnego silnika.Polecam wujka"GOOGLE"w celu zrozumienia zasady dzialania "TORSENA".A tak na marginesie to rozne marki stosuja ruzne rozwiazania i to ze ktos jezdzil innym autem z napedem na cztery kola i tam nic takiego sie nie dzialo nie jest dowodem na to ze tu sie dzieje.
do mostu był wlany Castrol syntrans 75w90- to samo do torsena; po problemach z uszczelniaczem ostatecznie zalałem tam motul maxgear 300 jednakże osobiście uważam, ze moglby być tam jakiś valvoline czy inny olej spelniajacy norme i nie zrobiloby to zadnej roznicy.
Szukajac info dot. olejow do mostow przesledzilem dużo watkow na polskich i zagranicznych forach w szczególności BMW i SUBARU i generalny wniosek jest taki, że jeżeli ktoś porusza się w normalnym trybie tzn. nie upala, nie jeździ w sniegu 500 tys km rocznie etc. to nie ma większego sensu kombinowania poza tym co zaleca producent
Szukajac info dot. olejow do mostow przesledzilem dużo watkow na polskich i zagranicznych forach w szczególności BMW i SUBARU i generalny wniosek jest taki, że jeżeli ktoś porusza się w normalnym trybie tzn. nie upala, nie jeździ w sniegu 500 tys km rocznie etc. to nie ma większego sensu kombinowania poza tym co zaleca producent
144KM/322Nm by Tune-Up
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 266
- Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
- Imię: Dawid
- Moje auto: 100 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
leon0376, no spoko, ale czy w tylnym moście masz torsen czy zwykły dyfer? bo z tematów jakie przeczytałem tutaj oraz innych info w necie wynika że torsen jest między przód - tył. druga rzecz, torsen ma ograniczony poślizg ale przy braku przyczepności zachowa się jak zwykły dyferencjał oraz przy małych zmianach prędkości obr. kół prawa lewa nie powinien się blokować.
Oraz
Oraz
odgrzewając temat - jestem po wymianie poduszek skrzyni plus tulei przednich wózka plus kmpl wahaczy.
- Tuleje sanek nie były zużyte ale wymieniłem profilaktycznie. Tylnich nie wymieniłem bo nie mialem ale sa podobno w dobrym stanie
- Poduszki skrzyni musiały być już nadszarpnięte bo teraz wibracji na jalowym od skrzyni praktycznie nie ma
- wahacze - tutaj był smietnik
Ale co najważniejsze - efekt trzęsienia budą/ szorowania czy jakkolwiek to nazwal ustapil w 75% - mwoiac inaczej jest niebo a ziemia z tym co było - jest jeszcze wyczuwalne ale na obecna chwile jestem Tak wiec w moim przypadku winne były poduszki skrzyni - podejrzewam, ze gdybym wymienil wszystkie poduszki [tj tylnie od sanek, od silnika i od mostu] to mialbym fabrykę ....problem w tym, ze gumy na szarpakach [m.in. tylni most] nie wykazują zużycia ale ze względu na wiek itd.z pewnoscia stracily swoje pierwotne właściwości amortyzujące .....na razie nie ruszam.
- Tuleje sanek nie były zużyte ale wymieniłem profilaktycznie. Tylnich nie wymieniłem bo nie mialem ale sa podobno w dobrym stanie
- Poduszki skrzyni musiały być już nadszarpnięte bo teraz wibracji na jalowym od skrzyni praktycznie nie ma
- wahacze - tutaj był smietnik
Ale co najważniejsze - efekt trzęsienia budą/ szorowania czy jakkolwiek to nazwal ustapil w 75% - mwoiac inaczej jest niebo a ziemia z tym co było - jest jeszcze wyczuwalne ale na obecna chwile jestem Tak wiec w moim przypadku winne były poduszki skrzyni - podejrzewam, ze gdybym wymienil wszystkie poduszki [tj tylnie od sanek, od silnika i od mostu] to mialbym fabrykę ....problem w tym, ze gumy na szarpakach [m.in. tylni most] nie wykazują zużycia ale ze względu na wiek itd.z pewnoscia stracily swoje pierwotne właściwości amortyzujące .....na razie nie ruszam.
144KM/322Nm by Tune-Up
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga