Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ All ] Jakie spalanie lpg i inne parametry 2.8 30V ?

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
ODPOWIEDZ
Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 28 sie 2011, 09:24

Korekty długie masz ok (blok 007 kratka 1 i 2) i jeśli trzymają się w przedziale +-5 to jest ok.

Awatar użytkownika
hasek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 14 lis 2009, 16:11
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: hasek » 28 sie 2011, 11:13

matelek pisze:ja ma linke na przepustnicy to kanal 098
no jest linka a na kanale 098 farmazony <uoee>
wiecie co może być tu problemem?
grzemo pisze:Korekty długie masz ok (blok 007 kratka 1 i 2) i jeśli trzymają się w przedziale +-5 to jest ok.
a 3 i 4 kratka na 007 co oznacza?
Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 28 sie 2011, 12:55

korekta sond za katalizatorem, służą do diagnozowania katalizatorów ale też mają wpływ na tworzenie mieszanki przez ecu.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 28 sie 2011, 18:46

grzemo pisze:korekta sond za katalizatorem, służą do diagnozowania katalizatorów ale też mają wpływ na tworzenie mieszanki przez ecu.
W pewnych autach tak ale nie w A6 C5.
Ta sonda jedynie monitoruje wydajność katalizatora wstępnego.

Awatar użytkownika
hasek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 14 lis 2009, 16:11
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: hasek » 29 sie 2011, 00:48

grzemo pisze:korekta sond za katalizatorem, służą do diagnozowania katalizatorów ale też mają wpływ na tworzenie mieszanki przez ecu.
u mnie sondy siedzą jedynie za kolektorami, za katami (których nie ma) sond brak.


fassi1, a orientujesz się co może być przyczyną (wg mnie) zalewania gazem i gaśnięcia na zimnym silniku? bo od kilku dni mam takowy problem. jak przerzuca na lpg to zaczyna strasznie walić gazem, a silnik zdycha :[ instalka to: stag 300 + kme silver + matrix hd544.
Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 29 sie 2011, 01:22

hasek pisze:
grzemo pisze:korekta sond za katalizatorem, służą do diagnozowania katalizatorów ale też mają wpływ na tworzenie mieszanki przez ecu.
u mnie sondy siedzą jedynie za kolektorami, za katami (których nie ma) sond brak.


fassi1, a orientujesz się co może być przyczyną (wg mnie) zalewania gazem i gaśnięcia na zimnym silniku? bo od kilku dni mam takowy problem. jak przerzuca na lpg to zaczyna strasznie walić gazem, a silnik zdycha :[ instalka to: stag 300 + kme silver + matrix hd544.
Ciężko ocenić nie znając parametrów ustawienia ale na początek mogą to być nie dobrane korekty od temp. gazu.
Tak po za tym to Silver do 193KM trochę za mały.

Awatar użytkownika
sneer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 28 cze 2010, 08:40
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: sneer » 29 sie 2011, 20:18

mój spala 14,5-15 l. gazu po mieście, przy średniej jeździe jeśli chodzi o dynamikę. Przy czym jest ciepło więc szybko się przełącza na gaz, są wakacje i nie ma dużych korków. Uważam ze niezły wynik. Cała instalacja Landi Renzo Omegas.

Awatar użytkownika
hasek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 14 lis 2009, 16:11
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: hasek » 07 wrz 2011, 11:15

fassi1 pisze:
hasek pisze:
grzemo pisze:korekta sond za katalizatorem, służą do diagnozowania katalizatorów ale też mają wpływ na tworzenie mieszanki przez ecu.
u mnie sondy siedzą jedynie za kolektorami, za katami (których nie ma) sond brak.


fassi1, a orientujesz się co może być przyczyną (wg mnie) zalewania gazem i gaśnięcia na zimnym silniku? bo od kilku dni mam takowy problem. jak przerzuca na lpg to zaczyna strasznie walić gazem, a silnik zdycha :[ instalka to: stag 300 + kme silver + matrix hd544.
Ciężko ocenić nie znając parametrów ustawienia ale na początek mogą to być nie dobrane korekty od temp. gazu.
Tak po za tym to Silver do 193KM trochę za mały.
U mnie przy 193KM Silver raczej wyrabia, z tego co się orientuję to Kornel go kiedyś dłubał <okok>
Gaśnięcie na zimnym po przełączeniu na lpg już nie występuje, przeszło samo po kilku dniach, wymieniałem przewody WN i może jakieś kabelki albo coś przypadkiem ruszyłem.
Kupiłem sobie kablownie do Stag'a i dopiero czynię pierwsze kroki w temacie, więc nie wrzucam pliku osc, ale na szybko zrobiłem screeny. fassi1 jak możesz zerknij chociaż czy ustawienia są w miarę ok.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Czy ewentualna nieszczelność w silverze (wyczytałem że lubią puszczać, a u mnie czasem zaleci gazem i na dłuższą metę delikatnie ubywa płynu) może powodować duże zużycie tylko na mieście w korkach? Uszczelki właśnie zamówiłem, więc sobie wymienię i dodatkowo zmienię śruby na wkręcane, może coś pomoże.
Aha i czy po dłuższym odłączeniu napięcia trzeba robić autokalibrację i zbierać mapy?
Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi.
Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 07 wrz 2011, 20:45

ÂŻle zebrane mapy, linie powinny być lepiej wyrysowane i muszą być jako ciągłe a nie wykropkowane. Problem może być po stronie WN lub masz wstawioną nieprawidłową wartość sygnału obrotów. Zerknij czy w programie staga pokazuje ci identyczne obroty co na obrotomierzu.
Odłączenie akumulatora nie powoduje utraty ustawień, poza tym nie przywiązuj się do map gdyż one i tak będą się rozjeżdżały. Tutaj ważny jest mnożnik. Polecam zapisać sobie ustawienia, bo jakby co to tylko dwa kliknięcia.
A kalibracje najlepiej zrobić przy temperaturze gazu jaką masz podczas jazdy, wtedy sterownik ma mniej pracy, ( u ciebie kalibracja przy 20 )

Awatar użytkownika
hasek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 14 lis 2009, 16:11
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: hasek » 08 wrz 2011, 20:52

grzemo pisze:ÂŻle zebrane mapy, linie powinny być lepiej wyrysowane i muszą być jako ciągłe a nie wykropkowane. Problem może być po stronie WN lub masz wstawioną nieprawidłową wartość sygnału obrotów. Zerknij czy w programie staga pokazuje ci identyczne obroty co na obrotomierzu.
Odłączenie akumulatora nie powoduje utraty ustawień, poza tym nie przywiązuj się do map gdyż one i tak będą się rozjeżdżały. Tutaj ważny jest mnożnik. Polecam zapisać sobie ustawienia, bo jakby co to tylko dwa kliknięcia.
A kalibracje najlepiej zrobić przy temperaturze gazu jaką masz podczas jazdy, wtedy sterownik ma mniej pracy, ( u ciebie kalibracja przy 20 )
sprawdzałem dziś obroty i zarówno w aucie jak i w programie pokazuje na tym samym poziomie. jakoś po weekendzie mam zamiar przeczyścić silvera i matrixy. po tym będę próbował zrobić kalibrację i zebrać mapy, zobaczę co mi z tego wyjdą za cuda na kiju :)
mam nadzieję, że mapy się poprawnie wyrysują <nerwus>
Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06

mstan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 10 mar 2013, 01:15
Lokalizacja: Konin

Post autor: mstan » 10 lis 2013, 20:57

Witam
Udało Ci się coś zrobić z tematem?
Wydaje mi się że przy 700 (obroty) podciśnienie(w kolektorze ) jest o wiele za małe powinno oscylować <0,3bara.
Pozdrawiam Stanisław

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja