Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 C5 2,8] automatyczne otwieranie bagaznika

Nadwozie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pablopila
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 07 mar 2009, 20:52
Lokalizacja: piła wielkopolska

Post autor: pablopila » 06 mar 2011, 10:28

Panowie może jakieś konkrety jakie te siłowniki trzeba by kupić

holekpiotr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 415
Rejestracja: 26 gru 2008, 12:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.6 ADP 101KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Głogów

Post autor: holekpiotr » 06 mar 2011, 13:01

mwx pisze:Pomysł ze sprężynką jest spoko, ale widzę jeden problem.

Gdy przyjrzeć się sprężynce gazowej podczas zamykania klapy to widać, że tłoczysko całkowicie chowa się w obudowie i nie ma tam miejsca na żadną, nawet zgniecioną do granic sprężynkę.

Ta modyfikacja wymaga chyba wymiany amortyzatorów na nieco silniejsze i takie z trochę krótszą obudową.
Dokładnie tak jak mówisz. Przy zamkniętej klapie raczej sprężyna nie miałaby miejsca.
Potrzebne raczej są inne amorki Których nie widziałem jeszcze na rynku.

Na pierwszej stronie opisałem już to trochę więc zadanie jest trudne.
My chyba mamy najwięcej niutonów w tak małych amorkach :|

Awatar użytkownika
diabel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 23 maja 2009, 19:05
Lokalizacja: Łódź

Post autor: diabel » 06 mar 2011, 18:43

Cos slabo patrzyliscie na te silowniki ;)
Specjalnie sprawdzalem dzisiaj, i po zamknieciu klapy zostaje tak na oko ok. 2 cm. I tyle powinno zostawac, jesli wierzyc temu, co pisza goscie na forum Skody Octawii. Sprezyny maja dlugosc 51mm, po scisnieciu wlasnie cos kolo 20mm. Srednica zew. ok 20mm, wew. 10mm. Poza tym, jak widac na filmie, da sie, trzeba by tylko dorwac odpowiednie sprezynki. Z tego co wyczytalem, jest kilka firm na Slasku, ktore robia takie sprezyny na zamowienie, niestety nie wysylaja detalistom :(
Zainteresowanym polecam watek http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.p ... &start=735 sa namiary na firmy, symbole sprezyn, oraz plusy i minusy takiego modu.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 06 mar 2011, 22:37

diabel pisze:Cos slabo patrzyliscie na te silowniki ;)
Specjalnie sprawdzalem dzisiaj, i po zamknieciu klapy zostaje tak na oko ok. 2 cm.
U mnie zostaje 2-3 mm. Może po lifcie jest coś nieco inaczej.

Kulkowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 21 wrz 2010, 15:08
Lokalizacja: Tarnow/Sandefjord

Post autor: Kulkowy » 30 mar 2011, 19:27

Nie jestem znawcą więc "strzelam" z prośbą o analizę znawców lub maniaków zmian technicznych ;) Czy rozważał ktoś możliwość (i skuteczność działania) takich sprężyn ale na ... zawiasy tylnej klapy :) Nie wiem czy pomysł dobry czy też nie ale może warto przeanalizować :)

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 03 kwie 2011, 15:59

ÂŻeby unieść klapę takie sprężynki musiałyby działać dość hardkorowym momentem na te zawiasy.

Kulkowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 21 wrz 2010, 15:08
Lokalizacja: Tarnow/Sandefjord

Post autor: Kulkowy » 03 kwie 2011, 17:43

No tak, sprawdzałem to sam i żeby unieść klapę potrzeba siły która będzie przeszkadzać w zamknięciu klapy :(

holekpiotr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 415
Rejestracja: 26 gru 2008, 12:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.6 ADP 101KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Głogów

Post autor: holekpiotr » 31 sie 2011, 11:02

Wprowadził już ktoś z was ten patent do swojego avanta?? <mysli>

szpurek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 27 sie 2013, 14:52
Lokalizacja: Chłopków

Post autor: szpurek13 » 13 lis 2013, 19:25

A może pójść wdrugą stronę i zamiast spreżynek i siłowników pokombinować z dwoma magnesami?
Skoda Octavia I '97r 1.6 101hp --> Audi A4 b5 '98r 1.9 TDI AFN 110hp --> Audi A6 C5 '02r 1.9 TDI AWX 130hp ;)

brzozek91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 19 maja 2012, 15:37
Lokalizacja: Toruń okolice

Post autor: brzozek91 » 14 lis 2013, 22:53

szpurek13, i ze niby jak z tymi magnesami?
bylo Opel Omega 1996. 2.0 16v 136km
bylo Audi a6 c5 1998 2.8 193km
bylo Skoda Superb 2002 1.8t 150km
Bylo Audi a6 c6 2004 3.0tdi Q 225km
Bylo Audi a6 c6 2004 3.0tdi Q 300km
Jest Audi a6 c7 2011 3.0tdi 214km
Jest Audi a8 d4 2010 4.2tdi 350km

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 14 lis 2013, 23:10

szpurek13 pisze:A może pójść wdrugą stronę i zamiast spreżynek i siłowników pokombinować z dwoma magnesami?
Pomysł niezły, jednak z moich obserwacji musisz ruszyć klapę przynajmniej o 10cm od rygla do zamka aby dalej siłownik ją uniósł. To może być zbyt duża odległość aby dwa magnesy o przeciwnie ustawionych biegunach wyrzuciły klapę do góry.

Sprawdziłem również mocowania teleskopu, i tak jak powiedział mwx są mało solidne - nie zaryzykuję zakładania sprężyn na teleskopy. Pomyślałem że może uda się za to zrobić wyrzutniki na sprężynach, które zamontowałbym zamiast odbojów klapy (takie elementy nad lampami oraz na samej klapie)

Niestety ostatnio dość dużo czasu pochłonęły mi inne 'elektryczne' projekty i nie miałem czasu się w to pobawić :-)

szpurek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 27 sie 2013, 14:52
Lokalizacja: Chłopków

Post autor: szpurek13 » 14 lis 2013, 23:24

Myślę że 2 neodymowe magnesy powinny dac radę na te 10 cm wyrzucić albo więcej. Tylko trzeba by było uważać żeby klapa szczęki nie urwała :-D
Skoda Octavia I '97r 1.6 101hp --> Audi A4 b5 '98r 1.9 TDI AFN 110hp --> Audi A6 C5 '02r 1.9 TDI AWX 130hp ;)

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 14 lis 2013, 23:55

szpurek13 pisze:Myślę że 2 neodymowe magnesy powinny dac radę na te 10 cm wyrzucić albo więcej. Tylko trzeba by było uważać żeby klapa szczęki nie urwała :-D
Heh - trzeba by zrobić próbę - umieścić je w miarę sensownie, oraz przetestować, czy da się w ogóle zamknąć klapę :-).

Myślałem też kiedyś na rozwiązaniem elektrycznym - aby zamontować 'wyrzutnik' w ryglu - tzn pod tą chromowaną osłoną. Uruchamiałby się on na chwilę odpychając klapę, po czym chował na swoje miejsce (np jakiś zmodyfikowany siłownik centralnego zamka)

Trzeba by pomyśleć, czy ma on na tyle mocy aby spełnić swoją rolę <mysli>

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 15 lis 2013, 00:13

Co do magnesów, jak dla mnie odpada. Powód prosty, ile dziadostwa będą przyciągać podczas normalnego użytkowania, oraz wyobraźcie sobie jak by komicznie wyglądało gdyby co chwilę ktoś się do auta przykleił przez choćby przez klucze w kieszeniach <rotfl>
Lektor.

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 15 lis 2013, 00:19

Według mnie pomysł z magnesami i w ogóle ze stałym odpychaniem nie jest zbyt dobry. To znaczne obciążenie rygla zamka, a czy to magnesy, czy sprężyny wykonują swoje zadanie cały czas - próbują odepchnąć klapę gdy trzyma ją właśnie tylko rygiel, a nie sądzę by on był do takiej kierunkowej siły przeznaczony :|

 

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga