Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ MULTI] [A6 c5 2.5 Tdi demontaż sterownika Multitronic]

Układ napędowy i skrzynie biegów
Radek:)
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 14 kwie 2010, 18:23
Lokalizacja: Lubeskie

[ MULTI] [A6 c5 2.5 Tdi demontaż sterownika Multitronic]

Post autor: Radek:) » 10 kwie 2013, 07:25

witam kolegów diagnoza wykazała błąd 18151 za wysoki poślizg sprzęgła. rozmawiałem z facetem który zajmuje się naprawa skrzyni zadzwonił do kolegi opisał objawy i tamten stwierdził że moduł jest uwalony powiedział żeby spisać numery sterownika jeśli będzie miał taki to koszt tego będzie kosztować 1500zł plus 24m gwarancji. Teraz moje pytanie jak ten sterownik.wyjąć gdzie się znajduje?

Krzysztof1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 12 lut 2013, 18:41
Lokalizacja: Ahlen

Post autor: Krzysztof1972 » 10 kwie 2013, 19:26

Sterownik znajduje sie w skrzyni biegow - jak wejdziesz pod auto to zobaczysz wiazke wchodzaca do skrzyni. Wypnij ja - gniazdo ,ktore zobaczysz to juz kawalek sterownika :)By go jednak wyciagnac musisz spuscic olej z skrzyni potem odkrecic te sruby mocujace dekiel .
Zanim jednak to zrobisz upewnij sie czy dasz rade pozniej zalac skrzynie olejem w prawidlowy sposob -potrzebny vag do pomiaru temperatury

Polecam poczytac na forum a4 Multitronic Encyklopedia - znajdziesz wszystkie informacje a zalozyciel tematu Bartek, naprawia te skrzynie a takze sterowniki

Radek:)
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 14 kwie 2010, 18:23
Lokalizacja: Lubeskie

Post autor: Radek:) » 11 kwie 2013, 18:43

powiedz mi czy bez demontażu skrzyni mogę spisać numer seryjny sterownika ??

Krzysztof1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 12 lut 2013, 18:41
Lokalizacja: Ahlen

Post autor: Krzysztof1972 » 11 kwie 2013, 20:10

Do wyciagniecia sterownika nie wyciagasz skzyni tylko odkrecasz tylna obudowe
Niestety bez demontazu tej obudowy nie zobaczysz sterownika a co za tym idzie numerow na nim

Gdzies jest lista sterownikow jakie byly montowane do poszegolnych skrzyn - jak znajde to wkleje

Zobacz jaki kod ma Twoja skrzynia

Ja mam silnik BDV i skrzynie FRC - wiec to samo co w a4

Oznaczenia skrzyń multitronic w A4 B6 (od 2000-12-01 do 2004-12-31)

1.9TDi (131PS) AVF: FZH (XI.2002->V.2003), GJA (VI.2003->V.2004), GWX (VI.2004->VIII.2004), HPP (IX.2004->XII.2004), JKW (XI.2002->V.2003), JLE (VI.2003->XII.2004)
2.5TDi (155PS) AYM: FSL (IV.2001->VI.2002), JKX (IV.2001->VI.2002)
2.5TDi (163PS) BDG: GHZ (VI.2003->V.2004), GWW (VI.2004->VIII.2004), HPR (IX.2004->XII.2004), JLC (VI.2003->XII.2004)
2.5TDi (163PS) BFC: GEC (VII.2002->V.2003), JKZ (VII.2002->V.2003)
2.5TDi (163PS) BCZ: GHY (VI.2003->V.2004), JLD (VI.2003->XII.2004), GWV (VI.2004->VIII.2004), HPQ (IX.2004->XII.2004)
1.8 (150PS) AVJ: FSD (IV.2001->VI.2002)
1.8 (163PS) BFB: GEB (VII.2002->V.2003), GHW (VI.2003->II.2004), GEB (VII.2002->V.2003), GZF (II.2004->V.2004), HBD (VI.2004->XII.2004), HBE (XI.2003->IV.2004), HBG (IV.2004->V.2004), HBH (VI.2002->XII.2004)
1.8 (170PS) AMB: FSE (X.2001->VI.2002)
1.8 (190PS) BEX: GNS (VI.2003->IX.2003), GZL (IX.2003->V.2004), GZM (VI.2004->XII.2004)
2.0 (131PS) ALT: EVE (XII.2000->IV.2001), FSF (IV.2001->VII.2002), GGS (VII.2002->V.2003), GHV (VI.2003->V.2004), GWS (VII.2004->IX.2004), HAY (VI.2004->XII.2004), HBC (VI.2004->XII.2004)
2.0 (150PS) AWA: GHU (VI.2003->V.2004), GWR (VI.2004->XII.2004)
2.4 (163PS) AMM: FRC (IX.2001->VII.2002), FYX (VII.2002->V.2003), GHT (VI.2003->XII.2004)
2.4 (170PS) BDV: FRC (IX.2001->VII.2002), FYX (VII.2002->V.2003), GHT (VI.2003->V.2004), GWQ (VI.2004->XII.2004)
3.0 (218PS) BBJ: FSG (VI.2001->VII.2002), FYU (VII.2002->V.2003), GHR (VI.2003->V.2004), GWN (VI.2004->XII.2004), JBZ (IV.2001->V.2003)
3.0 (220PS) ASN: EVJ (XII.2000->IV.2001), FSG (VI.2001->VII.2002), FYU (VII.2002->V.2003), GHR (VI.2003->V.2004), GWN (VI.2004->XII.2004), JBZ (IV.2001->V.2003)
3.0 (220PS) AVK: FSH (IX.2001->VI.2002)

Wersje sterowników dla poszczególnych modeli skrzyń:

EVE - 01J 927 156 DS (6 lamel)
FRC, FYX - 01J 927 156 DB (6 lamel)
FSD - 01J 927 156 CP (6 lamel)
FSE - 01J 927 156 CQ (6 lamel)
FSF - 01J 927 156 CR (6 lamel)
FSG, FYU - 01J 927 156 CS (6 lamel)
FSG, FYU, JBZ - 8E2 910 155 P (7 lamel)
FSH - 01J 927 156 CF (6 lamel)
FSL, FZF - 01J 927 156 CT (6 lamel), 8E2 910 155 E (7 lamel)
FZH, FSK - 01J 927 156 CM (6 lamel), 8E2 910 155 A (7 lamel)
GEB - 01J 927 156 ET (6 lamel)
GEC - 01J 927 156 FA (6 lamel), 8E2 910 155 F (7 lamel)
GGS - 01J 927 156 FH (6 lamel)
GHV - 8E0 910 155 E (6 lamel)
GHU - 8E0 910 155 G (6 lamel)
GHT - 8E0 910 155 J (6 lamel)
GHY - 8E0 910 155 A (6 lamel), 8E2 910 155 G (7 lamel)
GHZ - 8E0 910 155 B (6 lamel), 8E2 910 155 K (7 lamel)
GHR - 8E0 910 155 (6 lamel)
GHW, GZF - 8E0 910 155 K (6 lamel)
GJA - 8E0 910 155 C (6 lamel), 8E2 910 155 B (7 lamel)
GNS - 8E0 910 155 H (?)
GWN - 8E0 910 155 M (6 lamel)
GWR - 8E0 910 156 H (6 lamel)
GWQ - 8E0 910 156 K (6 lamel)
GWV - 8E0 910 155 N (6 lamel), 8E2 910 155 H (7 lamel)
GWW - 8E0 910 155 P (6 lamel), 8E2 910 155 L (7 lamel)
GWX - 8E0 910 155 Q (6 lamel), 8E2 910 155 C (7 lamel)
GZL - 8E0 910 156 P (6 lamel)
GZM - 8E0 910 156 Q (6 lamel)
HAY, GWS - 8E0 910 155S (6 lamel)
HBC - 8E0 910 157 E (?)
HBD - 8E0 910 156 L (6 lamel)
HBE, HBG - 8E0 910 157 J (6 lamel)
HBH, HBF - 8E0 910 157 L (6 lamel)
HPP - 8E1 910 155 N (6 lamel)
HPP, JLE - 8E2 910 155 D (7 lamel)
HPR - 8E1 910 155 M (6 lamel)
HPQ - 8E1 910 155 L (6 lamel)
HPQ, HSH, JLD - 8E1 910 155 T (7 lamel)
HSA, GWN, GHR - 8E1 910 155 P (7 lamel)
HSJ, HPR, JLC - 8E1 910 155 S (7 lamel)
JKW - 8E3 910 155H (7 lamel)
JKX - 8E3 910 155 J (7 lamel)
JKZ - 8E3 910 155 G (7 lamel)

Oznaczenia skrzyń multitronic w A4 B7

2.0TDi (121PS) BVG: GYJ (I.2006-VI.2006), JZT (VI.2006-IX.2006)
2.0TDi (136PS) BNA: GYJ (XI.2004->X.2005)
2.0TDi (136PS) BRF: GYJ (XI.2005-VI.2006), JZT (VII.2006-V.2007), KFA (VI.2007-VI.2008)
2.0TDi (140PS) BLB: GYJ (XI.2004-XI.2005)
2.0TDi (140PS) BPW: HHF (XI.2004-VI.2006), JZU (VII.2006-V.2007), KFB (VI.2007-III.2009)
2.0TDi (140PS) BRE: GYJ (XI.2004-VI.2006), JZT (VII.2006-V.2007), KFA (VI.2007-VI.2008)
2.5TDi (163PS) BDG: HEK (XI.2004-V.2006)
2.7TDi (163PS) BSG: JBB (VI.2006-V.2007), KEZ (VI.2007-VI.2008)
2.7TDi (179PS) BPP: JBB (VI.2006-V.2007), KEZ (VI.2007-III.2009)
1.8 (163PS) BFB: HED, HEF (XI.2004-VI.2006), JZQ, JZR (VII.2006-V.2007), KEX, KEY (VI.2007-III.2009)
2.0 (131PS) ALT: HDZ, HEB (XI.2004-VI.2006), JZN, JZP (VII.2006-V.2007), KEV, KEW (VI.2007-VI.2008)
2.0 (170PS) BYK: JYA (X.2006-V.2007), KEU (VI.2007-VI.2008)
2.0 (200PS) BGB: HHD (XI.2004-VIII.2005)
2.0 (200PS) BPG: HWK (II.2006-V.2006)
2.0 (200PS) BWE: HHD (IX.2005-VI.2006), JZM (VII.2006-V.2007), KES (VI.2007-III.2009)
2.0 (200PS) BWT: JTT (VI.2006-V.2007), KET (VI.2007-III.2009)
3.0 (218PS) BBJ: GWN, HSA (XI.2004-V.2005), HHB (od XI.2004-V.2006)
3.2 (256PS) AUK: HJB (I.2005-VI.2006), JZK (VII.2006-V.2007), KEQ (VI.2007-III.2009)

Wersje sterowników dla poszczególnych modeli skrzyń:

GWN - 8E0 910 155 M (6 lamel), 8E1 910 155 P (7 lamel)
GYJ - 8E0 910 157 H (7 lamel)
HDX - 8E0 910 157 T (6 lamel)
HDZ, HDY - 8E0 910 159 (6 lamel)
HEB - 8E0 910 159 A (6 lamel)
HED - 8E0 910 159 B (6 lamel)
HEF - 8E0 910 159 C (6 lamel)
HEJ - 8E0 910 159 E (7 lamel)
HEK - 8E0 910 159 F (7 lamel)
HHB - 8E1 910 155 D (7 lamel)
HHD - 8E1 910 155 (6 lamel)
HHF - 8E1 910 155 F (7 lamel)
HJB - 8E1 910 155 B (7 lamel)
HJC - 8E1 910 155 C (7 lamel)
HSA - 8E1 910 155 P (7 lamel)
HWK - 8E3 910 155 C (6 lamel)
JBB - 8E3 910 155 F (7 lamel)
JTT - 8E3 910 155 M (6 lamel)
JYA - 8E3 910 155 N (6 lamel)
JZK - 8E3 910 155 P (7 lamel)
JZM - 8E3 910 155 Q (6 lamel)
JZN - 8E3 910 155 R (6 lamel)
JZP - 8E3 910 155 S (6 lamel)
JZR - 8E4 910 155 (6 lamel)
JZT - 8E4 910 155 A (7 lamel)
JZU - 8E4 910 155 B (7 lamel)

Radek:)
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 14 kwie 2010, 18:23
Lokalizacja: Lubeskie

Post autor: Radek:) » 11 kwie 2013, 21:53

Dzięki wielkie za kody w weekend wezmę się za rozebranie. Nie wiesz gdzie naprawiają takie sterowniki dzwoniłem do jednego typa z allegro to powiedział ze naprawa u niego 800zł i 24m gwarancji na niego ale jeśli będzie uwalony to nowu 1500zł u niego

Krzysztof1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 12 lut 2013, 18:41
Lokalizacja: Ahlen

Post autor: Krzysztof1972 » 12 kwie 2013, 14:44

Bart-S - on Ci chyba to naprawi najtaniej :)

4RINGS Service, tel: 691 643 630, e-mail: djbart-s@wp.pl

Znajdziesz go tez na forum a4 - sporo zadowolonych forumowiczow a co najwazniejsze zadnego negatywnego postu na jego temat
Sam sie kiedys do niego wybieralem by zdiagnozowac skrzynie ale w koncu po przewertowaniu forum a4 i a6 i przeczytaniu niezliczonej ilosci postow zrobilem to sam:) - jak i wiele innych rzeczy przy tej skrzyni
Bartek mieszka w Wrzesni kolo Poznania

jarekqqq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 09 maja 2013, 20:27
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych Irlandia

Post autor: jarekqqq » 12 maja 2013, 13:18

witam chciałbym dołączyć
Witam
Mam problem z skrzynią auto to
audi a6 avant 114kw 2.5tdi z 2002r śilnik to AYM a skrzynia FSC multitronic
-błąd 18151 clutch slip monitoring signal to high
-na żimnym śilniku na wśiśniętym hamulcu szarpie
-na ciepłym zkoleji ślizga śie tzn.obroty rosną a nieprzyśpiesza
-zapala sie na desce na czerwono PRND
-przy zmianie na + lub- niema reakcji
-oleju i filtra nie wymieniałem jeszcze auto ma przejechane 190 tys, takie kupiłem tydzień temu

Czy ktoś spotkał sie z takimi objawami???
geromajo

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 06 lip 2013, 23:09

Jarek - skrzynka do wyjęcia i do naprawy...

confect
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 04 lis 2013, 23:06
Lokalizacja: koszalin

Post autor: confect » 04 lis 2013, 23:11

witajcie.
podłącze się do tematu
Audi A6, rok 2001, 1.8T ze skrzynią multitronic FGC
Po uruchomieniu silnika przełączę na R jest ok. ale jak przełączę na D to zachowuje się jakby nie włączył się bieg, skrzynia nie ma biegu a na wyświetlaczu nawet nie podświetla D tak jak jest to w przypadku PRN.
Po przełączeniu z D na ręczną zmianę biegów zaczyna migać wyświetlacz z biegami 123456 i skrzynia zaczyna działać, jedzie ale nie ma swojej mocy, bez zmian jeżeli wrócę na D.
Po podłączeniu komputera wychodzą błędy:
P1793 - czujnik 2 dla prędkości skrzyni biegów G196 - brak sygnału
P0722 - czujnik prędkości biegu G1195 - brak sygnału
P0706 - czujnik zakresu prowadzenia F125 - sygnał mało prawdopodobny
P1786 - sygnał świateł cofania - obwód otwarty
po wykasowaniu błędów wszystko wraca od początku.
czy jakieś pomysły co jej może dolegać

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 05 lis 2013, 11:27

Sterownik do naprawy.

confect
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 04 lis 2013, 23:06
Lokalizacja: koszalin

Post autor: confect » 05 lis 2013, 11:41

Bart-S czy podejmiesz się naprawy takiego sterownika jeżeli podeślę do ciebie?

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 05 lis 2013, 12:05

Tak, odeślę w ciągu 24h.

confect
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 04 lis 2013, 23:06
Lokalizacja: koszalin

Post autor: confect » 05 lis 2013, 12:30

to super, podaj na PW kontakt telefoniczny

RaKo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 286
Rejestracja: 15 mar 2010, 12:11
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 11 lis 2013, 03:28

Bartek,a w moim AVFie pozycje skrzyni,są podświetlone i mrugają,dzieje się tak po przełączeniu na pozycję P,wysypuję się też adaptacja skrzyni,VCDS podaje 1 błąd F125,czy G125 coś że słaby sygnał.Czasem też niema wstecznego,a jest dopiero gdy FIS mruga.Myślisz,że to sterownik,czy już skrzynka padła?Jeśli sterownik to jak mam go wyjąć,muszę spuszczać olej?Możesz mi wytłumaczyć jak chłop krowie na miedzy jak go wyjąć?To bym go wysłał do Ciebie.

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 11 lis 2013, 13:52

Na 99% to sterownik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga