[a6 C5 2,8] automatyczne otwieranie bagaznika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 415
- Rejestracja: 26 gru 2008, 12:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.6 ADP 101KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Głogów
Dokładnie tak jak mówisz. Przy zamkniętej klapie raczej sprężyna nie miałaby miejsca.mwx pisze:Pomysł ze sprężynką jest spoko, ale widzę jeden problem.
Gdy przyjrzeć się sprężynce gazowej podczas zamykania klapy to widać, że tłoczysko całkowicie chowa się w obudowie i nie ma tam miejsca na żadną, nawet zgniecioną do granic sprężynkę.
Ta modyfikacja wymaga chyba wymiany amortyzatorów na nieco silniejsze i takie z trochę krótszą obudową.
Potrzebne raczej są inne amorki Których nie widziałem jeszcze na rynku.
Na pierwszej stronie opisałem już to trochę więc zadanie jest trudne.
My chyba mamy najwięcej niutonów w tak małych amorkach
Cos slabo patrzyliscie na te silowniki
Specjalnie sprawdzalem dzisiaj, i po zamknieciu klapy zostaje tak na oko ok. 2 cm. I tyle powinno zostawac, jesli wierzyc temu, co pisza goscie na forum Skody Octawii. Sprezyny maja dlugosc 51mm, po scisnieciu wlasnie cos kolo 20mm. Srednica zew. ok 20mm, wew. 10mm. Poza tym, jak widac na filmie, da sie, trzeba by tylko dorwac odpowiednie sprezynki. Z tego co wyczytalem, jest kilka firm na Slasku, ktore robia takie sprezyny na zamowienie, niestety nie wysylaja detalistom
Zainteresowanym polecam watek http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.p ... &start=735 sa namiary na firmy, symbole sprezyn, oraz plusy i minusy takiego modu.
Specjalnie sprawdzalem dzisiaj, i po zamknieciu klapy zostaje tak na oko ok. 2 cm. I tyle powinno zostawac, jesli wierzyc temu, co pisza goscie na forum Skody Octawii. Sprezyny maja dlugosc 51mm, po scisnieciu wlasnie cos kolo 20mm. Srednica zew. ok 20mm, wew. 10mm. Poza tym, jak widac na filmie, da sie, trzeba by tylko dorwac odpowiednie sprezynki. Z tego co wyczytalem, jest kilka firm na Slasku, ktore robia takie sprezyny na zamowienie, niestety nie wysylaja detalistom
Zainteresowanym polecam watek http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.p ... &start=735 sa namiary na firmy, symbole sprezyn, oraz plusy i minusy takiego modu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 415
- Rejestracja: 26 gru 2008, 12:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.6 ADP 101KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Głogów
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Pomysł niezły, jednak z moich obserwacji musisz ruszyć klapę przynajmniej o 10cm od rygla do zamka aby dalej siłownik ją uniósł. To może być zbyt duża odległość aby dwa magnesy o przeciwnie ustawionych biegunach wyrzuciły klapę do góry.szpurek13 pisze:A może pójść wdrugą stronę i zamiast spreżynek i siłowników pokombinować z dwoma magnesami?
Sprawdziłem również mocowania teleskopu, i tak jak powiedział mwx są mało solidne - nie zaryzykuję zakładania sprężyn na teleskopy. Pomyślałem że może uda się za to zrobić wyrzutniki na sprężynach, które zamontowałbym zamiast odbojów klapy (takie elementy nad lampami oraz na samej klapie)
Niestety ostatnio dość dużo czasu pochłonęły mi inne 'elektryczne' projekty i nie miałem czasu się w to pobawić
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Heh - trzeba by zrobić próbę - umieścić je w miarę sensownie, oraz przetestować, czy da się w ogóle zamknąć klapę .szpurek13 pisze:Myślę że 2 neodymowe magnesy powinny dac radę na te 10 cm wyrzucić albo więcej. Tylko trzeba by było uważać żeby klapa szczęki nie urwała :-D
Myślałem też kiedyś na rozwiązaniem elektrycznym - aby zamontować 'wyrzutnik' w ryglu - tzn pod tą chromowaną osłoną. Uruchamiałby się on na chwilę odpychając klapę, po czym chował na swoje miejsce (np jakiś zmodyfikowany siłownik centralnego zamka)
Trzeba by pomyśleć, czy ma on na tyle mocy aby spełnić swoją rolę
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Według mnie pomysł z magnesami i w ogóle ze stałym odpychaniem nie jest zbyt dobry. To znaczne obciążenie rygla zamka, a czy to magnesy, czy sprężyny wykonują swoje zadanie cały czas - próbują odepchnąć klapę gdy trzyma ją właśnie tylko rygiel, a nie sądzę by on był do takiej kierunkowej siły przeznaczony
Â
Â
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga